مجوزها

طراحی بسته ‌بندی پسته + نکات مهم و نمونه کار ها

  • اشتراک گذاری:
24 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 4 آذر 1402 ) 3870 3 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی جعبه بسته بندی پسته و خشکبار در اندازه و انواع مختلف خود، چه داخلی و چه صادراتی همیشه با فاکتورهای زیادی مواجه شده است. آیا استفاده از آن برای مصرف کننده آسان است؟ از محتویات خود به خوبی در برابر ضربه، فشار و هوا محاظت می کند؟ در عین حال، زیبا و یونیک بوده و میتواند در میان قفسه هایی که پر شده از بسته‌ بندی‌های رقبا، خودی نشان دهد؟

این مقاله قصد دارد نسبت به خواسته‌ها و نیازهای شما تولید کننده عزیز، چگونگی یافتن این خصوصیات را در یک طرح مناسبِ بسته بندی نشان داده و در اولویت بندی آن‌ها برای برندتان، شما را یاری کند.
 


طراحی-بسته-پسته

چرا طراحی بسته بندی پسته به این اندازه مهم است؟

تصور کنید برای خرید تعدادی کالای غذایی وارد یک فروشگاه زنجیره ای شده اید. در میان خرید، با محصولی در برندهای مختلف مواجه می شوید که از هیچکدام شناخت چندانی ندارید. آیا در وسط فروشگاه مشغول باز کردن هر یک از محصولات شده و یکی یکی امتحان می کنید تا شخصا از کیفیت آن مطمئن شوید؟ مسلما خیر :)

در چنین وضعیتی قضاوت شما بر اساس بسته بندی محصول و طراحی آن است.

وقتی بحث کیفیت کلی بسته بندی به میان می آید، مهم نیست که آن را در چه سایزی و برای چه کشوری تولید می‌کنید. چون در هر صورت و به هر نحوی - برای فروش بیشتر - شما باید حساب ویژه‌ای روی بسته بندی محصول‌ خود باز کنید!

اکثرا برای برندهای در حال رشد، اولین برداشت مصرف کننده از محصول، بسته‌بندی آن است. در واقع خرید کنندگان پسته شما، برای اولین بار بسته بندی محصول شما را میخرند نه خود محصول را. در آنجاست که او تصمیم خودش را میگیرد: بخرم یا به جستجو ادامه بدم؟

این بسته بندی محصول شما است که می تواند پاسخی قاطعانه به این سوالشان دهد!

اما اهمیت طراحی بسته بندی تنها شامل برندهای جدیدتر نمیشود. رقابت پا به پا با دیگر برندها هر روز با چالش های جدیدتری روبه‌رو میشود؛ که بسته بندی محصول و طراحی آن قطعا نقش بزرگی را در این رقابت بازی می کنند.
 

فرصت طراحی بسته بندی پسته داخلی

امروزه دیگر داشتن بسته بندی زیبا تنها از تولید کنندگان خارجی انتظار نمیرود. مصرف کنندگان ما در ایران نیز هر روزه تمایل بیشتری به دیدن جعبه و بسته بندی های شیک و زیبا نشان می دهند.

داشتن یک بسته بندی در سطح کیفی مناسب و قابل قیاس با نمونه‌های خارجی، حالا دیگر یک ضرورت است. اما این به آن معنی نیست که طراحی بسته بندی داخلی پسته باید با نمونه‌های خارجی در تشابه باشد. کاملا برعکس! این طرح باید برای فرهنگ و اجتماع ایران و همچنین شخصیت مخاطبان ایرانی طراحی شود تا در بین برندهای خارجی نیز، اصالت خود را به رخ مخاطب بکشد.

طراحی-قوطی-پسته-خام

چالش طراحی بسته بندی پسته صادراتی

همانطور که قبلا هم اشاره شد، اهمیت بسته بندی داخلی روز به روز بیشتر میشود. اما این موضوع نباید باعث غفلت شما از بازار داغ خارجی شود!

بسته‌بندی‌های صادراتی همیشه با کیفیت، خلاقیت و تنوع بسیار زیادی مواجه بوده است. در گذشته نه چندان دور برخی از صادرکنندگان داخلی با نادیده گرفتن این موضوع و بی توجهی به نیاز مخاطبان خارجی، شاهد افت شدیدِ صادارات، در محصولات خود بودند. اما با گذشت زمان، طراحی بسته بندی صادراتی پسته نیز به همراه دیگر محصولات کشورمان، قابل مقایسه و یا حتی در حال رقابت با نمونه‌های خارجی است.

بسته بندی نایلونی پسته

امروزه دیگر چه برندهای داخلی و چه خارجی بیکار ننشسته‌ و با بهبود و توسعه پیوسته کیفیت محصول و صد البته طراحی بسته بندی خود درحال رقابت با یکدیگر هستند.

 

برای طراحی بسته بندی پسته چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

طراحی بسته بندی ایده آل برای پسته نیاز به تعادلی بین خلاقیت، عملکرد و تخصص بازاریابی دارد. در ادامه چند نکته‌ای را که در طراحی بسته بندی پسته لازم است در نظر داشته باشید، معرفی خواهیم کرد.
 

1. به دنبال خلاقیت باشید!

هیچ چیز بدتر از رنگ و شکل تکراری باعث نادیده گرفته شدن برند شما نمیشود! طرحی که رنگ و شکلی خلاق ندارد قرار نیست ظاهر شما را از رقبایتان متمایز کند. اشتباه نکنید! الهام گیری برای هر نوع طراحی‌ مهم است. اما نباید به آن اجازه دهید جلوی ایده‌های بِکر سبز شود. به هر حال استفاده از خلاقیت در طراحی بسته بندی پسته می‌تواند به شما کمک کند تا محصول خود را از رقبا متمایز کنید و جذابیت بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنید. اگر دوست دارید طراحی بسته بندی پسته شما در میان رقابتی سخت بدرخشد، این موضوع با اختلاف زیاد باید اولویت اول شما باشد.


جعبه بسته بندی خلاق آجیل و خشکبار

2. با مخاطب هدف و شرایط کلی او هماهنگ باشید.

طراحی بسته بندی پسته شما نیز نیاز به هدف گیری، متناسب با شرایط فعلی و کلی مصرف کننده دارد. انتخاب طرح مناسب برای یک فرهنگ و جامعه، در یک بازه زمانی و برای تایپ‌های شخصیتی متفاوت در هر محصولی از جمله پسته ارزش بالایی دارد.
 

3. از کیفیت متریال بسته بندی پسته خود مطمئن شوید.

این مسئله صرفا مربوط به طراحی بصری نیست اما کیفیت جنس بسته بندی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک بسته بندی با کیفیت است. بسته بندی پسته شما نیاز به مقاومت نسبی در برابر ضربه و فشار داشته تا از هر نوع تغییر فیزیکی در امان بماند.
 

4. دسترسی به پسته تا جای ممکن آسان باشد.

یکی از بهترین تجربه‌هایی که مصرف کننده میتواند نسبت محصول شما داشته باشد، سادگی در مصرف آن است. سعی کنید تا حد امکان این کار را برای او آسان کنید.
 

5. قسمتی شفاف (پنجره) در بسته بندی پسته برای مصرف کننده کنار بگذارید.

با اینکه انجام اینکار شاید برای انواع بسته بندی های پسته ممکن نباشد اما دیدن محتویات بسته بندی بدون نیاز به باز کردن آن باعث القای حس اطمینان در مصرف کننده می شود. پنجره در بسته‌بندی پسته، به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی محصول را مشاهده کنند و از کیفیت و تازگی آن اطمینان حاصل کنند. همچنین، پنجره به عنوان یک عنصر نمایشی در بسته بندی، به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را بهتر معرفی کنید و اعتماد مخاطب را نسبت به برند خود افزایش دهید.

طراحی سلفون  بسته بندی پسته

6. بازاریابی در بسته ‌بندی را دست کم نگیرید.

برند سازی و بازاریابی در طراحی بسته بندی پسته و آجیل از جمله کارهایی است که معمولا ممکن است دست کم گرفته شده و یا به خوبی انجام نشوند. زمانی که مصرف کننده از کیفیت محصول شما رضایت داشته باشد، قبل از هر چیز مجددا به بسته بندی آن مراجعه میکند تا آشنایی بیشتری با برند شما و محصول یا محصولاتی که ارائه می کنید داشته باشد و اینجاست که شما باید دل مخاطب را به دست آورده و او را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید.

 

بسته بندی خوب، بسته بندی است که میفروشد!

یک محصول با کیفیت لایق یک بسته بندی بی کیفیت نیست. تا زمانی که با یک طراحی و بسته بندی هم سطح با پسته خود ادعای کیفیت نکنید، فروشی که مستحق آن هستید را نخواهید داشت. پس اگر طراحی بسته بندی شما رضایت کامل شما را جلب نکرده و تاثیر مثبتی در فروش شما نداشته است، شاید وقت یک تغییر اساسی فرا رسیده باشد.

سبته بندی پسته خام و شور

اگر هم به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید و به دنبال رشد در فروش محصولات با کیفیت خود هستید. مطمئن باشید که بسته بندی و طراحی آن جای خوبی برای سرمایه گذاری است.

مجموعه طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با طراحان حرفه‌ای و تکنولوژی چاپ روز دنیا، چاپ و طراحی بسته‌ بندی‌ خشکبار و پسته شما را با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازهای مشتری انجام میدهد. این مجموعه آماده انجام انواع سفارش بسته بندی پسته با قیمت مناسب میباشد.

 

 

برخی دیگر از نمونه‌های بسته بندی پسته ظریف گرافیک
 

خانواده-محصولات-پسته

طراحی بسته بندی پسته صادراتی

بسته بندی قوطی پسته

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (3)

  • ممنون. مطلب خوبی بود.

    ثبت پاسخ
    • ممنون

  • salam

    ثبت پاسخ

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288