مجوزها

چگونه سئو سایت را در کمترین زمان با بهترین دستور العمل ها بهبود ببخشید

  • اشتراک گذاری:
16 تیر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2813 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از مهمترین دغدغه مدیران سایت برتر بودن در رتبه بندی گوگل است. گاهی به روز رسانی های گوگل باعث افت رتبه و کاهش ترافیک سایتتون میشه در این زمینه شما باید با مفهوم سئو آشنایی کامل داشته باشید تا بتونین تولید محتوای سایت رو به روز نگهدارید و از الگوریتم های رتبه بندی گوگل عقب نمونید . توی این مقاله شما رو برای سئو و بهبود رتبه سایت تون همراهی میکنیم تا بهترین نتایج رو بدست بیارید. با ظریف گرافیک همراه باشین.

تولید محتوا و سئو ظریف گرافیک

کلمات کلیدی را برای سئو به درستی انتخاب کنین

در ابتدای کار کلمات کلیدی سایت تون رو چک کنید. لیستی تهیه کنید که کلمات کلیدی هدف شماست . برای اینکه لیست بزرگی از کلید واژه هارو بتونین بدست بیارید باید در حوزه فعالیت خودتون تحقیق کنید برای این کار می تونین از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner یا KWFinder استفاده کنید. این ابزارها کلمات کلیدی که با کلمات کلیدی اصلی است را بدست میاره.
 

تولید محتوای ارزشمند داشته باشید

محتوای ارزشمند به محتوای غیر تکراری و اصولی گفته میشه که تقریبا میشه گفت مهم ترین اصل در سئوی سایت هست . سعی کنید در تولید محتوای سایت تون مطالب با موضعات نزدیک بهم ننویسید ممکنه در ظاهر زیاد مهم بنظر نرسه اما زمانیکه موتور های جستجو کلمات کلیدی رو سرچ کنه بعنوان مثال با سه مطلب مشابه در سایت شما با یک محتوا مواجه بشه قطعا بصورت سیستماتیک در تلاش هست که نسخه اصلی رو انتخاب کنه. در نتیجه رتبه بندی هر بخش از محتوای شما کاهش پیدا میکنه. نکته مهم دیگه که باید بهش توجه داشته باشید، سعی کنید از برچسب ها بصورت افراطی استفاده نکنید. اینو بدونین که موتور های جستجو به کیفیت مطالب و محتویات اهمیت میدن تا کمیت. از طرفی بعضی سایت ها برای مقالات خود از کلمات کلیدی بصورت افراطی استفاده می کنن. اینکار بیشتر برای قرار گرفتن در سرچ موتورها انجام میشه که اهمیت زیادی به کاربران نمیدن، در اینصورت کاربران قطعا از تکرار واژه ها بصورت پی در پی که مطلب را نامفهوم می کنند خوششون نخواهد اومد و در نتیجه در صفحه نمی مونند و این اتفاق باعث کاهش رتبه سایت خواهد شد .

تولید محتوا ظریف گرافیک

 هدرهای H1 و H2 مهم ترین بخش در سئو

شما می تونین از هدر های H1  و H2  استفاده کنید چون این هدرها فقط برای تولید محتوا نیستن، بلکه باعث میشین موتورهای جستجو مفهوم محتوای مورد نظر شما رو بهتر درک کنن. زمانیکه کلمات کلیدی سایت رو در این بخش ها قرار میدین، به بهبود سئو سایت تون کمک بزرگی کردین.
 

اهمیت عکس ها در تولید محتوای سئو محور

هیچوقت از اهمیت تصاویر در تولید محتوا غافل نشین . موتور های جستجو همواره متوجه حضور تصاویر در صفحات هستند اما تشخیص ارزشمندی اونها رو درک نمیکنند .این شما هستین که برای دریافت اعتبار تصاویر وبسایت خودتون رو بهبود ببخشید . با چهار روش زیر می تونین از تصاویر نیز در سرچ موتورهای جستجو موفق باشین :

* زمانی که فایلی رو از اینترنت دانلود میکنین زمان ذخیره در سیستم نباید تصویر رو با ارقام یا حروف انگلیسی بی معنا و بدون هدف ذخیره کنید. اگر تصاویر با کلمات کلیدی وبسایت تون ذخیره بشن در واقع یک گام موفق برای بهبود رتبه سایت برداشتین.

* اندازه تصویر در سئو بسیار مهمه، تصاویری که حجم زیادی دارند باعث سنگین شدن و دیر لود شدن سایت میشن. این درحالیه که 47 درصد از کاربران برای لود شدن هر سایت فقط 2 ثانیه انتظار بارگزاری میکشن. اگر سایت تون از گیف ها تصاویر متحرک بنرها و عکس های پر حجم اشغال شده، در پی اصلاحشون باشید و سعی کنید تعداد را کم و رزولوشن های مناسب وب استفاده کنین. اینو بدونین هر چه قدر لود شدن سایت تون پایین باشه، رتبه سایت پایین تر خواهد بود.

* فرمتی که انتخاب میکنین تاثیر مستقیم بر نحوه نمایش داره.  فرمت هایی که گوگل به شما پیشنهاد میکنه GIF ، PNG ، JPG و TIFF هستن.

تولید محتوا و سئو

از خلوت بودن طراحی سایت خود نترسید

بجای اینکه سایت تون رو پر کنید از لینک ها و مطالب اضافی که باعث سردرگمی کاربران بشن و در پی اون باعث بشه سایت رو ترک کنن، از طراحی های خلوت استفاده کنید. در این صورت کاربر قابلیت زمان بیشتری برای خواندن مطالب و تمرکز بر روی محتوای مهم سایت خواهد شد و این از گرفتن امتیاز منفی در مقابل ترک سایت جلوگیری می کنه. سعی کنین پیچیدگی و شلوغی صفحات کمتر باشه و بیشتر تمرکز روی مطلب اصلی و ارزشمند بودنش داشته باشین.
 

اهمیت بخش تماس با ما برای سئو

همواره تو سایت تون قسمت مدیریت، ارتباط با ما و یا تماس با ما رو واضح و شفاف طراحی کنید. چرا که در این صورت کاربری که وارد سایت میشه ممکنه مطلبی یا مدلی رو به عنوان الگو انتخاب کنه و از شما بعنوان یک مشاور کمک بگیره این کاربر الان تبدیل به یک مشتری شده و شما باید بهترین و ساده ترین راه ارتباطی را در اختیارش قرار داده باشین . راه های دسترسی را آسان کنید از آن گذشته میتونین لینک های دسترسی به شبکه های اجتماعی و گزینه های اشتراک گذاری در سایر رسانه ها میزان بازدید کنندگان رو افزایش بدین. این کار باعث میشه کم کم به یک کل و مجموعه بزرگتر تبدیل بشین. سعی کنین لینک صفحات اجتماعی تونو در پایین مطالب و مقالات وبلاگ خودتون قرار بدین تا مشتری دسترسی همه جانبه به شما داشته باشه. هرچه مشتری بهتر بتونه ارتباط برقرار کنه بیشتر اعتماد خواهد کرد

سئو و تولید محتوا

از موتورهای جستجو  در سئوغافل نشین

برای بهبود کیفیت سئو باید الگوریتم های موتور های جستجو رو در نظر بگیریم. این روزها Google بیشترین بازدید های کاربران رو از آن خودش کرده اما از قدرت مرورگرهای پر قدرتی مثل فایر فاکس نمی توان چشم پوشی کرد. همونطور که می بینیند این مرورگر بصورت پیش فرض از موتوی جستجوی یاهو استفاده میکنه پس لازمه بر بهبود سایت تون برای موتور جستجوی گوگل به رتبه بندی در یاهو و Bing  توجه داشته باشین.
 

 نقش لینک های داخلی وبسایت در سئو

زمانیکه صفحات سایت بهم لینک میشن بهشون لینک داخلی سایت گفته میشه. موتورهای جستجو اخیرا به این لینک ها توجه ویژه ای دارن. باید بدونین الگوریتم های گوگل، ارزشمندی یک وبسایت رو بر اساس میزان لینک های داخلی سایت میسنجه و بهش رتبه میده. شما میتونین از کلمات کلیدی برای عنوان های محبوبتون استفاده کنین.

افزایش رتبه سایت

بروزرسانی مداوم را برای سئو فراموش نکنین

سعی کننید دائم لینک های جدید و به روز تولید کنید. زمانیکه کاربری برای خواندن مقاله ای وارد سایت شما میشه در ابتدا میخونه تا بببینه مطلب چه زمانی بارگزاری شده. هرچه قدیمی تر باشه از اعتبار کمتری در نظر کاربر برخورداره و قطعا به سراغ لینک هایی میره که جدیدتر باشن. از اونجایی که دانش و اطلاعات به صورت ثانیه ای داره پیشرفت میکنه و افزایش پیدا میکنه، پس کاربر به اطلاعاتی اعتماد میکنه که بروزتر باشن. از طرفی این رو هم باید در نظر بگیرید که اگر مطلبی موضوعش وابسته به تاریخ خاصی نباشه و اصول و نکاتی در اون موجود باشه که مورد استفاده قرار بگیره، خواه این مطلب الان نوشته شده باشه یا 10 سال قبل، هر زمان کاربر سرچ کنه میتونه مفید باشه و برای گوگل ارزشمند در نظر گرفته بشه. مثل اصولی که در طراحی گرافیک باید در نظر گرفته بشه یا اصول بازاریابی موفق. از این قبیل مطالب هم کم نیستند، گاهی گوگل اعتبار سند را به قدمتش می دهد که پس از مدت ها همچنان جوابگوی نیاز کاربران بوده .

سئو- بهینه سازی موتورهای جستجو

از بک لینک برای سئو استفاده کنین

برای بهبود سئوی سایت از بک لینک ها که اهمیت ویژه ای دارند غافل نشوید. در این مورد نکات زیر را در نظر بگیرید :

  1. سعی کنید از وبسایت هایی که رنکینگ 3 و یا بالاتر هستند لینک بگیرین

  2. از سایت هایی که موضوع و مطالبشون مرتبط با کلمات کلیدی و تخصص شماست لینک بگیرین

  3. دقت کنین کلمات کلیدی تان همراه با اسم وبسایت تون رو لینک کنین. بعنوان مثال : طراحی گرافیک-ظریف گرافیک

  4. لینک هایی که میگیرید سعی کنین برای مدت طولانی باشه تا گوگل متوجه خریداری لینک شما نشه

  5. در استفاده از بک لینک، جایی که کامنت میزارین سعی کنین صفحات مختلف و بخش های مختلف رو لینک کنین

سئو

شما میتونین با در نظر گرفتن این نکات ریز از افت و کاهش رتبه خود در موتورهای جستجو جلوگیری کنین. همواره سعی کنید مطالب مفید، ارزشمند و مرتبط باشند. از همه مهم تر هرچه اصول و قواعد سئو رو بیشتر رعایت کنین، رتبه های بالاتری را از آن خود خواهید کرد. اعتبار و اعتمادی که موتورهای جستجو به شما میبخشن باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. از اهمیت سئو چشم پوشی نکنید اگر سئو سایت تون سطح کیفی خوبی نداره از همین حالا شروع کنین، فردا قطعا دیره. جهت مشاوره و همراهی مجموعه قدرتمند ظریف گرافیک آماده است تا شما رو در این راه یاری کند.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288