مجوزها

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3818 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو مقوله و هنر بسیار پیچیده ایه و عوامل زیادی در موفقیت اون تاثیر داره. انتخاب رنگ، نوع فونت، اشکال هندسی به کار رفته در طراحی لوگوی حرفه ای از جمله مواردی هستن که یک طراح گرافیک باید توجه ویژه ای بهشون داشته باشه. در این مطلب قصد داریم نقش و روانشناسی به کار رفتن اشکال هندسی در طراحی لوگو رو بررسی کنیم. با اینکه بتونین طراحی لوگو رو به بهترین شکل انجام بدین، در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

وقتی به طراحی لوگو بسیاری از برندهای معروف دنیا دقت کنین، المان ها و اشکال هندسی زیادی رو میبینین که در رنگ و سایزهای مختلف به کار رفتن. یک طراح گرافیک تازه کار و غیر حرفه ای شاید اصلا متوجه نباشه که پشت پرده ی انتخاب هر کدوم از این اشکال هندسی داستانی وجود داره و بی دلیل نبوده. شاید براتون جالب باشه که بدونین، در طراحی لوگو برای برندهایی که با خانم ها بیشتر سروکار دارن، از فونت و اشکال هندسی منحنی و قوس دار استفاده میشه و برای برندهای مردونه از فونت های بولد و قوی استفاده میکنن. اینها همگی بخاطر تاثیرات اشکال هندسی در ذهن مخاطب هست و انتخابشون تصادفی نیست.

روانشناسی طراحی لوگو

روانشناسی خطوط و اشکال در طراحی لوگو

هر کدام از اشکال و خطوط معنای خاص خود را داشته و طیفه کاربرد محدودی دارند که در ادامه به آنها اشاره میشود:

استفاده از خطوط عمودی در طراحی لوگو

اگه در طراحی لوگو برندهای مشهور و قدرتمند دیدین که از خطوط عمودی استفاده شده، اصلا تعجب نکنین، چون خطوط عمودی نشون دهنده ی تعادل و ثبات هست. به کار رفتن خط عمومدی در طراحی لوگو تا حد زیادی میتونه احساس قدرت رو در ذهن مخاطب القا کنه.

استفاده از خطوط افقی در طراحی لوگو

طراحان گرافیک اگه بخوان در طراحی لوگو احساس آرامش و سکوت رو نشون بدن، از خطوط افقی استفاده میکنن. به کار رفتن خطوط افقی در طراحی لوگو تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد احساس آرامش اعصاب  دارن و نوعی نظم و انظباط رو در خروجی کار ایجاد میکنن. اگه در طراحی لوگو از خطوط مورب و عمودی زیادی استفاده شده باشه، برای خنثی کردن اثرات منفی این خطوط، طراحان گرافیک خطوط افقی رو به کار میبرن تا نوعی تعادل در طراحی لوگو ایجاد کنن

طراحی لوگو

استفاده از خطوط منحنی در طراحی لوگو

فرقی نمیکنه خطوط منحنی رو در طراحی لوگو به کار ببرین یا در طراحی بسته بندی و طراحی پوستر و یا در هر نوع طراحی دیگه، در هر صورت لازمه بدونین این خطوط حس آرامش، عشق، دلسوزی و دوستی رو در ذهن مخاطب ایجاد میکنن. شاید به همین خاطر هست که برای برندهای زنانه در طراحی لوگو از خطوط منحنی استفاده میشه.

استفاده از دایره در طراحی لوگو

دایره از اون دسته اشکال هندسی هست که در طراحی لوگو زیاد استفاده میشه و تاثیر بسیار خوبی برای نشون دادن حس همکاری و استقامت داره. نمونه ی بارز استفاده از دایره در طراحی لوگو، حلقه های به کار رفته در طراحی لوگو بازیهای المپیک هست.

طراحی لوگو

استفاده از مربع و مستطیل در طراحی لوگو

برای اون دسته از برندهایی که هدف نشون دادن تعادل و قدرت باشه، در طراحی لوگو حرفه ای از مربع و مستطیل استفاده میشه. فقط باید انتخاب این نکته رو بخاطر داشته باشین که اگه از مربع در طراحی لوگو استفاده کردین، رنگ خطوط باید بدرستی انتخاب بشه تا خسته کننده نباشن.

استفاده از مثلث در طراحی لوگو

با نگاهی به برندهایی مردونه متوجه میشین که از مثلث در طراحی لوگو استفاده میشه و به نوعی نشون دهنده ی قدرت هست و در بسیاری از فرهنگ ها کاربرد بسیار زیادی داره.

طراحی لوگو حرفه ای

استفاده از خطوط مورب و قطری در طراحی لوگو

اغلب طراحان گرافیک از خطوط قطری زمانی استفاده میکنن که بخوان پیامی که حامل پویایی و تحرک هست رو در طراحی لوگو یا هر نوع طراحی دیگه نشون بدن.  استفاده از این خطوط در طراحی لوگو تاثیر بسیار زیادی در منحصر به فرد بودن و ماندگاری اون در ذهن مخاطب داره.

با مطالعه ی این مطلب و مطالب مرتبط قبلی کاملا متوجه شدین که عومل زیادی مانند انتخاب رنگ، فونت، اشکال هندسی و نحوه ی قرار گرفتن اینها در کنار همدیگه، تاثیر زیادی در موفقیت و ماندگاری طراحی لوگو در ذهن مخاطب دارن. اگه دوست دارین طراحی لوگو برای برندتون بر اساس اصول روانشناسی و کاملا حرفه ای انجام بشه، کافیه به تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک اعتماد کنین و کار طراحی لوگو رو به ما بسپارین. نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک رو میتونین در منوی نمونه کارها مشاهده کنین و نظراتتون رو برای ما ارسال کنین.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288