مجوزها

معرفی نکات مهم در طراحی لوگو برای موفقیت برند

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2246 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

کسب و کارها و برندهای مختلف برای اینکه بتونن در بازار امروز به جایگاه خوبی دست پیدا کنن، نباید دست از رقابت بردارن و تمام عناصر تبلیغاتی رو به درستی به کار بگیرن. یکی از راه هایی که برند میتونه پیام اصلی خودش رو به مخاطب انتقال بده و مشتری بیشتری رو به سمت خودش جذب کنه، استفاده از طراحی لوگو حرفه ای هست. برای اینکه بدونین چطور میشه طراحی لوگو رو به گونه ای انجام داد که برای تمام کسب و کارها مناسب باشه، در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

تمام کسب و کارها کوچک و بزرگ در صورتی میتونن موفق باشن که بتونن در بازار پر از رقابت به درستی قرار بگیرن و راهکارهای بازاریابی منحصر به فردی رو پیش بگیرن. یکی از راه هایی که روز به روز به اهمیت اون افزوده میشه و نقش بسیار مهمی در برندینگ و موفقیت برند داره، طراحی لوگو حرفه ای هست.

درسته که طراحی لوگو نقش مهمی در موفقیت داره، اما زمانی یک برند می تونه به موفقیت دست پیدا کنه که طراحی لوگو کاملا حرفه ای داشته باشه و منحصر به فرد بودن و جذاب بودن رو در طراحی لوگوی اون بشه در نگاه اول احساس کرد. طراحی لوگو حرفه ای نوعی لذت بصری در مخاطب ایجاد میکنه و همین میتونه باعث ماندگاری طراحی لوگو در ذهن بشه.

طراحی لوگو

مهم ترین نکات در طراحی لوگو برای موفقیت برند

شناخت مخاطب هدف در طراحی لوگو

اولین چیزی که باید در طراحی لوگو بهش توجه بشه، شناخت مخاطب هست. در تمام برنامه های بازاریابی تلاش میشه تا مخاطب تا حد زیادی راضی و خشنود بشه، در نتیجه جامعه ای که قرار هست با طراحی لوگو نظرشون رو جلب کنین، باید کاملا شناخته بشن، سپس برای نوع طراحی لوگو تصمیم گیری بشه. برای اینکه بتونین این مرحله از طراحی لوگو رو بدرستی طی کنین، بهتر اینه سوالاتی رو مطرح کنین و در اختیار یک جامعه ی آماری از مخاطبان قرار بدین و از این طریق مخاطب رو بشناسین و رنگ و فونت و نوع طراحی لوگو رو انتخاب کنین.

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو باید حامل یک پیام خاص باشه

یکی از اشتباهات رایج در طراحی لوگو، مخصوصا از جانب افرادی که به تازگی در عرصه ی طراحی گرافیک وارد شدن، ممکنه سر بزنه طراحی لوگو بی مفهوم هست. طراحی لوگو به این خاطر کار سختی در طراحی گرافیک به شمار میاد که قرار گرفتن المان های مختلف در کنار هم، باید معنا و مفهوم خاصی رو در ذهن مخاطب القا کنن. این بخش از طراحی لوگو سخت ترین بخش هست که باید هوشمندانه عمل کرد تا نتیجه ی قابل قبولی داشته باشه.

طراحی لوگو خلاقانه

پیام و شعار برند رو قبل از طراحی لوگو بشناسین

در کنار طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشور و یا طراحی بسته بندی، یک برند باید یک پیام و شعار تبلیغاتی داشته باشه و در تمام بخش های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیره. قبل از شروع طراحی لوگو، باید شعار تبلیغاتی برند مورد نظرتون رو بدرستی بشناسین و با هنر و ظرافت، این پیام رو در طراحی لوگو دخیل کنین.

لوگو

طرحهای اولیه زیادی رو برای طراحی لوگو نقاشی کنین

قبل از شروع کار طراحی با نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، کاغذ و مداد بردارین و  انواع طرح ها رو بکشین. هر اندازه طرح های بیشتری بکشین، به همون اندازه احتمال رسیدن به نتیجه ی نهایی عالی در طراحی لوگو بیشتر میشه. البته این نکته رو در حین طرح زدن در نظر داشته باشین که طراحی لوگو رو حتی در همین مراحل اولیه هم باید کاملا جدی بگیرین و اصطلاحا اتود زدنتون باید با هدف باشه و تمام اصول طراحی لوگو رو باید در ذهن مرور کنین و طرح بزنین. مسلما در این شرایط احتمال موفقیت طراحی های اولیه بیشتر میشه و گام خوبی در طراحی لوگو جذاب برداشته خواهد شد.

طراح لوگو

با فونت به طراحی لوگو شخصیت بدین

اگه در طراحی لوگو قصد دارین به نوعی از کلمات و حروف خاص استفاده بشه، انتخاب فونت نقش مهمی در طراحی آرم و لوگو داره تا نام شرکت با جلوه ای خاص نمایش داده بشه. استفاده از حروف اختصاری یا نام کامل برند در طراحی لوگو به نظر و سلیقه ی طراح گرافیک بستگی داره، برای مثال طراحی لوگو HP از حروف استفاده شده و لوگوی کوکاکولا، کلمات به کار رفتن. هر دو نمونه ای که مثال زدیم، فونت کاملا با دقت انتخاب شده و همین یکی از دلایل ماندگاری نام و لوگوی این دو هستن. در نتیجه باید انتخاب فونت رو جدی گرفت تا منتظر بازخورد مثبت بود.

طراحی گرافیک

برای موفقیت در طراحی لوگو، گاهی اوقات ممکنه لازم باشه برخلاف اصول عمل کنین و قوانین همیشگی رو پشت سر بزارین و گاهی هم با رعایت اصول میشه به بهترین نتایج دست پیدا کرد. چیزی که در اینجا مهم هست، طراحی لوگو با بازخورد مثبت در میان مخاطبان اصلی برند مورد نظر هست. برای دیدن نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک  به منوی نمونه کار برید و نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارین.

زعیم

ظریف گرافیک، تجلی گر زیبایی های پنهان کسب و کار شما

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288