مجوزها

طراحی لوگو مواد غذایی؛ 7 نکته کلیدی + نمونه لوگو

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 27 شهریور 1402 ) 5563 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

ایجاد نشان تجاری به آن معناست که هویت برند و کارایی آن معرفی شود. همچنین هدف محصول تولیدی به مخاطب آشکار گردد. طراحی لوگو مواد غذایی باید اشتیاقی برای تست یک خوراکی خوشمزه را در مصرف کننده ایجاد کند و همچنین تعهدی از ضمانت سلامت محصول به او بدهد. با این حال در برند سازی، طراحی لوگو بخشی از پروسه است که کار آسانی هم نیست. لوگو را همانند روبانی در نظر بگیرید که دور برند پیچیده شده و اولین تاثیر گذاری را روی مخاطب گذاشته و ماهیت برند را نمایش میدهد. هویت بصری شامل آرم و تایپ‌لوگو بوده که معمولاً در اوراق اداری، بسته بندی محصولات و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. در حوزه صنایع و محصولات غذایی، یک لوگو یا آرم جذاب و قوی می‌تواند پایه های اصلی برند و هویت سازمانی باشد. طراحی لوگو مواد غذایی، باید با توجه به نوع محصولات و هویت بصری، از رنگ سازمانی مناسب و نمادهای شناور استفاده کند. با ظریف گرافیک همراه باشید تا شما را با نکات کلیدی در طراحی لوگو مواد غذایی خود آشنا کند.

طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی قناد شاپ لوازم قنادی و کیک پزیبگ-لوگو-مارجانsaffron logo design in mashhad

1. الهام گرفتن از سایر نمونه لوگوهای مواد غذایی

در دنیای گرافیک و طراحی لوگو، دیدن نمونه کارهای به روز و هم رده به ما  کمک می کند تا بدانیم در طراحی لوگوی شما دقیقا چه میخواهیم. هدف از بررسی نمونه لوگو مواد غذایی سایر برندها، تحلیل کم و کاستی ها، آشنایی با نقاط قوت و ضعف و در نهایت بکار گرفتن خلاقیت از نمونه های موفقِ الهام گرفته شده در این زمینه می باشد. در اینجا ما عملا در حال تحلیل و آنالیز رقبای شما هستیم. کاری که تقریبا هر برند موفقی انجام می دهد. اما فراموش نکنیم که الهام گرفتن با کپی کردن تفاوت بسیار دارد. در اولین گام، پرداختن به نمونه لوگوهای تاثیرگذار است که برند در نظر دارد در آینده با آنها به رقابت بپردازد. تمام دقتمان این است که در طراحی لوگوی آن ها از چه عبارت، حروف و علامت هایی استفاده شده. لوگوی مواد غذایی در عین سادگی، باید از دیگر لوگوها متمایز طراحی شود که از مشابه سازی به دور باشد.

طراحی لوگوی حرفه ای زعفران در مشهدطراحی تخصصی لوگو لاکچری خاویار در مشهد با ظریف گرافیک
2. ایده پردازی در طراحی لوگو مواد غذایی

ایده پردازی یکی از بهترین روش ها برای دست یافتن به طراحی لوگو موفق و منحصر به فرد می باشد و میتواند کمک زیادی در طراحی لوگو مواد غذایی خلاقانه و حرفه ای کند. تمام طرح ها و ایده هایی که در ذهنمان داریم را روی کاغذ رسم می کنیم و از کوچکترین و ساده ترین ایده ها صرف نظر نمی کنیم. شک نکنید هنگامی که تمام ایده ها کنار هم قرار می گیرند، بهترین نتایج می‌توانند در قالب یک یا دو طرح ارائه شوند که در این مرحله خلاقیت و تجربه یک طراح بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

هنگام ایده پردازی، به عنوان مصرف کننده می بینیم چه انتظاراتی از برند داریم، هنگامی که به مواد غذایی یا یک خوراکی خوشمزه فکر می کنیم، لوگو با چه قالبی جذاب تر خواهد بود. نیازی نیست در مرحله اول عالی ترین ایده ها به ذهنمان برسد، کافی است آنچه در ذهن داریم را روی کاغذ رسم کنیم. خلق پدیده های شگفت انگیز جهانی از این نقطه شروع شده و نباید دست کم گرفته شود. ما بجای آنکه فکر و ذهن خود را متمرکز بر طراحی چند لوگو کنیم، به خلق یک اثر شگفت انگیز و بی نظیر می پردازیم.


3. تاثیر هدف برند در طراحی لوگو

اگر برای ایده پردازی و الهام بخشی در طراحی لوگو با مشکل مواجه شویم، به برند باز می گردیم و می پرسیم چه چیزی به بهترین وجه ممکن می‌تواند ارزش و سبک طراحی لوگو را نشان دهد؟ هویت برند محصول را با سبک لوگو، یکسان می کنیم و این مشابهت را بگونه ای ملموس طراحی می کنیم. در زمان های مختلف هر ایده ای را در دفترچه یادداشت، برگه های یاداوری روی دیوار و کاغذ اتود های دم دست خود درج یا مکتوب می کنیم. قطعا از طریق هم سو سازی ایده ها با هدف برند دستاوردهای شگفت انگیزی بدست می آید. معمولا در این زمینه نیاز به زمان بیشتری ست تا با ترکیب ایده ها مفهومی عینی ارائه کنیم.


4. اثر اشکال در طراحی لوگو مواد غذایی

اشکال تاثیر زیادی در ایجاد احساسات مخاطب دارد و یک طراح علاوه بر داشتن دانش و تسلط بر نرم افزارهای طراحی، باید تا حد زیادی مفهوم اشکال هندسی در طراحی لوگو را بداند و بر این اساس فرآیند طراحی را تکمیل کند. ما در هنگام طراحی؛ مخاطب لوگو مواد غذایی را شناسایی می کنیم که:

  1. محصول در بسته بندی به صورت عمومی در بازار عرضه می شود؟

  2. مواد غذایی در رستوران، فود کورت یا کافه ارائه می شود؟

  3. مخاطب این محصول چه قشر از جامعه مخاطب است؟

  4. هدف برند از ارائه محصول به مخاطب چیست؟

  5. آیا افراد خاصی طرفدار این محصول هستند یا خیر؟

  6. و....

از این رو انتخاب اشکال در طراحی لوگو مواد غذایی بسیار هوشمندانه و دقیق انجام می گیرد. زیرا باید پاسخگوی نیاز و سلیقه، سطح مخاطب و رقابت داغ در بازار هدف باشد.

طراحی لوگو موادغذایی ارگانیک در ظریف گرافیک

5. انتخاب متن هوشمندانه

خطوط و منحنی ها فقط روی روانشناسی اشکال اثر نمی گذارند بلکه با استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو مواد غذایی اهمیت احساسات مخاطب برای برند را به او نشان دادید. بعنوان مثال برای خانم هایی که علاقمند به استفاده از مواد غذایی سالم هستند می توانید در طراحی لوگو از حروف باریک و شکسته استفاده کرد. از طرفی اگر مخاطب مواد غذایی آقایان هستند؛ بعنوان مثال مکمل های باشگاهی، می توان از حروف درشت و توپر تر استفاده کرد که حس قدرت، اقتدار و انرژی را بهتر القا کند.

هرچند در نظر بگیرید محصول خوراکی معمولا مخصوص جنسیت خاصی نیست می توان از تایپ های زاویه دار و با منحنی های ظریف استفاده کنید. در واقع آنچه در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می‌کند و به آن جهت می دهد، احساسات مصرف کننده یا مخاطب است. زیرا اگر یک لوگو مورد توجه مصرف کننده قرار گیرد به راحتی محبوب و فراگیر خواهد شد. به طور کلی طراحی لوگو مواد غذایی با توجه به احساس مخاطب کمک می کند تا به هدف برند بهتر و سریع تر دسترسی پیدا کنیم.


6. توجه به مقیاس در طراحی لوگو مواد غذایی

با توجه به اینکه مواد غذایی در بسته بندی با ابعاد و متریال مختلف نگهداری می شوند و لوگو یکی از مهم ترین المان ها در جذابیت آن به شمار می رود، در نتیجه باید خوانایی و وضوح خود را در همه ابعاد حفظ کند. در نظر داشته باشید که شما برای تبلیغات برند خود در رسانه های مختلف، مجلات، صفحه فرود سایت و یا ابعاد گسترده تر مانند بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره از لوگو استفاده می‌کنید؛ در تمامی موارد، لوگو باید شکل اصلی و پایه ای خود را به وضوح حفظ کرده و مقیاس پذیر باشد. در این زمینه ما برای طراحی از نرم افزارهای برداری استفاده می کنیم چون محدودیتی در کوچک یا بزرگ نمایی لوگو نخواهیم داشت.

کارت-ویزیت-بهارچین

7. انتخاب رنگ سازمانی در طراحی لوگو مواد غذایی

طراحی لوگو برای هر کسب و کاری حیاتی است و اولین تصویری است که مشتریان از نگاه به برندتان می‌بینند. قبل از اقدام به طراحی لوگو باید در رابطه با روانشناسی رنگ تحقیقات لازم را انجام دهیم. در اینجا مهم است که طراح لوگو بسته به نظر کارفرما، حوزه فعالیت، تم و شخصیت برند انتخاب مناسبی از رنگ سازمانی انجام دهد. در طراحی لوگو صنایع غذایی باید با انتخاب بهترین رنگ علاوه بر شور خوشحالی و لبخند رضایت، در مشتریان احساس گرسنگی القا کنیم. در ادامه به برخی از رنگ‌هایی که چنین حسی را به مخاطب انتقال می‌دهند، می‌پردازیم:
 

رنگ قرمز در لوگو مواد غذایی

قرمز یکی از پرکاربردترین رنگ ها در صنایع غذایی بوده که نشان دهنده اشتیاق است. شخصی که به رنگ قرمز نگاه می کند احساس قدرتمندی، حس زندگی، سلامتی و البته گرسنگی در ذهن او تحریک می شود. آیا شما هم عاشق غذا هستید؟ بخوبی می دانیم گرسنگی نیاز قالب انسان ها است که رنگ قرمز در این زمینه بسیار اغوا کننده و موفق عمل می کند. اما این رنگ همچنین نشان دهنده علاقه و صمیمیت بوده که می تواند مخاطب را ناخودآگاه به لوگوی شما جذب کرده و نوعی حس اعتماد را نسبت به برند شما ایجاد کند.

کارت-ویزیت-نوین-خوراک-فرداد


انتخاب رنگ نارنجی در طراحی لوگو مواد غذایی

بسیاری از شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی ها از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده می کنند. به این دلیل که این رنگ تداعی کننده خوراکی های خوشمزه و لذیذ است. در اینجا مهم است که طراح لوگو بسته به نظر کارفرما، حوزه فعالیت، تم و شخصیت برند انتخاب مناسبی از رنگ سازمانی انجام دهد.وقتی رنگ نارنجی را می بینید طراوت، شیرینی و خوشمزگی را حس می کنید. نارنجی از جمله رنگ های زنده است که به طور طبیعی چشم ها را به خود دوخته و نادیده گرفتن آن تقریبا غیرممکن است. به راحتی می توان با استفاده از رنگ نارنجی در طراحی لوگو اشتیاق، حلاوت و گرما را منتقل کرد. رستوران ها و فست فودها از جمله نمونه های رایج هستند که در طراحی لوگو از رنگ نارنجی استفاده می کنند.
 

استفاده از رنگ سبز در طراحی لوگو

دوستداران محیط زیست، مواد غذایی ارگانیک، افراد وگن و طرفداران رژیم گیاهی با دیدن این رنگ در مواد غذایی منحصر به خود بسیار شادمان می شوند. در دنیای مدرن، رنگ سبز یکی از نمایندگان کره زمین است که حس شادابی را القا می کند. از قدرت رنگ سبز در طراحی لوگو رستوران های وگن، لوگو مواد غذایی مخصوص افراد گیاه خوار و طرفداران خام خاری حتما استفاده کنید که نتایج درخشان و ارزشمندی را به چشم خود ببینید.
 

رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

قهوه ای رنگی است که اغلب برای کسب و کارهای مواد غذایی طرفداران محیط زیست و تولیدات کشتزارها استفاده می شود. قهوه ای مفهومی از کره زمین را انتقال می دهد. مواد غذایی سالم و طبیعی که از خاک رشد می کنند یکی از مواردی است که می توان در طراحی لوگو خود رنگ قهوه ای را داشته باشند. این رنگ به تنهایی کمکی در جلب توجه نمی کند اما اگر از رنگ های سبز و زرد به همراه آن استفاده شود حس تازگی و سلامت را به زیبایی ایجاد می کند. همچنین اگر طرفدار پر و پاقرص شکلات هستید این رنگ در انواع تیره و روشن برای بسته بندی و طراحی لوگو برندهای مختلف بسیار پر کاربرد است.
 

کاردبرد رنگ صورتی در لوگو مواد غذایی

رنگ صورتی نشانگر حس زنانگی، عشق و لطافت است. در طراحی لوگو انواع طعم دهنده، پاستیل، شکلات، آدامس و غیره استفاده می شود. مصرف کننده چنین محصولاتی، طیف گسترده ای از جامعه خواهند بود و با استفاده از رنگ صورتی در طراحی لوگو، تجارت شیرین و دلچسبی را تجربه خواهید کرد.

 

رنگ زرد در لوگوی صنایع غذایی

رنگ قرمز پرچم دار طراحی لوگو صنایع غذایی است و پس از آن رنگ زرد محبوبیت بالایی دارد. این رنگ با ایجاد درخشش، احساسات شدید مخاطب را برانگیخته می کند. حس شادی، انرژی، خوشمزگی و یک خوراکی دلچسب را می توان با استفاده از این رنگ حتی در طراحی دکوراسیون و طراحی بسته بندی مواد غذایی نیز ایجاد کرد.
 

gamboo-logoتابلوی-لوگوی-دانیام

طراحی لوگو مواد غذایی ظریف گرافیک

وقتی متقاضی تبلیغ برند خود هستید باید با احساس و ذائقه مخاطب همراه شوید. استفاده از تصاویر، اشکال و صد البته رنگ ها می توانند در جلب توجه کارساز باشند اما قبل از همه لوگو برند شماست که باید به زیبایی و شایستگی ظاهر شود. طراحی لوگو حرفه ای مواد غذایی همانطور که در این مقاله گفته شد باید با نیاز سنجی و علایق مخاطب و نوع محصول انجام شود. شناخت رنگ و چگونگی کاربرد آن بخش مهمی از این تاثیرگذاری است و ما پیشنهاد می کنیم از قدرت آن بی بهره نمانید. ما در طراحی لوگویی برای شما از طرح‌های خلاق و منحصر به فرد و ایده‌های جدید استفاده می‌کنیم که به خوبی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند و باعث بهبود شناخت برند شما در بازار شوند.
شما همراه گرامی در صورتی که تمایل به طراحی لوگو مواد غذایی دارید می توانید با ما تماس بگیرید و یا در شبکه های اجتماعی با شماره واتساپ 09374808618 در ارتباط باشید. همچنین جهت مشاهده نمونه لوگوهای ظریف گرافیک کلیک کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288