مجوزها

جایگاه و اهمیت عکس و عکاسی حرفه ای تجاری در تبلیغات و برندینگ

  • اشتراک گذاری:
3 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 9 بهمن 1402 ) 5237 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

با نگاهی کوتاه به پیرامون خود متوجه می شویم که در حال زندگی درعصری هستیم که تا حد زیادی تحت تاثیر ظواهر می باشیم. ماندگاری و تاثیر پیام هایی که از طریق چشم به انسان منتقل می شود خیلی بیشتر از سایر حواس می باشد. شاید شما این جمله ی معروف از ناپلئون بناپارت را شنیده باشید "اگر می خواهید جمعی را سحر و جادو کنید بهترین راه حرف زدن با چشمان آنها می باشد". بنظر شما چیزی جز این است؟ مسلما خیر. ما از همان ابتدای کودکی با تصاویر ارتباط برقرار کرده ایم و منظور و مفهوم یک مطلب را قبل از اینکه از متن متوجه شویم از طریق تصاویر درک کرده ایم. این ویژگی و تاثیر مهم دیدن روی ذهن باعث شد تا در تبلیغات اعم از تلویزیون، روزنامه، کتب، کاتالوگ، طراحی پوستر و سایر عناصر تبلیغات به عکس اهمیت زیادی داده شود و امروزه عکاسی صنعتی و تجاری یکی از مهم ترین ابزارها در تبلیغات می باشد.

تبلیغات

 

امروزه در تمام دنیا در کنار برندینگ عکاسی تجاری قرار دارد و در تمام مراحل برندینگ و معرفی آن به سایرین نقش عکاس غیر قبل چشم پوشی می باشد. عکاس تجاری از مرحله ی طراحی بسته بندی محصولات تا عرضه و معرفی آن به دیگران و همچنین معرفی نشست ها و نحوه ی کسب و کار و روابط تجاری و بین المللی نقش بسیار مهمی دارد و در تمام این مراحل دخیل می باشد. تحقیقات نشان داده اند که تبلیغاتی که تصاویر بیشتر و جذابی دارند 41 درصد بیننده ی بیشتری به خود جذب می کنند و جالب است که بدانید 45 درصد بینندگان یک تبلیغات به تصویر نگاه می کنند. تمام اینها بیان کننده ی نقش عکس و عکاس تجاری حرفه ای می باشند و تمام فعالان در بخش های تجاری و اقتصادی باید بدانند که اهمیت دادن و استخدام عکاس حرفه ای هزینه نیست.

در این قسمت میتواند راجب لوگو عکاسی بخوانید

 

تبلیغات محیطی

 

حال که با اهمیت عکاسی و عکس در تبلیغات آشنا شدید نگاهی به تبلیغات مختلف بیندازید. تمام بیلبوردهای سطح شهر، پوسترها، تلویزیونهای تبلیغاتی و سایر عناصر تبلیغات محیطی سرشار از تصویر می باشند. سوال این است آیا تمام این عناصر تبلیغاتی در رساندن هدف موفق بوده اند؟ مطمئنا خیر. صرف استفاده از عکس دلیل بر خوب بودن تبلیغ نمی باشد. عکس خوب ویژگی های مهمی دارد که در ادامه برخی از آنها را بیان خواهیم کرد.

 

تبلیغات

 

ویژگی های عکس تجاری خوب

زمانی یک عکس و تصویر را می توان مناسب و خوب دانست که ویژگیهای زیر را داشته باشد:

  • موضوع- انتخاب موضوع برای عکاسی اولین گام می باشد. یک عکاس حرفه ای به دنبال سوژه ی جذاب و جالب و منحصربفرد می باشد. موضوع و سوژه اگر مناسب نباشد هنر عکاس دیده نخواهد شد.

  • به چالش کشیدن ذهن بیننده- تصویری که بیننده می بیند باید به قدری جذاب باشد که ذهنش را درگیر خود کند. هر اندازه ذهن بیننده درگیر شود ماندگاری موضوع آن عکس در ذهن بیشتر خواهد بود. البته این نکته را در بخاطر داشته باشید که حس خوب همراه با درگیر شدن ذهن تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. هدف تبلیغات ایجاد حس خوب نسبت به یک محصول یا موضوع می باشد.

  • نشان دادن محصول نهایی- در یک عکاسی تبلیغاتی بهتر است نتیجه ی نهایی تولید یک محصول نشان داده شود و با مراحل اولیه و تولید مقایسه شود. مانند تصاویر تبلیغاتی جراحی های زیبایی.

  • سادگی ویژگی فراموش نشدنی برای هر یک از ابزارهای تبلیغاتی می باشد. تصاویر خلوت و بدور از ابهام حس بهتری در ذهن بیننده ایجاد خواهند کرد.

  • استفاده ی درست از رنگ- همان طور که قبلا در این سایت در مورد تاثیر رنگ در تبلیغات گفتیم، رنگ یکی از موثرترین عواملی می باشد که ذهنیت خاصی را در بیننده ایجاد می کند. استفاده ی نادرست از رنگ تاثیر منفی ایجاد خواهد کرد.

  • تصاویر و عکس هایی را برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنید که با فرهنگ آن جامعه سازگاری داشته باشد و این نکته را بخاطر داشته باشید زمانی که صحبت از فرهنگ یک جامعه می باشد، فرهنگ حداکثر افراد آن جامعه مدنظر می باشد. تنها به قشر خاصی نباید توجه شود. چون تبلیغات در کل جامعه به نمایش گذاشته می شود.

 

تبلیغات محیطی

 

همیشه در اولین برخوردها و ارتباطات ویژگی هایی از خودتان را در ذهن طرف مقابل القا خواهید کرد که ماندگاری بسیار زیادی در ذهن آنها خواهد داشت. شما به عنوان شخصی که تلاش می کنید تا برند خود را به خوبی به دیگران معرفی کنید، همان طور که در ملاقات ها و نشست های تجاری به ظاهر خود اهمیت می دهید به همان اندازه باید به نحوه ی ارائه ی محصولات و برند اهمیت دهید. وقتی شما کاتالوگ بسیار زیبا و منحصربه فرد را در اختیار مشتریانتان قرار می دهید این اطمینان را در ذهن آنها ایجاد خواهید کرد که شما به استانداردها توجه می کنید و بدنبال بهترین ها هستید. پس از همین امروز به استخدام عکاس تجاری حرفه ای بیشتر فکر کنید. مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288