مجوزها

نکات مهم در نوشتن یک شعار تبلیغاتی ایده آل

  • اشتراک گذاری:
28 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4324 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

هدف کلی تبلیغات معرفی یک برند به دیگران می باشد. عوامل زیادی در این کار نقش دارند که عباتند از لوگو، کارت ویزیت، کاتالوگ، بسته بندی و غیره که در مورد هر یک از این عناصر تبلیغات به تفصیل صحبت کردیم. اما در کنار این عوامل شعار تبلیغاتی و نحوه نوشتن آن نیز یکی دیگر از ابزارهای مهم در معرفی یک برند به مخاطبان می باشد. اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از شعار تبلیغاتی داشته باشیم باید بگوییم که عبارات و کلمات کوتاه که برند را به مخاطبان خود معرفی می کند.

مطمئنا تابحال شعارهای تبلیغاتی زیادی را شنیده اید و برخی از آنها در ذهن شما باقی مانده اند. به عنوان نمونه شعار تبلیغاتی صا ایران را به خاطر می آورید؟ "هر روز بهتر از دیروز" این شعار سال های زیادی است که ماندگاری خود را در ذهن بسیاری از افراد جامعه حفظ کرده است. بنظر شما این شعار چه ویژگیهای متفاوتی با سایر شعارها دارد؟ به عبارت دیگر یک شعار تبلیغاتی خوب چه ویژگیهایی دارد؟ در ادامه برخی از این ویژگی ها را به اختصار بیان می کنیم.

 

چگونه شعار تبلیغاتی بنویسیم

 

ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب

برای نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی خوب و ایده آل به نکات زیر باید توجه داشته باشیم.

  • قبل از نوشتن شعار هدف را مشخص کنید. هدف شامل مخاطبین (سطح سواد، فرهنگ و غیره) می باشد.

  • یکی از نشانه های بارز شعار کوتاه بودن آن می باشد. شعار کوتاه بهتر از ذهن مخاطب می ماند.

  • سادگی، زمانیکه سعی می کنید یک شعار تبلیغاتی خوب را برای یک برند نوشتن کنید باید این نکته را در ذهن داشته باشید که مخاطب این شعار تمام اقشار جامعه می باشند و سطح سواد مخاطب را باید مدنظر قرار دهید.

  • در نوشتن شعار علائم نوشتاری مانند ویرگول، پرانتز و غیره به درستی استفاده شوند.

  • از کلمات پیچیده استفاده نکنید.

  • سعی کنید به شعار وزن بدهید. شعارهای شعرگونه بهتر به یاد می مانند.

  • سعی کنید از شعارهای دیگران الهام بگیرید اما کپی نکنید.

 

شعار محصولات غذایی و نوشیندنی پپسی - LIve For Now

 

  • با مخاطب صادق باشید. شعاری بدهید که بتوانید آنرا عملی کنید. وعده های دور از ذهن در شعار ذهنیت خوبی در مخاطب ایجاد نخواهد کرد.

  • شعار باید از نظر دستور زبان فارسی عاری از اشکال باشد. فاعل و مفعول به درستی استفاده شده باشند و از به کار بردن فعل های مجهول جلوگیری کنید.

  • مزایایی که یک برند برای مخاطب دارد در شعار گنجانده شود.

  • شعار در حالت کلی حاوی انرژی مثبت باشد. انرژی مثبت یک شعار ذهنیت خوبی را در مخاطب ایجاد خواهد نمود.

  • در نوشتن یک پیام دقت کافی داشته باشید و شعار را بعد از معرفی آن به مخاطب تغییر ندهید.

  • در صورتیکه برند شما در سطح بین المللی نیز فعالیت هایی دارد سعی کنید شعار را بدرستی به زبان مقصر ترجمه کنید. معادل درست برای هر یک از کلمات شعار انتخاب کنید.

  • از افعال منفی در شعار استفاده نکنید.

  • اگر قصد دارید شعار تبلیغاتی را از طریق پیامک برای دیگران ارسال کنید پیشنهاد می کنیم از کارکترهای خاص مانند @، $ و غیره استفاده نکنید. دلیل این پیشنهاد این است که اولا مخاطب تمام اقشار جامعه هستند و شاید بسیاری از افراد با این کارکترها آشنایی نداشته باشند و دوما تمام دستگاه های تلفن همراه قابلیت نمایش این کارکترها را در سرویس پیامک ندارند و در نتیجه متن نامفهومی را نمایش خواهند داد که تاثیر بسیار بدی در ذهن بیننده ایجاد خواهد کرد.

 

نمونه شعار تبلیغاتی جذاب نایک - Just Do it

 

مواردی که در بالا بیان شدند تعداد اندکی از نکات مهم در بیان شعار تبلیغاتی می باشند. حال که با نکات مهم در طراحی شعار تبلیغاتی آشنا شدید، سوال این است که چرا این نکات باید رعایت شوند؟ شعار تبلیغاتی چه تاثیری روی محبوبیت یه برند دارد؟ چگونه شعار می تواند یک برند را در ذهن ها ماندگار کند؟ در ادامه عوامل اصلی که متن تبلیغاتی نیازمند آنها می باشد بیان خواهیم کرد.
 

عوامل اصلی لازم در یک متن و شعار تبلیغاتی

یک متن تبلیغات باید ساده و موثر بوده و بتواند در مرحله ی اول جلب توجه کند. متن باید به حدی زیبا و دلنشین باشد که براحتی مخاطب جذب آن شود. بعد از اینکه مخاطب جذب یک متن تبلیغاتی شد باید باعث برقراری ارتباط بین مخاطب و برند شود و در نهایت مخاطب باید براحتی با شنیدن شعار متقاعد شود. اگر شعار با صداقت بیان شود مطمئنا مخاطب نیز متقاعد می شود. شما می توانید با درنظر گرفتن این عوامل و مطالعه ی دستور زبان فارسی و همچنین به کار بردن خلاقیت در حد مطلوب متن های تبلیغاتی خوبی را برای برندتان ارائه دهید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288