مجوزها

بررسی تکامل طراحی لوگو باشگاه های فوتبال مطرح دنیا با ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 2 مرداد 1402 ) 19731 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو چه در کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و چه در دنیای پر از هیجان ورزش نقش و جایگاه بسیار مهمی داشته و دارد. باشگاه های فوتبال مطرح دنیا از همان ابتدا برای به رسمیت شناختن و هویت دادن به نام برند خود و ماندگاری آن در ذهن، طراحی لوگو را یکی از مهم ترین کارها دانسته و با گذشت زمان با تکامل و بهبود در طراحی لوگو، نماد بهتری را از برند خود معرفی کرده اند.

 لوگوهای باشگاه‌های فوتبال مطرح در سراسر دنیا به عنوان نمادها و نشانه‌هایی برای شناسایی و هویت یک باشگاه استفاده می‌شوند. این لوگوها به طور معمول شامل عناصر گرافیکی و نوشتاری مختلف هستند که ویژگی‌های منحصر به فردی را نمایان می‌کنند. همان طور که قبلا تاریخچه طراحی لوگو پپسی را بررسی کردیم، در ادامه نگاهی به تاریخچه و روند تکامل در طراحی لوگو باشگاه های فوتبال برتر دنیا خواهیم داشت. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

طراحی لوگو باشگاه آ.س میلان

مهمترین و اصلی ترین عنصر در طراحی لوگو باشگاه آس میلان که از همان طرح ابتدایی تا امروز در آن دیده میشود، نماد صلیب سرخ روی یک زمینه ی سفید رنگ می باشد. این صلیب که نمادی از سینت جورج هست، در طرح فعلی باشگاه در یک طرف لوگو و رنگ های اصلی باشگاه در طرف دیگر آن قرار گرفته است. در اولین طراحی لوگو که در سال 1899 برای این باشگاه انجام شد، سه حرف اول نام باشگاه در پایین طرح قرار داشت، اما در طرح فعلی لوگو این حروف به بالای لوگو منقل شده اند. لازم به ذکر است که بعد از برنده شدن این باشگاه در 10 لیگ برتر، در سال 1979 یک ستاره دریافت کرد و این ستاره را می توانید در لوگوی باشگاه مشاهده کنید.

طراحی لوگو آس میلان

طراحی لوگو آرسنال

طراحی لوگو اولیه ی باشگاه آرسنال اف سی در سال 1888 و پس از تاسیس این باشگاه انجام شد. این نشان بر اساس نشان کت و شلوار نظامیان منطقه ی وولویچ بود و تا سال 1913 از این طرح به عنوان لوگو باشگاه استفاده میشد. در سال 1949 جمله ی معروف که در به شدت مورد توجه قرار گرفت، به طرح اصلی لوگو باشگاه اضافه شد و تا سال 2002 در پایین طراحی لوگو ورزشی باشگاه آرسنال مشاهده میشد. آن جمله ی معروف "پیروزی با هماهنگی میسر میشود" بود. (victory grows out of harmony). طرح فعلی باشگاه آرسنال که به عنوان لوگو در بین تمام عاشقان فوتبال و طرفداران آرسنال شناخته شده هست، در سال 2002 معرفی شد.

طراحی لوگو باشگاه آرسنال

طراحی لوگو باشگاه آتلتیکو مادرید

طراحی لوگو باشگاه اتلتیکو مادرید در سال 1903 با رنگ آبی و سفید انجام شد، زمان زیادی از این طراحی نگذشته بود و در سال 1911 این طرح به نوارهای قرمز و سفید تغییر پیدا کردند. با نگاهی به تغییرات انجام شده در طراحی لوگوی این باشگاه متوجه خواهید شد که در سال 1917، باشگاه اتلتیکو تصمیم گرفت تا از آرم روی لباس های نظامی مادرید در کنار لوگوی استفاده کند و این آرم بخشی از هویت و نماد باشگاه شد. بعد از گذشته چندین سال، مدیران باشگاه اتلتیکو تصمیم به طراحی مجدد لوگو گرفتند و تاج پادشاهای اسپانیا را به لوگو اضافه کردند. اما جالب این بود که در سال 1947 دوباره طراحی لوگو انجام شده در سال 1932 و البته با کمی تغییرات جزئی برگشتند و تا امروز از آن طرح به عنوان لوگوی باشگاه اتلتیکو مادرید استفاده میشود. ناگفته نماند که از سال 1947 تا امروز تغییراتی را در طراحی لوگوی این باشگاه شاهد بوده ایم اما این تغییرات بسیار اندک می باشند.

طراحی لوگو اتلتیکو مادرید

طراحی لوگو باشگاه بروسیا دورتموند BVB

باشگاه بروسیا دورتموند که یکی از معروف ترین باشگاه های فوتبال آلمان به شمار می آید، در سال 1909 تاسیس و به عنوان سومین باشگاه ورزشی در سیستم لیگ برتر فوتبال آلمان (بدندسلیگا) عضو شد. یکی از اصلی ترین المان ها در طراحی لوگوی این باشگاه که از همان ابتدا در نظر گرفته شده است، پس زمینه ی زرد رنگ می باشد که البته در سالهای 1964 تا 1976 در این بین استثنا بودند. استفاده از سه حرف BVB (Ballspiel- Verein Borussia) و 09 که نشان دهنده ی سال تاسیس این باشگاه می باشد، از جمله اجزای اصلی در طراحی لوگو باشگاه دورتموند می باشد.

طراحی لوگو دورتموند

طراحی لوگو باشگاه بارسلونا

در طراحی لوگو اولیه که سال 1899 برای باشگاه بارسلونا انجام شد، از نماد نظامی شهر بارسلونا به عنوان لوگو استفاده میشد و این لوگو تا سال 1910 کاملا شناخته شده بود. بعد از تصمیمات انجام شده توسط مدیران باشگاه تغییر بسیار چشمگیری در طراحی لوگوی باشگاه بارسلونا ایجاد شد. همان طور که مشاهده می کنید، صلیب سرخ با زمینه ی سفیر که نماد سنت جورج می باشد در گوشه ی چپ و در قسمت بالای طرح قرار گرفت و از خطوط زرد و قرمز به عنوان نماد بارسلونا و کاتالونیا در طرح نهایی استفاده شد.  

طراحی لوگو بارسلونا

طراحی لوگو چلسی

طراحی لوگو ابتدایی باشگاه فوتبال چلسی، تصویری از یکی از افراد مشهور که نام اولیه ی باشگاه چلسی را به وجود آورد می باشد. تا سال 1952 این لوگو نشان و نماد اصلی این باشگاه به شمار میرفت، تا اینکه در این سال باشگاه چلسی با نام مستعار "The Blue" یک قهرمانی جدید به دست آورد و لوگوی مشهور چلسی به وجود آمد. بعد از یک سال دوباره طراحی لوگو باشگاه چلسی با به کار گرفتن نماد نظامی متروپولیتن انجام شد. شیر در این طراحی لوگو نشان دهنده ی علامت روی کت اِرال کادوگان؛ رئیس باشگاه چلسی می باشد.

طراحی لوگو چلسی

طراحی لوگو رئال مادرید

طراحی لوگو که در سال 1902 برای باشگاه رئال مادرید انجام شد، از سه حرف MCF تشکلیل شده بود که به رنگ آبی تیره در لابه لای هم قرار گرفته بودند. MCF مخفف Madrid Club de Futbol می باشد که نام ابتدایی این باشگاه بود. در سال 1908 این حروف به شکل زیباتر و در داخل حلقه قرار گرفتند و تا سالها به عنوان لوگوی باشگاه رئال مادرید شناخته شده بود. بعد از آنکه در سال 1920 این باشگاه توسط آلفونسو XIII مورد حمایت قرار گرفت، نام باشگاه از Madrid Club de Futbol به Real Madrid تغییر نام یافت و در طراحی لوگوی آن تاج پادشاهی اضافه شد. در سال 1930 و پس از تغییرات سیاسی در مادرید، علامت تاج پادشاهی برای 10 سال از لوگوی این باشگاه حذف و در سال 1941 مجدد به آن اضافه گردید. بعد از آن تغییرات اندکی مانند تغییر رنگ به طلایی و پهن تر شدن خطوط در طراحی لوگو این باشگاه به چشم میخورد.

طراحی لوگو رئال مادرید

طراحی لوگو باشگاه بایرن مونیخ

بایرن مونیخ یکی از معروف ترین تیم های فوتبال می باشد که اگر کمی با دنیای فوتبال آشنا باشید، بدون شک نام و نشان آن را شنیده و دیده اید. اولین طراحی لوگو انجام شده برای این باشگاه که در سال 1906 از ترکیب حروف F,C,B,M می باشد که در سال 1954 این طراحی ساده تر شد. بعد از تغییرات مکرر در طراحی لوگو این باشگاه، در حال حاضر نمادی را به عنوان لوگو به همراه دارد که شامل نام باشگاه در اطراف پرچم رسمی این کشور می باشد.

طراحی لوگو بایرن مونیخ

همان طور که مشاهده کردید، تمام برندها و باشگاه های معروف ورزشی در طراحی لوگو به یکی از اصلی ترین نکات، یعنی طراحی لوگو بروز و بر اساس سلایق و خواسته های جدید اکثر مخاطبان، را مد نظر قرار داده اند. یک طراح گرافیک باید بتواند با توجه به نکات مهم در طراحی مجدد لوگو، با ایجاد تغییرات جدید در طرح های قبلی گامی در جهت بهتر دیده شدن بردارد و کوچکترین اشتباه در این طراحی مجدد لوگو، تا حد زیادی به نام و شهرت برند لطمه خواهد زد. نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک را می توانید در این سایت مشاهده کنید

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288