مجوزها

راهکار های جذب مشتری برای طراحان تازه کار

  • اشتراک گذاری:
21 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2602 0 مدیریت
آنچه در این مطلب می خوانید:

شاید این مقاله یکی از موضوعات پر مخاطب و پر طرفدار برای طراحان تازه کار باشد که تمایل دارند با اطلاعات جامع اقدام به طراحی کنند. در این مقاله از مجموعه مقالات ظریف گرافیک سعی بر آن داریم هر آنچه که کمک می کند تا یک طراح تازه کار بتواند با آن به جذب مشتری بپردازد، ارائه نماییم. راهکار های مفیدی که از مقدماتی تا پیشرفته به یک طراح چشم انداز و دید باز تری نسبت به این حرفه می بخشد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم و روانشناسی جذب مشتری برای طراح

ابزار ها مهم یک طراح تازه کار

  1. قبل از هر چیز بهتر است یک لپ تاپ یا سیستم داشته باشید که توانایی و قدرت انجام طراحی های گرافیکی را داشته باشد و از کارت گرافیک خوبی بهره مند باشد.
  2. طبیعتا برای طراحی نیاز به یک نرم افزار حرفه ای و تخصصی دارید که بتوانید با آن کار کنید. که در این زمینه نرم افزار های فوتوشاپ، ایندیزاین، کورل دراو، ایلاستریتور پیشنهاد داده می شود. فوتوشاپ از رایج ترین نرم افزار های کاربردی در طراحی گرافیک به شمار می رود. در صورتی که قصد دارید مخاطب از طرح های با کیفیت و خروجی های بی نظیری بدون هیچگونه افت کیفیتی بهره مند شود می توانید از نرم افزار های برداری مانند ایلاستریتور و کورل استفاده کنید.
  3. حتما قلم و کاغذ دم دست داشته باشید تا بتوانید اتود ها و ایده های اولیه را به راحتی و به سرعت پیش از آنکه از خاطرتان برود را پیاده سازی کنید. همینطور می توانید دفترچه یادداشت کوچکی همراه داشته باشید تا ایده هایی که به یکباره به سراغتان می آید را ثبت کنید و از دست ندهید.

روش های جذب مشتری طراحان تازه کار

نکات مهمی که یک طراح تازه کار باید بداند

اینجا ظریف گرافیک صفر تا صد را به شما خواهد گفت، صبور باشید به مراحل جذب مشتری هم خواهیم پرداخت. اما در ابتدا با دانستن نکات ریز و مقدماتی است که یه طراح تازه کار تبدیل به یک طراح حرفه ای و قدر می شود.

  • در ابتدا بدانید برای چه کسی طراحی می کنید؟ جامعه هدف چه افرادی هستند؟
  • یک پالت رنگ عالی را انتخاب کنید و همواره برای هر طرحی سعی کنید رنگ های تخصصی و مرتبط را به کار گیرید. شناخت رنگ ها بر اساس روانشناسی رنگ و چگونگی بکار گیری آن ها در بهترین زمان شما را حرفه ای و جسور تر نشان خواهد داد. پس در انتخاب رنگ ها بسیار هوشمندانه و حرفه ای عمل کنید.
  • سبک خاص خود را در انتخاب فونت و طراحی داشته باشید. گاه برخی طراحان با دیدن اتود و طراحی افراد صاحب نظر، به راحتی می توانند تشخیص دهند اثر هنری متعلق به چه کسی است. با این حال در همین ابتدا حرفه ای عمل کنید و طراحی های خود را با ساختار منحصر به فرد ارائه کنید. این کار کمک می کند تا نه تنها تکراری نباشید بلکه به راحتی توسط دیگر طراحان، کپی برداری و استفاده نشود.

جذب مشتری ظریف گرافیک

  • از فضاهای خالی بهترین استفاده را ببرید. اما این به آن معنا نیست همه فضاهای خالی را پر کنید. اجازه دهید بخش هایی از طرح خالی بمانند تا فضای کافی برای استراحت ذهن مخاطب ایجاد شود. در صورتی که طرح از تنوع و جزئیات زیاد برخوردار است می توانید این چیدمان را به گونه ای داشته باشید که در بخش ها اصلی، طرح را قرار دهید و جزئیات و ریزه کاری ها را در دیگر قسمت ها.
  • از تعدد فونت پرهیز کنید و هر گز بیش از دو فونت در طراحی استفاده نکنید. اندازه های فونت ها در ابعاد بیلبورد، بروشور، تراکت، کارت ویزیت، پوستر و دیگر موارد بسیار متفاوت است. از ویژگی ها و خواص مختلف فونت ها همچون Bold، Italic، Strong و غیره استفاده کنید.
  • تزار بندی ها را رعایت کنید و چیدمان متون، طراحی و ترکیب آن ها را در قالب خاص ارائه کنید. از پراکندگی زیاد و ایجاد آشفتگی در طرح جداً خودداری کنید.
  • تمیز و عالی کار کنید و قالب ها را رعایت کنید. هر یک از عناصر را در جایگاه مخصوص قرار دهید تا تداخل و خطای دید ایجاد نشود.
  • در صورتی که مجبور هستید بر روی تصاویر متنی بنویسید می توانید تصویر را محو کنید، پشت متن کادر و هاله قرار دهید و یا با رنگ مرتبط سراسر عکس را بپوشانید و Opacity  آن را کمی کاهش دهید تا هم متن خوانا باشد و هم تصویر دیده شود.
  • سادگی را در تمام طراحی ها رعایت کنید. طرح های ساده کمک می کند تا مخاطب به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار نموده و پیام آن را دریافت کند.

چگونه یک طراح تازه کار جذب مشتری اینستا گرا مداشته باشد

اشتباهات رایج طراحان تازه کار

در صورتی که می خواهید در همان ابتدا حرفه ای عمل کنید و مشتریان راضی داشته باشید، موارد زیر را با دقت بخوانید:

  1. در صورتی که در زمینه طراحی گرافیکی سایت فعالیت دارید هرگز برای UI بیشتر از UX وقت صرف نکنید. هر چند رابط کاربری مهم است اما تجربه کاربری حس مثبت و عمیق تری را در مخاطب ایجاد خواهد کرد.
  2. استفاده از متون و طرح های کپی شده یکی از اشتباهات رایج طراحان تازه کار است که متاسفانه بارها به چشم می خورد. دقت داشته باشید طرح های کپی شده هرگز مایه رضایت مشتریان نخواهند بود. نه تنها با این کار جذب مشتری نخواهید داشت بلکه اثر خود را غیر حرفه ای و آماتور ارائه می کنید.
  3. طراحی بدون تحقیق کار هوشمندانه ای نیست. دقت کنید قبل از شروع هر پروژه ای ابتدا مطالعاتی در زمینه کسب و کار مربوطه، موضوع، جامعه هدف، نوع مخاطب، نیاز روز، رقبا و نوع تبلیغات داشته باشید تا قدرتمند و با چشم انداز روشن طراحی را شروع کنید.
  4. اعتماد به نفس کاذب یکی دیگر از دلایلی است که طراحان تازه کار به خرج می دهند که اصلا خوب نیست. این اعتماد به نفس بیش از حد اجازه نمیدهد انتقادات و یا نظرات دیگران را بپذیرید. کمی انعطاف پذیر باشید و آگاهانه در طراحی پیش روید.
  5. آزمون و خطای زیاد نه تنها پروسه طراحی را طولانی می کند بلکه مشتریان را خسته خواهد کرد. در نتیجه ممکن است ادامه کار با یک طراح تازه کار برای مشتری سخت شود و پروژه به طراح دیگر محول شود. می توانید در موارد خاص از طراحان حرفه ای کمک بخواهید و یا در گروه های گرافیکی فعالیت داشته باشید و از تجارب دیگران بهره مند شوید. با این روش راه های رفته را نمی روید و با تجربه و پختگی بیشتر عمل خواهید کرد که مورد اطمینان مشتری خواهید شد.

زوش های جذب مشتری مجازی

هنر طراح تازه کار برای جذب مشتری

شاید با مشتریان زیادی، سر و کار نداشته اید و یا با جامعه آماری محدودی در ارتباط هستید اما به عنوان یک طراح تازه کار در نظر داشته باشید جذب مشتری به موارد و الگو های مختلفی بستگی دارد که در تجارب یک طراح کهنه کار خواهید دید. قبل از هر چیز ظریف گرافیک توصیه می کند:

  • با طراحان خبره و با تجربه تعاملاتی داشته باشید و نحوه برخورد آن ها را با مشتریان از نزدیک مشاهده کنید. دیدن نوع گفتگو، نحوه برخورد، ارتباط با مشتریان و طراحی در شرایط مختلف به شما کمک می کند در ابتدای راه، پخته تر از دیگر طراحان تازه کار عمل کنید و چند گام جلوتر باشید.
  • مطالعات روانشناسی و رفتار شناسی داشته باشید و افراد را در دیدگاه و خصوصیات مختلف بررسی کنید. با این روش می توانید بهتر با خصوصیات مشتریان کنار بیایید و تعامل دوستانه و هوشمندانه ای را داشته باشید.
  • فیش یا فرمی را به مخاطب ارائه کنید و اطلاعات دقیق به همراه جزئیات از وی بخواهید یه به صورت اینترنتی چه حضوری ارائه نماید. با این حال با دقت بیشتر می توانید به طراحی بپردازید و همانی را ارائه کنید که مشتری می خواهد.
  • بهتر است مبلغی را به بعنوان پیش پرداخت دریافت کنید و تسویه حساب را قبل از ارائه فایل نهایی داشته باشید.
  • به صحبت های مشتری در مراجعه اول در جلسات معارفه دقت کنید زیرا نکات ریز و اشاره های واضحی به طرح دلخواه می کند که در طراحی بسیار کمک کننده هستند.
  • یک طراح گرافیک باید صبور باشد و تا پایان پروسه طراحی، دوستانه و خردمندانه عمل کند. در نهایت خواهید دانست اخلاق خوب یک طراح حرفه ای باعث جذب مشتریان بیشتر می شود.
  • راه های دسترسی مخاطب را افزایش دهید می توانید آدرس وبسایت، شبکه های اجتماعی، شماره تماس و آدرس شرکت استفاده کنید. هر چقدر میزان دسترسی بیشتر باشد مشتری بهتر با شما ارتباط خواهد گرفت و به شما اعتماد خواهد کرد. در نظر داشته باشید در وبسایت و شبکه های اجتماعی، منظم و پیوسته فعال باشید و از استاتیک شدن صفحات جلوگیری کنید. صفحات پویا و فعال مشتریان را بیشتر به خود جذب می کند.

جذب مشتری با بازاریابی

مهارت، اخلاق و تجربه از جمله موارد مهمی هستند که به طراحان تازه کار کمک می کند تا جذب مشتری داشته باشند. با این حال هر چه با دانش و علم بیشتر در این زمینه تخصصی، وارد شوید خروجی های با کیفیت و چشمگیر تری نیز خواهید داشت. ظریف گرافیک به طراحان تازه کار پیشنهاد می کند قبل از هر چیز مطالعه و کنکاش داشته باشید تا با قدرت و تصویر سازی دقیق تر به طراحی بپردازید. قطعا آینده از آنِ شما خواهد بود.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات و مشاوره در زمینه طراحی با ظریف گرافیک تماس حاصل نمایید. همراهی شما مایه افتخار و غرور ما است.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288