مجوزها

طراحی لوگو اختصاصی برای تولید کنندگان و کارخانجات فرش

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 6986 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

چه میزان با فرش و صنعت تولید فرش در کشور آشنایی دارید؟ آیا می دانید اصالت و قدمت فرش ایرانی در میان دیگر هنرها و صنایع دستی چقدر است؟ بهتر است در این مقاله کمی به طراحی لوگو حرفه ای ویژه تولید کنندگان و کارخانجات فرش بپردازیم. اگر تاکنون به بازار های فرش رفته اید و از دیدن نقش و نگاره های فاخر و زیبا به وجد نیامده باشید جای تعجب دارد. برای طراحی کارخانجات فرش می توان با الهام از هزاران طرح و نقش در قالیبافی استفاده کرد که سهم بسزایی در تاثیر گذاری لوگو بر مخاطب دارد. اگر متقاضی طراحی لوگو ویژه تولید کنندگان فرش هستید این مقاله از ظریف گرافیک را حتما دنبال کنید.

لوگوی طراحی شده فرش

یکی از پرطرفدارترین صنایع دستی در جهان، فرش ایرانی است که از شهرت و محبوبیت بسیار برخوردار است. بسیاری از افراد ممکن است فقط برای بازدید از نمایشگاه فرش دیدن کرده اند و با دیدن دنیای رنگ و نقش به هیجان آمده و اقدام به خرید فرش نموده اند. اما چه عواملی در فروش و محبوبیت یک برند مؤثر است که مخاطبان و مشتریان یک فرش افزایش می یابد؟
 

  1. نام و نشان تجاری برند

  2. کیفیت و مرغوبیت فرش

  3. شهرت و اعتبار برند

  4. نوع طرح و بافت فرش

  5. سطح قیمت ها


در تمام موارد فوق میتوان برای پر فروش بودن یک فرش بحث کرد و توضیحات بسیار داشت. اما بسیاری از مشتریان هنگامی که می خواهند از اصالت و اعتبار یک خرید اطمینان یابند نام برند را جویا می شوند و به دنبال نشان و آرم فرش هستند. در این صورت می توان گفت برند محبوب نیازی به عرض اندام ندارو تنها با یک لوگو قدرتمند می تواند معرف حضور خود باشد.

لوگوی قالیشویی

طراحی لوگوی تولید کنندگان فرش دستبافت

تولید کنندگان فرش در زمینه تولید فرش های دستبافت یکی از متقاضیان طراحی لوگوی فرش هستند که تمایل دارند اصالت و ارزش فرش دست بافت به گونه ای شایسته در طراحی آرم گنجانده شود. جایگاه فرش دستبافت در جهان به گونه ای غیر قابل انکار محبوب و پرطرفدار است که برای طراحی لوگوی تولید کنندگان فرش بهتر است نشانی از دستبافت بودن آن استفاده کرد یا المانی که ارزش و هویت بصری آن را حفظ کند. در برخی موارد تولید کنندگان فرش در کارگاه ها و یا آموزشگاه تولید فرش می کنند که زیاد به طراحی لوگو در این زمینه اهمیت نمی دهند و تنها با یک نام به کسب و کار مشغولند.

اما با گذشت زمان ممکن است همین نام به شهرت برسد که رفته رفته در کنار آن ممکن است افرادی با چنین نام هایی مشغول به فعالیت شوند که قطعا پس از گذشت مدتی ممکن است اعتبار و فروش تولید کنندگان پیشگام زیر سوال برود و فاجعه ای عظیم به بار خواهد امد. طراحی لوگوی تولید کنندگان فرش به صاحبان این کسب و کار ها کمک می کند تا یونیک و یکتا ظاهر شده و در هرکجا که دیده شوند تنها با لوگوی تجاری، خودمعرف باشند و مشتریان جدید و قدیم را مجذوب خود نمایند. از این رو ظریف گرافیک در طراحی لوگوی تولید کنندگان فرش بر آن است تا بهترین های هنر فرش ایرانی را ارائه نماید.
 

طراحی لوگوی کارخانجات فرش

تولید فرش در کارخانجات از جمله تولیدات صنعتی هستند که بدون دخالت دست انجام می شود. این فرش ها با دقت، سرعت و تعداد بالا در زمان کمتری نسبت به فرش های دستبافت تولید می شوند که البته نمی توان از ظرافت در بافت و رج های آن چشم پوشی کرد. با این حال طراحی لوگوی کارخانجات فرش می تواند با الهام از نام مجموعه، نقش های مختلف و یا ملیت صورت می گیرد.

لوگوی فالیشویی

در نهایت فرقی نمی کند متقاضی طراحی لوگو برای فرش دستبافت هستید یا صنعتی. در هر صورت باید طراحی آرم فرش با هنر و تجربه افراد خبره صورت گیرد که طرحی درخور یک فرش را ارائه نمایند. اما آنچه که در مورد نوع فرش مطرح است ایرانی یا غیر ایرانی بودن آن است. یک طراحی باید قبل از هر کاری مطالعه و تحقیقات لازم را در زمینه فرش داشته باشد تا برای طراحی لوگوی کارخانجات فرش ملیت های مختلف المان و الگوهای مرتبط با همان فرهنگ را در طراحی ارائه نماید. می توان در طراحی لوگوی کارخانجات فرش از المان ها، تایپوگرافی و یا ترکیبی از این دو استفاده کرد. هیچ محدودیتی در طراحی لوگو در این زمینه وجود ندارد، تنها زیبایی و جلوه های بصری مهم است که باید پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل کند. اگر در این زمینه لوگو برای فرش موفق عمل کند در انواع تبلیغات کاغذی، محیطی و مجازی و غیره قدرتمند ظاهر خواهد شد.

عکس نشان و آرم برای فرش

نقش و رنگ در طراحی لوگوی فرش

ممکن است به عنوان یک مخاطب یا فردی که به فرش میاندیشد، برای طراحی لوگوی فرش باید از طرح و نقش های مختلف و رنگارنگ استفاده کرد تا نشان دهنده برند فرشی خاص باشد. اما چیزی که مهم است بدانید، آن است که طراحی لوگوی کارخانجات فرش برخلاف خود فرش بهتر است یک رنگ و نهایتا با دو رنگ انجام شود تا از پیچیدگی به دور باشد. تنها با یک نقش و یک رنگ هم می توان دست به طراحی لوگوی ساده فرش زد که رسالت خود را در چند ثانیه در مقابل مخاطبان انجام دهد. دقت داشته باشید، در این زمینه به طراحان لوگوی فرش اعتماد کنید تا برایتان آنگونه که انتظار دارید لوگو را طرح بزنند.
 

طراحی لوگوی فروشندگان فرش

برخی افراد به عنوان واسط تنها یک فروشنده هستند و ممکن است فروش فرش های صنعتی و دستبافت را در کنار یکدیگر داشته باشند. فروشندگان خوشنام و خوش آوازه ای که حتی ممکن است نام برند فرشی که می فروشند برای مشتریانش اهمیتی نداشته باشد و تنها به لحاظ اعتبار و انصاف وی به نمایشگاه یا فروشگاه مراجعه می کنند. از این رو می توان با پیشنهاد طراحی لوگوی فروشندگان فرش به این افراد پیشنهاد داد تا نام و نشان خود را در اذهان به سادگی حک نمایند. در بسیاری از مواقع دیده شده افراد حتی با نام خود در تجارت های بین المللی فرش فعال هستند و بسیاری از همرده های خارجی این فروشندگان را با نامشان می شناسند. از این رو می توان با طراحی لوگوتایپ فارسی یا انگلیسی به این فروشندگان مژده داد که هیچ لزومی برای نامگذاری جدید برند خود را ندارند و می توان با نام فارسی یا انگلیسی نیز اقدام به طراحی لوگوی تجار فرش نمود.

طراحی تخصصی لوگو کارخانجات فرش

طراحی لوگوی فرش در ظریف گرافیک

تیم طراحی لوگوی ظریف گرافیک به تجار و تولید کنندگان فرش در بازار های داخلی یا بین المللی، و فرش های دستبافت یا صنعتی پیشنهاد می کند با طراحی لوگوی فرش به بهترین شکل ممکن می توان در تبلیغات و توسعه کسب و کار با هزینه های کمتر و سرعت بیشتر معرف فعالیت خود در بازارهای مختلف بود. ما در ظریف گرافیک برای طراحی لوگو فرش برآنیم تا از اصیل ترین الگو ها بهره ببریم تا هر آنچه که برند و اصالت فرهنگ و هنری را برجسته می کند را در طراحی بگنجانیم. در صورت تمایل برای سفارش طراحی لوگوی تولید کنندگان و کارخانجات فرش می توانید با شماره های ظریف گرافیک بصورت 24 ساعت تماس بگیرید و مشاوره و اطلاعات لازم در این زمینه را دریافت کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288