مجوزها

اخلاق خوب یا طراحی خوب؟ کدامیک باعث وفاداری مشتریان می شود؟

  • اشتراک گذاری:
27 مرداد 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1593 0 مدیریت
آنچه در این مطلب می خوانید:

شاید در یک نگاه برخی افراد به طراحی خوب رای مثبت دهند و بر این باور باشند که یک طراحی خوب بسیار راهگشا تر و رضایت بخش تر از اخلاق خوب است. اما این زمانی است که از دور به موضوع نگاه می شود و با طراحان گرافیک کمتر در ارتباط بوده اند. نه تنها گرافیک بلکه تمام مشاغل ایجاب می کند تا به صورت اخلاق مدار و حرفه ای با مشتریان مواجه شوند تا تاثیرات اعجاب انگیز آن را مشاهده کنند که در پی آن رونق و رشد صعودی را خواهند داشت. ظریف گرافیک اینبار در این باره به شما خواهد گفت چه چیزی باعث وفاداری مشتریان می شود.

طراح خوب اخلاق خوب

اخلاق خوب در زندگی روزمره و کسب و کار اگر مورد توجه قرار گیرد بر جنبه های مختلف ارتباطی تاثیرات مثبت خواهد گذاشت که سهم زیادی در رشد اقتصادی، برندسازی و محبوبیت دارد. علاوه بر این با داشتن اخلاق حرفه ای کمک خواهیم کرد تا جامعه از سلامت روانی بالاتری بهره مند شود که در نتیجه سلامت فردی ارتباط مستقیمی با سلامت اجتماعی و جمعی دارد.

اهمیت اخلاق خوب در طراحی

اخلاق خوب در روند کاری یک طراح هویت بصری بسیار مطرح و مورد توجه است و برای همین قصد داریم به موارد اخلاقی در ارتباط با مشتری بپردازیم. برای آن که اصول اخلاقی را در محیط کاری اجرا کنید باید آن را در وظایف فردی و سازمانی یه صورت شفاف و کامل ارائه کنید و پرسنل از آن تبعیت نمایند. تحقیقات نشان داده اخلاق خوب سهم عمده ای در وفادار ساختن مشتریان دارد و علاوه بر آن بسیاری از مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل خواهد کرد. طراحان گرافیک زمانی که با پروسه خطیر طراحی سر و کار دارند با مخاطبان مختلف که سلایق متفاوت دارند روبرو می شوند باید بسیار به این مهم توجه داشته باشند که اخلاق خوب سهم بسزایی در موقیت و رشد آن ها خواهد داشت.

لطفا صبور باشید

یک طراح خوب باید شکیبا باشد و با مشتریان تا انتهای پروژه تعامل سازنده و مثبتی داشته باشد. در واقع یک طراح باید روانشناس خوبی هم باشد تا هم بتواند:

  1. در همان ابتدا از اطلاعات دریافتی تشخیص دهد نیاز مشتری چیست؟
  2. و با توجه به آن بهترین الگو ها را ارائه نماید.

طراحی تخصصی با اخلاق خوب در ظریف گرافیک

برخی مخاطبان تیم های گرافیکی ممکن است کمالگرا باشند و همواره از هر کاری نتیجه صد را بخواهند و ممکن است دریافت تایید کمی دشوار بنظر برسد. اما یک گرافیست خبره و با تجربه به جای آزمون و خطاهای غیر حرفه ای به راحتی با این اشخاص تعامل برقرار نموده و طی مراحل کمتری طرح را نهایی خواهد کرد. در این میان افرادی هم هستند که صفر تا صد طرح را به طراحان گرافیک می سپارند و خروجی حرفه ای و جذاب می خواهند. در هر صورت اخلاق خوب در کنار طراحی خوب شما را ماندگار خواهد ساخت. شاید این سوال مطرح شود چگونه باید اخلاق مدار شویم؟

روش های تقویت اخلاق در طراحی

در صورتی که یک طراحی یا مدیر مجموعه هستید می خواهید به اخلاق مداری بیشتر دست یابید و تعامل سازنده تری را با مشتریان داشته باشید افزایش دانش، مطالعات و بکارگیری پیشنهادات سازنده بسیار راهگشا خواهند بود که به مواردی اشاره خواهیم کرد:

  • در پاسخ به مخاطب دائم به دنبال توجیه و راه فرار نباشید. بسیار منطقی مشکل و موارد پیش آمده را بپذیرید و در پی اصلاح آن هر چه زودتر برآیید.
  • از اعمال خواسته های مشتری در طراحی نظیر رنگ بندی ها، جزئیات و نوشتار استقبال کنید و سعی کنید در صورت نیاز اعمال کرده و در غیر این صورت با ارائه پاسخ های قانع کننده وی را با خود همسو کنید.
  • طراحان یک مجموعه باید در اخلاق حرفه ای هم فکر و هم سو باشند تا با انسجام و یکپارچگی بیشتری با مشتریان مواجه شوند. با این حال برند سازی مجموعه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
  • مدیر مجموعه از جمله افرادی است که همواره زیر ذره بین مخاطب، پرسنل و رقبا است. با این حال یک تیم طراحی حرفه ای باید مدیری اخلاق مدار داشته باشد. در صورتی که اخلاق خوب سر لوحه چنین مدیری باشد کارمندان نیز از او خواهند آموخت و جای هیچگونه ایرادی نخواهد بود.

طراحی حرفه ای و اخلاق حرفه ای در کسب و کار

جایگاه اخلاق در طراحی

گاهر برخی طراحان اخلاق حرفه ای را نادیده می گیرند و عموما با قوانین جدی و سختگیرانه با مخاطب روبرو می شوند که ممکن است اثرات مثبتی نداشته باشد. با این حال همچنان به قوانین و تفکرات خود پایبند هستند و بیشتر به سوابق کاری خود اتکا می کنند. برخی طراحان همینکه کسب و کارشان از محبوبیت و شهرت برخوردار شود رفته رفته قوانین و اصولی را ارائه می کنند که شاید مورد توجه و تعجب مخاطبان قرار گیرد. از جمله محدودیت در اتود ها و تغییرات در طرح، افزایش نامعقول قیمت ها و تغییر تعامل و نحوه برخورد با مخاطبان. اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟

روش های غیر اخلاقی آسان تر است

برخی افراد بر این باورند تعامل زیاد با مشتریان این تفکر را در مشتری ایجاد می کند که هر طور که بخواهند می تواند عمل کند و وقت و زمان یک طراح را به خود اختصاص دهد. با این حال با رفتار ها خشک و رسمی، یک طراح سعی بر آن دارد تا رودربایسی یا قاطعیتی ایجاد کند که مشتری در همان مراجعات اولیه طرح را تایید و نهایی کند. اما در نظر داشته باشید اخلاق خوب در طراحی کمک می کند فضای دوستانه ای داشته باشید که مشتری در آرامش و تمرکز بیشتر بتواند تصمیم نهایی خود را بگیرد و حتی از طراح برای رسیدن به هدف نهایی به عنوان یک مشاور خبره راهنمایی بخواهد.

به هر قیمتی باید پیروز شوند

ممکن است برخی طراحان با قالب شدن نظرشان به نظر مشتری لبخند رضایتی بر لب داشته باشند و از این کار خرسند باشند. اما در نظر داشته باشید آنچه یک طراح به مخاطب ارائه می کند اثری هنری است که باید سالیان سال ماندگار باشد و مایه دلگرمی مالک برند شود. از این رو هرچه بیشتر باب میل مشتری عمل کنید وفاداری بیشتری در وی ایجاد خواهید کرد که به خواسته و نظر او احترام گذاشته اید. قطعا در مراجعات و سفارشات بعدی چنین مشتریانی، یک طراح خوب را فراموش نخواهند کرد و قطعا در اولویت قرار می دهند. با این حال به راحتی نه تنها به برند سازی خود کمک می کنند بلکه مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

طراح خوب اخلاق حرفه ای خوب در کسب و کار

توجیهات شخصی و نه منطقی

دقت داشته باشید توجیهات شخصی در زندگی روز مره ممکن است گاهاً راهگشا و پاسخگو باشد اما در مقابل مشتریان همیشه جواب نخواهید گرفت. در پرزنت طرح و یا رفع ابهام مشتری بهتر است از روش های منطقی و ادله محکمه پسند استفاده کنید و نظرات شخصی خود را کنار بگذارید. اجازه دهید مخاطب این امتیاز را داشته باشد که با محترم شمردن حقوق وی  طرح نهایی می شود. در هر صورت توجیهات شخصی یک طراح بر نتیجه نهایی نباید تاثیر بگذارد و دور از منطق و اصول باشد.

چگونگی ایجاد مشتریان وفادار

همواره افرادی از طرفداران و علاقمندان زیاد برخوردار هستند که اخلاق و منش خوبی داشته باشند و در تعامل با دیگران، سازنده عمل کنند. این افراد خودخواهی ها و نظرات شخصی را هرگز در نظر نمی گیرند و سعی می کنند با دوستان و همراهان خود در ارتباط مسالمت آمیز بسر برند و در موارد نیاز اطلاعات و مشاوره های لازم را ارائه نمایند. با این حال می توان این اصول را به کسب و کار ها هم ربط داد. مهم نیست کسب و کار نو پا دارید یا کلان، در هر صورت این اخلاق خوب است که کمک می کند تا دوستداران و هواداران بیشتری داشته باشید. روزی به فروشگاهی کوچک رفتم که تنوع محصولات چندان زیاد نبود، اما با برخورد خوب، انرژی مثبت و اطلاعاتی که فروشنده ارائه کرد ترغیب شدم برای یکبار هم که شده از آن فروشگاه خرید کنم. شاید سال ها از آن خرید گذشته است، اما همچنان حس خوبِ اخلاق یک فروشنده حرفه ای را با تمام وجودم درک می کنم. با این حال یک طراح باید اخلاق خوب داشته باشد تا با همدلی و تفاهم بیشتر بتواند مشتریان خود را همراهی کند و لحظات طلایی را به شکوفایی برند خود هدیه کند.

طراحی حرفه ای با اخلاق حرفه ای در ظریف گرافیک

آنچه ظریف گرافیک در تمام مراحل سرلوحه کار قرار می دهد رضایت مشتری است که سال ها اجرا شده است. اکنون مشتریان رضایتمند و وفادار از سراسر دنیا مایه افتخار ماست. به لطف خداوند در این مسیر همچنان قدرتمند گام بر می داریم تا با اخلاق حرفه ای خانواده بزرگ ظریف گرافیک را بیش از پیش گسترش دهیم و در کنار شما عزیزان باشیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288