مجوزها

10 ابزار آنلاین برای فشرده سازی تصاویر بدون افت کیفیت

  • اشتراک گذاری:
5 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1811 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در سئو، بهینه سازی تصاویر هست که عدم توجه به آن می تواند سرعت سایت را تا حد زیادی کاهش دهد. بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر را تا حد زیادی می توانید با فتوشاپ انجام دهید، اما یادگیری فتوشاپ برای اکثر افراد کمی سخت هست و به همین خاطر در ادامه چند ابزار رایگان و بسیار کاربردی در جهت بهینه سازی تصاویر را معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی گرافیک ظریف گرافیک

چرا باید برای سئو تصاویر را بهینه کرد؟

سئو به فاکتورهای زیادی وابسته می باشد و همان طور که در مطالب قبل اشاره کردیم، سرعت سایت و مدت زمان انتظار برای بارگذاری صفحات می تواند تا حد زیادی در میزان رضایت کاربر و ماندگاری آن در سایت اثر داشته باشد. آپلود تصاویر با حجم زیاد و اصطلاحا بهینه نشده تاثیر مستقیم روی کاهش سرعت سایت داشته و به همین خاطر باید به آن توجه زیادی داشته باشید و یکی از ابزارهایی که در ادامه معرفی میشوند را همراه داشته باشید.
 

بهینه سازی تصاویر با JPGE Optimizer

برای بهینه سازی تصاویر به صورت آنلاین می تونین از JPGE Optimizer استفاده کنین. همان طور که از اسم این ابزار مشخص است، با این ابزار تنها می توانید تصاویر jpge را کاهش حجم داده و تا حد زیادی برای قرار دادن در سایت و افزایش سرعت آن بهینه کنید.

بهترین ابزارهای رایگان طراحی گرافیک
 

ابزار کاهش حجم تصاویر Optimizilla

با این ابزار می توانید تصاویر را بدون افت کیفیت با حجم کمتر بهینه کنید. با این ابزار امکان بهینه سازی تصاویر jpge و png وجود دارد و می توانید حداکثر تا 20 تصویر را به طور همزمان آپلود و فشرده سازی هر یک به صورت جداگانه انجام خواهد شد. یکی از ویژگی های خوب Optimizilla داشتن نوار لغزنده هست که حجم تصویر را قبل و بعد از بهینه سازی با هم مقایسه می کند و عیب آن، عدم ایجاد خروجی pdf می باشد.

ImageRecycle

یکی از قدرتمندترین ابزارها برای فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر jpge،  png، gif و pdf به شمار می آید. یکی از بهترین ویژگی های این ابزار، تهیه ی گزارش و تجزیه و تحلیل کردن اثر بهینه سازی تصاویر بر میزان افزایش یا کاهش سرعت می باشد. ابزار بهینه سازی تصاویر ImageRecycle به صورت پلاگین وردپرس، افزونه  برای جوملا و magneto نیز در دسترس و قابل استفاده می باشد.

10 سایت برتر برای دانلود وکتور رایگان
 

بهنیه سازی تصاویر با imagerecycle
 

فشرده سازی تصاویر با compressNow

با compressNow می توانید درصد فشرده سازی تصاویر jpge، png و gif را تنظیم کنید و همچنین 10 تصویر را به صورت همزمان از کامپیوتر انتخاب و در این ابزار رها و فشرده کنید.
 

فشرده سازی با compressnow
 

Trimage

کاربران لینوکس برای اینکه تصاویر خود را به درستی فشرده و بهینه کنند، می توانند از Trimage استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که با این ابزار فقط امکان فشرده سازی تصاویر jpge و png  وجود دارد.
 

فشرده سازی تصاویر با trimage
 

Online Image Optimizer

برای اینکه بتوانید به صورت آنلاین تصاویر خود را فشرده کنید تا تصاویرتان با سرعت بیشتری در صفحات وب بارگذاری شوند، Online Image Optimizer یکی از ابزارهای مناسب هست. علاوه بر فشرده سازی تصاویر، با کمک این ابزار می توانید فرمت تصاویر را هم تغییر دهید. لازم به ذکر است که با Online Image Optimizer در هر مرتبه تنها یک تصویر با حداکثر حجم 2.86 مگابایت فشرده آپلود شد.
 

فشرده سازی تصاویر با online image optimizer

Tiny PNG

نرم افزار بهینه سازی تصویر TinyPNG یکی از قدیمی ترین و البته محبوب ترین ابزارها برای فشرده سازی تصاویر می باشد تصاویر JPGE و PNG را به صورت رایگان فشرده می کند. از جمله محدودیت های این ابزار این است که در ماه تنها 100 عکس و در هر مرتبه 20 تصویر قابل فشرده سازی بوده و حداکثر حجم هر تصویر نباید از 5 مگابایت بیشتر باشد. پلاگین وردپرس و افزونه ی مگنتو برای کاربرد راحت آن در سایت ها در دسترس می باشد.
 

tiny png

تغییر سایز تصویر با Resize Photo

با ابزار Resize Photo می توانید تصاویر مورد نظرتان را بین سطوح 1 تا 100 فشرده و در سایت یا هر جای دیگه که مورد تظرتان است استفاده کنید. با این ابزار همچنین می توانید به تصاویرتان جلوه های عکاسی بدهید، گوشه های آنها را گرد کنید یا سایه های مختلف ایجاد نمایید و بر روی آنها متن بنویسید.

فشرده سازی تصاویر با resize photos
 

فشرده سازی تصویر با compressor.io

برای اینکه کیفیت تصاویر بعد از فشرده سازی کاملا تضمین شده باشد، compressor.io را به شما پیشنهاد می دهیم. این ابزار آنلاین بوده و فایل ها با فرمت gif، png، jpge و SVG را براحتی تا 90 درصد فشرده خواهد کرد.

همان طور که بارها اشاره کردیم، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به فاکتورهای زیادی دارد و ابزارهای مختلفی را در این زمینه معرف کرده ایم. برای مثال، ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی موثر یکی از مورادی می باشد که می تواند تا حد زیادی به شما در داشتن سایت بهینه کمک کند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288