مجوزها

مهم ترین نکاتی که برای موفق شدن در طراحی گرافیک لازمه بدونین (بخش اول)

  • اشتراک گذاری:
6 بهمن 1396 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 5141 0 هویت بصری
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی گرافیک و ورود به عرصه ی تبلیغات برای خیلی ها جذاب و وسوسه کننده ست. اما اینکه چرا تمام افرادی که پا به عرصه ی طراحی گرافیک میزارن نمیتونن در کارشون موفق باشن، سوالیه که پاسخ دادن بهش میتونه راه رو برای بقیه آسون کنه. در این مطلب قصد داریم نکاتی رو معرفی کنیم که برای موفق شدن در طراحی گرافیک ضروری هستن. این که میگیم طراحی گرافیک، شامل طراحی لوگو، تبلیغات محیطی، هویت بصری و هر چیزی که به نوعی با گرافیک و تبلیغات در ارتباط باشه رو شامل میشه. پس با ظریف گرافیک همراه باشین.

طراحی گرافیک

چطور یک گرافیست موفق بشیم؟

برای اینکه بتونین زمانی که یک پروژه ی تبلیغات و طراحی گرافیک دریافت میکنین، خیلی راحت از عهده ش بر بیاین، کافیه نکات زیر رو رعایت کنین.

  • مهم ترین و اولین نکته در شروع هر کاری، تهیه ی یادداشت و لیست کردن کارهایی هستن که مستقیم یا غیرمستقیم به پروژه ی شما مربوط میشن. هر اندازه برای مراحل ابتدایی کارهای طراحی گرافیک وقت بزارین، شک نکنین کارهای بعدی راحت تر انجام میشن.

طراحی

  • نوع طراحی و مدت زمانی که می تونین برای یک کار تبلیغاتی و گرافیکی بزارین، ارتباط نزدیکی با بودجه ای داره که سفارش دهنده میتونه پرداخت کنه. مطمئنا مثل تمام کارهای دیگه هر اندازه کارفرما بیشتر هزینه کنه، طراح گرافیک هم بیشتر میتونه وقت بزاره و نتیجه ی کار اغلب بهتر خواهد بود. این یک واقعیته و اصلا هم اشتباه نیست!

  • فرقی نداره پروژه ای که شروع کردین در چه زمینه ای باشه، طراحی گرافیک یا یک پروژه ی صنعتی، در هر صورت در همون ابتدا باید بتونین زمان بندی درستی داشته باشین و برای هر مرحله از کار یک زمان مشخص رو اختصاص بدین و سعی کنین مطابق با جدول زمان بندی پیش برین.

  • تکنیک و شیوه ی متناسب با نوع تبلیغات رو انتخاب کنین. برای هر نوع تبلیغ و محصول یک تکنیک خاص رو باید در نظر گرفت.

  • در تمام مراحل کار، منحصر به فرد بودن را ملکه ی ذهنتون کنین. همیشه کارهایی در طراحی گرافیک و تبلیغات موفق هستن که با بقیه ی کارهای اون عرصه فرق داشته باشن. خاص بودن و ایده پردازی های عالی میتونه یک پروژه ی تبلیغاتی رو خیلی راحت به موفقیت برسونه و شما در کنار بدست آوردن این موفقیت، یک گرافیست حرفه ای و موفق بشین.

گرافیک

  • بعد از اینکه مشخص شد چه کارهایی باید انجام بدین، حالا زمان این میرسه با تحقیق و جستجو اطلاعات مفید در رابطه با پروژه تون کسب کنین. اطلاعات این بخش شامل شناخت محصولی که قصد دارین تبلیغات انجام بدین، عنصر تبلیغاتی که قصد دارین طراحی کنین (طراحی لوگو، طراحی پوستر، تبلیغات محیطی، هویت بصری و ...) میشه. البته اطلاعات لازم در این بخش به همین موارد ختم نمیشن. پس زمان زیادی بزارین و تا میتونین تمام جوانب پروژه رو بسنجین و با دید درست به مراحل بعدی وارد بشین.

  • با سفارش دهنده جلسات متوالی بزارین و کاملا مشخص کنین که چه چیزی مدنظر داره و متقاعدش کنین که چه نوع تبلیغ و طراحی متناسب با محصولاتش هست. تمام جوانب کار رو در همون ابتدا مشخص کنین. از قدیم گفتن "جنگ اول، به از صلح آخر است".

تبلیغات

  • کارفرما رو در جریان پیشبرد کار قرار بدین. این که کارفرما در جریان کار قرار بگیره، به معنای این نیست که از جزئیات کار اطلاع داشته باشه، بلکه به معنای اینه که مطمئن بشه که شما برای رسیدن به موفقیت و وفا کردن به تعهداتتون در تلاش هستین.

  • میشه گفت برای اغلب کارهای گرافیکی و تبلیغات، نیاز به طراحی تصویر دارین. مثلا اگه طراحی لوگو میخواین انجام بدین یا هر نوع طراحی دیگه، طراحی رو با نرم افزار شروع نکنین. بهترین کار در این شرایط اینه مداد و یک کاغذ بردارین و تا جایی که میتونین طرح بزنین. کنار هم قرار گرفتن طرح های اولیه، میتونه نتیجه ی خیلی خوبی همراه داشته باشه.

تبلیغات محیطی

  • سعی کنید در پروژه های تبلیغاتی و گرافیکی، کار گروهی انجام بدین. گروه موفق در کارهای گرافیکی میتونه شامل متخصصین نرم افزارهای ویرایش تصویر (برای مثال فتوشاپ)، عکاس حرفه ای صنعتی، متخصص تولید محتوای تبلیغاتی و مدیر پروژه باشه.

طراحی لوگو

  • عکاس حرفه ای در گروه طراحی گرافیک داشته باشین تا در مواقع لازم بتونه از محصولات عکس بگیره. سعی کنید حتی الامکان از عکس های چاپی دیگران استفاده نکنین. اسکن کردن تصاویر چاپی دیگران باعث میشه خروجی کار شما کیفیت پایینی داشته باشه. پس دست به کار بشین و از محصولاتتون عکس بگیرین.

طراحی بسته بندی

مواردی که در بالا گفتیم، تنها بخش کوچکی از موارد مهم در انجام پروژه های تبلیغاتی و طراحی گرافیک به شمار میان. در مطالب بعدی ادامه ی این بحث رو ادامه خواهیم داد. در صورت تمایل می تونین به بخش های بعدی مطلبمون در وبلاگ ظریف گرافیک مراجعه کنین. اگه نکته ی مهمی در این زمینه وجود داره که ما بهش اشاره نکردیم، میتونین از بخش تماس با ما، ارسال کنین. خوشحال میشیم با هم در ارتباط باشیم و به اطلاعات ما هم در این زمینه اضافه بشه. ظریف گرافیک همیشه در کنار شماست و تلاش میکنه راه های رسیدن به موفقیت در طراحی گرافیک رو با همراهانش به اشتراک بزاره.

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288