مجوزها

طراحی لوگو مذهبی، باید و نبایدهای یک طرح زیبا!

  • اشتراک گذاری:
28 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 13791 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو مذهبی یکی از متفاوت ترین نوع لوگو ها است که باید بسیار خاص و اصولی طراحی شود. لوگو مذهبی معمولا مناسبتی بوده و یا در رابطه با اشخاص خاص طراحی می شود. در طراحی لوگو با کیفیت برای سازمان ها و انواع کسب و کار به راحتی می توان به واسطه آشنایی با نوع کار و الهام گرفتن از نمونه های جهانی به روز ترین الگو را به متقاضی ارائه نمود. اما در طراحی لوگوی مذهبی الگو ها بسیار خاص و نایاب هستند که در ادامه با اصول طراحی آن بیشتر آشنا خواهید شد.

طرح-لوگو-حسینیه

طراحی لوگو مذهبی معمولا برای مساجد، هیئت، حسینیه، برنامه های تلویزیونی و غیره انجام می شود. کاربرد رنگ در طراحی لوگو باید با شناخت عقاید اسلامی انجام شود. همچنین استفاده از وکتور، نقوش و سایر طراحی ها بر همین اساس صورت می گیرد.

استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو مذهبی

تایپوگرافی همواره به خاص بودن و زیبایی فونت کمک نموده و آن را غیر قابل کپی برداری می نماید. وجود این المان در کنار تصویر یا وکتور در لوگو جذابیت خاصی به طرح خواهد داد. فرقی نمی کند مخاطب لوگو، شخصی خاص است یا گروهی از افراد، در هر صورت طراحی لوگو تایپوگرافی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد.

تایپوگرافی طراحی لوگو

اهمیت فونت در طراحی لوگو مذهبی

برای طراحی لوگو مذهبی هیچ گاه از فونت های فانتزی، بولد و زننده استفاده نکنید. با توجه به نوع فعالیت باید از فونت های اسلامی مانند کوفی، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق، عثمان طه، نسیبه، اسلیمی قرآنی، نسخ و غیره استفاده نمود. استفاده از این این نوع فونت حال و هوایی در خور مذهبی بودن لوگو در بیننده ایجاد خواهد کرد. گاهی می تواند از فونت های طراحی شده در کار استفاده کرد که هیچ محدودیتی ندارد، اما رعایت موازین و اصول مذهبی ضروری است.

ممانعتی که در فونت های غیر رسمی و فانتزی وجود دارد این است که از جدیت طراحی کم نموده و حس مثبت نسبت به نوع فعالیت هیئت، مسجد یا سایر اماکن در فرد ایجاد نمی کند.  در واقع هر عنصری که در این نوع طراحی لوگو حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد مانند دعوت کننده ای است که قصد دارد افراد را مجذوب خود کند.

کاربرد رنگ در طراحی لوگو مذهبی

مراسمات عاشورا، شب های احیاء، ماه های مبارک شعبان، رمضان و سایر ایام شهادت و اعیاد رنگ مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال هنگامی که صحبت از لوگوی عاشورایی است بیشتر رنگ های سیاه، قرمز و سبز در خاطر خواهد آمد و یا در اعیاد و جشن های مذهبی رنگ آبی آسمانی، سبز و سفید مورد قبول واقع می شود. به بیانی دیگر باید از رنگ های مذهبی و ریشه دار استفاده کرد تا نا خواسته موجب خشم، ناراحتی و مکدر خاطر شدن افراد نشود. استفاده از سایر رنگ ها ممانعتی ندارد، بشرطی که بجا و درست استفاده شود. اما به طور کلی رنگ های سبز، قرمز، سیاه و آبی از جمله رنگ های مذهبی به حساب می آیند.

لوگو هیئت مذهبی

کاربرد لوگو مذهبی در فعالیت های مختلف

طراحی لوگوی مذهبی باید به گونه ای انجام شود که در چاپ بیلبورد، چاپ روی لباس، چاپ روی لیوان و غیره خودی نشان داده و زیبایی آن توجه مخاطب را جلب کند. دچار افت کیفیت نشده، خوانایی و دید مناسبی در ابعاد مختلف خود حفظ شود و همچنین در آینده نیاز به تغییرات جدی و اساسی نداشته باشد. زیرا لوگو، معرف یک فعالیت یا مجموعه است که ایجاد تغییرات در زمان های مختلف بازخورد جالبی نخواهد داشت.

لوگو مذهبی از جمله طرح هایی است که با گذشت زمان نیازی به تغییرات ندارد، زیرا ریشه در عقاید و فرهنگ اسلامی دارد و مانند بسیاری از لوگو ها که ممکن است با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییرات شوند نیست.

استفاده از وکتور و تصاویر در طراحی لوگو مذهبی

وکتور ها را با توجه به نقوش اسلیمی و طرح های تذهیبی استفاده کنید. همینطور تصاویری که در طراحی استفاده می شود باید مینیاتوری، تذهیبی-اسلامی باشند. نقوش کاشی کارهای مذهبی، طرح های سنتی ایرانی کهن که ریشه در اسلامی بودن فرهنگ مردمان گذشته دارد و سایر موارد مرتبط با آن بهترین گزینه ها در طراحی است که طراحان حرفه ای باید از آن ها با دانش و شناخت کافی استفاده نمایند.

طراحان باید شناخت کافی از خاصیت‌ها و نوع کاربرد انواع لوگو داشته باشند تا طرحی خاص و شایسته یک لوگو مذهبی ارائه نمایند. از چهره افراد، جزئیات زیاد و پیچیدگی‌های فونت و تصویر استفاده نکنید. طراحی لوگو شما باید تا حد امکان، ساده و خوانا اما در عین حال زیبا باشد.

طراحی لوگو هیئت مذهبی

فکر مسلط در طراحی لوگوی مذهبی دنیایی متفاوت تر از طراحی لوگو تجاری و مشاغل مختلف دارد که باید در رابطه با آن قبل از هرچیز مطالعه نمود و مهارت های خود را افزایش داد. ممکن است تصاویر، فونت ها و طرح هایی که در سایر فعالیت ها ارزشمند محسوب شوند در استایل مذهبی به هیچ وجه جذابیتی نداشته باشد. ابتدا لوگو را بر روی کاغذ به صورت پیش فرض اتود بزنید، تغییرات را اعمال کنید و سپس در نرم افزارهای طراحی لوگو پیاده سازی کنید.

ما در تیم طراحی لوگو حرفه ای ظریف گرافیک برآنیم تا سفارش طراحی لوگو مشتریان را بر طبق اصول و استانداردها و همچنین شناخت عقاید و سلایق مشتریان انجام دهیم. خروجی طرحی شایسته خواهد بود که حق مطلب را در شان موضوع ادا کند و در دید عموم جذابیت و دلپذیری خاص خود را ایجاد نماید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288