مجوزها

درک صحیح طراحی لوگو، برندینگ و تفاوت های آن ها

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 22 شهریور 1402 ) 2109 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

در ابتدای قبل از آنکه بخواهیم به دنبال تفاوت های لوگو و برندینگ برویم باید تک تک آن ها را تشریح کنیم تا بهتر بتوان وجه تمایز را تشخیص داد. اول به سراغ تعریف لوگو و انواع آن می رویم. اگر سنگ نوشته های قدیمی، یا مکتوبات داخل غار ها و ظروف عتیقه را دیده باشید می بینید که انسان های اولیه برای بیان بسیاری از مفاهیم از تصاویر و خطوط استفاده می کردند تا منظور خود را بهتر منتقل کنند. مفاهیمی که حتی انسان های امروزی هم در اغلب موارد متوجه مفهوم شکل می شود که البته این امر از مبحث ترجمه نوشته های پیشینیان جدا است.

با استفاده از همین اشکال و خطوط با گذر زمان و تغییر روش های برقراری ارتباط انسان موفق شد که حروف و خط را احتراع کند و کم کم ارتباط معنا و روال دیگر به خود اختصاص داد. شاید دیده باشید گاهی برای تفکیک حیوانات و دام ها از یکدیگر، مالکان با مهر داغ نشانی را روی بدن حیوان هک می کردند که احراز مالکیت شود می توان گفت این هم نوعی لوگو بود که باعث شناخت بیشتر گروهی خاص یا افراد می شد. اما طراحی لوگو این روز ها بسیار پیشرفته تر و بهتر با مخاطبان ارتباط می گیرند و محبوب واقع شده اند. اما دیده می شود که برای لوگو از کلمه ای مانند نماد استفاده می شود. آیا نماد همان لوگو است؟

برندسازی موفق در کسب و کار ها

نماد چیست؟

 همانطور که گفته شد نماد را انسان های نخستین در ارتباطات خود با اشکال، تصاویر و غیره زیاد استفاده می کردند که کتیبه های قدیمی خبر از این نوع ارتباط می دهد. که با گذشت زمان و پیشرفت اندیشه و شعور انسان این نماد ها تبدیل به خط شدند. اما استفاده از نماد سابقه ای طولانی در زندگی انسان و تمدن های پیشین دارد که امروز هم رد پای آن در زندگی اجتماعی قابل رویت است. تابلو های جاده ای را دقت کنید نماد رستوران، نماد پمپ بنزین، نماد تفرجگاه و غیره با استفاده از اشکال ساده انجام می شود تا به راحتی هر فردی متوجه علائم شود و با استفاده از آن ها به هدف خود برسد. نمونه دیگری از کاربرد نماد می توان به علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد که بسیار پرکاربرد هستند و به وضوح با شما ارتباط می گیرند و به سادگی عمل می کنند.

در واقع می توان گفت القای مفاهیم در ذهن خبر از گذشته های دور دارد که از افکار نیاکانمان نشأت می گیرد. نماد ها همان دایره، مربع، مثلث و غیره هستند که می توان گفت نماد دایره حرکت و زمان را به شما نشان می دهد، حرکتی که ابتدا و انتهای آن معلوم نیست و نمی توان گفت از کجا شروع شده و به کجا ختم می شود. ه همین علت از دایره اغلب برای مفهوم ابدیت استفاده می شود. همچنین دایره را به خاطر این سکون و الهام بخشی به آسمان و جهان معنوی تعبیر می شود. همچنین گفته می شود دایره نمادی از چرخ است که می توان از آن در صنعت و تجارت نیز به عنوان ابزار استفاده می شود. شاید جالب باشد بدانید کودکان در ابتدا که می خواهند نقاشی بکشند همیشه با رسم دایره شروع می کنند که شاید این هم ریشه در اندیشه و باور های اجدادمان داشته باشد.

برندسازی و طراحی برند در کسب و کار های کوچک

اما نماد مربع الوهیت و بی انتهای را القا می کند ایستایی و آرامش. برای آنکه بتوان پایداری و مقاومت را بهتر نمایش داد از مربع در طراحی استفاده می شود. در مقابل نماد آسمان که دایره بود، مربع که نماد زمین است قرار می گیرد. بسیاری از معماران و هنرمندان از این نماد در آثار ارزشمند و گرانمایه خود کمک گرفته اند. همچنین نماد مربع یان کننده ماده و هستی است و هر چیزی که مربوط به مکان باشد را بازگو می کند.

نماد ها هریک مفاهیمی را القا می کنند اما به تنهایی نمی توان گفت در نقش لوگو هستند. در طراحی لوگو از نماد ها استفاده می شود اما مستقلا نقش لوگو را ایفا نمی کنند. پس این یک تفاوت چشمگیر نماد با لوگو بود که لازم دانستیم در این بخش مطرح کنیم. شاید نشانه را هم به عنوان لوگو زیاد شنیده باشید لوگو یا نشانه. بنظرتان این دو یکی هستند؟

نشانه چیست؟

نشانه ها در دل خود مفاهیم دیگری را ارائه می کنند برای مفاهیم بزرگتر در دل عناصر کوچک. از نشانه های تصویری برای ایجاد مفاهیم خاص در خیل عظیم جمعیت که با زبان و فرهنگ های مختلف هستند استفاده می شود. در نظر بگیرید که تفاوت فرهنگ و زبان ها باعث می شود نتوان به راحتی منظور را تفهیم کرد که در این زمینه نشانه ها ی تصویری به عنوان بهترین عنصر راهگشا خواهند بود. نشانه ها را می توان در انواع ترسیمی (فرم و خطوط)، نوشتاری (زبان و حروف)، ترکیبی(ترکیب فرم و نوشتار)، طبیعی (مانند نشانه پمپ بنزین) یا وضعی (مانند ورود ممنوع) دسته بندی کردی.

اما کاربرد های مهم نشانه در کجا است؟ نشانه ها مانند نشان افتخار، نشان بزرگداشت مولانا، نشان بزرگداشت فارابی و غیره یا در حیطه های تجارت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. می توان گفت نشانه ها هم نوعی لوگو هستند که در زمینه طراحی لوگو بسیار مورد توجه قرار می گیرند و می توان از نشان ها برای کسب و کار ها، تجارت و یا اشخاص هم استفاده کرد.

برندسازی قدرتمند کسب و کارها و فروش موفق

آرم چیست؟

آرم و لوگو تا حدودی مفاهیم نزدیک به هم دارند اما در اصل دو دنیای متفاوت از یکدیگر هم دارند. ممکن است در ابتدا با ما مخالف باشید و نپذیرید که این دو، دو مبحث کاملا متفاوت هستند اما در ادامه به توضیحاتی که می دهیم دقت کنید. آرم یک نشانه تصویری ساده است که هرکس با دیدن آن تشخیص می دهد که متعلق به عنوانی است. یعنی در پشت هر آرم یک مفهوم آشکار اما بی هویت نهفته است. ممکن است تشخیص دهید این آرم مفهوم خاصی را می رساند اما نمی دانید متعلق به چه سازمان، شرکت و یا گروهی است. طراحی آرم 40 تا 70 درصد خلاقیت نیاز دارد، زیرا قرار است روی مفاهیم پایه و شناخته شده کار شود اما در طراحی لوگو 100 درصد خلاقیت به کار گرفته می شود که هیچ الگوی آن از جایی کپی برداری نشده. با این حال برای طراحی آرم طراحان گرافیک یا از جایی الگو برداری می کنند و یا با استفاده از نشانه های تعریف شده به طراحی می پردازند.

لوگو چیست؟

لوگو نشانه ای است که به شما مفاهیم پنهان در عبارت، لغت و یا نماد ها را القا می کند. می توان گفت لوگو نقش امضای یک سازمان را ایفا می کند که فقط مختص به همان مجموعه یا شخص است. یکی از تخصصی ترین کار های گرافیکی متعلق به طراحی لوگو است که سابقه آن به زمان اجدادمان یا همان انسان های اولیه باز می گردد.

لوگو یک طرح گرافیکی است که با استفاده از نشان، نماد، سمبل و نوشتار طراحی می شود و به سازمان، شخص، کسب و کار و غیره تعلق می گیرد. در واقع لوگو به معرفی یک برند، شغل و یا هر محصولی کمک می کند تا بهتر به جامعه و مخاطبان خود معرفی شود. می خواهی تعریف همه جانبه ای از لوگو ارائه دهیم تا بهتر با آن آشنا شوید.

برندسازی و طراحی لوگو در ظریف گرافیک

  1. همانطور که گفته شده برای طراحی لوگو، خلاقیت یک طراح 100 درصد به کار گرفته می شود تا نشان خاصی را به مشتری خود ارائه کند. همین امر سبب می شود طراحی لوگو خلاقانه کمی هزینه بر باشد نسبت به سایر طراحی های گرافیکی.
  2. طراحی لوگو به گونه ای انجام می شود که هرکس آن را ببیند به راحتی متوجه خواهد شد که متعلق به چه شرکت، سازمان یا برندی است.
  3. از هر لوگویی که حرفه ای و قدرتمند طراحی شده باشد تنها یک نمونه در جهان موجود است و نمی توان مشابه آن را در جایی دیگر یافت. زیرا یک گرافیست حرفه ای تمام تلاش خود را می کند تا حق مطلب را در مورد طراحی لوگو خاص ادا کند و بهترین ها را به مشتریان خود ارائه کند.

تعریف انواع لوگو

برای آنکه بخواهید بهتر با مفهوم لوگو آشنا شوید در این بخش ظریف گرافیک شما را با طراحی انواع لوگو آشنا خواهد کرد تا بتوانید با توجه به شناخت هریک ایده آل ترین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. همانطور که گفتیم می توان لوگو را با استفاده از نوشتار، نمادها، سمبل ها و یا ترکیبی طراحی کرد که در سه دسته کلی قرار می گیرند:

طراحی برند و ایجاد کسب و کار موفق

  • طراحی لوگو تصویری: در این نوع لوگو ها طراحی با استفاده از نماد و سمبل ها صورت می گیرد که به آن پیکتوگرام گفته می شود.
  • طراحی لوگوی نوشتاری: برخی افراد علاقمند هستند که طراحی لوگو را با استفاده از نوشتا و فونت خاص داشته باشند که خروجی ها بسیار هم  زیبا و جذاب هستند به این نوع لوگو ها مونوگرام، لوگوتایپ، تایپ بیس و ورد مارک می گوییم.
  • طراحی لوگو ترکیبی: از تلفیق و ترکیب دو گروه بالا طراحی لوگو ترکیبی صورت می گیرد.

به سراغ تعاریف لوگو ما میریم تا تجسم واضح تری از هر یک داشته باشید.

  1. لوگوی تصویری: این نوع لوگو را Symbolic می گویند که از نماد، نشان، المان و تصاویر استفاده می کنند تا معرف نام برند باشند. به لوگوهای پایین نگاهی بیاندازید که به راحتی قابل تشخیص هستند برای چه کمپانی طراحی شده اند.
  2. پیکتوگرام: می توان گفت Pictogram همان نماد است که قبلا هم اشاره شد برای راهنمایی افراد به محل هایی همچون بیمارستان، هتل، تفرجگاه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید پیکتوگرام را با علائمی همچون بازیافت و نگهداری در دمای خاص هم روی بسته بندی محصولات دید. در واقع پیکتوگرام ها با عوام مردم سر و کار دارد و باید به گونه ای ساده و قابل تشخیص برای همه افراد با سطح تحصیلات مختلف باشد.

طراحی لوگو خلاقانه و تخصصی در ظریف گرافیک

  1. لوگو نوشتاری: طراحی لوگو نوشتاری یا همان لوگوتایپ در طراحی گرافیک طرفداران بسیار دارد که به آن Wordmark یا Logotype هم گفته می شود. این نوشتار می تواند نام شخص، نام شرکت، موسسه یا هر چیزی باشد که در طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است در طراحی لوگوتایپ دقت داشته باشید که جزئیات و اندازه ها طوری باشد که در ابعاد بسیار کوچک کیفیت و خوانایی خود را از دست ندهد. در نظر داشته باشید لوگو در ابعاد خیلی کوچک و میلی متری تا ابعاد خیلی بزرگ و حتی متری ممکن است در طراحی های مختلف گنجانده شود که سادگی کمک بزرگی به موفقیت در این زمینه خواهد کرد.

طراحی لوگوتایپ فارسی و انگلیسی در ظریف گرافیک

  1. طراحی لوگو مونوگرام: Monogram ها در طراحی لوگو محبوبیت بسیار دارند که تنها از حروف اختصاری برای طراحی لوگو استفاده می کنند. بسیاری از کمپانی و برند های معتبر از لوگو مونوگرام در طراحی لوگو خود بهره مند هستند.

 

طراحی انواع لوگو در مشهد با ظریف گرافیک

  1. طراحی لوگو تایپ بیس: این نوع لوگو نیز نوشتاری است که در کنار نوشتار از الگو و سمبل ها هم به کار گرفته می شود.در واقع Type Based لوگوها را گاه با لوگو ترکیبی یا لوگوتایپ اشتباه می گیرند که تنها وجه اشتراکشان نوشتار است. تفاوتی که لوگوی تایپ بیس با لوگو تایپ دارد آن است که فرم نوشتار به گونه ای است که بخشی از طراحی به فرم و شکل خاصی تبدیل می شود که در لوگو به راحتی مشهود است و خودنمایی می کند.

طراحی لوگوتایپ فارسی و انگلیسی در مشهد با ظریف گرافیک

  1. طراحی لوگو ترکیبی: لوگو ترکیبی کمی از دیگر لوگو ها متفاوت است و طراحی آن به آسانی انجام نمی شود. برای طراحی لوگو ترکیبی باید ارتباط حروف و نماد ها را شناسایی کرد و با توجه به روانشناسی های بصری و زیبایی بهترین ترکیب بندی را میان نوشتار و تصاویر برقرار کرد.

اصول طراحی لوگوی خوب و حرفه ای

در انتخاب لوگو دقت داشته باشید کارآمدی و زیبایی را مد نظر قرار دهید و نسبت به جامعه هدف خود بسنجید آیا لوگو ارائه شده مورد قبول مخاطبین قرار می گیرد یا خیر؟ در واقع این افراد جامعه هستند که باید آن را درک کنند و مفاهیم آن را دریابند پس طراحی لوگو حرفه ای کسب و کار نقش کلیدی در معرفی یک نام تجاری دارد. خب ویژگی های یک لوگوی خوب چیست؟

  1. لوگوی خوب با مفاهیم برند مرتبط است و با یک نگاه مخاطب به سرعت پی به فعالیت مجموعه می برد.
  2. یک لوگوی خوب از الگوهای مینیمال استفاده می کند و به دور از هر گونه پیچیدگی است. زیرا پیچیدگی ها باعث می شود مخاطب به چالش کشیده شود و زیاد به لوگو اهمیت ندهد. سادگی در طراحی لوگو کمک می کند تا در کوچکترین ابعاد هم قابل تشخیص و واضح باشد.
  3. بهتر است رنگ لوگو را یا از رنگ های سازمانی استفاده کنید یا رنگی مرتبط با نوع کسب و کار را انتخاب کنید.
  4. یک لوگوی خوب با پیروی از قانون نسبت طلایی در همه وجوه خود متناسب است و از تعادل خوبی برخوردار است.
  5. طراحان حرفه ای لوگوی خوب را لوگوی خلاقانه تعریف می کنند، در واقع لوگویی که یونیک و منحصر به فرد باشد می تواند از بهترین لوگوهای جهان باشد.

همانطور که در ابتدا گفتیم بحث برندینگ با لوگو، زمین تا آسمان متفاوت است و نمی توان گفت لوگو می تواند یک سازمان را برند کن یا برند همان لوگو است. در این قسمت به مفهوم برندینگ بیشتر خواهیم پرداخت.

برندسازی قدرتمند در کسب و کارها

برندینگ چیست؟

هر آنچه از تصاویر، محصولات، خدمات، رفتارهای سازمانی و غیره در ذهن شما از یک کسب و کار باقی بماند به آن برندینگ می گوییم. همچنین برندینگ اقدامات علمی و حرفه ای است که سازمان و کسب و کار ها در تلاشند تا با آن یک برند را خلق نمایند. به طور دقیق تر می توان گفت هر گونه ادراک و احساسی مه مصرف کننده از یک محصول، سازمان یا فرد داشته باشد ماهیت برند را شکل می دهد. اما برندینگ چطور روی یک کسب و کار تاثیر می گذارد؟
 

اثرات برندینگ بر کسب و کار

کمی دقیق تر در این زمینه با شما صحبت خواهیم کرد اگر بخواهیم بدانیم علت پیشرفت یک کسب و کار چیست باید ببینیم وضعیت ارائه محصولات ارائه شده چگونه است و مصرف کننده از آن چه بازخوردی می دهد! برندینگ یا برندسازی یک فعالیت هوشمندانه است که آگاهی و وفاداری را در مشتریان به مرور زمان ایجاد می کند. برند ها در تلاش هستند تا خدمات و محصولات خود را به گونه ای ارائه کنند که با ایجاد ذهنیتی خاص نیاز مخاطب را در مراجعه به خود وابسته کنند. البته برندینگ به راحتی اتفاق نمی افتد و باید دستور العمل های تخصصی همراه با سرمایه های کلان برای این چشم انداز در نظر گرفت. اگر در این زمینه کسب و کاری موفق عمل کند مشتریان هرگز دیگر برند ها را به آن ها ترجیح نخواهند داد.

طراحی و ایجاد برند های موفق

اشتباهات رایج در مورد شناخت برندینگ

  • هرگز برند، لوگو و نشان تجاری نیست، بلکه چیزی فراتر از آن است.
  • برندینگ با شهرت بسیار متفاوت است. در واقع هر کسب و کار معروف را نمی توان برند نامید.
  • برند را نمی توان یک اتفاق با تنها یک عملکرد معرفی کرد.
  • قدیمی بودن و سابقه زیاد دال بر برند بودن یک کسب و کار نیست.

خب پس با این تفاسیر چطور می توانیم تشخیص دهیم یک برند چه تفاوت هایی با دیگر مشاغل دارد. برند های ابزار های قدرتمندی برای تبلیغات دارند که می توان از جمله آن ها به تبلیغات حرفه ای، روابط عمومی بالا و گسترده، پیشبرد اهداف فروش، فروش شخصی، نوع بسته بندی محصولات، اسپانسرینگ ها و خدمات مشتریان اشاره کرد. همانطور که می بینید برداشت عوام از برندینگ با آنچه در واقعیت اتفاق می افتد بسیار متفاوت است.

اهمیت ایجاد برند یا برندینگ

یکی از مهم ترین علت هایی که کسب و کاری را نسبت به دیگران موفق می کند ایجاد وجه تمایز است. دانش مشتری است که به اهمیت یک برند می افزاید و به دو عامل زیر وابسته است:

  1. به زبان خود نام نوشابه را بیاورید، اولین چیزی که در ذهن مجسم می شود نام کوکاکولا است، این یعتی برندینگ. با تجربه چندین ساله، رضایت از محصول و سطح کیفیت است که یک نام تجاری را ماندگار و محبوب و در نهایت تبدیل به یک برند می کند.
  2. اگر یک کسب و کار محبوب خدمات و راه های دسترسی متفاوت و سازنده تری به مشتریان خود ارائه کند، به راحتی می تواند مشتریان وفادار بیشتری داشته باشد که در بلند مدت نتایجی مثبتی را به دنبال دارد. مثال بارز این خدمات می توان به Google اشاره کرد.

بهترین روش ها برای برندیگو برندسازی در کسب و کار های کوچک

عوامل مهم برای ساخت برند

  1. با طراحی لوگو شروع می کنیم. برای آنکه بتوانید در نگاه اول یک کسب و کار را به جامعه معرفی کرد باید از طراحی لوگو شروع کنید تا با استفاده از یک نشان معرف خود در تمام سطوح جامعه باشید.
  2. ایجاد پیام یا شعار سازمانی باعث می شود پیام خود را بهتر به مخاطب انتقال دهید. همچنین هر یک از پرسنل باید به خوبی با ویژگی های برند آشنایی داشته باشند.
  3. برای آنکه برند شوید باید رفتار کارکنان، لباس فرم، کیفیت محصول یا خدمات، نوع طراحی های داخلی، هویت بصری و غیره از سطوح بالا و حرفه ای در عین حال همسو برخوردار باشند تا برندیگ را بتوان یکپارچه گسترش داد.
  4. ایجاد برندبوک: استفاده از برندبوک می تواند به توسعه یک هویت مشخص و جدی برای کسب و کار کمک کرده و پایه‌های متمرکزی برای طرح‌ها و ارتباطات برند فراهم کند.
  5. مهم نیست به صورت آنلاین فعالیت می کنید یا محیطی اما در هر دو صورت باید دوست داشتنی باشید، با مخاطب ارتباط موثر بگیرید، رسمی باشید، لوکس و جسور به نظر برسید.
  6. استفاده از تگ لاین یا عبارت کوتاه برند سازی که قابل به یادسپاری است و معنا و مفاهیم پایه را در خود دارد ضروری است. در تگ لاین جوهره وجودی برند نهفته است.
  7. استاندارد سازی قالب ها، این قالب می تواند در مورد طراحی بسته بندی محصول باشد یا رنگ های کاربردی و غیره که در هر کجا مشاهده شود هویت برند را نشان می دهد.
  8. آنچه را که به عنوان شعار سازمان اعلام می کنید و یا خود را با هدفی خاص به خاطب معرفی می کنید باید مطابق با عملکرد شما باشد. اگر در این زمینه صادق نباشید هرگز فروش و استقبال خوبی نخواهید داشت.
  9. ثبات داشته باشید و زیاد مشتری را سر در گم نکنید. عدم ثبات در ارائه خدمات، محصولات و ارتباطات چهره سازمان را خدشه دار می کند.

عوامل موثر در موفقیت برند و برنسازی

تاثیر برندینگ در فروش

برندسازی کمک می کند تا فروش بیشتری نسبت به سایر رقبا داشته باشید در واقع اهمیت کسب درآمد در حوزه برندینگ غیرقابل چشم پوشی است. قدرت در یک برند مانند سکوی پرتاب عمل می کنند که به اندازه چندین سال یک کسب و کار را بیشتر از دیگران در یک برحه زمانی رونق می دهد. قدرت یک برند می تواند فروش خوب را تضمین کند و به راحتی قبل از عرضه محصول آن را پیش فروش می کند حتی به قیمت هایی بالا. آنچه که یک برند از عملکرد، کیفیت و صداقت خود در اذهان ایجاد کرده است می تواند محصولی را بدون اینکه مشتری دیده باشد به او پیش فروش کند.

برای درک بهتر اینن موضوع در نظر بگیرید که می خواهید خودرویی را بخرید و هیچ انحصاری در تولید و فروش نباشد و قیمت های استاندارد جهانی ارائه شده است، از بین خودرو های بنز، بی ام و، فورد، مازراتی و ایران خودرو چشم بسته کدامیک را انتخاب می کنید؟ همچنین اگر بخواهید با همین شرایط موبایل بخرید از بین آیفن، بلک بری، سامسونگ، هواووی و جی ال ایکس چه انتخابی خواهید داشت؟ این همان اعتبار و ارزش یک برند است که نادیدنی ها را با قدرت به فروش می رساند.

انواع برندینگ

 بهترین و برجسته ترین برندسازی ها به چهار روش برندسازی مشارکتی (همکاری با دیگر برند ها)، برندسازی دیجیتالی (وبسایت، شبکه های اجتماعی و غیره)، برندسازی علّی(همراه با مسئولیت اجتماعی) و برندسازی کشوری (برای جذب توریست) صورت می گیرد.

در واقع برندیگ در جذب مخاطب و فروش محصول بسیار موفق عمل می کند. با دیدن نام یک برند، مصرف کننده به وجد خواهد آمد حتی اگر قدرت خرید هم نداشته باشد از دیدن کالا و محصولاتش لذت می برد. همین شوق و اشتیاق وافر سبب می شود بسیاری از افراد به هر طریقی که شده از یکی از محصولات برند مورد نظر خرید و استفاده کنند. همانطور که مشاهده نمودید طراحی لوگو سبب می شود یک کسب و کار با نشان خاص شکل بگیرد، اما روش های تبلیغاتی، نوع محصول، کیفیت خدمتگذاری و سایر عوامل است که در کنار طراحی لوگو دست به دست هم می دهند و برندیگ یکپارچه و قدرتمندی را ایجاد می کنند.

اهمیت برندسازی در موفقیت کسب و کار

ما در تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک به بسیاری از کسب و کار ها کمک نموده ایم تا با طراحی لوگو خلاقانه یا ریبرندینگ در سطوح بین المللی و تجاری به ادامه فعالیت های خود بپردازند که این لوگو ها در بازخورد ها تاثیر مستقیمی داشته است. در طراحی لوگوی حرفه ای بر آنیم تا با به کارگیری استاندارد ها الگوی خاص و منحصر به فرد ارائه کنیم تا در هر کجای دنیا هم که باشید یکتا ظاهر شوید و خوش بدرخشید. در صورت تمایل جهت ثبت سفارش می توانید با کارشناسان طراحی و گرافیک ظریف گرافیک تماس حاصل نمایید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288