مجوزها

تبلیغات محیطی چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟

  • اشتراک گذاری:
5 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5386 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

یک روز که برای کار یا قدم زدن از منزل خود بیرون می روید یا زمانیکه در حال سفر هستید  اکثر مواقع متن روی دیوارها یا بیلبوردهای تبلیغاتی نصب شده در جاده ها یا سطح شهر را می بینید و یا میخوانید و حتی ممکن است از دیدن طرح تبلیغات زیبای یک بیلبورد لذت ببرید و حس خوبی را در شما ایجاد کند. این نوع از تبلیغات تاثیرگذارترین تبلیغات می باشد که به آن تبلیغات محیطی می گویند و اگر بخواهیم در حالت کلی تبلیغات محیطی را تعریف کنیم باید بگوییم تبلیغات محیطی از کنار هم قرار گرفتن عناصر فیزیکی برای نشان دادن یک پیام در ذهن بیننده در محیط زندگی یا تیررس دید بیننده می باشد. به جرأت می توان گفت امروزه هیچ شهری در سراسر کشور نیست که تبلیغات محیطی در آن نقش نداشته باشد.

ما انسان ها از همان ابتدای تاریخ بشریت علاقه مند به تبلیغات بوده ایم. نشانه ها حاکی از این هستند که مصریان باستان بر روی لوحه های نصب شده روی اهرام سعی در ترویج دین و مذهب خود داشته اند. همه ی این شواهد نشان از اهمیت بالای این نوع از تبلیغات دارد. اما آیا تا به حال فکر کرده اید با تمام هزینه بر بودن این نوع از تبلیغات چرا تا این حد به آن توجه می شود؟ این نوع از تبلیغات به گونه ای است که بخاطر رنگ بندی و طرح های جذاب آن و گاه خلاقانه ناخودآگاه چشم بیننده را به سمت خود هدایت نموده و طراح تبلیغات به هدف خود یعنی ایجاد ذهنیت خوب در بیننده دست پیدا می کند.

تبلیغات

 

عناصر مختلف تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی تنها شامل بیلبورد و دیوار نویسی نمی باشد بلکه طیف وسیعی از تبلیغات را شامل می شود. زمانی که شما پا به یک فروشگاه می گذارید مطمئنا استندهای مختلفی را در سطح فروشگاه مشاهده می کنید که حاوی پیام های تبلیغاتی برای محصولات یک برند خاص می باشند و یا تلویزیون های تبلیغاتی شهرها، استرابوردهای تبلیغاتی، دیوارنویسی، آویزهای تبلیغاتی در ، تبلیغات موجود روی پل های عابر پیاده که بسیار چشمگیر و مهم می باشند نیز بخشی از تبلیغات محیطی به شمار می آیند. اما اینها تمام عناصر تبلیغات محیطی نمی باشند. برای اینکه بهتر بتوانید عناصر تبلیغات محیطی را بشناسید همین امروز که  به سطح شهر رفتید با دقت به اطراف نگاه کنید. به تاکسی و اتوبوس های در حال تردد دقت کنید. همه حاوی پیام های تبلیغاتی زیادی می باشند.

 

تبلیغات محیطی

 

تا این قسمت متوجه شده ایم که عناصر تبلیغاتی زیادی وجود دارند که می توانیم از آنها برای معرفی برند خود استفاده کنیم. اما چگونه؟ صرف قرار گرفتن یک تبلیغ روی بیلبورد باعث افزایش آگاهی و جذب بینندگان می شود؟ باید گفت خیر. در تبلیغات محیطی خلاقیت در طرح و نحوه ی به کار بردن رنگ و متن اهمیت بسیار بالایی دارد. ما قبلا نقش خلاقیت در تبلیغات را شرح دادیم و چند نمونه از تبلیغات خلاقانه را نشان دادیم. برای آشنایی بیشتر با تبلیغات خلاقانه چند مورد را در اینجا نشان خواهیم داد.

فرودگاه بین المللی پیرسون برای نشان دادن ارائه ی خدمات اینترنتی رایگان برای مسافران خود از این نوع تبلیغ خلاقانه استفاه کرده است.

 

ایده تبلیغات خلاقانه

شرکت خدماتی Swiss Post برای نشان دادن انجام خدمات خود به هر طریقی که ممکن باشد از این نوع از تبلیغ خلاقانه استفاده کرده است و باعث جلب توجه زیاد بینندگان شده است. از این قبیل تبلیغات خلاقانه به تعداد زیاد وجود دارد کافیست کمی جستجو کنید تا ذهنتان بازتر شود.

 

تبلیغات محیطی

 

موقعیت های مکانی تبلیغات محیطی

بعد از اینکه تبلیغات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی کردید حال باید بدانید هر تبلیغ را کجا باید نصب کنید. برای نصب تبلیغات گزینه های زیادی وجود دارند. همان طور که قبلا اشاره کردیم روی سطح بیرونی اتوبوس و تاکسی و یا حتی داخل اتوبوس (دستیگره های تبلیغاتی)، قطار های شهری، پایانه های مسافربری، فرودگاه یا مراکز عمومی مانند فروشگاه های مختلف در سطح شهر، اطراف نمایشگاه های مختلف (داخلی و بین المللی) و جایگاه پمپ بنزین یا گاز، خیابان ها و دیوارهای سطح شهر و بین شهری و بزرگراه ها و بسیاری از مکان های عمومی دیگر که در طول روز با آن ها برخورد داریم. سعی کنید مکان های پر رفت و آمد را برای نصب تبلیغات خود انتخاب کنید.

 

اهمیت تبلیغات محیطی در بازاریابی

 

حال که با نقش بالای این نوع از تبلیغات و طیف گسترده ی عناصر این نوع از تبلیغات آشنا شدیم ما به عنوان یک طراح گرافیک مسئولیت بزرگی برعهده خواهیم داشت. با دانش و هنر و خلاقیت باید بتوانیم با کمترین هزینه بهترین نتیجه و بازخورد را برای مشتریان خود ایجاد کنیم. باید این نکته را بدانید که گرافیک محیطی یکی از مهم ترین شاخه های گرافیک می باشد که با توجه به رشد سریع تکنولوژی و رقابت سنگین بین برندهای مختلف اهمیت آن روز به روز در حال رشد می باشد. شما می توانید با کمترین هزینه و بالاترین خلاقیت بهترین نتیجه را داشته باشید. کافیست کمی ببینید و تفکر کنید و دیده های خود را با دانش تلفیق کنید. خروجی کار چشمگیر خواهد بود. پس خلاقیت و ایده پردازی در تبلیغات محیطی را جدی بگیرید و آسان از کنار آن نگذرید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288