مجوزها

11 ایده ناب برای ساخت لوگوی خلاقانه

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 5687 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

همه ساله روش های طراحی تبلیغاتی، ساخت پوستر، ساخت لوگو و غیره با اصول و قواعد جدیدی روبرو می شود و طراحان موفق نیز همگام با این تغییرات، تغییر رویه می دهند. اصول و قواعد ساخت لوگو تعیین می کنند که نیاز جامعه چه سمت و سویی دارد و در سال جدید و یا سال جاری بهترین طرح های مشتری پسند کدام ها خواهند بود. از طرفی طراحی حرفه ای حرکتی گسترده در سطح جهان دارد و این قواعد بصورت بین المللی تعیین می گردند که برای کسب موفقیت باید از آن ها پیروی کرد.

طراحی لوگو شیرینی

ساخت لوگو مستلزم چه نکاتی است؟

لوگو از الزامات هر شرکت و کسب و کار است که در زمان ثبت شرکت ارائه آن الزامی است. به همین دلیل مدیران شرکت ها باید به طراحان گرافیک مراجعه نمایند و ساخت لوگوی حرفه ای خود را به آن ها بسپارند. طراحی لوگو باید به صورت تخصصی انجام شده و اصول در آن رعایت شده باشد. چرا که این لوگو قرار است سال ها به عنوان طراحی هویت بصری سازمان معرفی و شناخته شود، پس بهتر است در ابتدای کار بهترین انتخاب شود. متخصصان و افراد حرفه ای در طراحی لوگو معنی و مفهوم لوگوی جدید کسب و کارتان را به شما انتقال خواهند داد و وظیفه ی متقاضی لوگو است که در ابتدای امر الزامات در طراحی لوگو از قبیل: علاقه مندی به رنگ خاص، سبک طراحی، چگونگی کاربرد المان و حروف را با طراح در میان بگذارد. ایجاد همفکری و یک توافق مثبت در همان ابتدای کار زمان و هزینه های اضافی در ساخت لوگو را حذف خواهند کرد.

ساخت لوگو برای مشاغل مختلف

روزانه در خیابان، ویترین فروشگاه ها، غرفه های فروش محصولات، درون مجلات و غیره شاهد هزاران لوگو هستید که هر لوگو با دیگری بسیار متفاوت است. هیچ یک از لوگوها شباهتی به هم ندارند و با رنگ های متفاوت طراحی شده اند. به نظر شما چه وجه تمایز میان انواع لوگو وجود دارد؟ نوع کسب و کار و یا سازمان، علاقه ی افراد، نیاز جامعه و سایر عناصر تعیین می کنند یک لوگو به چه شکل و رنگی باشد. به عنوان مثال در ادامه نمونه هایی از لوگوهای مختلف را بررسی خواهیم کرد.
 

ساخت لوگوی رستوران

برای ساخت لوگوی رستوران طراح ابتدا باید سلیقه ی مالک یا مدیریت رستوران را جویا شود و پس از آن راهنمایی های لازم جهت ساخت بهترین لوگو را به وی بدهد. برای طراحی لوگوی رستوران بهتر است از روانشناسی رنگ ها و شناخت آن استفاده گردد. شیناخت رنگ های جذاب و اشتها آور می توانند جزء بهترین انتخاب ها در ساخت لوگو باشند، در این بین گاهی رنگ لوگو با رنگ دکوراسیون رستوران هم خوانی دارد. انتخاب رنگ های سرد و بی روح در لوگوی رستوران توصیه نمی شود و بهتر است از ترکیب رنگ های گرم، رنگ ایده آل به دست آید. استفاده از المان های غذایی، رستورانی و نوع غذاهای منو بصورت وکتور و شیپ در ساخت لوگوی رستوران مانعی ندارد و گاهی اسم رستوران به فارسی و یا انگلیسی می تواند به عنوان لوگوی نهایی انتخاب شود.
 

ساخت لوگوی سالن های تشریفات

تالارهای مجلل و تشریفاتی لوگوهایی سلطنتی و لوکس دارند که وجود تاج، وکتورهای لاکچری و گل و پیچک در ساخت لوگو برایشان بسیار اهمیت دارد. سالن های تشریفات به خاطر خدماتی که ارائه می نمایند تمایل به داشتن لوگویی به رنگ سفید طلایی، سفید مشکی، طلایی مشکی،سفید بنفش، طلایی عاجی، قرمز طلایی و غیره دارند. در واقع انتخاب رنگ های فاخر در طراحی لوگوی سالن های تشریفات نکته ی دومی است که باید به آن دقت کرد. در طراحی لوگوهای تشریفاتی اگر کپی برداری شده باشد حتما هنگام ثبت لوگو با مشکل مواجه خواهد شد و طراحی باید مجددا صورت گیرد.

لوگو فروش لوازم مبل و دکوراسیون داخلی

ساخت لوگوی مواد غذایی

در ساخت لوگوی مواد غذایی، اغلب از لوگوهای بولد و پیچ و خم دار که به صورتی دستی طراحی می شوند بکار می رود. مواد غذایی و نوشیدنی ها شامل انواع: ماکارونی، سس، سبزیجات، نوشابه های گاز دار، آبمیوه ها و غیره است. طراحی جذاب بسته بندی این مواد غذایی نیازمند لوگویی شکیل و مناسب نیز هستند. طراحی لوگوی مواد غذایی یکی از پر درآمد ترین مشاغلی است که درخواست فراوانی دارد و قطعا در این زمینه ساخت لوگوی اصولی، ماندگاری طرح را رقم خواهد زد.

طراحی لوگو نورهشتم

ساخت لوگوی فروشگاه چرم

ساخت لوگو برای فروشگاه های چرم با رعایت سادگی و در عین حال استفاده از طراحی های زیبا انجام می شود. تولیدات صنایع چرم، خاص هستند و گاهی برای اعتباردهی به نام خود و معرفی آن به جامعه، لوگوی برند خود را بر روی محصولات حک می نمایند. در نظر داشته باشید طراحی لوگوی صنایع چرم باید در هر ابعادی قابل چاپ و پیاده سازی باشد و جزئیات ریز و ظریف نداشته باشد. حک روی چرم کار دشواری است، محصولاتی مانند کیف پول، کیف دستی، کفش، لباس و غیره هر کدام ابعاد متفاوتی دارند که ریز یا درشت بودن چاپ نباید تغییری در لوگوی شرکت ایجاد نماید و خسارتی متوجه محصول و مالک برند شود.

ساخت لوگوی آژانس هواپیمایی

ساخت لوگوی آژانس های هواپیمایی معمولا جزء متنوع ترین لوگوها است که باید نشان و المانی از سفر هوایی در آن وجود داشته باشد. طراحی لوگو چه با نام آژانس انجام شود و چه با طراحی وکتوری، حتما در یک نگاه حرفی برای معرفی خود به مخاطب در زمینه جابجایی هوایی باید داشته باشد.

فروشگاه تولید مشروبات غیر الکلی نوشک

طراحی لوگوی استودیو عکاسی کودک

در این رابطه مخاطب شما کودکان هستند و نیازی به طراحی لوگوی رسمی، جدی و یا خشک نیست. اجرای لوگو در استودیوی تخصصی کودک می تواند به صورت تابلو چنلیوم ورودی استودیو، به عنوان استیکر بر روی درب های ورودی استودیو، به شکل کاراکتری در فضای داخلی و غیره استفاده شود که لزوما در هر صورت باید قابلیت اجرا را داشته باشد. در واقع با طراحی لوگویی که مخاطب کودکان هستند باید از طرحی استفاده شود که کودک را به هیجان بیاورد و فضای داخلی استودیو را برای کودک شاد و آرامش بخش نماید.

لوگو ترکیبی نظم تجارت

ساخت لوگو گل فروشی

دنیای گل و تزئینات حرف های بسیاری برای گفتن و انتقال احساس و عواطف افراد دارد. انتخاب لوگو برای گل فروشی می تواند شما را با تنوع بسیار زیادی روبرو کند و گزینش بهترین لوگو باید با باشد. اما در کل استفاده از نمادهای زیبا و لوکس در لوگوی گل فروشی اهمیت زیادی دارد.

 

ساخت لوگوی شخصی

ساخت لوگو برای افراد، قاعده و شکل خاصی ندارد و به گونه ای نخواهد بود که طراح حدث بزند چه چیزی بیشتر مورد پسند وی قرار می گیرد. شغل و تخصص کاری مشخص خواهد کرد بهترین پیشنهاد لوگو چه چیزی خواهد بود اما در لوگوهای شخصی باید فرد از علایق، تصورات خود و رنگ های مد نظر صحبت کند تا طرح ایده آل در ذهن طراح ایجاد شود.

ساخت لوگوی باشگاه

قبل از اینکه به قواعد و اصول ساخت لوگوی باشگاه بپردازیم، اولین شکلی که در نظر مجسم می کنید از لوگوی باشگاه چیست؟ بله فردی با اندام ایده آل که فیگور مخصوص گرفته است. در عمومی ترین حالت و به شکل کلی بیشتر سالن های پرورش اندام از این نوع لوگوی ورزشی برای معرفی خود استفاده می کنند که منحصر به فرد بودن این استایل را از بین برده است. اما گزینه هایی که می توان در طراحی لوگوی باشگاه در نظر گرفت و آن را خاص کرد. استفاده از نشانه های قدرت، برتری و زیبایی اندام است که می تواند در ساخت لوگوی باشگاه پیاده سازی شود .متفاوت و خاص بودن هنر برندهای معروف و معتبر است که با استفاده از آن در سراسر دنیا خود را به همگان معرفی نموده اند.
 

ساخت لوگوی فروشگاه اینترنتی

استفاده از طرح های مینیمال و تنوع رنگی کم یکی از مهم ترین اصول طراحی لوگو فروشگاه های اینترنتی و حتی سنتی است. چرا که قرار نیست بر محصولی خاص تاکید شود و در این بین مهم ترین مساله هویت دادن به فروشگاه است که محصولاتی را برای عرضه به جامعه در اختیار دارد. مینیمال ها در سال 2018 و پیش بینی شد در سال 2019 در زمینه ی طراحی و تبلیغات افق های روشنی را در پیش دارد. تا می توانید از پرداختن به جزئیات و افزودن عناصر اضافی در لوگوی تجاری خود خودداری نمایید.

ساخت لوگوی محصولات آرایشی و بهداشتی

محصولات آرایشی و بهداشتی برای ساخت لوگو، شناساندن نام تجاری را در راس امور تبلیغاتی قرار می دهند و به وفور این نمونه را می توان یافت. نام بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مخفف، تاکید بر کمله ای خاص از نام و سایر روش های طراحی استفاده می شود. برای طراحی، چهار چوب و قالبی مد نظر گرفته می شود تا نوع طرح نام برند را در آن گنجانده شود. البته طراحی به این آسانی که گفته می شود نیست، طرز اجرا و ایده ی ساخت لوگو در لوازم آرایشی بسیار دشوار و مهم است.
 

ساخت لوگو بصورت آنلاین و آماده شیوه ای منسوخ است

شاید در یک نگاه بتوانید با یک چشم بهم زدن برای نام تجاری خود به روش آنلاین لوگویی طراحی کنید، اما سایت های لوگو ساز، ممکن است در سراسر دنیا همان لوگو را به افرد دیگر و برندهای هم نام دیگر پیشنهاد داده باشد. در این صورت از جامعه ی هدف توقع نداشته باشید شما را از یکدیگر بازشناسند و بین دو برند تفاوت قائل شوند. چرا که دو برند با یک اسم و یک لوگو مشغول به فعالیت هستند که تشخیص آن ها از یکدیگر دشوار است و اگر یکی از شرکت ها خوب عمل نکند نام دیگر برند خدشه دار خواهد شد که صدمات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
 

بهترین شیوه ی ساخت لوگو

بهتر است طراحی لوگو را به افراد با تجربه و خبره واگذار نمایید تا لوگویی یونیک و منحصر به فرد به شما ارائه دهند. افراد حرفه ای در کار خود متعهد هستند و بهترین لوگو را در راستای فعالیت شما ارائه خواهند نمود.در صورتی که کیفیت و خروجی طراحی را در نظر نگیرید، قیمت طراحی لوگو، ملاک خوبی برای انتخاب بهترین لوگو نخواهد بود. هر ارزانی بی علت نیست و قطعا در پی آن ماجرای مثبتی هم اتفاق نخواهد افتاد. ساخت لوگو در هر سازمان و تجارت، جزء تبلیغات و برند سازی محسوب می شود، پس هیچگاه هزینه ای که برای ساخت لوگو می پردازید تلف نمی شود و به نوعی سرمایه گذاری می گردد.تیم حرفه ای ساخت لوگو ظریف گرافیک در این زمینه با پشتوانه ی متخصصان حرفه ای و مشتری مدار انجام می شود بطوری که شما هرگز نمونه لوگوی ظریف گرافیک را هیچ کجا نخواهید یافت. طراحی لوگوی خلاقانه و حرفه ای از جمله افتخارات ماست که در صفحه ی نمونه کارها می توانید لوگوهای بیشتر را ببینید. یونیک بودن هدیه ای است که ظریف گرافیک با ساخت لوگوی حرفه ای به شما هدیه می دهد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288