مجوزها

طراحی تخصصی بسته بندی خشکبار و آجیل + نمونه

  • اشتراک گذاری:
24 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 15998 12 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

 می خواهید زندگی سالم و طولانی داشته باشید؟ خوب اینجا راز برای یک زندگی سالم را با شما در میان میزاریم. میوه‌ها، همانطور که میدانید، سالم‌ترین غذای روی زمین هستند. خشکبار به عنوان داروی طبیعت به تقویت ایمنی بدن برای مبارزه با تقریباً تمام بیماری ها کمک می کنند.

طراحی بسته بندی استاندارد یکی موارد حیاتی برای حفظ و ماندگاری خشکبار است. هنگامی که خشکبار در کیسه های زیپ دار، بسته ها، جعبه ها و غیره به صورت تازه قرار می گیرند، شانس سالم و تازه ماندن آجیل، پسته، بادام و سایر خشکبار بالا می رود. خشکبار به عنوان میان وعده های سالم در نظر گرفته می شوند و همیشه مورد تقاضای جوامع بوده است.

هویت-بصری-زرنگاران

بسته بندی آجیل و خشکبار نقش مهمی در نگهداری، ماندگاری و همچنین محافظت در زمان جابجایی دارد و با طراحی تخصصی بسته بندی آجیل و خشکبار می توانید به صورت حرفه ای در جذب مشتری و بازاریابی در بازارهای داخلی و خارجی موفق باشید. برای میسر شدن این موفقیت باید از یک تیم حرفه ای طراحی بسته بندی کمک بگیرید تا تجربه کافی در این زمینه داشته باشید. ظریف گرافیک در این مقاله قصد دارد شما را با طراحی ایده بسته بندی خشکبار بیشتر آشنا کند. در ادامه همراه ما باشید.
 

اهمیت طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

اگر بخواهیم ساده ترین تعریف را از بسته بندی داشته باشیم باید بگوییم بسته بندی ظرف یا قالبی است که محتویات مورد نظر در آن قرار می گیرد. حال این ظرف می تواند از هر متریالی باشد اما باید دقت شود که در مقابل عوامل بیرونی و احتمالی مانند ضربات، فاسد شدن، فشار و ارتعاشات و لرزش، از محتویات به خوبی محافظت نماید. تعاریف زیادی برای بسته بندی آجیل و خشکبار وجود دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:
 

بسته بندی آجیل به عنوان سیستمی است که در صرفه جویی هزینه و زمان کمک می کند.
  • بسته بندی آجیل، تضمینی است برای محافظت از محصول هنگام توزیع تا زمانی که برای مصرف به دست مصرف کننده می رسد.

  • بسته بندی خشکبار ترکیبی از صرفه جویی در هزینه و بالا بردن قدرت بازاریابی است که می تواند فروش و سود را تا حد زیادی افزایش دهد.
     

 



هدف اصلی بسته بندی آجیل و خشکبار سلامت محصول است که قصد داریم یا طراحی بسته بندی از آن محافظت کنیم تا از زمان عرضه تا مصرف به بهترین وجه ممکن نگهداری شود. همچنین هدف بعدی از طراحی بسته بندی آجیل، آشنایی بیشتر مخاطب با محصول است که از طریق اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی امکان پذیر است و می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین محتویات داخل بسته بندی و خریدار باشد.

طراحی بسته بندی خشکبار و میوه خشک علاوه بر دارا بودن ویژگی های گفته شده باید دارای طرحی زیبا باشد تا بتواند از این طریق بازاریابی خوبی را در بازارهای داخلی و خارجی برای برند مورد نظر انجام دهید.

بریتانیا برای بسته بندی، استانداردی را در نظر گرفته که باید در کنار آماده سازی کالا برای حفاظت، حمل و تحویل مشتری به شاخص زیبایی توجه شود. حال اگر می خواهید در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار موفق باشید باید از بُعد فرهنگی نیز به قضیه نگاه کنید تا زیبایی که برای طراحی بسته بندی در نظر دارید، مطابق با آداب و رسوم، خصلت ها، روحیه، موقعیت اقلیمی و فرهنگ کشور صادر کننده مرتبط باشد.

با این روش می توانید در زمینه صادرات داخلی و خارجی موفق تر عمل کنید به این صورت که علاوه بر محافظت از آجیل و خشکبار، فرهنگ خود را در معرض دید بگذارید و دقیقا مانند یک رسانه عمل کنید.

در هندوستان نیز خشکبار را به عنوان نماد صلح و رفاه به یکدیگرهدیه می دهند. برای زیباتر شدن هر مناسبت، آن را در بسته بندی های رنگارنگ، کیسه های تزئینی و ظروف مختلف بسته بندی کرده و به افراد می دهند.

بسته بندی خشکبار باید بادوام و مقرون به صرفه باشد. هندوستان، سرزمین عجایب و سرزمین طبیعت تعدادی از برندهای برتر خشکبار با بسته بندی زیبا و مقرون به صرفه ارائه می شود.

نمونه بسته بندی آجیل در ایران با ظریف گرافیک

نکات مهم در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار مزیت های بسیار را به مصرف کنندگان ارائه می دهند که در طول روز از مکمل های غذایی تا میان وعده ها را در بر می گیرند. باتوجه به ارزشی که برندهای آجیل مورد استفاده در جامعه دارند، طراحی تخصصی نمونه بسته بندی آجیل می تواند آن را معتبرتر نماید. طراحی بسته بندی خشکبار باید ظاهری طبیعی، گرافیکی جذاب و واقعی داشته باشد که می توان جلوه های مات و براق را با هم ترکیب کرد. چاپ و طراحی لیبل آجیل و خشکبار زمانی موفق عمل می کند که نکات اساسی طراحی در آن رعایت شود، این نکات عبارتند از:

  • طراحی بسته بندی خشکبار باید به گونه ای باشد که به راحتی باز شود.

  • بسته های ایستاده با درب زیپ دار به آجیل کمک می کند تا تازگی خود را حفظ کنند. در این گونه بسته بندی ها تصویر روی آن بر اساس نوع آجیل خواهد بود.

  • اهمیت و ویژگی های خشکبار، فواید، ارزش غذایی، اطلاعات نگهداری، هشدارهای آلرژیک، باید در طراحی بسته بندی خشکبار ذکر شود.

  • نام تجاری باید در جلوی بسته بندی مشخص شود که می تواند اصالت، کیفیت، خلوص آن را یادآوری کند.

طراحی لوگو برندهای تجاری و بسته بندی آجیل و خشکبار

  • گواهینامه ها، تازه و بدون مواد نگهدارنده بودن محتویات که در یک نگاه، چشم مشتریان را به خود جلب می کند مهم هستند.
  • ضمن رعایت کردن نکاتی مانند مقاومت در برابر فشار و حفظ کیفیت طعم، رنگ و بو محصول، باید به طراحی بسته بندی شیک خشکبار خود و منحصر به فرد بودن آن نیز توجه شود.

  • برای طراحی بسته بندی علاوه بر هنر طراح، توصیه می کنیم از بهترین دستگاه هایی که برای چاپ استفاده کرد تا نهایت کار یک بسته بندی با کیفیت داشته باشید .

  • در طراحی باید طرحی انتخاب شود که علاوه بر رعایت تمامی نکات، منحصر به فرد باشد و طرح لوگو شرکت مورد نظر را به وضوح نشان دهد.

  • بهترین نوع طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار این است که محتویات داخل بسته بندی دیده شود تا مشتری به راحتی بتواند در مورد کیفیت محصول نظر بدهد.

وجود پنجره های شفاف در طراحی بسته بندی مواد غذایی عالی است، به خصوص برای آجیل تازه و غذاهای رنگارنگ مانند خشکبار. برای به حداکثر رساندن این فرصت تجاری مهم، به دنبال ایده های طراحی بسته‌بندی باشید که کنترل بیشتر قسمت‌ها و همچنین جذابیت قفسه و اشتها را از طریق پنجره‌های شفاف، پالت‌های رنگی انتخابی و جلوه‌های کاغذی ارائه می‌دهد که محصولات با کیفیت و سالم را به مصرف‌کنندگان نشان ‌دهد.

ایده بسته بندی خشکبار

انواع بسته بندی ها با توجه به نوع آجیل

  • با توجه به نوع و میزان آجیل، طراحی بسته بندی ها متنوع ارائه می شود. به طور معمول اگر مقدار آجیل زیاد باشد از کارتن هایی با استحکام و مقاومت بالا استفاده می شود، همچنین سعی می شود که جعبه ها از جنس ضد رطوبت باشد تا آسیبی به محصول وارد نشود.

طراحی حرفه ای بسته بندی آجیل و خشکبار

  • نمونه دیگر اگر فرد بخواهد به عنوان سوغات و یا هدیه از محصول استفاده کند باید از نمونه های جعبه ای که مخصوص هدیه است خریداری کند. طراحی بسته بندی سوغاتی نمونه ای زیبا و بی نظیر در میان سایر بسته بندی ها است که مخاطبان زیادی دارد. طراحی بسته بندی، محصولات سوغاتی به گونه ای انجام می شود تا علاوه بر نگهداری محتویات، همچون پوشش کادویی تلقی شود که دیگر نیاز به استفاده از تزئینات جانبی نباشد.

طراحی تخصصی بسته بندی آجیل و خشکبار سوغاتی

  • یکی از نمونه های بسته بندی آجیل و خشکبار، بسته بندی درون شیشه های مخصوص است که از محصول را در برابر نور محافظت می کند تا در رنگ و طعم آن تغییری ایجاد نشود. در بیشتر کشورهای اروپایی استانداردترین بسته بندی مخصوص آجیل را بسته بندی مقوایی می دانند و سعی می شود که از طرح های زیبا استفاده شود تا برای هدیه دادن مناسب باشد.

طراحی و بسته بندی آجیل و خشکبار تجاری

  • نوع دیگر بسته بندی آجیل به گونه ای است که برای مصرف روزانه مناسب است. این نمونه از بسته بندی برای افرادی که دارای رژیم غذایی خاص هستند و هر روز باید میزان مشخصی از آجیل را مصرف نمایند مناسب است.

 

تفاوت طراحی بسته بندی آجیل تازه و بو داده

سوال مهم اینجا است؛ در مورد خشکبار و آجیل، گاهی اوقات این امر با این واقعیت پیچیده روبرو است که اگرچه این دو محصول نیازهای بسته‌بندی بسیار متفاوتی دارند، اما اغلب در یک نوع بسته بندی قرار می گیرند. از دیدگاه فنی، برندها چگونه باید به انتخاب بسته بندی برای آجیل و خشکبار اقدام نمایند؟

بهتر است برای طراحی بسته بندی آجیل با نوع محصولی که بسته بندی می کنید و میزان آسیب پذیری آن در برابر نور، هوا یا آب شروع کنید. به عنوان مثال آجیل های روکش دار و بو داده حاوی مقدار زیادی چربی هستند، در این فرآیند تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند و در مواجهه با اکسیژن به سرعت کهنه می شوند. بنابراین، آجیل بو داده نیاز به یک مانع قویتر نسبت به آجیل تازه دارد. همچنین به میزان فروش پیش بینی شده و مدت زمان ماندگاری محصول مورد نظر فکر کنید.


بسته بندی خلاق آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی محصولات در ظریف گرافیک

بهترین بسته بندی برای آجیل و خشکبار

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر بسته بندی برندی که می خواهید به بازار هدف بدهید آن است که شفافیت در بسته بندی با مخاطب بهتر ارتباط برقرار می کند. این محصول ممتاز، جریان اصلی فروش را نیز به راحتی طی می کند.

در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، مصرف‌کنندگان اغلب تنقلات سالم و ممتاز را با بسته‌بندی شفاف تهیه می کنند که به آن ها امکان می‌دهد محصول را در داخل بسته بندی ببینند. در بازار آجیل و خشکبار، شفافیت بسته بندی به برندها این پتانسیل را می دهد که حق ضمانت قابل توجهی از محصول را نمایان کنند. با این حال، به عنوان یک استثنا، در ترکیه، اکثر مصرف کنندگان آجیل با کیفیت بالا را با بسته بندی غیر شفاف خریداری می کنند، بنابراین می تواند باتوجه به بازار، نوع طراحی بسته بندی آجیل متفاوت باشد.

طراحی بسته بندی محصولات تجاری و صادراتی در ایران

عامل مهم دیگر در تصمیم گیری اولیه در انتخاب بسته بندی شفاف در مقابل غیرشفاف، هزینه هاست. البته تدابیری که اندیشه شد در این زمینه طیف وسیعی از لمینت‌های بدون فلز با محافظت بالا برای رقابت با ورقه‌های آلومینیومی و حتی PET وارد بازار شد که مورد استقبال تولید کنندگان هم قرار گرفت.

مزایا و معایب بسته بندی شفاف و غیرشفاف

اگر می‌خواهید بفهمید که چگونه آجیل را برای فروش، بسته‌بندی کنید یا بهترین گزینه برای بسته‌بندی میوه‌های خشک چیست، ممکن است سوال کنید که آیا بهتر است از بسته‌بندی شفاف استفاده کنید یا غیر شفاف؟ در ادامه هر کدام مزایا و معایب را ارائه می دهیم.

ویژگی های بسته بندی شفاف

مزایا:

  • محصول برای مصرف کننده قابل مشاهده است

  • هزینه بسته بندی ممکن است کمی کمتر باشد (اما نه همیشه)

معایب:

  • محصول در معرض نور قرار و تخریب سریع تری قرار می گیرد.

  • بسته بندی شفاف ممکن است نازک تر و سست تر باشد (اما نه همیشه).

  • ممکن است راحت تر سوراخ شود.

  • احتمال ورود رطوبت و آلاینده ها را دارد (در صورت سوراخ شدن).

  • قابل بازیافت نیست

ویژگی های بسته بندی غیر شفاف

مزایا:

  • با مسدود کردن نور به حفظ کیفیت و تازگی کمک می کند.

  • معمولاً محکم‌تر است (اگرچه می‌تواند وابسته به مواد باشد).

  • ممکن است در حمل و نقل بهتر مقاومت کند.

  • قابل بازیافت است.

  • نام تجاری می تواند صیقلی تر و جذاب تر دیده شود.

معایب:

  • مشتری نمی تواند محصول را ببیند

  • بسته بندی ممکن است کمی هزینه بر باشد (اما نه همیشه).

اصول بسته بندی انواع آجیل روکش دار، بو داده و شور

همانطور که می دانید آجیل ها معمولاً به عنوان میان وعده یا خوراکی مصرف می شود. آنها حاوی مقدار زیادی چربی هستند که با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت کهنه می شوند. البته با طراحی بسته بندی تخصصی می توان مانع از کهنگی و بی کیفیت شدن محصول شد.در این بخش شرح مفصلی از انواع بسته بندی آجیل و خشکبار ارائه می کنیم که قابل تأمل خواهند بود.

طراحی بسته بندی برای انواع آجیل

آجیل تازه و تخمه آفتابگردان: آجیل تازه (گاهی اوقات به صورت "خام" به بازار عرضه می شود) به عنوان جایگزین سالم تری برای انواع روکش دار یا شور دیده می شود. آن ها به عنوان یک میان وعده درجه یک در نظر گرفته شده و اغلب خشک می شوند. همچنین به دلیل محتوای چربی طبیعی می توانند به راحتی اکسید شوند. از این رو بسته بندی تخمه آفتاب گردان تازه، باید مقاومت بالایی در مقابل نفوذ رطوبت از خود نشان دهد.

مخلوط میوه و آجیل: مخلوط میوه و آجیل میان وعده های سالمی با قیمت قابل دسترس (پایین تر) برای همگان هستند. این محصول امکان ارائه طعم های نوآورانه را فراهم می کند، که آن را به یک دسته هیجان انگیز از خوراکی در میان وعده ها تبدیل می کند. بسته بندی مورد نیاز این آجیل به میوه خشک شده هم بستگی دارد. بسته بندی این مخلوط باید مقاومت بالایی در مقابل عوامل خارجی داشته باشد.

خشکبار  پاستوریزه: این نوع میوه ها خشک و پاستوریزه شده و معمولاً به آن ها شکر اضافه می شود. برای خشکبار، ممنوعیت ورود اکسیژن به بسته بندی کمتر از آجیل است. این در حالی است که محافظ محصول اهمیت بیشتری به بخار آب برای حفظ رطوبت و بافت می دهد.در این نوع بسته بندی، حفاظ بسته بندی را با قدرت متوسط می توان در نظر گرفت.

ایده بسته بندی -خشکبار.j

ایده بسته بندی آجیل و خشکبار برای صادرات

بسته بندی آجیل و خشکبار صادراتی باید طوری انجام شود که نیاز به حفظ رطوبت و اکسیژن برای فواصل زیاد مسیر در نظر گرفته شود و در عین حال تازگی آن حفظ شود. بسته‌بندی میوه‌های خشک باید از کیفیت میوه‌ محافظت کند تا هنگام باز کردن بسته توسط مشتری، یک تجربه مثبت به او بدهد. میوه باید قوام و طعم مناسبی داشته باشد، بدون هیچ نشانه ای از کهنگی یا فساد. کیسه های میوه خشک ضمن حفظ طراوت و رطوبت، اکسیژن را باید حفظ کنند.

بسته بندی آجیل صادراتی همچنین باید کیفیت انواع آجیل موجود در آن را حفظ کند. اگر آجیل به درستی بسته بندی نشود، محتوای چربی بالای موجود در آن می تواند باعث فاسد شدن آن ها شود. به طور کلی بسته بندی مواد غذایی صادراتی باید محتویات را از هوا، نور و رطوبت حفظ کند تا محصول را از تخریب در امان دارد.

نکات بسته بندی میوه و آجیل برای تولیدکنندگان و فروشندگان

به عنوان یک تولید کننده یا فروشنده (یا هر دو)، شما باید موارد مهم زیادی را در رابطه با بسته بندی آجیل و میوه های خشک در نظر بگیرید. پایداری یک عامل است و سفارشی سازی عامل دیگر. البته، همیشه هزینه‌هایی وجود دارد که باید برای بسته بندی در نظر بگیرید. شما می‌خواهید با بسته‌بندی‌هایی وارد بازار شوید که جذاب به نظر می‌رسند و در حمل و نقل مقاومت دارند، پس در انتخاب نوع بسته بندی حساس باشید.

اکثر محصولات غذایی مستعد رطوبت، نور و اکسیژن هستند، اما برخی از آن ها آسیب پذیرترند. در گروه تنقلات، آجیل یکی از حساس ترین محصولات است، بنابراین معمولاً به مواد اولیه متفاوتی در بسته بندی نسبت به چیپس یا بیسکویت نیاز دارند. چربی بالا در دانه های گیاهی یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار در طراحی بسته بندی آجیل است.

آجیل دارای چربی بالایی است که ممکن است در بسته بندی غیر استاندارد فاسد شود و کیفیت و طعم خود را از دست می دهند. در همین حال، خشکبار رطوبت خود را تغییر می دهد و بافت آن نیز تغییر می کند، مگر اینکه توسط یک پوشش از بخار آب محافظت شود. بسته بندی آجیل با مانع بالا متناسب با هر محصول می تواند به ارائه طعم و تازگی کمک شایانی کند.

با این حال وقتی نوبت به بسته بندی آجیل و میوه‌های خشک می‌شود، باید موارد بیشتری را در نظر گرفت، به خصوص برای حفظ تازگی، کیفیت و ایمنی مواد غذایی. زمانیکه مشتری بسته ای از آجیل و میوه های خشکی را که از شما خریده است باز می کند، می خواهد کیفیت را ببیند، بو کند و بچشد. هیچ‌کس نمی‌خواهد نشانه‌های کپک را در میوه ببیند یا دانه ای را گاز بگیرد که تردی خود را از دست داده است. دقت داشته باشید؛ برای حفظ تازگی و کیفیت، محصول باید از سه عنصر طبیعی محافظت شود: نور، اکسیژن و رطوبت.

نور

نور باعث تغییر رنگ بسیاری از چیزها از جمله محصولات غذایی شناخته شده است. از آنجایی که نور می تواند تخریب مواد غذایی را تسریع بخشد، بسیاری از متخصصان مواد غذایی توصیه می کنند محصولات قفسه ای را دور از نور مستقیم نگهداری کنید و از بسته بندی هایی استفاده کنید که مواد غذایی را از نور محافظت می کند.

بهترین بسته بندی برای آجیل و خشکبار

اکسیژن

هنگامی که آجیل و میوه های خشک اکسید می شوند، طعم آن ها کم می شود و ممکن است فاسد شوند. آجیل هایی که اکسیژن و آب زیادی جذب می کنند، تلخ، نرم یا ترش می شوند. میوه ها بی رنگ و بی طعم می شوند. این دقیقا همان موردی است که مشتری نمی خواهد با آن مواجه شود.

رطوبت

هنگامی که بسته بندی میوه خشک و آجیل را در برابر رطوبت محافظت نمی کند، ممکن است اتفاقات بدی در داخل آن رخ دهد. بسته بندی با ممانعت از خروج بخار آب طعم، بافت و تازگی را حفظ می کند.
 

رنگ و نقش در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

 همانطور که گفتیم رنگ و نقش در طراحی بسته بندی آجیل، خشکبار و میوه خشک بر میزان فروش آن بسیار تاثیر می گذارد. رنگ هایی که در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار استفاده می شود باید با محصول مطابقت داشته باشد. بیشتر طرح هایی که بر روی بسته بندی این محصولات استفاده می شود از رنگ هایی است که از طبیعت الهام گرفته شده که شاخص ترین آنها رنگ قرمز و سبز است.

ایده های حرفه ای برای طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

اما یک طراح حرفه ای باید علاوه بر رعایت این نکته که از رنگ های طبیعت استفاده کند باید سعی کند که طرح و رنگ  انتخابی تکراری یا کپی شده نباشد تا بتواند توجه مشتریان را جلب کند.
 

طراحی بسته بندی آجیل شهر های مختلف ایران

معمولا در تمامی شهر های ایران آجیل فروشی وجود دارد اما هر شهر یک نوع آجیل و خشکبار معروف دارند. در طراحی بسته بندی محصولات سوغاتی هر یک از شهر های ایران باید به نیاز مخاطب، فرهنگ، آداب و رسوم، رنگ های مورد علاقه مردمان آن مرز و بوم توجه داشت .در زیر نمونه ای از سوغاتی آجیل و خشکبار ایران اشاره کرده ایم:

  • تخمه: بیجار و خوی - فاروج

  • قیسی و آلو: برغان

  • مراغه: مویز و کشمش

  • گردوی: تویسرکان

  • پسته: رفسنجان

  • خرما: بوشهر، بم، هرمزگان، خوزستان

  • گز: اصفهان

  • باقلوا: تبریز، یزد و کاشان

  • خشکبار: مشهد
     

شهر مشهد از جمله شهرهایی است که به دلیل موقعیت مکانی بهترین و با کیفیت ترین آجیل و خشکبار را دارد. از معروفترین خشکبار مخصوص مشهد می توان به آلوچه، کشمش، نخود، بادام، گردو، برگه زردآلو و فندق اشاره کرد. 
 

طراحی بسته بندی خلاقانه در شیر از اصفهان با ظریف گرافیک


در گذشته خشکباری که از ایران به کشورهای دیگر صادر می شد شامل بادام، کشمش، مغز هسته، انجیر خشک، خرما، قیسی، برگه زرد آلو و گردو بود اما با گذشت زمان به دلایلی مختلف مانند افزایش جمعیت و نیاز خود کشور صادر کننده این ده محصول به 4 محصول خرما، پسته، انجیر خشک و کشمش رسید. بهتر است بدانید صادرات خشکبار از مهمترین صادرات های غیر نفتی ایران است.
 

چهار ایده بسته بندی آجیل و میوه خشک که باید برای برند خود امتحان کنید

اگر به دنبال گزینه خوبی برای بسته بندی میوه خشک و آجیل هستید، چهار ایده زیر را در نظر بگیرید.

  1. بسته بندی کیسه ای ایستاده

برخی کیسه های ایستاده از مواد بازیافتی سالم و استاندارد ساخته شده اند که پس از استفاده دوباره به گردش در می آیند. یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی آجیل و خشکبار استفاده از کیسه های ایستاده است. کیسه های ایستاده سفارشی عمده فروشی دارای مزایای بسیاری است. علاوه بر این واقعیت که می توانید محصول خود را با ویژگی های مورد نظر و برندی که به بهترین شکل کسب و کار شما را نشان می دهد سفارشی کنید، می توانید از مزایای زیر نیز استفاده کنید.

نکات مهم در بسته بندی آجیل و خشکبار

قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت

کیسه های ایستاده گاها از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند. پس از اینکه مشتریان شما مصرف محصول را تمام کردند، این کیسه ها می توانند دوباره وارد چرخه بازیافت شوند.

قابلیت آب بندی حرارتی

برای راحتی مشتریان، این بسته‌ها را می‌توان از طریق گرما و فشار با زیپ‌های پرسی قابل آب‌بندی گرما یا سایر گزینه‌های بسته از جمله زیپ‌های مقاوم در برابر کودک، مهر و موم کرد.

از محصولات در برابر نور و اکسیژن محافظت می کند

کیسه های ایستاده قابل بازیافت علاوه بر تاییدیه های استاندارد سلامت و ایمن بودن برای مواد غذایی، از آجیل و میوه های خشک در برابر نور و اکسیژن محافظت می کند و به حفظ تازگی و طعم آن کمک می کند. این کیسه های قابل آب بندی می توانند دارای تعدادی ویژگی مفید باشند، از جمله:

  • برای محافظت از آجیل و میوه های خشک در برابر اثرات مخرب تماس مستقیم با اکسیژن نیز بسیار مفید هستند.

  • مانع خوب و محافظت بیشتری در برابر اکسیژن و رطوبت ایجاد می کنند.

  1. جعبه های سفارشی

جعبه‌های سفارشی، فانتزی به نظر می‌رسند و برخی از فروشندگان آن‌ها را انتخاب می‌کنند، به خصوص که جعبه‌ها برای هدیه دادن مناسب هستند. علاوه بر این، جعبه‌ها معمولاً قابل تنظیم هستند، به این معنی که برندهای زیادی برای متمایز کردن کسب‌وکار خود از آن ها استفاده می کنند.

اما برخی از معایب با گزینه کارتن سفارشی وجود دارد که عبارتند از:

  • هزینه های بالای بسته بندی و چاپ

  • نیاز به محافظت بیشتر

  • مشتری نمی تواند جعبه ها را در فریزر نگهداری کند (کیسه های ایستاده را می توان به راحتی در یخچال یا فریزر نگهداری کرد)

  • جعبه ها محافظت کمتری در برابر اثرات مخرب نور، اکسیژن و رطوبت دارند

  1. ظرف های پلاستیکی یا شیشه ای

این نوع ظرف ها امکان دیگری را از نظر ایده بسته بندی ترکیبی ارائه می دهند. آن ها مشتریان را قادر می سازند تا ببینند داخل آن چیست و می توانند ماه ها و حتی سال ها در انبار نگهداری کرد. با این حال، آنها این مشکلات را ایجاد می کنند:

اصول تخصصی در بسته بندی خشکبار صادراتی

  • شیشه ها می توانند به راحتی شکسته شوند و وضعیت ناامنی ایجاد کنند.

  • ظرف های پلاستیکی یا شیشه ای نور را وارد می کنند که می تواند به سرعت کیفیت، تازگی و طعم آجیل و میوه های خشک را کاهش دهد.

  • به طور خاص گزینه شیشه ای می تواند پرهزینه باشد نسبت به سایر بسته بندی ها

4. کیسه های غیر قابل بسته شدن

کیسه هایی که دوباره مهر و موم نمی شوند یک گزینه اقتصادی برای بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان هستند. با این حال، مشتریان ممکن است آن‌ها را نسبت به کیسه‌های ایستاده کمتر ترجیح دهند.

کیسه هایی که نمی توانند مجدداً بسته شوند، اغلب در حفظ رطوبت و اکسیژن عملکرد ضعیفی دارند. برای اینکه انواع آجیل و میوه های خشک خود را تازه و با طعم و مزه برای مشتریان نگه دارید، حتی پس از باز کردن بسته بندی، بهتر است از کیسه های ایستاده ای استفاده کنید که قابل بسته شدن مجدد هستند (کیسه های ایستاده غذاها را تازه تر نگه می دارد).

اهمیت طراحی بسته بندی خشکبار در حوزه صادرات

  • باعث ایجاد ارزش افزوده می شود.

  • ارزش و اعتبار فروشنده افزایش می یابد.

  • اهمیت خریدار از دید فروشنده را نشان می دهد.

  • هزینه و قیمت تمام شده حمل مطمئن و امن را کاهش می دهد.

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار ظریف گرافیک

یک طراح حرفه ایی در زمینه طراحی بسته بندی مواد غذایی صادراتی این نکته را به خوبی می داند که به دلایل دور بودن مقصد، جابجایی های بیشتر و رقابت حرفه ای تر باید به مقاومت و کیفیت بسته بندی در این حوزه بیشتر دقت شود.
 

نکات مهم در طراحی بسته بندی خشکبار

برای موفق شدن در طراحی بسته بندی خشکبار باید به یک سری نکات توجه کنید:
 

  • اولین نکته مهم که هر طراح باید به آن دقت کند این است که بسته بندی با استاندارد و مقررات آن کشور مطابقت داشته باشد.

  • یک بسته بندی خوب باید به گونه ای باشد که حتی مخاطب قصد خرید ندارد به دلیل زیبایی که در بسته بندی دیده می شود، تشویق شود که خرید نماید. به بیان دیگر خریدار احتمالی را به خریدار واقعی یا بالقوه تبدیل کند .

  • طراح باید در زمان طراحی بسته بندی نیاز و خواست بازار هدف را مدنظر داشته باشد و طبق آن طراحی کند.

  • طراحی بسته بندی باید اطلاعات لازم و ضروری را به خریدار بدهد.

  • علاوه بر طراحی بسته بندی باید به جنس آن نیز توجه شود تا آجیل و خشکبار را از فاسد شدن محافظت کند و هیچ گونه تغییر رنگ ، بو و مزه در آن ایجاد نشود.

  • بسته بندی باید با هدف جلب مشتری طراحی شود.

  • یک طراح حرفه ای در زمان طراحی تمام سعی خود را می کند که شان و شخصیت مشتری حفظ شود و ارزشمند بودن مشتری را از دید فروشنده نشان دهد.

  • معمولا بسته بندی هوشمندانه بسته بندی است که از فرهنگی که عموم جامعه به آن علاقه دارند استفاده کند.

طراحی بسته بندی خود را به کجا بسپاریم

  • طراحان حرفه ای برای بسته بندی ادویه جات و خشکبار می داند که جنس بسته بندی نباید آنقدر بی کیفیت باشد که به کالا آسیب برساند و نه آنقدر گران باشد که هزینه تمام شده برای تولید کننده سنگین شود.

  • یکی از اصول طراحی بسته بندی این است که مصرف کننده بتواند به راحتی به خشکبار  و آجیل دسترسی داشته باشد.

  • طرح بسته بندی باید به گونه ای باشد که حمل را راحت کند و به آجیل و خشکبار آسیبی نرساند.

  • از جمله نکات مهم در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار این است که طرحی که بر روی بسته بندی است باید با محتویات آن مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر رنگ، خطوط، اشکال و طرحی که استفاده می شود باید نشانه خواص محصول باشد.

  • بسته بندی که طراحی می شود باید قابل بازیافت باشد و به محیط زیست آسیبی وارد نکند.

  • طرحی که بر روی بسته بندی آجیل و خشکبار زده می شود باید به گونه ای باشد که برای هدیه دادن نیز مناسب باشد.

  • بسته بندی آجیل و خشکبار باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در شهر مبدا یا مقصد باشد.

  • در زمان طراحی باید به این نکته توجه شود که اگر هزینه بسته بندی بالا برود به طبع هزینه نهایی برای مشتری نیز بالا می رود در اینصورت آیا مشتری توان خرید کالا را دارد؟
     

نمونه جعبه بسته بندی آجیل

درج مشخصات روی بسته بندی آجیل

  1. درج لوگو و نام تجاری

  2. آدرس تولید کننده

  3. تاریخ تولید و انقضا اگر بسته بندی آجیل و خشکبار برای مصارف داخل کشور است می توانید از تاریخ شمسی استفاده کنید. اگر هدف صادرات است باید تاریخ میلادی درج شود.

  4. در صورتی که میزان محتویات بسته بندی را نمی توان طی یک مرحله استفاده نمود باید پاکت قابلیت بسته شدن دوباره را داشته باشد و بر روی بسته بندی این ناحیه مشخص شود .

  5. شرایط نگهداری

  6. مشخصات محصول که دارای چه خواصی است

  7. نکات مهم و ایمنی که در زمینه مصرف آجیل و خشکبار وجود دارد مانند هسته دار یا بدون هسته بودن

  8. وزن خالص

  9. مواد تشکیل دهنده

  10. اطلاعاتی در رابطه با شرکت یا کارخانه مربوطه که شامل تلفن، آدرس، وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی و غیره
     

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار در ظریف گرافیک

تاثیر طراحی خلاقانه بسته بندی خشکبار در فروش

طراحی بسته بندی خلاقانه می تواند سهم بسزایی در جلب توجه مخاطب داشته باشد به ویژه برای یک برند که برای مخاطب نا آشنا است. هر چند این کیفیت محتویات است که اصل مهم در معرفی برند می باشد اما برای فروش آنچه که اهمیت ویژه ای پیدا می کند طراحی بسته بندی جذاب و خلاقانه است. لذا طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار باید با ایده های بکر همراه باشد و تنها به استاندارد های بسته بندی در آن اکتفا نشود.

طراحی بسته بندی ظریف گرافیک از جمله تیم های طراحی گرافیک فعال در این حوزه است که سال ها با تلاش و پشتکار طراحان خبره موفق به دریافت اعتماد مشتریان شده است. ما در ظریف گرافیک بر آنیم تا با ارائه طراحی بسته بندی خلاقانه در محصولات مختلف از جمله خشکبار حس زیبایی شناسی را در مخاطبان شما زنده کنیم و لذت یک خرید فراموش نشدنی را در اذهان ماندگار کنیم.
 

نکات مهم در طراحی بسته بندی خشکبار

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم در ابتدای امر طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار خلاقانه سبب جذب مخاطب می شود که از جمله آیتم های مهم در فروش است. تیم ظریف گرافیک، طراحی بسته بندی خشکبار را از دو جنبه محافظت محتویات و سهولت در حمل و نقل مورد بررسی قرار می دهد تا با توجه به شناخت این دو بهترین نوع طراحی گرافیک را به آن اختصاص دهد. در زمان دریافت سفارش طراحان ظریف گرافیک هر آنچه در مورد نوع بسته بندی، نوع خشکبار، بازار هدف و غیره را از شما جویا خواهند شد تا با تحلیل و آنالیز اطلاعات طراحی بسته بندی تخصصی را به خشکبار اختصاص دهند.
 

نمونه جعبه بسته بندی آجیل

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار  اولین بازخورد ها را از مخاطب در رابطه با محصول می گیرد و تاثیر چشمگیری در ماندگاری یک برند در حافظه بلند مدت مشتری دارد. ظریف گرافیک با توجه به این مهم طراحی بسته بندی محصولات را به گونه ای ارائه می کند برای همیشه در سبد خرید مشتریان قرار گیرد و محبوب همگان واقع شود. بازار هدف، مشتریان یک محصول هستند نه طراحان گرافیک، از این رو با توجه به نیاز مخاطب و آنچه که جلوه های بصری جذاب تری از یک بسته بندی در دید مصرف کننده ایجاد می کند را در چهار چوب های استاندارد فراهم می آوریم.
 

چگونه طراحی بسته بندی خشکبار منجر به فروش می شود؟

طراحی بسته بندی محصول را بازاریاب برند معرفی نمودیم. در واقع آنچه را که باعث به چالش کشیدن مخاطب می شود تا جذب و قدرت خرید وی را افزایش دهد در تیم ظریف گرافیک محقق خواهد شد. طراحی بسته بندی منحصر به فرد کمک می کنه تفاوت ها بیشتر دیده شود و حداقل برای یک بار تجربه، مخاطب برند شما را انتخاب کند. با استفاده از طراحی بسته بندی حرفه ای به راحتی می توان به تبلیغات پرداخت بدون آنکه شخصی محصول را به مخاطب معرفی کرده باشد. در نظر داشته باشید این در اولین فروش ها است اما با وجود رضایت مشتری از یک برند نه تنها بارها از شما خرید می کند بلکه معرف شما به دیگر دوستان و آشنایان و حتی مشتریان خواهد شد به این نوع تبلیغات تبلیغات ویروسی گفته می شود.

نکات مهم در طراحی بسته بندی خشکبار و مواد غذایی
 

طراحی بسته بندی اجیل و خشکبار در ظریف گرافیک

تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک متشکل از طراحان حرفه ای است که طراحی بسته بندی هر محصول را با توجه به ویژگی های خاص آن انجام می دهند. یکی از محصولاتی که این تیم در طراحی بسته بندی تجربه کافی دارد بسته بندی آجیل و خشکبار است. در طراحی این نوع بسته بندی، ظریف گرافیک با توجه به نکات مهم که اصل آن بر پایه جذب مشتری، فروش بیشتر و محافظت از محصول است بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی های آجیل را ارائه میدهد.
 

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار تخصصی در مشهد تهران اصفهان با ظریف گرافیک

اگر قصد دارید آجیل و خشکبار صادراتی یا داخلی خود را به سراسر ایران و حتی بازارهای جهانی ارسال کنید باید از بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی استفاده کنید که محصول با همان کیفیتی که در مبدا عرضه می شود به دست مشتری برسد به همین منظور، به شما پیشنهاد می دهیم که برای طراحی تخصصی بسته بندی آجیل و خشکبار و همچنین طراحی بسته بندی پسته با ما تماس بگیرید. ما در شرکت طراحی گرافیک ظریف گرافیک همواره بر آنیم تا محصولات شما را به گونه ای تخصصی و حرفه ای به بازار هدف معرفی نماییم. در فروش بیشتر و خاص بودن طرح در میان سایر محصولات شاهد این گفته ها خواهید بود.

 

نمونه بسته بندی خشکبارِ ظریف گرافیک:

نمونه بسته بندی پستهطراحی بسته بندی صادراتی خشکبارعکس بسته بندی حبوباتآ 

علت برتری بسته بندی ایستاده آجیل و خشکبار

ما در ظریف گرافیک چندین ایده بسته بندی ترکیبی و تعدادی از ملاحظات را ارائه کرده ایم که هنگام تصمیم گیری بین گزینه های بسته بندی آجیل و میوه خشک باید در نظر داشته باشید. در بازار کیسه های ایستاده سفارشی به صورت عمده فروشی ارائه می شود. ما احساس می کنیم آن ها از چندین جهت بر سایر گزینه های بسته بندی برتری دارند:

  1. در برابر تخریب محصول ناشی از قرار گرفتن در معرض نور، اکسیژن و رطوبت محافظت می کنند.

  2. برای تازگی و راحتی مشتریان شما قابل استفاده چندین باره هستند.

  3. بسته بندی های ایستاده برای مواد غذایی ایمن هستند و از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند.

  4. برای سفارشی‌سازی کامل در دسترس هستند - می‌توانیم طراحی دلخواه شما را به آن اضافه کنیم و آثار هنری نام تجاری مورد نظر شما را روی آن ماندگار نماییم.

  5. این کیسه ها در برابر سوراخ شدن محکم و مقاوم هستند.

  6. مشتریان می توانند کیسه ها را در فریزر نگهداری کنند.

  7. در مقایسه با جعبه ها و شیشه ها یک انتخاب اقتصادی هستند.

  8. کیسه‌های ایستاده دوام بیشتری دارند که بیشتر در برابر رطوبت برای جلوگیری از خروج هوا از محتویات محافظت می‌کنند.

اصول مهم بسته بندی مواد غذایی تجاری

اگر آماده‌اید که بسته‌بندی آجیل و میوه خشک را بیشتر بررسی کنید، با ما تماس بگیرید. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و کمک به شما در یافتن بهترین راه حل های بسته بندی هستیم. علاوه بر کیسه های ایستاده سفارشی، طیف وسیعی از بسته بندی های ایمن برای مواد غذایی را پیشنهاد می دهیم تا با توجه به بودجه، سبک، سلیقه، بازار هدف و نیاز محصول بهترین را انتخاب کنید.

برای ارتباط با کارشناسان بسته بندی آجیل و خشکبار و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. کارشناسان طراحی در تیم ظریف گرافیک در زمینه حفاظت از مواد غذایی، بسته بندی مواد غذایی و فرآیند پر کردن می توانند به شما در انتخاب مواد مناسب برای محصول و انتخاب نوع بسته بندی کمک کنند. سربلندی شما مایه افتخار ماست که در این امر خطیر سهم بسزایی داشته باشیم. در ادامه چند نمونه طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار ببینید تا در انتخاب بسته بندی مناسب شما را یاری کند. در ظریف گرافیک بدون محدودیت انتخاب کنید و همراه با ما برند خود را مانا و حرفه ای، به نمایش بگذارید.

طراحی حرفه ای بسته بندی خشکبار

نکات مهم در طراحی حرفه ای بسته بندی مواد غذایینکات مهم در طراحی بسته بندی محصولات و مواد غذایی

طراحی حرفه ای بسته بندی مواد غذایی صادراتیایده های خلاقانه در طراحی بسته بندی ظریف گرافیکبسته بندی موادغذایی چه نکاتی داردایده های تاپ 2024 برای طراحی بسته بندی مواد غذاییبسته بندی مغزیجات صادراتی

 

چرا ظریف گرافیک؟!

ظریف گرافیک به عنوان یک شرکت طراحی گرافیک با تجربه و مهارت در زمینه طراحی بسته بندی، می‌تواند با استفاده از الگوهای خلاقانه و جذاب، بسته بندی‌های منحصر به فرد و جذاب را برای آجیل و خشکبار شما طراحی کند. همچنین، با توجه به این که بسته بندی محصولات شما اولین چیزی است که مشتریان شما با آن روبرو می‌شوند، سفارش بسته بندی مواد غذایی جذاب و حرفه‌ای بی شک تاثیر قابل توجهی در جذب مشتریان خواهد داشت.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (12)

  • نمونه های جذابی داشتید توی بخش نمونه کار هاتو. پروژه ها اختصاصی هستند؟

    ثبت پاسخ
    • بله - نمونه کارهایی که در اون بخش پابلیش میشن 100% توسط تیم خودمون طراحی شده

  • کار بسته بندی میوه خشکتون مینیمال و جذاب شده. همین استایل میتونید برای آجیل طراحی کنید؟ (شماره گذاشتم تماس بگیرید)

    ثبت پاسخ
    • با سلام آقای جلالی. متأسفانه نمیتوانیم از این طرح برای برند شما استفاده کنیم. این کار با اصول اخلاقی ما همخوانی ندارد. اما اگر منظور شما الهام گیری از فضا و روحیات این بسته بندی است، میتوانیم تا حدودی از آن الهام بگیریم و به طراحی متفاوتی برای برند شما بپردازیم. بزودی با شما تماس میگیریم

  • جالبه که زیباترین و خلاقانه ترین بسته بندی هامون صادراتی هستند...

    ثبت پاسخ
  • مطلب مفید واقع بود. طراحی و چاپ بسته بندی حبوبات چه هزینه ای داره؟

    ثبت پاسخ
    • وقت بخیر برای آگاهی از هزینه فرم درخواست سفارش پر کنید یا تماس بگیرید: 09331003288

  • سلام برای بسته بندی آجیل کادویی با هزینه پایین چه پیشنهادی دارید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام خانم تابش. بزودی باهاتون تماس میگیرم

  • برای بسته بندی آجیل چه قیمت و تعرفه ای دارید؟

    ثبت پاسخ
    • با عرض سلام خدمت شما متاسفانه بدون داشتن اندازه، نوع بسته بندی و حوزه فعالیت برند شما نمیتوان برای قیمت برآوردی داشت. پیشنهاد میکنیم با ما تماس بگیرید یا در فرم درخواست بسته بندی اطلاعات مورد نظر را وارد کنید تا از هزینه طراحی مطلع شوید. باتشکر

    • با سلام لطفا فرم درخواست طراحی بسته بندی سایت رو پر کنید یا تماس بگیرید تا با بررسی حوزه فعالیت و نیازهای شما تعرفه رو اعلام کنیم.

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288