مجوزها

قبل از طراحی لوگو از آشنایی با روانشناسی رنگ غافل نشین

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 7 شهریور 1402 ) 2761 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو شاید از نظر بسیاری از طراحان گرافیک غیرحرفه ای یه کار بسیار آسون دیده بشه و در قرار دادن المان های مختلف در کنار هم و ایجاد یه شکل خلاصه بشه. واقعیت اینه که طراحی لوگو نتیجه ی فعالیت هایی نظیر قرار انتخاب رنگ، طرح، اشکال هندسی در کنار یکدیگر و نمایان کردن شعار برند مورد نظر هست. طراح گرافیک در تمام این مراحل در پی ایجاد احساس خشنودی در کاربر و ماندگار کردن لوگو در ذهن مخاطب هست. برای موفقیت در طراحی لوگو، یک طراح گرافیک باید در کنار هنر، از روانشناسی هم اطلاعات کافی داشته باشه. در ادامه روانشناسی رنگ در طراحی لوگو رو بررسی می کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

فرقی نمیکنه رنگ رو برای طراحی لوگو بخواین انتخاب کنین یا در طراحی بسته بندی و پوستر و یا هر عنصر تبلیغاتی دیگه، در هر صورت بدون اطلاع از روانشناسی رنگ ها و تاثیری که هر کدوم در ذهن مخاطب ایجاد میکنن، نمیشه انتظار موفقیت و خورجی ایده آلی از کار طراحی بود.
 

روانشناسی رنگ آبی در طراحی لوگو

اگه نگاهی به طراحی لوگو در برندهای معروف دنیا بندازین، کاملا متوجه خواهید شد که اکثرا برای طراحی لوگو از رنگ آبی استفاده کردن. برای مثال طراحی لوگو شرکت HP، لوگو پپسی، اینتل، سامسونگ. دلیل استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگوی این برندها اینه که، آبی یعنی آرامش. طبق علم روانشناسی اکثر افراد با نگاه کردن به رنگ آبی، احساس آرامش بهشون دست میده و همین یه دلیل خوب برای استفاده از آبی در طراحی لوگو هست.

روانشناسی رنگ آبی در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ سیاه در طراحی لوگو

از نظر علم روانشناسی، سیاه یعنی کامل بودن و قدرت. وقتی یه طراح گرافیک هدفش نشون دادن قدرتمند بودن یک برند باشه، انتخاب رنگ سیاه میتونه گزینه ی خوبی برای طراحی لوگو به شمار میاد. برای بهتر شنون دادن این احساس در ذهن مخاطب، از ترکیب سیاه و سفید استفاده میشه و نمونه های این طراحی لوگو رو میتونین در برندهای نایک و آدیداس مشاهده کنین.
 

روانشناسی رنگ خاکستری در طراحی لوگو

خاکستری از اون دسته رنگ هاست که در کنار سایر رنگها یه ترکیب عالی رو ایجاد میکنه و میتونه طرح زیبایی رو برای طراحی لوگو ایجاد کنه. در حالت کلی خاکستری یه رنگ خنثی ست و نشون دهنده ی حس اعتدال و تواضع و همچنین معتبر بودن رو نشون میده. از نمونه های بسیار معروف استفاده از خاکستری در طراحی لوگو، میشه به برند محبوب اپل اشاره کرد.

روانشناسی رنگ خاکستری در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ سفید در طراحی لوگو

اولین حسی که رنگ سفید در ذهن مخاطب ایجاد میکنه، احساس پاکی و خلوص هست. سفید از اون دسته رنگ هاست که در طراحی گرافیک و طراحی لوگو با رنگ های دیگه به کار میره تا تاثیر خوبی در ماندگاری طراحی لوگو در ذهن مخاطبان ایجاد کنه.|
 

روانشناسی رنگ سبز در طراحی لوگو

سبز یعنی طبیعت، زندگی و امنیت و این میتونه یه انتخاب عالی در طراحی لوگو برای شرکت های مالی و حسابرسی باشه. علاوه بر این، برای سازمان ها و برندهایی که به نوعی با طبیعت و محیط زیست سر و کار دارن، بهتره از رنگ سبز برای طراحی لوگو استفاده بشه. با نگاهی به طراحی لوگوی برندهای مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشت، کالاهای ورزشی و نرم افزارهای کامپیوتری حسابرسی متوجه استفاده از سبز در طراحی لوگو اونا میشین.

روانشناسی رنگ آبی در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

قهوه ای یه رنگ گرمه و یادآور چوب و زمین خاکی هست. به همین خاطر هست که برای ایجاد احساس خاکی بودن و سادگی در طراحی لوگو حرفه ای از این رنگ استفاده میکنن. علاوه براین، قهوه ای نشان دهنده ی مسئولیت پذیری و جدی بودن برند هم هست و میتونین در طراحی لوگو شرکت های ساختمانی و حقوقی این رنگ رو مشاهده کنین.
 

روانشناسی رنگ زرد در طراحی لوگو

زرد یه رنگ بسیار شاد و سرزنده ست که ناخودآگاه یادآور طلوع خورشید و جشن و سرزنده بودن هست و از اون دسته رنگ هاست که نگاه ها رو به سمت خودش جلب میکنه و همین امر باعث شده در اکثر تابلوهای هشدار دهنده از رنگ زرد استفاده بشه. در طراحی لوگو مربوط به رستوران ها این رنگ رو زیاد مشاهده می کنین.

روانشنلسی رنگ زرد در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ قرمز در طراحی لوگو

از نظر علم روانشناسی قرمز نشانه ی عشق، انرژی، هیجان و پرخاشگری و مهم تر از همه احساس قوی بودن هست. شاید به همین خاطر هست که اکثر طراحان گرافیک وقتی قصد دارن طراحی لوگو رو برای برندهایی که با جوانان سر و کار دارن، از رنگ قرمز استفاده میکنن.

برای موفقیت در طراحی لوگو باید بتونین رنگ، اشکال و هنر و دانش رو در کنار هم قرار بدین تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنین. برای مشاهده ی نمونه های موفق در طراحی لوگو می تونین نمونه کارهای تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک رو در منوی نمونه کارها ببینین و نظراتتون رو برای ما ارسال کنین

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288