مجوزها

وکتور چیست؟ +10 سایت برتر دانلود وکتور رایگان

  • اشتراک گذاری:
27 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 7 اسفند 1402 ) 112581 6
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از دردسرهای بزرگ در دنیای طراحی گرافیک، دسترسی سخت به عکس های حرفه ای و با کیفیت بالا می باشد و شاید به همین خاطر است که اکثر طراحان گرافیک استفاده از تصاویر برداری یا وکتور را در روال کاری خود قرار داده اند و در ساخت انواع کلیپ یا طراحی های فلت آنها را به کار میگیرند. برای دانلود تصاویر برداری یا وکتور رایگان و آماده برای فتوشاپ، ایلوستریتور و کورل در ادامه مجموعه ای از بهترین سایت های خارجی را در این زمینه معرفی خواهیم کرد. بدون شک آشنایی با این وب سایت ها تا حد زیادی دردسرهای طراحی لوگو حرفه ای و در کل گرافیک را از بین خواهد برد. اما قبل از آن بیایید تعریف مشترکی از وکتور داشته باشیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

وکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

وکتور یک نوع فایل گرافیکی است که با استفاده از قبل نرم افزارهایی نظیر ایلوستریتور یا کورل طراحی می شود. فایل های وکتور با لایه باز بودن و کیفیت بسیار بالایی که دارند، میتوانند در دسترس دیگران قرار گرفته و در طراحی های گرافیکی و چاپی کاربردی باشند. این نوع فرمت فایل معمولاً برای طراحی‌های گرافیکی و طراحی وکتوری در برنامه‌های مانند Adobe Illustrator یا CorelDRAW استفاده می‌شود.

کاربردهای وکتور شامل طراحی انواع لوگو و هویت برند، ارواق اداری، کارت ویزیت، کارت پستال و حتی تصاویر تبلیغاتی می شوند. همچنین فایل های وکتور برای طراحی تصاویر در وبسایت ها و اپلیکیشن های موبایل نیز استفاده می شوند. جایگزینی سریع و آسان رنگ‌های سازمانی در فایل های وکتور، ویرایش آسان تصاویر و همچنین قابلیت تغییر اندازه بدون افت کیفیت، مزایای استفاده وکتور هستند که میتواند فرآیند طراحی را بسیار آسان تر کنند. استفاده از فایل‌های وکتور در فتوشاپ نیز برای ایجاد طرح های پیچیده ترِِ تصاویر مزیت دیگر آن است.

دانلود وکتور رایگان با Stockio

سایت دانلود وکتور رایگان stockio این امکان انتخاب طرح مورد نظر از بین 3000 وکتور را در اختیارتان قرار میدهد و در حالت کلی، این تصاویر شامل الگوها (پترن)، لیبل و اینفوگرافیک می باشند. شما بدون نیاز به ثبت نام می توانید فایل های مورد نظر را در فرمت های AI/EPS/JPG جستجو و دانلود کنید. از جمله امکانات دیگر این سایت می توان به دانلود رایگان آیکون، فونت، عکس و ویدئو اشاره کرد.

محیط سایت stockio

دانلود وکتور رایگان با Free vector

این سایت یک منبع کامل در زمینه ی دانلود وکتورهای گرافیکی هست که بیش از 200,000 فایل با فرمت های eps، AI، PDF، SVG رو به صورت رایگان در دسترس قرار میده. برای استفاده از این سایت نیاز به داشتن حساب کاربری نیست و کافیه بر اساس کلمات کلیدی یا انتخاب دسته های مختلف تصاویر سه بعدی، آیکون، تصاویر حیوانات، بیزینس و غیره، جستجو کنید و در نهایت تصاویر مورد نظر را انتخاب و دانلود نمایید. البته لازم به ذکراست که اگر نیاز به دانلود وکتورهای پیشرفته و مورد استفاده برای پروژه های تجاری دارید، می توانید با پرداخت هزینه امکان دانلود تمام تصاویر را بدست آورید.

دانلود وکتور رایگان free vector

دانلود وکتور رایگان با Free Vector net

سایت دانلود وکتور رایگان freevector.net حدود 10 سال است که به عنوان یک پایگاه داده ی جامع با قابلیت جستجو همراه طراحان گرافیک در انجام پروژه های مختلف می باشد. برای دانلود وکتورهای این وب سایت نیاز به ثبت نام و داشتن حساب کاربری نمی باشد اما نمایش هر تصویر حدود 5 ثانیه تاخیر دارد و در این مدت تبلیغ نمایش داده می شود. یکی از بزرگترین چالش های این سایت این است که برخی از فرمت های فایل ها وجود ندارد و فرمت فایل را تا زمانی که دانلود نشود قابل تشخیص نمی باشد.

دانلود وکتور گرافیکی freevector.net

دانلود وکتور رایگان Vector Portal

از سال 2005 تا امروز، این سایت یکی از بزرگترین منابع برای دانلود رایگان وکتور به شمار می آید. علاوه بر وکتورهای متنوع با این سایت می توانید انواع براش، استایل های مختلف را برای فتوشاپ و ایلستریتور دانلود کنید. از جمله چالش های موجود در vector portal می توان به باز شدن صفحه ی جدید مرورگر برای هر دانلود و نمایش تبلیغ اشاره نمود. لازم به ذکر است که اکثر فایل های این سایت AI و EPS می باشند.

دانلود رایگان وکتور با Vecteezy

این سایت یکی دیگر از سایت های برجسته در زمینه ی دانلود رایگان وکتور می باشد که علاوه بر وکتور، آیکون و پترن های مختلف را ارائه و در دسته بندی های مختلف قرار داده است. اکثر فایل های این سایت رایگان می باشند و برای دانلود نامحدود وکتور رایگان، باید مقداری هزینه پرداخت کنید. یکی از بهترین مزایای Vecteezy داشتن قابلیت ویرایش آنلاین می باشد و از این طریق می توانید تصاویر را با تغییر رنگ، فونت و اندازه و فرمت کاملا سفارشی کنید.

vevteezy

دانلود رایگان وکتور با Dry Icon

درست است که این سایت ویژه ی دانلود انواع آیکون می باشد، اما این امکان را نیز در اختیارتان قرار میدهد تا وکتر یا تصاویر برداری مختلف را از مجموعه ی 6700 تایی دانلود کنید. دانلود از این سایت حدود 3 ثانیه طول میکشد و از قبل نمی دانید که فایل مورد نظر با چه فرمتی می باشد.

دانلود ایکن dry icon

دانلود وکتور رایگان با Vexels

Vexels دارای تصاویر و آثار هنری می باشد اما وجود psd و تصاویر png در لابه لای وکتورها کمی برای کاربران دردسر ساز و آزاردهنده می باشد. کاربرانی که حق عضویت پرداخت می کنند، می توانند از تمام تصاویر موجود در این وب سایت در پروژه های تجاری و غیره استفاده کنند و همچنین از ویرایشگر آنلاین برای ادیت و سفارشی سازی وکتورها بهره مند شوند. فایل های این سایت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ پس میتوانید در طراحی کاتالوگ و حتی ابعاد بزرگتر چاپ استفاده کنید.

تکسچر زیبا vexels

دانلود وکتور با Flat Icon

اگر در حین انجام پروژه های طراحی هویت بصری گرافیک به آیکون نیاز داشتید، سایت flat icon می تواند تا حد زیادی شما را به خواسته تان برساند. این سایت بیش از 10000 آیکون مختلف دارد که اکثر آنها رایگان می باشند. آیکون های موجود در این سایت همگی به درستی دسته بندی شده اند و در زمان دانلود می توانید فرمت مورد نظر را انتخاب کنید. برای استفاده از امکانات این سایت باید دارای حساب کاربری باشید.

دانلود عکس جذاب گرافیکی از flat icon

دانلود رایگان وکتور با FreePik

فری پیک یکی از معروف ترین و کامل ترین منابع دانلود انواع وکتور و  تصاویر با فرمت AI و EPS و همچنین عکس، آیکون و فایل با فرمت PSD می باشد. شما می توانید تصاویر مورد نظر خود را در دسته بندی های مختلف جستجو و براحتی دانلود کنید. البته لازم به ذکر است که دانلود تصاویر از این سایت برای کاربرانی که ثبت نام نکرده اند، 5 دانلود در روز محدود می باشد و اگر از قبل ثبت نام کرده باشید، می توانید 30 عکس در روز را دانلود کنید. یکی دیگر از نکات مهم در دانلود وکتور از این Freepik این است که برخی از تصاویر نیاز به پرداخت هزینه دارند.

بهترین دانلود رایگان وکتور free pik

دانلود وکتور رایگان با VectorStock

سایت VectorStock این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا تصاویر برداری مورد نظر را از بین 150000 عکس مختلف انتخاب و به صورت رایگان دانلود نمایید. فرمت فایل های این سایت شامل PDF, EPS, AI و JPG می باشد. از طریق این سایت می توانید براحتی فایل ها را به صورت مستقیم در DROPBOX بارگذاری کنید و این می تواند در شرایطی که دسترسی محدود به اینترنت دارید مفید باشد و در شرایط مناسب براحتی آنها را بعدا دانلود خواهید کرد.

این کاملا درست است که دسترسی به منابع مناسب می تواند در موفقیت طرح تاثیر زیادی داشته باشد، اما نباید از اصول مورد نیاز برای موفقیت در طراحی گرافیک غافل بود. تیم ظریف گرافیک در مقالات مختلف راه و روش موفقیت در طراحی گرافیک و اصول مورد نیاز در طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی لیبل، عکاسی صنعتی غیره را معرفی کرده ایم و مطالعه ی آنها به شما کمک خواهد کرد تا در این راه بدرستی گام بردارید.

 

تمامی وبسایت‌های بالا، فایل‌های وکتوری رایجی را ارائه می‌دهند که توسط صدها نفر در فضای وب استفاده شده اند. اما در ظریف گرافیک، ما به شکل اختصاصی برای برندها (مانند هایلایت اینستاگرام، بخش‌های مختلف سازمان و...) وکتور طرح می‌کنیم. از طریق یکی از روش های ارتباطی بخش "تماس با ما" با ما در ارتباط باشید، مطمئن شوید به طور حرفه‌ای و با دقت به نیازهای شما پاسخ خواهیم داد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (3)

  • مرسی بابت معرفی این سایت ها بی کران سپاس

    ثبت پاسخ
  • سلام خسته نباشید، تشکر میکنم برای معرفی این سایت های خوب دانلود وکتور برای من خیلی کاربردی بود، ممنونم

    ثبت پاسخ
  • خیلی ممنون بایت این وبلاگتون

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288