مجوزها

اشتباهات رایجی که یک محتوانویس ممکن است انجام دهد

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3129 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

همان طور که قبلا گفتیم محتوانویسی برای سئو و افزایش رتبه ی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و شما بعد از راه اندازی سایت باید بتوانید محتوای مفید و بروز تولید کنید تا بتوانید در رقابت با همکارانتان پیشی بگیرید. روش های محتوا نویسی بهینه را قبلا در این سایت بیان کردیم. اما ممکن است در کنار رعایت کردن اصول اصلی شما اشتباهاتی داشته باشید که خودتان از آن غافل هستید. اشتباهات رایجی که در رتبه ی سایت شما در گوگل تاثیر منفی خواهد داشت. در ادامه برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد.

سئو

 

  • اجتناب از چگالی بالای کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و مخصوصا عنوان مقالات از اهمیت بسیار بالایی در الگوریتم های گوگل برخوردار می باشد. اما همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید زیاده روی و عبور از حد مجاز در هر چیزی نتیجه ی عکس خواهد داشت. مانند بسیاری از مسائل زندگی واقعی. شما علاوه بر اینکه خواننده را باید به سمت سایتتان جذب کنید باید بتوانید مدت زمان ماندگاری آن را نیز افزایش دهید. اگر مطالب شما جذاب باشند مطمئنا خواننده شروع به خواندن می کند و حتی ترغیب می شود تا سایر مقالاتتان را نیز بخواند. اما متنی که کلمات تکراری زیادی داشته باشد خسته کننده است. اینطور نیست؟ پس ما به شما توصیه می کنیم بعد از نوشتن متن چگالی کلمات کلیدی را اندازه گیری کنید. رابطه ی اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی به صورت زیر می باشد.
 

تعداد کلمات کلیدی / تعداد کل کلمات = چگالی کلمات کلیدی

عدد بدست آمده معمولا بین 1 تا 3 درصد می باشد. سعی کنید چگالی کلمات کلیدی را در این بازه ی مجاز قرار دهید.
 

  • استفاده از لینک دهی صحیح

موتورهای گوگل در صورت مواجه شدن با لینک هایی که مقصد مشخصی نداشته باشند امتیاز منفی برای شما محسوب می شود. پس در لینک دهی دقت داشته باشید.
 

  • محتوای بروز در سایت قرار دهید

استفاده از محتوای قدیمی با موضوعاتی که دیگر ذهن مخاطب را به خود مشغول نمی کند در سایت قرار ندهید. شما باید پا به پای مخاطب و حتی یک قدم جلوتر از آن ها حرکت کنید.

 

 

 

  • از دیگران ایده بگیرید اما کپی نکنید

کپی کردن مطالب سایر سایت ها بدون ذکر منبع علاوه بر اینکه از نظر اخلاقی کار غیرحرفه ای محسوب می شود، از نظر موتورهای الگوریتم های گوگل نیز یک امتیاز منفی محسوب می شوند. سعی کنید از دیگران ایده بگیرید و محتوای جدید با قلم خودتان تولید کنید. در صورتیکه محتوای سایرین را استفاده می کنید کپی رایت را رعایت نموده و منبع را ذکر کنید.
 

  • عنوان صحیح، بامعنا و جذاب انتخاب کنید

اولین چیزی که از محتوای تولیدی شما در لیست گوگل نمایش داده می شود عنوان مقالات هستند. سعی کنید کلمات کلیدی را در عنوان قرار داده و در انتخاب آن دقت کنید. انتخاب عنوان صحیح علاوه بر اینکه به ایندکس آن توسط موتورهای جستجو کمک می کند، در جذب مخاطب نیز بسیار مهم می باشد.
 

  • توضیحات کوتاه برای محتوای تولیدی قرار دهید

در توضیحات کوتاه محتوای تولیدی همان طور که قبلا اشاره کردیم از کلمات کلیدی استفاده کنید. متاسفانه برخی از سایت ها برای مقالات و وبلاگ خود از این قسمت غفلت می کنند و توضیحات کوتاه را ذکر نمی کنند.
 

  • علاوه بر تگ H1 از تگ H2 و H3 در محتوا استفاده کنید

یکی از مواردی که اغلب محتوانویسان از آن غفلت می کنند تگ های H2 و H3 می باشند. عنوانی که بلاترین اهمیت را دارد در تگ H1 قرار داده و بعد عناوین بعدی را در تگ H2 و H3 قرار دهید. پس ابتدا عناوین را به ترتیب اهمیت رتبه بندی کنید.

 

 

  • لینک دهی به سایت های معتبر را فراموش نکنید

ممکن است شما از سایر سایت ها لینک دریافت نکنید اما این دلیل نمی شود که شما به سایت های معتبر لینک نداشته باشید. سعی کنید سایت های معتبر جهان را در حورزه کاری خود انتخاب کنید و به آنها لینک دهید. اگر شما از سمت گوگل جریمه شوید یکی از مواردی که می تواند در این شرایط کمک کند همین لینکدهی به سایت های معتبر می باشد.
 

  • لینک دهی داخلی سایت را در حد مجاز انجام دهید

استفاده از لینک دهی داخلی بین مقالات سایت نتیجه ی خوبی در الگوریتم های گوگل خواهد داشت، اما به خاطر داشته باشید تعداد لینک ها باید متناسب با تعداد کلمات به کار رفته در مقالات می باشد. اما در حالت کلی سعی کنید از 3 تا 5 لینک تجاوز نکنید.
 

  • به گوگل و موتورهای جستجو اجازه دهید در سایت بخزند

این نکته را به خاطر داشته باشید که تنظیمات وب مستر گوگل و بینگ را برای سایتتان بدرستی انجام دهید و اجازه بدهید موتورهی جستجو وارد سایت شما شوند و اصطلاحا در آن بخزند.
 

  • انکور تکست های حاوی کلمات کلیدی در محتوا قرار دهید

استفاده از لینک دهی با انکور تکست های مرتبط با موضوع و حاوی کلمات کلیدی را فراموش نکنید.

 

 

  • از Bullet point در محتوای سایت استفاده کنید

زمانی که شما از Bullet point در محتوای سایت استفاده می کنید گوگل متوجه خواهد شد که شما به خوانا بودن متن توجه داشته اید و متن را برای ربات ننوشته اید و این یک امتیاز مثبت برای سایت می باشد.
 

  • داده های سایت را تجزیه و تحلیل کنید

اگر قصد دارید رتبه و امتیاز سایت شما در گوگل افزایش یابد باید به بازخورد کارتان توجه کنید. داده های سایت را با ابزارهایی مانند گوگل آنالیز و وبمستر تولز هر چند وقت یکبار آنالیز کنید و اشکالات و کاستی های کارتان را بررسی کنید.

 

 

مواردی که در بالا بیان شدند تعداد اندکی از اشکالاتی است. در مقالات بعدی تعداد بیشتری از این موارد را بیان خواهیم کرد. اغلب ما در حین محتوانویسی ممکن است دچار این موارد شویم و برای بهتر شدن کارمان باید این آنها را در ذهن داشته باشیم تا نتیجه ی خوبی در کارمان ببینیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288