مجوزها

چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟

  • اشتراک گذاری:
11 آذر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2233 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

زمانی که می خواهید برای خود کار کنید و کارفرمای خود باشید در ابتدا باید چند نکته بعنوان نکات اولیه خصوصیات شخصی یک فری لنسر حرفه ای به شما معرفی کنیم

فریلنسر حرفه ای ظریف گرافیک

  • ساعت کاری تعیین کنید: هر روز صبح در ساعت معینی خود را ملزم کنید که بیدار شوید و برای شروع یک روز کاری آماده شوید. هر روز 8 ساعت کار مفید از خود انتظار داشته باشید. بسته به نیاز زمان برای صرف طراحی های گرافیکی و یا پیاده سازی خدمات خود می توانید زمان لازم را متغییر کنید.

  • در ساعت کار از انجام کارهای بیهوده جدا خودداری نمایید: هنگامی که برای اجرای برنامه و شروع کار مشغول انجام پروژه خود هستید سعی کنید کارهای اضافه و بیهوده همچون چک کردن تلفن همراه، بازدید از شبکه های اجتماعی، خوردن و نوشیدن بی موقع پرهیز کنید. در بهترین حالت می توانید در صورت ضرورت زمانی را در تایم استراحت و ناهار به آن اختصاص دهید. ممکن است این نکته در نظرتان کمی عجیب باشد اما اگر آن را عملی نمایید به وضوح مشاهده خواهید کرد حذف کارهای بی مورد چقدر در کارتان پیشرفت و تمرکز ایجاد نموده است.

  • زمان های استراحت متنوعی داشته باشید: در زمان کار وقت و توجه خود را به کار اختصاص دهید اما همه هم و غم زندگی خود را انجام کار ندانید. تایم هایی را برای استراحت، بودن در کنار خانواده، ورزش کردن و... اختصاص دهید. اینگونه مجالی برای آزاد سازی ذهن و بازسازی فکر خود برای به دست آوردن ایده های خلاق و فکری باز تر به دست خواهید آورد.

  • مکان های مختلف برای انجام کارهای خود در نظر بگیرید: گاهی کارها در بیرون از منزل انجام دهید. کتابخانه، کافی شاپ، پارک و یا هرکجا فکر می کنید می توانید با خاطری آسوده به کار خود بپردازید را انتخاب نمایید. گاهی می توانید بعضی از این مکان ها را برای قرار های کاری یا تحویل کار به مشتریان اختصاص داد. با این اوصاف شما با ایجاد تغییراتی در روند همیشگی کار آزاد خود از روزمرگی و دلزدگیِ کار کردن در یک محیط ثابت به دور خواهید بود.
     

طراحی بسته بندی فری لنسر

مواردی که در بالا گفته شد از جمله خصوصیات شخصی یک فری لنسر حرفه ای است. حال با کمی دقت مطالب را در زمینه کاری و حرفه ای یک فری لنسر دنبال کنید.

شما به عنوان یک فری لنسر برای شروع یک پروژه و ارتباط با مشتریان باید نکات ذیل را رعایت نمایید

  • اسم و لوگوی مناسب داشته باشید: برای کسب و کار خود و نوع فعالیت خود نام مناسب و لوگویی درخور داشته باشید: تا با این کار بتوانید مهارت ها و کسب و کار خود را به مشتریان بهتر معرفی نمایید و شناخته شوید.

  • وبسایت و یا وبلاگ کاری داشته باشید: بعنوان مثال برای یک طراح گرافیک و یا برنامه نویس که می خواهد وارد بازار آزاد شود داشتن وبسایت و وبلاگ در عصر ارتباطات این روزها از ضروریات است. سعی کنید خدمات و محتوای تولیدی خود را بصورت تصویری، متنی و یا ویدئو در اختیار کاربران قرار دهید.

  • خدمات خاص در وبسایت تان قرار دهید: بعضی از خدمات، محصولات و طراحی های گرافیکی خود را بصورت رایگان در وبسایت خود قرار دهید و یا برای کاربرانی که اولین بار است از شما خرید می نمایند و یا سفارش کار می دهند، تخفیفاتی را ارائه دهید. همچنین مشتریان همیشگی و ثابت خود را در قسمت VIP با خدمات برتر و هزینه های پیشنهادی بهتر و به صرفه تر قرار دهید. افراد همواره از داشتن این نوع جایگاه ها در هر محیطی لذت می برند. توصیه میکنیم مقاله موثر ترین روش های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان وفادار را مطالعه نمایید.

  • تنظیم قرار داد کاری: قراردادی تنظیم کنید که در آن تعهدات شما نسبت به مشتری و تعهدات مشتری نسبت به شما کاملا مشخص و شفاف باشد. تا در زمانی که با مشکلی مواجه شدید هر دو طرف با وجود این قرار داد ملزم به رعایت آن باشید.

  • دریافت پیش پرداخت: از بزرگترین مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد بد حسابی بعضی از مشتریان است. برای سهولت در کار و شروع کار با اعتماد بیشتر سعی کنید نصف مبلغ خدمات خود را از مشتری دریافت نمایید. مشتریانی که در ابتدا این مورد را رعایت می نمایند و نسبت به پرداخت مبلغ مشکلی ندارند کار را راحت نموده و شما می توانید کار را با قوت قلب و رضایتی که حاصل از اعتماد مشتری است داشته باشید شروع کنید. مشتریانی که بر سر پرداخت مبلغ پیش پرداخت بهانه می آورند بهتر است که با آن ها وارد قرار داد نشوید. این افراد از همان ابتدا تا آخر کار باعث آزرده شدن شما در حین پروسه طراحی گرافیکی یا تولید محتوا می شوند و یا ممکن است بعد از زمان زیادی که برای ایشان صرف کردید از خواسته خود منصرف شوند و پرژه را کنسل کنند و به راحتی توانسته اند چند ساعت و یا چند روز از وقت شما را بدون تقبل هیچ هزینه ای تلف کنند.
     

فریلنسر تولید محتوا ظریف گرافیک

  • توانایی گفتن نه را داشته باشید: اگر می خواهید در زمینه کاری تان موفق باشید سعی کنید کارهایی که در زمینه تخصصی خودتان است و یا می دانید که زمان مناسب برای تحویل چقدر است را سفارش بگیرید. قبول سفارشات خارج از نوبت و یا شلوغ کردن برنامه کاری فقط به عملکرد، خلاقیت و اعصاب شما آسیب وارد می کند.

  • در زمینه تخصصی خود کار کنید: اگر در کاری که تخصص و تبحر لازم را ندارید از پذیرفتنشان جدا خودداری نمایید، این کار از هدر رفتن وقتتان، عدم رضایت مشتری و در نهایت از دست دادن فرصت های کاری بهتر و بیشتر جلوگیری می نماید.

  • متعهد باشید: سعی کنید با تعهد اخلاقی و وجدانی به کار بپردازید. همواره کار را در بهترین زمان و یا حتی سریع ترین زمان که حتی مشتری فکرش را هم نمی تواند بکند تحویل دهید و از طرفی برخورد خوب شما باعث جذب مشتر خواهد بود. سعی کنید طوری با مشتری خود برخورد نمایید که گویا همان یک مشتری را دارید، این امر از دو جهت مهم است: 1. زمانی که فکر کنید یک مشتری دارید، بیشترین خلاقیت و تمرکز خود را صرف ارائه بهترین خدمات می نمایید. 2. در کوتاه ترین زمان و یا بهترین تایم می توانید پروژه درخواستی را تحویل دهید.

  • به روز باشید: در زمینه کاری خود همواره اطلاعات خود را به روز کنید از بهترین و خلاقانه ترین روش های پیش برد کسب و کار خود مطلع باشید. هر روز با نرم افزارهای روز دنیا و ابزارهای جدید آشنا شوید.

  • همکاران و دوستانی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند در ارتباط باشید: گاها سفارشات شما زیاد بوده و در بعضی زمینه ها مهارت و تجربه لازم را ندارید. در این زمینه شما می توانید با بکار گیری مهارت های آنها به مشتریان خود خدمات دهید.

  • در هر زمینه ای که حرفه ای تر عمل می کنید رزومه بدهید: نیازی نیست هر کاری که فکر می کنید از عهده آن بر می آیید را رزومه کنید. مثلا اگر در طراحی بسته بندی مواد غذایی خیلی متبحر هستید تمرکز خود را برای تبلیغات در زمینه طراحی بسته بندی محصولات و مواد غذایی صرف کنید.

  • دفترچه یادداشت همواره همراه خود داشته باشید: ایده های ناب و یهویی که از ذهنتان عبور می کند را یادداشت نمایید. ایده های خلاقانه به صورت جرقه ظاهر شده و به زودی فراموش می شوند پس بهتر است سریع آن ها را یاد داشت نموده تا در خدمات خود و یا بعنوان پیشنهادی برای مشتریان استفاده نمایید.

  • مدیریت مالی داشته باشید: سعی کنید پولی که از طریق کارهای آزاد انجام می دهید را به موارد مختلف اختصاص دهید. دخل و خرج خود را روزانه یادداشت نمایید. هزینه های پرت به راحتی با این روش از خرج های شما کم می شود زیرا از این طریق می دانید شکاف های قلک پس انداز کدام ها هستند و آنها را رفع نمایید.
     

فریلنسر تولید محتوا ظریف گرافیک

  • همواره پس اندازی برای مبادا داشته باشید: به یاد داشته باشید یکی از مشکلات فریلنسرها بازار آزاد است. ممکن است برخی ماه ها درآمد نسبت به سایر ماه ها کمتر باشد و یا حتی سفارشی نداشته باشید. در موارد بحرانی طوری مدیریت نمایید تا صفر نشوید و مجبور نباشید از نو شروع کنید.

  • گاهی تخفیفات، اشانتیون و یا پاداش هایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید: مثلا برای سفارشات بیشتر از مبالغ خاص تخفیف قائل شوید و یا می توان برای مشتریان خوش حساب، هدایای تبلیغاتی ارسال نمایید. این کار سبب می شود مشتریان باز هم به سراغتان بیایند و یا حتی شما را به سایرین معرفی نمایند که خود نوعی از ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند برای کسب و کار شماست.

  • از قدرت شبکه های اجتماعی غافل نباشید: سعی کنید در شبکه های اجتماعی مانند اینستا گرام، توئیتر، فیس بوک و سایر شبکه های پر طرفدار به تبلیغات بپردازید. و خود را در دنیای مجازی به همگان معرفی نمایید.
     

چگونه فریلنسر حرفه ای شویم

سخن آخر ظریف گرافیک

همواره سعی کنید انگیزه داشته باشید. هدفی را معین نموده و برای دست یافتن به آن با تمام قوا پیشروی کنید. همیشه روال بر یک اساس نیست. ممکن است بعد از مدت ها مداومت و تلاش، حجمی از مشتریان به سمت شما سرازیر شوند که برای انجام سفارشات مجبور باشید چند نفر را استخدام نمایید. پس هر زمان که وقت کم آوردید برای انجام پروژه های کاری، یاد آورید که این ها نعمت هایی هستند که پاداش تلاش های بی وقفه و سازنده شما هستند. با تمام قوا کار خود را ادامه دهید. تیم حرفه ای ظریف گرافیک برایتان در کسب و کارتان بهترین ها را آرزومند است.

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288