مجوزها

طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی در ظریف گرافیک

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3672 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

فعالیت کانون های فرهنگی در میان گروه های مردم این روز ها پر رنگ و فعال تر از قبل دیده می شود. این فعالیت از آن جهت است که جنگ نرمی در حرکتی عظیمی و گسترده زندگی جوامع اسلامی را در بر گرفته که رفته رفته موجب از هم گسیختگی اعتقادات مسلمانان می شود. از این رو کانون های فرهنگی مذهبی به دنبال راهی هستند تا با فعالیت و معرفی خود به جامعه، سهمی در حفظ و نگهداری دین داشته باشد.

از این رو طراحی لوگو مذهبی اهمیت پیدا می کند که همچون پرچم و نماد گروهی خاص در هر کجا دیده شود خوش بدرخشد و  رسالت خود را بر همگان اعلام کند.  با طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی می توان هویتی به این گروه های مبلغ و تعلیمی داد که بر همگان نامی اشنا باشد و بتوانند با اولین نگاه با آن ارتباط گیرند. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو اسلامی در مشهد با ظریف گرافیک

چرا طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی اهمیت دارد؟

هر سازمان و ارگان برای انجام فعالیت های خود نیاز به ماهیت و برند سازی دارند، از این رو در اولین حرکت هوشمندانه اقدام به طراحی لوگو می کنند تا ماهیت خود را از دیگر سازمان های هم رده جدا سازد و شکل و ساختاری خاص به خود گیرد. در همین راستا  طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی نیز با چپنین رویکردی انجام می شود که برای هر کانون فرهنگی لوگویی خاص با توجه به نام، رسالت، خواسته گروه فعال در حوزه تبلیغاتی و سایر موارد طراحی می شود. در نقاط مختلف جهان مبلغان مذهبی ادیان مختلف در حال فعالیت هستند تا مذهب و عقاید خود را پا برجا و مستحکم سازند و ان را مورد توجه دیگر افراد قرار دهند. هر کس در قبله خود معبودی دارد که برایشان قابل احترام است.

المان های طراحی لوگو مذهبی در مذاهب مختلف

طراحی لوگو اسلامی: طراحی لوگو مذهبی در تمام ادیان طرفداران خاص خود را دارد که در هر یک باید با توجه به المان های مهم مقدس در راس ان مذهب توجه شود. در طراحی لوگو مذهبی اسلامی اغلب طرح گنبد و بارگاه، ضریح، پرچم، دست، کشتی، نماد امامت، طراحی های اسلیمی و غیره مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از نماد های اسلامی بهترین المان برای طراحی لوگو مذهبی محسوب می شود که در طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. دقت داشته باید برای طراحی لوگوهای اسلامی، لوگویی که طراحی می کنید زیاد شبیه به سایر لوگو ها، کپی شده و تکراری نباشد. یونیک بودن حرف اولی است که یه لوگو در میان دیگر لوگو ها باید بزند. بهتر است در طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی هوشمندانه از المان ها استفاده شود.

طراحی لوگو اسلامی در مشهد با ظریف گرافیک

طراحی لوگو مذهبی مسیحیت: در آیین مسیحیت نماد صلیب همواره بیشترین طرفدار را دارد و اولین ماهیتی که از این دین در ذهن می آید صلیب است. از این رو صلیب را برای طرح های خود بیشتر استفاده می کنند. به همین ترتیب طراحی لوگو مذهبی سایر ادیان صورت می گیرد. دقت داشته باشید هرگز بدون مطالعه طراحی لوگو مذهبی را انجام ندهید. برخی نماد ها، رنگ ها و اشکال در مذاهب مختلف نکوهیده و منفور هستند و باید به آن ها قبل از هر چیزی دقت شود. بگذریم! در این مقاله می خواهیم در مورد طراحی لوگو های اسلامی صحبت کنیم و شما را جزئیات ان آگاه سازیم.

اهمیت رنگ در طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی

رنگ ها در طراحی لوگو های مذهبی اهمیت ویژه ای دارند، هر یک از بزرگان دین، رویداد ها و ایام مبارک رنگ خاص خود را دارند که بهتر است در هر یک از حیطه های فعالیتی کانون های فرهنگی رنگ های نزدیک به آن نام و نشان را استفاده نمایید. به عنوان مثال نام هایی همانند عاشورا، اربعین، امام حسین، کربلا، محبان زینب (س)، شیفتگان ابوالفضل و غیره به دلیل انکه حرکت این بزرگان دین با قیام خونین همراه بود از رنگ های سیاه و قرمز اغلب استفاده می شود. برای طراحی لوگو مذهبی با اسماء الحسنی از رنگ های آبی آسمانی، سبز استفاده می شود، برای کانون های فرهنگی که با نام حضرت علی (ع) به دلیل نوع شهادت و لباس ایشان از رنگ های قرمز و سبز استفاده می کنند. همچنین در طراحی لوگو های تبلیغاتی و مذهبی نماد امامت و ولایت، کشتی نجات، خورشید و غیره است.

انواع لوگو مذهبی

برای طراحی لوگوهای مذهبی با توجه به اصول طراحی لوگو می توان هریک از انواع لوگو تایپ،  لوگوهای سمبلیک و لوگوهای ترکیبی را استفاده کرد. باید دقت شود طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی:

  • برای استفاده در ایران است؟
  • برای کانون های فرهنگی مذهبی خارج از ایران است؟
  • برای چه گروهی از افراد جامعه است؟
  • چه ر سالتی را بر عهده دارد؟

طراحی لوگو مذهبی در ایران با ارزان ترین قیمت در ظریف گرافیک

از این رو با توجه به قشر اجتماعی که با ان سر و کار دارند باید مفهومی ترین نوع را ارائه نمود. اگر طراحی لوگو در مناطق محروم و قشر کم سواد طراحی می شود بجای تایپوگرافی بهتر است از المان ها استفاده شود. اگر برای مناطق شهری و قشر تحصیل کرده باشد می توان از لوگو های ترکیبی یا لوگو تایپ نیز استفاده نمود. در صورتی که طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی قرار است با سایر ملیت ها ارتباط گیرد ظریف گرافیک توصیه می کند لوگوهایی به زبان بین المللی پیشنهاد کنید که رگه هایی از فرهنگ و مذهب نیز در آن حضور داشته باشند. می توان لوگویی به انگلیسی و به صورت تایپو گرافی شده ارائه نمود، یا طرحی که با فرهنگ غنی ایرانی و اسلام تلفیق شده باشد را ارائه نمود. با این حال می توان به مخاطب اصالت و نفوذ یک تبلیغات را بهتر القا کرد. در جوامع خارجی باز هم بستگی دارد با چه افرادی در ارتباط هستید.

  • آیا بهتر است با زبان بین المللی وارد شوید؟
  • آیا در این جوامع تصاویر تاثیر گذار تر از نوشتار هستند؟
  • آیا طراحی های نمادین و سمبلیک در یک نگاه نظر ها را به خود جلب می کند؟
  • رنگ ها در آن ملت چه معنایی دارد؟ آیا میتوان با ر نگ نظر مخاطب را به خود جلب کرد؟
  • آن ملت چه چیزی را مقدس می دانند؟ و بر چه اعتقادی هستند؟

و بسیاری از سوالات دیگر که می تواند به شما در طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی کمک بزرگی نماید.

طراحی حرفه ای لوگو مذهبی در ایران با ظریف گرافیک

طراحی لوگو مذهبی در ظریف گرافیک

تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک همواره بر ان است تا با ارائه طراحی های بکر و خلاقانه شما را هیجان زده کند و نمونه هایی خاص، بدون کپی برداری که منحصر به فرد هستند را طراحی کند. می توان برای طراحی لوگو کانون فرهنگی مذهبی ایده های تخصصی و خلاقانه بیشتری ارائه نمود که در این مقاله شرح همه نخواهد گنجید. قبل از هر چیز مجموعه ظریف گرافیک برای طراحی لوگو اطلاعات جامعی از خواسته های مشتری را دریافت می نماید، طی مشاوره و همفکری های دو جانبه با توافقی مشترک به سراغ طراحی لوگو می رود. این مهم از ان جهت است که با همفکری و طرز تفکر مخاطب و از دید مشتری به طراحی لوگو، تخصصی نگاه کند. می توانید جهت مشاهده لوگو های انجام شده تیم طراحی لوگو به بخش نمونه کارها بروید و نمونه های بیشتر را در حیطه های مختلف دیدن کنید. در صورت تمایل و دریافت مشاوره های اولیه با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288