مجوزها

طراحی و ساخت انواع لوگو حرفه ای در فتوشاپ

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 9 مهر 1402 ) 3805 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

ابزاری هایی که وکتور محور هستند مانند کورل دراو بهتر و حرفه ای تر می توانند طرح نهایی را با خروجی و کیفیت بالاتری به مشتری ارائه دهد. اما اگر در فتوشاپ لوگویی طراحی شد بهتر است فایل به صورت PSD به مشتری تحویل داده شود.طراحی لوگو را سعی کنید در قالب های ساده و شکیل که پیچیدگی های کمتری دارند ارائه دهید. پیچیدگی باعث ناخوانایی و زیبا به نظر نرسیدن کار خواهد بود.

طراحی حرفه ای لوگو ظریف گرافیک

طراحی لوگو اسم فارسی و یا طراحی لوگو انگلیسی در فتوشاپ

از انواع لوگو هایی که می توان در فتوشاپ طراحی کرد، میتوان به طراحی لوگو اسم فارسی یا طراحی لوگو انگلیسی اشاره کرد. در این زمینه شما اسم مورد نظر که می تواند نام برند، کسب و کار و یا شخص باشد را با نوع و فونت مورد درخواست مشتری نوشته و در اشکال، ایجاد پیچیدگی های خطوط، رسم الخط های متفاوت، کالیگرافی، تایپوگرافی، تلفیقی از فارسی و انگلیسی تغییرات را ایجاد نمایید و در نهایت لوگویی شکیل و مطابق سلیقه مشتری ارائه دهید. در فتوشاپ طراحی لوگو اسم فارسی و انگلیسی با استفاده از ابزار type tool استفاده می کنیم در صورتی که بخواهیم خطوط را نامتعارف و یا در اشکال مختلف مورد استفاده قرار دهیم می توان از روش های مختلفی مانند استفاده از ابزار selection tool تبدیل فونت و نوشته به لایه ترنسپرنت با استفاده از گزینه rastrize type ترکیب ها با فونت و غیره Shape تغییرات دلخواه را اعمال نمود، در این روش ها حتما به نتایج شگفت و عالی دست پیدا خواهید کرد. دقت داشته باشید فونتی که تبدیل به لایه ترنسپرنت می شود قابل بازگرداندن بعد از اعمال تغییرات نخواهد بود. اگر فکر می کنید فونت ها باز هم کاربرد پیدا می کنند، در طراحی سعی کنید یک لایه کپی قبل از تبدیل ایجاد نمایید، کپی را با کلید ترکیبی ctrl+j انجام دهید. سعی کنید نوشته ها خوانا و قابل فهم باشد یا از نوشته ها به صورت اختصاری استفاده نمایید یا هر نوع طراحی که بتوان پیام را به مخاطب رساند و یا آن را در اذهان حک کرد.

 

طراحی لوگو ظریف گرافیک

طراحی لوگو با استفاده از تصاویر و اشکال هندسی در فتوشاپ

اگر از اشکال هندسی برای طراحی لوگو استفاده می کنید، ما به شما توصیه میکنیم از تغییر سایز زیاد تصاویر، جابجایی و تغییر ابعاد در هر جهتی کمتر استفاده کنید. در روش های طراحی حرفه ای لوگو طراحان ابتدا طرح مد نظر را روی کاغذ پیاده سازی نموده و با تغییرات و جابجایی های رسم الخطی به طرح ایده ال که دست یافتند، سپس به سراغ ابزارهای طراحی می روند. سعی کنید از این الگوهای تجربی و رفتاری در کارهای حرفه ای خود استفاده نمایید تا در پایان کمتر دچار مشکل شوید و یا در پایان که ممکن است زمان زیادی صرف طراحی و تغییرات کرده اید با افت کیفیت مواجه نشوید که مجبور شوید دو باره طراحی را باز سازی نمایید. متاسفانه در نرم افزارهای بیت مپ مشکلی این چنینی طبیعی است.

در ترکیب و برش اشکال و تصاویر با استفاده از ابزار pen و merge layers یا کار با لایه ها و جابه جایی آنها می توان به شکل نهایی و ایده آل دست پیدا کرد.

طراحی خلاقانه لوگو

مزایای طراحی لوگو در فتوشاپ

اگر شما برای کسب و کار و یا خودتان میخواهید سریع لوگویی را طراحی کنید و  برای اجرا و پیاده سازی نمی خواهید به طراحان حرفه ای گرافیک مراجعه نمایید، با کمی آشنایی به ابزارهای فتوشاپ هم می توانید لوگویی ساده و به سرعت ایجاد کنید، در نظر داشته باشید ابعاد لوگو و سایز آن اگر بخواهید برای تابلو، تبلیغات محیطی و یا در نمونه های کوچکتر مانند طراحی تراکت، طراحی بسته بندی و کارت ویزیت مورد استفاده قرار گیرد افت کیفیت نداشته باشد.

 

معایب طراحی لوگو در فتوشاپ

فتوشاپ برداری و یا وکتور محور نمی باشد. همین دلیل بزرگ و مهمی است که طراحان حرفه ای گرافیک برای طراحی لوگو در نرم افزارهای ایلستریتور و یا کورل دراو طراحی می کنند. همیشه راه های سریع جوابگوی همه نیاز ها نیستند در برخی مواقع احساس نیاز می شود که کاری را برای بازخورد بهتر و دریافت کیفیت بیشتر به افراد حرفه ای و کارشناسان خبره بسپاریم. گاهی تبلیغات حرفه ای هزینه کردن نیست بلکه عین سرمایه گذاری است. مشاوران در طراحی لوگو ظریف گرافیک در این زمینه می توانند بهترین خدمات را در کمترین زمان و مناسب ترین قیمت ارائه دهند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288