مجوزها

تاثیرات و بازخورد مثبت و منفی تبلیغات در جوامع امروزی

  • اشتراک گذاری:
1 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4441 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

تا به حال از خود پرسیده اید که چرا تبلیغات تا این حد مورد توجه همگان قرار گرفته است؟ تبلیغات در تمام عرصه ها و حوزه ها چه تجاری و چه سیاسی و مذهبی نقش بسیار پر رنگی دارد. کافیست در روزهایی که مناسبتی خاص دارند مانند ایام محرم و یا روزهای نزدیک به انتخابات نگاهی به شهر و محیط اطراف خود داشته باشید تا حجم بالای تبلیغات را در سطح شهر و کشور مشاهده کنید. براستی چرا؟ همان­طور که میدانید تبلیغات مخصوصا تبلیغات محیطی هزینه بر می باشند. اما با وجود هزینه بر بودن آن تا این حد مورد توجه واقع میشود. دلیل آن کاملا مشخص است. تبلیغات هزینه نیست. برای بزرگ جلوه دادن کسب و کار یا عقیده ی سیاسی و مذهبی تاثیرگذارترین روش تبلیغات درست و بامعنا می باشد. این کار می تواند با استفاده از هر یک از عناصر تبلیغاتی مانند کارت ویزیت، پوستر، بسته بندی، کاتالوگ و بروشور و تبلیغات محیطی انجام شود.

حال نگاهی کوتاه خواهیم داشت به اینکه تبلیغات چه تاثیراتی می تواند داشته باشد. با ما همراه باشید.

تبلیغات

تاثیرات تبلیغات در تجارت و جامعه

  • یکی از مهم ترین تاثیرات تبلیغات افزایش فروش می باشد و اغلب کسب و کارها به دنبال این جنبه از آن می باشند که با درست و مداوم بودن تبلیغات می توانند تا حد زیادی به این نتیجه دست پیدا کنند. زمانیکه شما در سطح شهر یا در فضای مجازی مدام تبلیغات یک محصول را ببینید هنگام خرید ناخودآگاه به یاد آن محصول خواهید افتاد و تمایل پیدا میکنید تا آن را امتحان کنید. این اولین اثر تبلیغات می باشد. شما به عنوان یک طراح تبلیغات تا این مرحله کار خود را درست انجام داده اید و با خلاقیت و طرح های زیبا و جذاب توانسته اید مشتری را به سمت آن محصول جذب کنید. اما این پایان راه نیست.

  • تداوم در تبلیغات یکی دیگر از عوامل مهمی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. اگر شما یک بار تبلیغات بسیار خوب و ماندگاری داشته باشید کار شما در مدت زمان کوتاه اثر خوبی داشته است اما تجارت و کسب و کار به دنبال زمان کوتاه نیست. شما نباید بین تبلیغات تان وقفه ایجاد کنید و به طور مداوم تبلیغات خلاقانه و جذابی داشته باشید. تبلیغات باید آنقدر تکرار شوند تا ناخودآگاه در ذهن مشتری ثبت شوند.

  • یکی از تاثیرات مثبتی که تبلیغات در جامعه و در کسب و کار ایجاد می کند حس رقابت می باشد. برندهای مختلف برای اینکه از صحنه ی رقابت حذف نشوند هر روز سعی می کنند تا در کنار تبلیغات مداوم و درست به کیفیت محصولاتشان نیز توجه بیشتری داشته باشند. هر چند رشد کیفیت نسبت به تبلیغات افزایش کمتری دارد اما همین تاثیر اندک نیز مفید می باشد.

  •  از تاثیرات بسیار مثبت تبلیغات در یک جامعه میتوان به رونق کسب و کار و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد. تا به حال به این جنبه از تبلیغات فکر کرده بودید؟ پس ما و شما به عنوان یک طراح تبلیغات باید تمام تلاش خود را داشته باشیم تا کارهای بهتری برای مشتریان خود ارائه دهیم و این باعث رونق بازار کسب و کار و فروش آن ها شده و این چرخه ادامه پیدا می کند. هر کدام از ما در جایگاهی که هستیم می توانیم کمک خوبی برای یکدیگر باشیم.

  • در کنار تمام این تاثیرات تبلیغات خوب است اشاره ای به این نکته داشته باشیم که تبلیغات درست در یک جامعه باعث می شود سطح استاندارد زندگی مردم آن جامعه افزایش پیدا کند.

 

تبلیغات

این نکات همه گویای اهمیت بالای تبلیغات در تمام سطوح جامعه می باشند. جامعه ای که برندهای مختلف با تبلیغات زیاد در آن در حال رقابت باشند ناخودآگاه حس شور و هیجان در بقیه افراد ایجاد می شود و می توان گفت افراد آن جامعه احساس بهتری از کار و تجارت خواهند داشت. نبود تبلیغات برابر است با رکود و رکود سطح استاندارد زندگی را کاهش داده و امید به زندگی را بین افراد آن جامعه کاهش می­دهد. با کمی فکر به این نکات پی به اهمیت بالای تبلیغات و شغل خود خواهید برد. پس از همین امروز به فکر تبلیغات بهتر و خلاقانه باشید.

ما و شما به عنوان طراحان تبلیغات مسئولیت بزرگی برعهده داریم که درست انجام دادن این وظیفه در مرحله ی اول نتیجه  و بازخورد خوبی برای خودمان خواهد داشت. پس باید جدیت بیشتری در کارمان داشته باشیم.

خوشبختانه ما در ظریف گرافیک با تدوین اهداف بلند مدت برای گروه خود توانسته ایم با تلاش روز افزون به سطح خوبی از تبلیغات دست پیدا کنیم . شما می توانید نمونه کارهای ما را در سایت مشاهده کنید.

ما لبخند و رضایتمندی مشتریانمان را با دنیا عوض نمی کنیم....

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288