مجوزها

بهترین لوگوهای هواپیمایی در دنیا در سال 2023

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 13 آبان 1402 ) 8701 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو برای تمام برندها و هر کسب و کار اهمیت ویژه ای دارد و نباید از ارزش آن غافل بود، اما طراحی لوگو برای شرکت های هواپیمایی یا ایرلاین ها دارای حساسیت بیشتری می باشد. از آنجا که شرکت های هواپیمایی اغلب دارای پروازهای خارجی می باشند، در نتیجه نماینده ای از فرهنگ یک کشور هستند و باید تمام بخش های کارشان در شان کشور خود باشد. در طراحی چنین لوگویی نه تنها طراحی هویت بصری برند، بلکه هویت یک کشور در میان است و برای همین لوگویی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. در ادامه به بهترین طراحی لوگو ایرلاین ها که در نظرسنجی 2021 انتخاب شده اند را معرفی و بررسی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو

1. طراحی لوگو ایرلاین قطر

در طراحی آرم ایرلاین قطر که در سال 2006 انجام شده است، رنگ های به کار رفته برای آن از پرچم این کشور الهام گرفته شده و غزال استفاده شده در آن به نوعی نماد و نماینده ای از حیوانات این کشور به شمار میاد. ایرلاین قطر علاوه بر داشتن طراحی لوگو زیبا، به خاطر ارائه ی خدمات منحصر به فرد و عالی در جایگاه برترین های دنیا قرار دارد.

طراحی لوگو قطر

2. طراحی لوگو لوفت هانزا

اولین طراحی لوگوی ایرلاین لوفت هانزا در سال 1918 و توسط پروفسور Otto Firle  انجام شد و در آن سالها یکی از شناخته شده ترین نمادهای صنعت هواپیمایی محسوب میشد و طرح اصلی شامل مرغ ماهیخوار یا crane آبی رنگ در دایره ای با لبه های نازک بود. این طرح در سال 1954 به طور رسمی به عنوان نماد لوفت هانزا معرفی گردید. طراحی ساده با فونت سفارشی و ایده آل از ویژگی های مهمی هستند که باعث شده اند  لوگوی لوفت هانزا در لیست بهترین ها قرار بگیرد.

طراحی لوگو لوفت هانزا

3. طراحی لوگو اجیبپ ایر

مصر در تمام دنیا بخاطر داشتن اسطوره های باستانی و فرهنگ خاص آنها شناخته شده می باشد. هورس؛ خدای خورشید در فرهنگ مصر می باشد که سَرِ آن شبیه به شاهین بوده و به عنوان بخشی از طراحی لوگوی این ایرلاین به کار رفته و از سال 2008 تا کنون به عنوان لوگوی ایرلاین اجیبپ ایر معرفی شده است. با مطالعه ی معنا و مفهوم پنهان در طراحی لوگو های برندهای معروف دنیا، کاملا متوجه خواهید شد که در انواع لوگو برای هواپیما داستان و معنای خاصی متفاوتی وجود دارد و طراحی لوگو اجیبپ ایر نیز از این امر مستثنی نیست.

طراحی لوگو اجیبپ ایر

4. طراحی لوگو ایرلاین ژاپن (JAL)

قرمز در فرهنگ مردم ژاپن به معنای شادی می باشد و به همین خاطر در طراحی لوگوی این ایرلاین که توسط جری هاف در سال 1958 انجام شد، به کار رفته است. مرغ ماهیخوار یا crane در فرهنگ ژاپن نمادی از عمر طولانی، رفاه و سلامت می باشد و به همین خاطر است که در طراحی لوگوی ایرلاین ژاپن از آن استفاده شده است. البته لازم به ذکر است که در سال 2002 طراحی لوگوی مجدد برای این ایرلاین انجام شد که مورد استقبال مشتریان قرار نگرفت و مدیران ژاپن ایر تصمیم به استفاده از لوگوی قبلی گرفتند.

طراحی لوگو ژاپن ایرلاینز

5. طراحی لوگو ایرلاین سریلانکا

با نگاه به طراحی لوگوی ایرلاین سریلانکا به راحتی وجود طاووس با بال های بلند و رنگی را احساس خواهید کرد. این طراحی در سال 1999 انجام شد و از طاووس بومی این کشور الهام گرفته شده است.

طراحی لوگو ایرلاین سریلانکا

6. طراحی لوگو شرکت هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات یکی از لوکس ترین پروازهای دنیا را ارائه میدهد و در لیست بهترین ایرلاین ها همیشه جایگاه خود را به خوبی حفظ کرده است. طراحی لوگوی این ایرلاین بسیار ساده بوده و نام امارات با فونت سفارشی با رنگ های قرمز و سفید طراحی شده است. قرمز در این کشور به معنای رهبری، شور و شوق، رفاه و اعتماد به نفس بوده و به همین خاطر از آن استفاده شده و رنگ سفید به کار رفته در این لوگو، نمادی از خلوص و اشرافت می باشد و ترکیب این دو رنگ در کنار هم، منجر به طراحی لوگو زیبا و منحصر به فرادی شده است.

طراحی لوگو ایرلاین امارات

7. طراحی لوگو ایرلاین کانادا

برگ درخت افرا نماد اصلی کشور کانادا بوده و در پرچم این کشور نیز استفاده شده است. برای طراحی لوگوی ایرلاین کانادا برگ افرا با رنگ های قرمز و سفید به خوبی نمایش داده شده است و به عنوان یکی از بهترین طراحی لوگوهای انجام شده برای شرکت های هواپیمایی دنیا معرفی شده است. این طراحی لوگو در سال 2004 و توسط Futurebrand انجام شده است.

طراحی لوگو ایرلاین کانادا

8. طراحی لوگو ایرلاین هاوایی

لوگوی ایرلاین هاوایی بسیار منحصر به فرد می باشد، چون بر خلاف سایر لوگوهای معرفی شده از تصویر حیوانات یا اجسام خاص در آن استفاده نشده است. طرح به کار رفته در این لوگو تصویر یک شخص می باشد که در سال 2001 و توسط Lindon Leader طراحی شد.

طراحی لوگو ایرلاین هاوایی

9. طراحی لوگو ایرلاین تایلند

طراحی لوگو ایرلاین تایلند که در سال 2005 انجام شد، بخاطر استفاده از طرح وسایل تزئینی رنگارنگ که بر روی لباس و صنایع دستی این کشور به وفور استفاده میشود و همچنین رنگ صورتی که نشان دهنده ی شکوفه های مگنولیا می باشد، به عنوان یکی از لوگوهای برتر دنیا در صنعت هواپیمایی معرفی گردیده است.

طراحی لوگو ایرلاین تایلند

10. طراحی لوگو امریکن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آمریکا در سال 2013 طرح جدیدی را برای لوگوی خود معرفی نمود که توسط FutureBrand انجام شده بود. این آرم، نوعی نماد انتزاعی از عقاب در حال پرواز می باشد که با رنگ های قرمز ، آبی و سفید که به نوعی رنگ های سنتی این کشور می باشند، طراحی شده است.

طراحی لوگو امریکن ایرلاینز

طراحی لوگو ایرلاین هما

 

لوگوی هما، بهترین نماد شرکت‌های هوایی جهان؟!

در مورد زیبایی طراحی لوگو هما و چگونگی استفاده از ترکیبات زیبای آن در وبسایت‌های مختلف، مطالب زیادی نوشته شده است؛ اما ما به این موضوع نمی پردازیم و خلاقیت طراح در طراحی و اجرای زیبای آن را انکار نمی‌کنیم. اما ادعای بهترین لوگوی جهان برای هر شرکت هوایی نیاز به بررسی‌های بیشتر و معیارهای متنوع دیگری دارد.
بر خلاف تصور بسیاری از طراحان و افراد فعال در حوزه گردشگری، لوگو ایرلاین هما بهترین لوگوی جهان نیست! و تنها یک بمب خبری داخلی است!
این خبر از کجا شروع شد؟ و اولین بار چه کسی آن را منتشر کرد؟

آژانس خبری حمل و نقل هوایی skift در سال ۲۰۱۳، ۳۰ لوگوی برتر شرکت‌های هوایی جهان را از نگاه خود معرفی کرد. از این میان، لوگوی هواپیمایی ملی ایران "هما" به دلیل جذابیت، سادگی و رسا بودن پیام، به عنوان بهترین لوگوی شرکت‌های هوایی جهان انتخاب شد.
اما این به این معنا نیست که ما با یک نظرسنجی روبرو هستیم که هر روزه در حال به‌روزرسانی است و افراد مختلف در آن رای می‌دهند (مانند imdb) یا مثلاً در یک تاریخ مشخص مسابقه‌ای برگزار شده باشد و بهترین لوگو به عنوان بهترین لوگوی همهٔ دوران معرفی شده باشد.

احتمالاً با یک جستجوی ساده می‌توانید در وبسایت‌های مختلف نظرسنجی‌ها و اظهار نظرهایی را پیدا کنید که لوگو شرکت‌های هواپیمایی دیگر را انتخاب کرده‌اند. اما این مساله واقعاً مهم نیست و ممکن است تنها یک رپورتاژ خبری رایگان برای ایران‌ایر باشد. فقط همین!طراحی لوگو ایران ایر

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288