مجوزها

9 کاری که تنها محتوا نویسان حرفه ای انجام میدهند!

  • اشتراک گذاری:
4 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1687 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

شناخت سئو و بالابردن آمار بازدید سایت، هنر محتوا نویسان حرفه ای است که با علم و تجربه، به این مهم دست پیدا می­کنند. در واقع محتوا نویسان، به بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازند تا با این روش در سرچ و جستجوهای روزمره کاربران بهتر و بیشتر ظاهر شوند. محتوای تولید شده توسط متخصصین برطبق قوانین الگوریتم موتورهای جستجو انجام می شود که به واسطه مقاله و مطالب، سایت خود را به گوگل می شناسانند.

محتوا نویسان حرفه ای

قوانین محتوا نویسان حرفه ای در تولید محتوا

تولید محتوا با اصول سئو نیز مثل هر چیز دیگری برای خود اصول و قوائدی دارد که برای کسب رتبه در گوگل الزامی است. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم داشت.
 

  1. استفاده از کلمات کلیدی و پرکاربرد

کلمات کلیدی در هر کسب و کار متفاوت است و شناخت آن به وسیله محتوا نویسان انجام می ­گیرد و با جمع آوری کلمات کلیدی مربوط به هر حرفه و کسب و کار به تولید محتوای اصولی می پردازند.
 

  1. عدم استفاده از محتوا تکراری و کپی شده

مطالبی که محتوا نویسان حرفه ای تولید می کنند خاص و یونیک است وبه هیچ وجه کپی برداری نمی کنند. نوشتن محتوا در هر حوزه، تخصص و مهارتی می خواهد که همه افراد قادر به انجام آن نیستند. مطالب خاص و منحصر به فرد، مخاطب بیشتری جذب می کند و لذت خواندن را برای کاربر بیشتر خواهد بود. وبسایت هایی که از مقالات کپی برداری شده استفاده می کنند هرگز نمی توانند جایگاه ارشمندی در موتورهای جستجو دریافت کنند و این نتیجه ای خلاف هدف و استراتژی تولید محتوا است.

انتخاب بهترین محتوا نویسان در مشهد

  1. تولید محتوای جذاب و چالش برانگیز

محتوا نویسان برای نوشتن محتوای سایت، به نیاز مشتری، سلایق و خدمات ارائه شده در محصول تمرکز می کنند و هرآنچه که در ذهن مخاطب میگذرد را به خوبی شناسایی کرده و مورد بحث قرار می دهد. بطور مثل هدف تولید محتوای گردشگری، جذب و به هیجان آوردن مخاطب است که باید انگیزه ی سفر و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر را در وی ایجاد نماید. تولید محتوا می تواند به صورت محاوره، طنز، رسمی و غیره باشد. قالب نوشتار در تولید محتوا را موضوع محتوا و مخاطب آن مشخص می کند تا به چه روشی نوشته شود که بازدهی بیشتری داشته باشد.
 

  1. محتوای تولیدی مانند پل ارتباطی با مخاطب است

محتوایی که توضیحات را کامل و دقیق در اختیار مخاطب قرار می دهد، گویا با مخاطب درحال صحبت است. مخاطب با چنین محتوایی بهتر ارتباط می گیرد و با دنبال کردن مطالب وبسایت حس مثبت تری دریافت خواهد کرد. به طور کلی می توان گفت این نوع محتوا، محتوای کاربر پسند است که گوگل به این سبک نوشتار بها داده و جایگاه وبسایت مربوطه در موتورهای جستجو را بهبود خواهد بخشید.
 

  1. تولید محتوای خلاق

برای تولید محتوا بهتر است مطالعه ی کافی در زمینه ی مورد نظر داشته باشید تا بتوانید محتوایی همه فن حریف تولید کنید. محتوا نویسان متخصص محدودیتی در نوشتن ندارند و با به روز نگه داشتن اطلاعات خود سطح کیفی محتوا را افزایش می دهند. کاربران می توانند درون محتوای حرفه ای ایده و خلاقیت های لازم را بیابند و با مطالعه ی مقاله با طرز فکری روشن و شفاف به هدف خود دست یابند. محتوایی که به ارائه راهکارهای جدید و رونق کسب و کار منجر شود مفید است در غیر اینصورت موفق نخواهد بود.
 

انجام تولید محتوای حرفه ای توسط متخصصان

  1. عناوین جذاب و حرفه ای در تیترهای داخلی محتوا

نوشتن تنها راه تولید محتوا نیست، هرچند کلمات کلیدی را بدانید، مطالعه لازم را داشته باشید و محتوا را تولید کنید.تولید محتوا باید ابتدا کاربر پسند باشد و سپس با الگوریتم های موتورهای جستجو مطابقت داشته باشد. عناوین جنجالی و جذاب باعث می شود مخاطب پس از مطالعه ی هر بخش حتما برای یادگیری و دانستن بیشتر، ادامه مطلب را هم بخواند. عناوینی که در سرچ موتورهای جستجو در صفحه ی اول گوگل ظاهر می شوند حاصل تلاش های حرفه ای یک محتوا نویس است. در واقع محتوا نویسان عناوین را با تگ مناسب درج نموده و از قدرت متا تگ ها برای بهبود سئوی سایت استفاده می نمایند.
 

  1. بررسی نیازهای روز کاربران

پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم دائماً سطح کمی و کیفی اطلاعات را تغییر می دهند. اتفاقات و تحولات علمی، اخبار روز، نرخ تورم و تغییرات جدید در کسب و کارها از جمله مواردی هستند که مطالعه ی روزانه و منظم را می طلبد. متخصصین و محتوا نویسان همواره سعی می کنند از آخرین تغییر و تحولات باخبر باشند و نسبت به آن به تولید محتوا بپردازند تا گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند.
 

  1. پیاده سازی سئو در محتوا

محتوایی که کلمات کلیدی مناسب در آن بکار رفته، عناوین و تیترهای مناسب و جذاب دارد، از متون تکراری استفاده نکرده و چگالی کلمات در محتوا رعایت شده از طرف گوگل سئوی مورد تایید را دریافت می نماید و در لیست برترین ها قرار خواهد گرفت.
 

  1. رعایت نکارت نگارشی و املایی

در نوشتن تولید محتوا تمام قوانین نگارشی، املایی و پاراگراف بندی ها باید رعایت گردد. نوشته ای که علایم نگارشی، پاراگراف بندی استاندارد، املای صحیح کلمات و غیره در آن رعایت نشود بی شک توسط محتوا نویس حرفه ای نوشته نشده است و باعث دلزدگی و بی میلی مخاطب در دنبال کردن محتوا خواهد شد. در واقع اشتباهات رایج برخی محتوا نویسان باعث ایجاد خسارت در کسب و کار شده و برای جبران آن باید زمان و هزینه زیادی صرف نمود تا به جایگاه اولیه بازگشت.
 

تولید محتوای خود را به چه کسانی بسپاریم

چرا مطالب طولانی مورد تایید محتوا نویسان است

علاوه بر مواردی که گفته شد، محتوا نویسان به مطالبی که حرفی برای گفتن دارند بهای زیادی می دهند. مطالبی که طولانی هستند، عناوین بیشتر، توضیحات کامل تر و مطالب ارزشمند زیادی را پوشش می دهند. به همین دلیل در تولید محتوا به صورت حرفه ای باید همه جوانب موضوع را پوشش دهد، تا به بیشترین سوالاتی که در ذهن مخاطب شکل می گیرد پاسخ داده شود. از طرفی می توان برای جلوگیری از زیاده نویسی کلمات کلیدی را به مقالاتی که اطلاعات بیشتر به کاربر می دهد لینک داد تا لینک های داخلی نیز در محتوا استفاده شوند. با این کار گوگل از مفید بودن محتوای شما مطلع می شود و با توجه به میزان ماندگاری مخاطب در صفحه به وبسایت شما امتیاز می دهد.
 

توصیه­ های کاربردی محتوا نویسان حرفه ای

  • بیشترین حجم در تولید محتوا متعلق تولید محتوای متنی بوده و تعداد کلمات قابل قبول برای گوگل 800 تا 1200 کلمه است. در صورتی که کمتر از 800 کلمه می نویسید، بهتر است محتوایی جذاب، قدرتمند و با ارزش بنویسید تا گوگل از لحاظ کاربردی به آن امتیاز و اهمیت دهد.

  • درصورتی که تمایل به نوشتن محتوای طولانی با تعداد کلمات زیاد دارید بهتر است آن را به دو بخش مجزا تقسیم کنید و به عنوان لینک داخلی، کاربر را مشتاق به کلیک کردن نمایید. با این حال هم کاربر را خسته نکرده اید و هم می توان نرخ کلیک در سایت را افزایش داد.

  • پاراگراف ها به صورت دو و نیم خطی و یا چهار و نیم خطی بهترین وضعیت ممکن را دارند. فضای خالی وبسایت می تواند برای رفع خستگی کاربر استفاده شود و دائم همه جای صفحه نوشته نبیند.

  • بهترین راه برای حفظ کاربر در صفحه ی وبسایت استفاده از انواع محتوا است. حتما برای کاربر جذاب خواهد بود تا به شنیدن پادکست و یا دیدن ویدئویی آموزشی در وبسایت شما بپردازد.

  • محتوای آموزشی و حرفه ای در وبسایت خود قرار دهید. می توانید از سطح مقدماتی تا پیشرفته ی یک حوزه ی تخصصی را به قیمتی مناسب و یا با تخفیف ویژه ارائه نمایید.
     

نوشتن محتوا به روش های حرفه ای

محتوای آموزشی چیست؟

  1. محتوای متنی

  2. تولید محتوای صوتی مانند پادکست ها

  3. تولید محتوای تصویری مانند عکس و ویدئو

  4. تصاویر اینفوگرافی و گیگوگرافی

  5. مقالات پولی مانند پکیج های آموزشی

  6. نظرسنجی از کاربران

  7. ارائه محتوا با استفاده از تصاویر سریالی و مرتبط

  8. نرم افزارهای موبایل و ابزارهای کاربردی

  9. ارائه کتاب و یا کتاب های الکترونیکی

  10. آموزش های مرتبط با بعضی از رشته های تخصصی
     

تنبلی را در تولید محتوا کنار بگذارید

بهترین محتوای منتشر شده از نظر گوگل محتوایی است که در یک زمان خاص در هر روز منتشر شود. تنبلی در تولید محتوا را کنار بگذارید و هر روز در یک زمان مشخص، خود را موظف به تولید محتوا و انتشار آن در اینترنت نمایید. زمانی را که کاربران در اینترنت بیشتر در حال جستجو هستند را تشخیص دهید و مطالب را در همان زمان انتشار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشید. در نظر داشته باشید هر نوع تأخیر در تولید محتوا و یا جابجا کردن زمان انتشار پایه های کسب و کارتان را ضعیف خواهید کرد.
 

در تولید محتوا در مواجهه با موضوعات تکراری و زمخت چه کنیم؟

قالب رسمی نویسی و نوشته های جدی ممکن است برای کاربر خسته کننده، تکراری و زمخت به نظر برسد. بهتر است به زبان خودتان و با سبک شخصی در تولید محتوا، اقدام به نوشتن نمایید. جان بخشی به عناصر و ایجاد صمیمیت در لحن نوشتار باعث می شود نوشته ی شما خلاق و جذاب باشد تا کاربر نمونه ی آن را جایی نخوانده باشد. ایرادی متوجه کار شما نخواهد شد حتی اگر در مقاله ی شما برای درد اعضای بدن و یا درمان آن به اجزای بدن جان ببخشید و حالت درد و بیماری را به زبانی گویا از زبان بدن بیان کنید و راه حل های مناسب درمانی را با همین روش مطرح نمایید. محتوا را تا جایی که می توانید خلاق و جذاب بنویسید، چرا که محدودیتی در دنیای محتوا متوجه نوشته ی شما نخواهد بود.

خلاق ترین محتوا نویسان در ایران مشهد

انتخاب بهترین محتوانویسان در تولید محتوا

با افرادی همکاری کنید که جانب امانت و رعایت صداقت را در زمینه های کاری در نظر بگیرند. افرادی که دائم در حال دور زدن قوانین هستند جایگاه موقت و ناپایداری را خواهند یافت که دیر یا زود آن را از دست خواهند داد. محتوا نویسان حرفه ای هیچگاه از تکنیک های کلاه سیاه در تولید محتوا استفاده نمی کنند و همواره برآنند تا بهترین های دنیای محتوا را به مخاطب ارائه نمایند. گوگل به طور هوشمندانه تقلب ها را شناسایی می کند، از طرفی جریمه و ضرری که شامل این وبسایت ها می شود ممکن است تا سال ها غیر قابل جبران باشد.متخصصان ما در تیم تولید محتوای ظریف گرافیک دارای سابقه ی چندین ساله هستند که تمام تلاش خود را صرف منحصربه فرد بودن و برجسته کردن محتوا در بازار داغ رقابتی کرده اند. با مقالات متخصصان ما به راحتی می توانید سرچ صفحه اول گوگل را از آن خود کنید و به کسب و کار خود رونق بخشید. ظریف گرافیک در زمینه ی تولید محتوا تا رسیدن به موفقیت همراه بی چون و چرای شما خواهد بود.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288