مجوزها

9 نکته برای ارائه حرفه ای لوگو به مشتری

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3045 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از دشوارترین مراحل راه اندازی یک کسب و کار طراحی لوگو نام تجاری است. زیرا برای طراحی لوگو نه تنها شناخت فونت ها، رنگ و اصول طراحی لوگو ضرورت دارد بلکه باید نماد و نشان تجاری طوری به تصویر کشیده شود که توسط مخاطب به راحتی قابل شناسایی باشد. منظور از قابلیت شناسایی در لوگو تجاری، هویتی است که یک طراح به آن می بخشد و با توجه به آن ارزش و ماهیت خود را در محیط های مختلف ارائه می نماید.

به طور کلی برای طراحی لوگو باید دلایل منطقی و منسجمی ارائه شود تا چگونگی ساخت آن را توضیح دهد. می بینیم تنها قوانین طراحی، بر یک لوگو حاکم نیست بلکه برداشت ها و نظرات مخاطبان در شکل گیری آن سهم مهمی دارد.
 

  1. اصول طراحی لوگو را رعایت کنید

در فعالیت های تخصصی باید مراحل را گام به گام و منظم طی کرد، طراحی لوگو نیز می طلبد تا با استانداردهای خود مرحله به مرحله انجام شود. مراحل طراحی لوگو را با دقت انجام دهید و از اجرای هیچ مرحله ای صرف نظر نکنید.

  • تحقیق در مورد اهداف لوگو و معانی آشکار و پنهان آن

  • ارائه اتود اولیه

  • ایجاد رفرنس و منبع برای چگونگی ساخت لوگو

  • ایجاد معنا و مفهوم در شکل آن

  • انجام تغییرات و اصلاحات لازم

  • ارائه و پرزنتیشن قوی برای لوگو
     

طراحی و ارائه لوگو

با طی این مراحل، طراحی به خوبی انجام خواهد شد که قطعا رضایت مشتری تضمین شده خواهد بود. شاخص ترین عناصر ساخت لوگو را می توان به بهترین شکل ممکن تلفیق نمود و با آن نام تجاری را هویت بخشید.
 

  1. طراحی مینیمال و ساده

سعی کنید در راس طراحی های خود سادگی را مد نظر قرار دهید. سادگی در طراحی لوگو از جمله نکات اصلی است که در حال حاضر در تکنیک های جهانی از آن استفاده می شود. مینی مالیست ها باعث افزایش تمرکز مخاطب می شود و ماندگاری لوگو در ذهن را افزایش می دهد. استفاده از عناصر و افکت ها اضافی پیچیدگی ایجاد می کند که از خوانایی لوگو می کاهند.

طراحی لوگو خلاقانه نایک

  1. پیوستگی و ارتباط بین لوگو و نام تجاری

همانطور که در مراحل طراحی لوگو اشاره شد، قبل از طراحی لوگو باید به شناخت معانی و مفاهیم نام تجاری پرداخت.

  • آیا مفاهیم نام تجاری را به خوبی می دانید؟

  • پیام برند را چگونه با لوگو انتقال می دهید؟

برای طراحی مفهومی لوگو از نمونه های روز دنیا الهام بگیرید و با سبک های مختلف که برای سلایق متفاوت ارائه شده، بیشتر آشنا شوید. در نتیجه می توان لوگویی ارائه نمود که بسیار منسجم، خلاق و معنا گرا است. یکی از اشتباهات رایجی که برخی طراحان انجام می دهند تا مفاهیم را ملموس تر نشان دهند تعدد رنگ و فونت است که اصلا نیازی به آن نیست. رنگارنگ کردن طرح از کیفیت و سادگی کار کم خواهد کرد.
 

  1. در ترکیب رنگ دقت کنید

بخش عظیمی از هویت بصری لوگو به ترکیب رنگی آن وابسته است. لوگو با رنگ جان می گیرد و ارتباط برقرار می کند. قبل از استفاده از رنگ ها بهتر است با کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید. به راحتی می توان احساسات را با استفاده از رنگ منتقل کرد و مخاطب را تحت تاثیر قرار داد. به مختصر توضیحاتی در مورد روانشناسی رنگ در زیر دقت کنید:

 سبز: ارگانیک بودن –آموزشی -  رشد و بالندگی – آرامش

قرمز: جسورانه – انرژیک – افزایش هیجانات

آبی: قابل اعتماد – آرام – سرد – حرفه ای

نارنجی: دوستانه – خلاق - جوان

قهوه ای: قدرتمند – تاریخی – ثابت

سیاه: قدرت – تزلزل ناپذیر – معتبر

بنفش: تحریک کننده – معنوی – لوکس

صورتی: مشتاق – سرگرم کننده - لطیف

سفید: آرامش – پاکیزگی – ساده و خالص

زرد: خوش بین – با استعداد - خوشحالی
 

استانداردهای طراحی لوگو

همانطور که می بینید یک رنگ هم می تواند به تنهایی مفاهیم را به راحتی منتقل کند پس نیازی نیست ترکیب رنگ بسیار داشته باشید و پیچیدگی ایجاد کنید.
 

  1. منحصر به فرد باشید

در هر نسل از طراحی لوگو حرف های بسیاری برای پرزنتیشن لوگو وجود داشته است. در حال حاضر ارائه ها طرح های مینیمالیستی را رو نمایی می کنند که به طور قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است. شاید در این طرح ها تنها از یک تصویر، یک رنگ و یا یک المان استفاده شده باشد اما مفهومی گسترده در پشت آن پنهان است. در ساخت لوگو منحصر به فرد ظاهر شوید، هرچند سادگی روالِ همه طراحی های لوگو است اما خلاقیت در این روش می تواند لوگویی یونیک و ساده ایجاد کند.
 

  1. هر لوگو یک داستان

فلسفه ایجاد لوگوهای مختلف به فعالیت و اهدافی که مشاغل مختلف دارند وابسته است که در پی آن لوگو می تواند روایتگر داستانی از زحمات، اهداف، چشم انداز ها و فعالیت ها باشد که قانع کننده ترین ها را به مخاطبان خود انتقال می دهد. لوگو می تواند مانند داستانی سرگرم کننده، ساده و یا پر از خلاقیت باشد که معانی پنهان و آشکار را با هنرمندی تمام به نمایش می گذارد. با این روش ارزش و ماهیت سازمان یا یک برند به خوبی منتقل خواهد شد.
 

  1. وجود تقارن در لوگو

تقارن و موازنه سازی در طراحی لوگو اهمیت بسیاری دارد که آن را متعادل ساخته و باعث جذابیت بعد بصری آن خواهد شد. باید این کار را با علم و مهارت انجام داد، در غیر این صورت از طرح های اتفاقی و غیر هدفمند نتیجه ای حاصل نخواهد شد. عدم تقارن نیز می توان طرح های زیبایی را ایجاد کند که همیشه هم بد نیست اما باید اصولی انجام شود. نگاهی به لوگو اپل و توییتر بیاندازید که شامل منحنی ها و قوس های سازگار است که تقارن و عدم تقارن را چگونه منسجم در کنار هم قرار داده است.
 

  1. ایجاد انعطاف پذیری در لوگو

  • ایجاد انعطاف پذیری در لوگو باعث می شود در آینده اگر نیازی به اعمال تغییرات باشد به راحتی بتوانید تغییرات را انجام دهید و به روز کنید.

  • انعطاف پذیری می تواند برای اهداف مختلف در کارایی لوگو تلقی شود. به عنوان مثال کاربرد در بیلبوردها، چاپ روی محصول، مهر و غیره بدون افت کیفیت و از دست دادن برخی عناصر اصلی انجام شود.

  • به روز رسانی لوگو امری رایج نیست، اما گاهی برندهای معروف همچون آدیداس با توجه به زمان و نیاز مجبور به تغییرات می شوند. هر چند که تغییرات انجام شده اما سه نوار و فونت آن همچنان شکل و قالب خود را حفظ کرده اند.

شرح طراحی لوگو آدیداس

  1. تصویر سازی ذهنی

شاید بتوان این مورد را به یکی از اشتباهات رایج طراحان گرافیک بسط داد. برخی طراحان با توجه به خواسته و میل باطنی خود اقدام می کنند نه خواسته و سلیقه مشتری. اگر در ابتدای امر تصویر سازی و شمای مشخصی به مشتری ارائه شود به اتحاد نظر با مشتری خواهید رسید و برای طرحی پیش بینی شده از قبل فعالیت خواهید کرد. ممکن است طرحی از نظر یک طراح دقیق و اصولی باشد اما در دید مشتری زیبا و دلچسب نباشد
 

بهتر نیست اول نظر و سلیقه مشتری را جویا شوید؟

ممکن است برای برخی طراحان گرافیک کار دشواری باشد تا تن به طراحی خارج از چهارچوب های خود دهند اما در نظر داشته باشید، قرار است برای برندی طراحی کنید که می خواهد سالیان سال با آن به فعالیت بپردازد. پس تا می توانید در زیبا سازی و محبوبیت لوگو تلاش کنید تا مشتری به نتایج دلخواه خود در چهار چوب استاندارد ها برسد.

  • اگر می خواهید طراحی لوگو داشته باشید که قرار است تا مدت ها با آن کار کنید، برای اجرای آن به چه کسانی مراجعه می کنید؟

  • از یک طراح گرافیک چه انتظاراتی در طراحی لوگو دارید؟

  • طراحی لوگو استاندارد را ترجیح می دهید یا دلخواه؟
     

طراحان تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک با توجه به تجربه و سال ها فعالیت در این زمینه به خوبی با نقطه نظرات و علایق صاحبان کسب و کارهای مختلف آشناییی داشته و در ابتدای امر قادر به ارائه اتودی عالی از لوگوی سازمانی خواهند بود که توجه مخاطب را به خود جلب نماید. می توانید با مشاهده نمونه لوگوهای طراحی شده اطمینان حاصل نمایید که ما بهترین ها به شما ارائه خواهیم نمود.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288