مجوزها

تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی تا چه اندازه در جوامع امروز اهمیت دارد؟

  • اشتراک گذاری:
25 مرداد 1396 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4012 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

امروزه جدایی انسان از اینترنت و دنیای مجازی کاری دشوار و می توان گفت غیرممکن شده است. همه ی ما در طول روز بارها به شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف دسترسی داریم و بسیاری از کارهای روزانه ی خود را از طریق اینترنت انجام می دهیم و حتی بسیاری از مشاغل تنها از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. رشد چشمگیر این حوزه از ارتباطات راه را برای تبلیغات ارزان و تاثیرگذار فراهم کرده است. بر اساس آمار بدست آمده در سال 2010 هزینه ای که برای تبلیغات اختصاص یافته است بالغ بر 467 میلیون دلار بوده است. این آمار تاکید بر ارزش تبلیغات در دنیای امروز دارد. هزینه ی تبلیغات تنها برای بخش تجارت و کسب و کار نمی باشد. بلکه امروزه ما شاهد تبلیغات زیاد در سیاست و حتی مسائل مذهبی هستیم. با توجه به رشد 10 تا 18 درصدی اینترنت در هر سال طراحان تبلیغات فرصت را مغتنم شمرده و از این حوزه برای تبلیغات استفاده کردند. یکی از شبکه های اجتماعی که امروزه در تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد و باید در تبلیغات هدفمند آن بکوشیم اینستاگرام می باشد. با یک تبلیغ بهینه در این شبکه ی اجتماعی محبوب می توانیم جایگاه خوبی را برای برندمان تثبیت کنیم.

شبکه های اجتماعی

 

نقش تبلیغات در اینترنت بسیار روشن و واضح می باشد. کافی است در همین لحظه یکی از سایتهای موجود در اینترنت را به صورت تصادفی انتخاب کنید و وارد سایت شوید. حجم انبوهی از تبلیغات را در گوشه و کنار سایتهای مختلف مشاهده خواهید کرد. برخی از آن ها به قدری خلاقانه طراحی شده اند که ناخودآگاه چند لحظه  توجه شما را به خود جلب می کنند و حتی ممکن است روی آن ها کلیک کنید تا بیشتر در مورد آن محصول یا حتی موضوع اطلاعات کسب کنید و یا حتی ترغیب به خرید آن محصول شوید. اما آیا می دانید اولین نوع تبلیغات بعد از تلویزیون و روزنامه چه بود؟ تبلیغات از طریق پیام های کوتاه تلفن همراه اولین تجربه ی ورود تبلیغات به دنیای مجازی و عصر ارتباطات بود. بعد از آن که اینترنت به طور چشمگیری از سایر عناصر ارتباطی پیشی گرفت ارسال تبلیغات از طریق ایمیل یا همان پست الکترونیک رواج پیدا کرد. همه ی ما شاهد تبلیغات ارسالی از طریق ایمیل بوده و هستیم ولی امروزه نقش آن در حال کم رنگ تر شدن می باشد و جای خود را به تبلیغات در سایت ها و کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام داده است.

 

تبلیغات

 

تبلیغات گران قیمت که هر از چندگاهی در سطح شهر از یک محصول مشاهده می کردیم امروزه به تعداد زیاد و اکثر اوقات در صفحات مجازی شاهد آنها هستیم. ورود برنامه های پیام رسانی مانند تلگرام فرصت بسیار خوبی را برای تبلیغات و انسان های خوش فکر فراهم کرد و با ایجاد کانال  امروزه به درآمدهای چند میلیونی از طریق تبلیغات ارزان قیمت دست پیدا کرده اند.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید طراحان گرافیک که قبلا کارشان تبلیغات به صورت طراحی کارت ویزیت و طراحی کاتالوگ و بروشور و تبلیغات محیطی و چاپی بود امروز باید چه کنند؟ هرچند این نوع از تبلیغات چاپی همان طور که در مقالات قبل درباره ی لوگو، پوستر، کارت ویزیت و غیره گفتیم هنوز از اهمیت بالایی برخوردار هستند و جایگاه خوبی دارند اما واقعیت این است که یک طراح ماهر و یا هر انسانی در هر شغل و منصب باید در حال حرکت با تکنولوژی باشد تا بتواند همیشه رو به جلو حرکت کند. در دنیای امروز با اندکی توقف و غفلت چندین پله به عقب برخواهید گشت پس به دنبال فرصت های تبلیغاتی در دنیای مجازی باید بود.

امروزه اگر یک برند در دنیای مجازی جایگاهی نداشته باشد دید و ذهنیت خوبی در مشتریان خود ایجاد نخواهد کرد. برندی که فعالیت زیادی در دنیای مجازی دارد نشان از بروز بودن آن است و این بازخورد خوبی را در ذهن بیننده و مشتریان ایجاد می کند. علاوه بر دید خوبی که مشتریان یک برند با فعالیت آن برند در دنیای مجازی پیدا می کنند فضای این دنیای شلوغ و پر رمز و راز باعث می شود هر روز رقابت افزایش یابد و سطح کیفی محصولات افزایش پیدا کند.

شما به عنوان یک طراح و مشاور تبلیغات باید مشتریان خود را ترغیب کنید تا سطح تبلیغات خود را افزایش داده و در دنیای مجازی با خلاقیت و ایده های ناب آن ها را به همگان معرفی کنید. یکی از کارهای خوبی که تاثیر بسیار زیادی در معرفی یک برند در دنیای مجازی دارد راه اندازی کمپین های مختلف می باشد. تا به حال به تبلیغات داو در دنیای مجازی توجه کرده اید. ما به شما توصیه می کنیم این تبلیغات را ببینید و کمپین "#بگو تو زیبایی" که به مناسبت روز مادر راه اندازی شد را ببینید. ویدئوهایی که برای این کمپین تهیه و در فضای مجازی منتشر شد به گونه ای بودند که باعث برانگیختن احساسات بیننده می شدند. 

 

تبلیغات

 

از این قبیل کمپین ها  زیاد مشاهده می شود. شرکت ال جی و سامسونگ نیز در فضای مجازی کمپین های تاثیرگذاری را راه اندازی کردند که با اندکی جستجو می توانید آن ها را مشاهده کنید. اینچنین تبلیغاتی در دنیای مجازی در حال گسترش بوده و تاثیر بسیار خوبی در آشنایی مردم با یک برند و همچنین آگاهی دادن نسبت به محصولات آن برند دارد. دنیای امروز دنیای توقف نیست و نباید لحظه ای از حرکت ایستاد. حرکت رو به جلو همراه با ایده و خلاقیت رمز موفقیت در دنیای امروز می باشد.

 

تبلیغات

 

یکی از اهدافی که ما در ظریف گرافیک برای هر یک از مشتریان خود درنظر گرفته ایم معرفی تجارت و کسب و کار آن ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف می باشد. ما با مشاوره دادن به مشتریان خود و آشنا کردن آنها با فرصت های پیش رو در دنیای مجازی برای هر کسب و کار به آنها نشان داده ­ایم که هدفی بالاتر از تبلیغ را مدنظر داریم. ما و شما به عنوان طراحان تبلیغات با صداقت نسبت به مشتریان خود می توانیم باعث پیشرفت مشتریان خود شده و بدون شک پیشرفت آنها باعث پیشرفت ما خواهد شد. ما در این راه موفق بوده ایم. کافیست نگاهی به لیست مشتریان ما در سایت ظریف گرافیک بیندازید. همه ی ما در هر جایگاهی که هستیم به هم کمک می کنیم تا به اهداف خود دست یابیم. راه سختی نیست شما هم امتحان کنید...

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288