مجوزها

چطور خلاقیت و ایده پردازی را برای تبلیغات بهتر بکار بگیریم

  • اشتراک گذاری:
20 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 26 شهریور 1402 ) 4534 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

در عصر حاضر شروع یک تجارت جدید و رسیدن به موفقیت نسبت به گذشته کار دشواری است. با نگاهی اجمالی به کسب و کار پدرانمان متوجه این تفاوت می شویم. امروزه با افزایش جمعیت جوان در بازار کار و رقابت زیاد باعث شده است تا لازمه ی موفقیت تحمل و صبر و تلاش زیاد باشد. اما نکته ی بسیار مهمی در تجارت امروزه وجود دارد و باید به آن توجه شود. تنها تلاش و کار شبانه روز نمی تواند شما را در رسیدن به موفقیت یاری کند و باید در کنار کار به تبلیغات و خلاقیت توجه کنید. باید نوع تبلیغات تان به گونه ای باشد تا بیننده با یک نگاه برند شما را در ذهن خود حک کند. تحقیقات نشان داده اند که هر اندازه تبلیغات خلاقانه تر باشد فروش آن محصول افزایش بیشتری خواهد داشت. 
همان طور که در سایر مقالات در این سایت گفتیم تبلیغات عناصر مختلفی دارند که به طور خلاصه می توان به لوگو، کارت ویزیت و هویت بصری ، بسته بندی، برندینگ، تبلیغات محیطی و غیره اشاره نمود. هر یک از این عناصر با وجود خلاقیت ارزش و اهمیت خاصی در تبلیغات پیدا می کنند. اما نکته این است چطور ایده پردازی کنیم و خلاقیت را در تبلیغات مان دخیل کنیم؟ ما در ظریف گرافیک با دانش و تجربه ی کاری که از طریق کار با مشتریان متعدد کسب کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که ایده پردازی کاری آسان و در عین حال سخت می باشد. در ادامه تجربیات خود را در زمینه ی ایده پردازی بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
 

خلاقیت و ایده پردازی چگونه بدست می آید؟

همیشه در هر کار و حرفه ای که دارید و مخصوصا در تبلیغات نقش دیدن را فراموش نکنید. هر اندازه شما بیشتر ببینید بهتر می توانید فکر کنید و ایده پردازی کنید. قبل از شروع به طراحی تبلیغات نگاهی به نمونه کارها در این حوزه بیندازید. ذهن انسان با دیدن تحریک شده و هر اندازه بیشتر ببینید ناخودآگاه شما شروع به ترکیب این مشاهدات می کند و جرقه های ایده پردازی در ذهن شما ایجاد خواهند شد. یکی از نکات بسیار مهم در تبلیغات را همیشه در ذهن داشته باشید و آن صداقت و امانت داری است. سعی کنید ببینید و ایده بگیرید اما کپی نکنید. کپی برداری نشانه ی ضعف شما در کار می باشد. 
سعی کنید ایده هایتان تا حد امکان هزینه بر نباشند. این نکته در تبلیغات محیطی بسیار اهمیت دارند، زیرا تبلیغات محیطی نسبت به سایر تبلیغات گران تر و البته بسیار تاثیرگذار می باشند. پس شما به عنوان یک طراح باید تلاش کنید تا از ایده پردازی در تبلیغات محیطی به بهترین شکل استفاده کنید. 
ما در اینجا یک نمونه از تبلیغات محیطی خلاقانه را نشان می دهیم. حتما تا به حال تبلیغات محصولات شوینده را دیده اید. به تبلیغات شرکت windex نگاه کنید و آن را با سایر تبلیغات داخلی و خارجی مقایسه کنید. ایده پردازی در این تبلیغ کاملا احساس می شود. بعد از دیدن این تصویر سعی کنید به تغییر بهتر این تبلیغ فکر کنید. به خاطر داشته باشید ترکیب طرح های مختلف به شیوه ای درست روش مناسبی برای ایده پردازی است.

 

تبلیغات محیطی


سعی کنید خلاقیت در عین سادگی باشد. تبلیغات مبهم و گمراه کننده نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت و هدف تبلیغات رساندن مفهوم و ایجاد ذهنیت مثبت به دیگران می باشد. مانند سایر عناصر تبلیغات سادگی را در آن دخیل کنید. برای مثال این تبلیغ از مک دونالد را ببینید. در طرح تبلیغاتی اش تنها ار دو رنگ استفاده کرده است  در عین سادگی معنادار میباشد و ممکن است روی انسان تاثیر مثبت بگذارد و این همان هدف تبلیغات است.

 

تبلیغات

 

گاهی استفاده از چند ترکیب رنگ در کنار هم می تواند طرح هایی بسیار خلاقانه و جذاب را بوجود آورد پس برای ایده پردازی به طرح های پیچیده فکر نکنید. خلاقیت یعنی ترکیب چند عنصر ساده و داشتن خروجی معنادار.
متاسفانه این ها نمونه هایی از تبلیغات شرکت های خارجی می باشند و تبلیغات در ایران علیرغم پیشرفت نسبتا خوبی که در سال های اخیر داشته است هنوز از سطح مطلوبی برخوردار نمی باشد و ما و شما به عنوان طراحان تبلیغات باید تلاش کنیم تا ایده پردازیمان را تقویت کنیم و نتیجه ی مطلوب آن را ببینیم.
ما در بخش های بعدی بیشتر در مورد خلاقیت در سایر عناصر تبلیغاتی صحبت خواهیم کرد و شمارا با نمونه هایی از این تبلیغات آشنا خواهیم کرد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288