مجوزها

5 نرم افزار رایگان برای طراحی گرافیک

  • اشتراک گذاری:
7 خرداد 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2790 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

داشتن ذهن خلاق و دانش و هنر در طراحی گرافیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اما دانش بدون ابزار طراحی نمی تواند کار به جایی ببرد و دو بخش جدایی ناپذیر هستند. نرم افزارهای زیادی هستند که هر یک از طراحان گرافیک بنا به نیاز و نوع طراحی مورد نظر، یکی را انتخاب می کنند. علاوه بر فتوشاپ و مجموعه ی ابزارهای طراحی خانواده ی ادوبی، نرم افزارهای رایگان مفیدی وجود دارند که به صورت رایگان در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته اند که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی گرافیک ظریف گرافیک

1.  InKscape

InKscape یک نرم افزار طراحی وکتوری می باشد که بسیار قدرتمند بوده و رایگان و منبع باز می باشد و اکثر قابلیت های ایلستریتور را به صورت رایگان ارائه می دهد. در حالت کلی می توان ویژگی های این نرم افزار گرافیکی را به این صورت تعریف کرد:

  • داشتن جعبه ابزار جامع

  • پشتیبانی از اکثر فرمت ها

  • سرعت کند
     

همانند بسیاری از نرم افزارهای ویرایش وکتوری، فرمت اصلی InsKspace، SVG می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس می باشد. این نرم افزار بیشتر برای افراد تازه وارد و آماتور در دنیای طراحی گرافیک می باشد.

نرم افزار طراحی گرافیک inkspace

2.  Krita

از جمله ویژگی های خوب این نرم افزار داشتن کمک و راهنمای جامع و همچنین قالب های متنوع می باشد. از جمله ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براش و ابزارهای قابل سفارشی شدن

  • راهنمای طراحی

  • قابلیت اجرا بر روی پلت فرم های مختلف
     

این نرم افزار در مرحله ی اول برای طراحان کمیک و کاریکاتوریست ها طراحی شده است اما بخاطر داشتن مجموعه ی جامع از ابزارها و قالب های متنوع، در دنیای طراحی گرافیک نیز کاربرد زیادی دارد و می تواند یک ابزار کاربردی به شمار آید. اما در حالت کلی می توان گفت اگر به نقاشی و خلق آثار کاریکاتور علاقه مند هستید، Krita می تواند یک نرم افزار کاربردی رایگان برای شما به شمار بیاید.

نرم افزار طراحی گرافیک krita

3.  GIMP

نرم افزار رایگان GIMP یکی از ابزارهای پرکاربرد در زمینه ی طراحی و عکاسی می باشد. ویژگی های GIMP عبارتند از:

  • ابزارهای قابل سفارشی سازی

  • بروزرسانی مرتب

  • توسعه و گسترش آسان

  • رابط کاربری ضعیف و ناسازگار

این نرم افزار بیشتر از اینکه یک مجموعه ابزار مفید در زمینه ی طراحی گرافیک باشد، یک ویرایشگر رایگان عکس است. GIMP یک نرم افزار بسیار قوی برای ترکیب، تنظیم و ویرایش عکس می باشد که بسیاری از قابلیت های آنرا در فتوشاپ نمی توانید پیدا کنید. بزرگترین ضعفی که می توان برای این نرم افزار معرفی کرد، رابط کاربری ناسازگار می باشد که گاهی باعث نارضایتی کاربران می گردد. جالب است بدانید که برخی از قابلیت های فتوشاپ را با نصب پلاگین های آن می توانید به GIMP اضافه کنید.

نرم افزار طراحی گرافیک gimp

4.  Blender

Blender یک نرم افزار طراحی برای ایجاد محتوا و طرح های سه بعدی می باشد که کاملا رایگان بوده و کاربرد زیادی در طراحی گرافیک دارد. از جمله ویژگی ها و نقاط مثبت و ضعف این نرم افزار طراحی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت سفارشی سازی بالا

  • پشتیبانی از اکثر فرمت ها

  • روند یادگیری خسته کننده

طراحان گرافیک که به دنیای طراحی سه بعدی و ساخت انیمیشن علاقه مند هستند، می توانند از Blender استفاده کنند و با داشتن ذهن خلاق و ایده پرداز، از این نرم افزار بیشترین استفاده را داشته باشند. بیشترین طرفداران این نرم افزار، افراد تازه وارد در ساخت فیلم های کوتاه و انیمیشن های تلویزیونی می باشد. در ابتدای نصب Blender اگر از رابط کاربری و ظاهر آن راضی نبودید، می توانید ظاهری کاملا سفارشی برای خود ایجاد کنید و از کار با آن لذت ببرید.

نرم افزار طراحی گرافیک blender

5. Easel.ly

این نرم افزار یکی از موارد بسیار مناسب برای ساخت اینفوگرافیک می باشد که رایگان بوده و رابط کاربری ساده ای دارد. نقاط قوت و ضعف Easel.ly عبارتند از:

  • مدیریت آسان

  • قالب های متنوع و پیشرفته

  • واترمارک ندارد

برای ایجاد اینفوگرافیک شما نیاز به ابزارهای متنوعی دارید و می توانید این کار را یا با مجموعه ی گرافیکی کامل مانند InkSpace انجام دهید یا با نرم افزار اختصاصی Easel.ly. با توجه به کمبود منبع جامع از داده های ویژوال و بصری، این ابزار می تواند کمک و دستیار خوبی برای طراحان گرافیک باشد تا اینفوگرافیک های جذاب را با اشکال و ابزارهای ویرایش گوناگونی که Easel.ly در اختیارقرار میدهد، طراحی نموده و در نهایت خروجی با فرمت های pdf یا jpg تهیه کنند.

نرم افزار طراحی گرافیک easel.ly

برای اطلاع و آشنایی با نرم افزارها، سایت و ابزارهای کاربری در دنیای گرافیک و آشنایی با اصول طراحی گرافیک و سایر عناصر تبلیغاتی و گرافیکی، کافیست مطالب تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک را دنبال کنید و نظراتتان را برای ما در پایین هر یک از مطالب ارسال نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288