مجوزها

از این 25 ایده خلاقانه برای پوستر خود اضافه کنید.

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 43528 0 طراحی پوستر
آنچه در این مطلب می خوانید:

آخرین بار چه زمانی یک پوستر خلاقانه را دیده اید که فوراً شما را تحت تأثیر قرار داد؟

احتمالاً نظر شما را به این موارد جلب کرده است که " وای، چقدر خوب طراحی شده است !"

”هنرمند پشت این پوستر کیست؟ ”

” آنها ایده یا الهام طراحی پوستر را از کجا گرفتند؟ ”

” برای خلق این شاهکار چقدر کار شده است؟ ”

از این مقاله، طراحی پوستر خلاقانه را شرح می دهد که می تواند پوستر فیلم، پوستر تجاری و مربوط به شرکت یا یک پوستر دیجیتال باشد. در حالت کلی پوستر ابزار بازاریابی و تبلیغات همیشه سبز است که توجه مردم را به خود جلب می کند و اطلاعات را به شیوه ای مبتکرانه به مخاطب منتقل می کند. هدف از این مطلب پردازش جزئی به آموزش های فتوشاپ، ایلستریتور و دیگر ابزارهای طراحی پوستر نبوده بلکه مربوط به معرفی نکات کلیدی و ایده های ناب طراحی میباشد.

پوسترها در طول تاریخ ابزاری برای دعوت به عمل بوده اند. آنها همچنین نماد جشن رویدادهای مهم، فستیوال ها، بزرگداشت و غیره بوده اند.

به عنوان مثال، پوستر "I Want You" یکی از تصاویر نمادین در تاریخ آمریکا است. طراحی شده توسط تصویرگر مشهور جیمز مونتگومری فلگ، ارتش ایالات متحده از آن برای استخدام سربازان در طول جنگ جهانی اول استفاده کرد و تنها بین سال های 1917 و 1918 حدود چهار میلیون نسخه چاپ شد.

طراحی پوستر حرفه ای

در تصویر بالا عمو سام با اشاره انگشت به بینندگان از آن ها می خواهد به آن ها بپیوندند که این "اشاره"، پوستر را متمایز می کند.

" فرم خوب " اثر آرمین هافمن یکی دیگر از پوسترهای خلاقانه است. پس از جنگ جهانی دوم پدیدار شد و به عنوان سبک تایپوگرافی بین المللی شناخته شد. از حروف نوشتاری Sans Serif (به ویژه Helvetica) استفاده می کرد و همراه با عکاسی تک رنگ، برای یک سبک ارتباطی برجسته و در عین حال واضح عالی بود.

طرلحی پوستر تایپوگرافی

چه کسب‌وکاری باشید که محصول جدیدی را راه‌اندازی می‌کند یا فردی که کسب‌وکار آنلاین خود را تبلیغ می‌کند، پوسترها یک ابزار ضروری و بسیار کارآمد هستند.

پوسترها به طور کلی به خوبی کار می کنند. چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چه چیزی را تبلیغ می کنید، واقعاً مهم نیست. وظیفه یک پوستر این است که تأثیر بصری بر بیننده ایجاد کند و اطلاعات کافی برای انجام عمل مورد نظر در اختیار شما قرار دهد.

پوسترهای خلاقانه هیچگاه کپی نیستند بلکه الهام بخش ایده های جدید و بکر هستند. طراحی پوستر فیلم جنگ ستارگان با بازی لئوناردو دی کاپریو با پوستری که جشنواره موسیقی را اعلام می کند متفاوت خواهد بود.

یک پوستر خلاقانه و حرفه ای با طراحی خوب، وجه ی برند را تقویت می کند. برعکس، یک طراحی نامرغوب می تواند اعتبار برند را مختل کند. پوستر خلاقانه روی نام تجاری، اقتدار ایجاد کرده، علاقه را برمی انگیزد و با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می کند.
 

انواع پوستر

پوسترها انواع مختلفی دارند: تبلیغاتی، مسافرتی، آموزنده، انگیزشی و غیره.
 

پوسترهای تبلیغاتی

برندها از این نوع پوستر برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. با این حال از پوسترهای تبلیغاتی برای مبارزه علیه یک هدف یا حرکت اجتماعی نیز استفاده می شود. در واقع پوستر تبلیغاتی برای برانگیختن احساسات و ترغیب بینندگان به اقدام، طراحی می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد: تکمیل خرید، کمک مالی، پر کردن پرسشنامه و غیره.

طراحی پوستر تبلیغات فشن و محصولات آرایشی

این یک نمونه پوستر تبلیغاتی از یک فروشنده و تبلیغات مد است که فروش تابستانی را اعلام می کند. پوستر شامل عباراتی مانند "ویژه"، "فروش" و "پیشنهاد" است که حس فوریت را در خریداران القا می کند.
 

پوسترهای انگیزشی

پوسترهای یک صفحه ای، برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در مخاطب طراحی می شود. پوستر شامل نقل قول‌های انگیزشی یا یک شرح فکری است که با تایپوگرافی پررنگ و برجسته شده است. در این پوستر انگیزشی پس زمینه را با یک تصویر منظره یا تصویری از یک شخصیت الهام بخش می پوشاند.

طراحی حرفه ای پستر محیط زیست

پوسترهای انگیزشی برای الهام بخشیدن به افراد و یادآوری پتانسیل آن ها طراحی می شوند. نمونه یک پوستر انگیزشی مینیمالیست با عنوان « چیزهای خوب زمان می‌برند» است. پس‌زمینه منظره‌ای را پوشانده است که سفر به بالای کوه را به بینندگان یادآوری می‌کند.
 

پوسترهای آموزنده

علاوه بر طراحی کاتالوگ و بروشور، پوسترهای آموزنده برای اطلاع رسانی به مخاطب در مورد موضوع یا گرایش خاصی طراحی می شوند. آن ها حقایق ساده را به شیوه ای جذاب می دهند.

طراحی پوستر آموزشی و خلاقانه

بینندگان معمولاً زمان بیشتری را صرف بررسی اطلاعات پوستر آموزنده می کنند. به دلیل ماهیت آموزشی آن در مقایسه با دیگر نمونه ها. این پوستر آموزنده این واقعیت را نشان می دهد که 75 درصد سیاره زمین را آب تشکیل می دهد که یک منبع طبیعی به سرعت در حال کاهش است. پوستر رویدادی را در مورد صرفه جویی در مصرف آب تبلیغ می کند. فراخوان آن مختصر و واضح است و مردم را به شرکت در این حرکت جمعی تشویق می کند.
 

پوسترهای پروموشنال

پوسترهای فیلم و مد هستند که یک تبلیغات یک فیلم در آینده یا یک رویداد مُد را تبلیغ می کنند. یک پوستر پروموشنال فیلم، تاریخ اکران را ذکر می‌کند و قهرمان(های) اصلی را نشان می‌دهد که در فیلم ایفای نقش می‌کنند. این تریلر به مردم اطلاع می دهد که چه زمانی تریلر منتشر می شود و شامل جزئیات فریبنده ای برای ایجاد سر و صدا قبل از انتشار بزرگ است. چنین پوسترهایی اگر به محبوبیت کافی برسند حتی در قالب بیلبورد نیز در شهر پخش می‌شوند.

طراحی پوستر تبلیغاتی فیلم های سینمایی و سریالی

پوستر مد شامل اطلاعاتی درباره مکان و زمان برگزاری رویداد، جزئیات اسپانسرها و موارد دیگر است. این یک پوستر مد ساده با جزئیات مهم است. شامل اشاره ای به "سن" است. تصویر شیک از مردی با لباس‌های غیررسمی نشان‌دهنده مجموعه‌هایی است که به نمایش گذاشته شده است.
 

پوسترهای گردشگری

این پوسترها هدف دو منظوره ای برای خدمات مسافرتی را انجام می دهند و در عین حال مردم را به سفر تشویق می کنند. پوسترهای گردشگری بزرگترین جاذبه های دیدنی جهان را نشان می دهند. آن‌ها شامل جذاب‌ترین نقاطی هستند که میل به سفر را در افراد ایجاد می‌کنند، مانند سواحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌ای. پوستر های گردشگری معمولا رنگارنگ هستند و برای جذب علاقمندان به سفر را به نمایش می گذارند.

طراحی پوستر جذاب و حرفه ای تبلیغاتی

این یک پوستر مسافرتی است که با عنوان " وقتی همه چیز شکست خورد، به تعطیلات بروید " ارائه شده است. پس‌زمینه منظره، مردم را تشویق به سفر و استراحت بعد از برنامه‌های شلوغ خود می‌کند.
 

پوسترهای رویدادها

پوستر رویدادها نیاز به توضیح زیادی ندارد. آنها بر ایجاد سر و صدا و آگاهی در مورد این رویداد تمرکز می کنند. آنها معمولاً شامل اطلاعاتی است برای جلب توجه افراد و یک فراخوان برای اقدام که آن ها را تشویق به ثبت نام کند.

طراحی پوستر رویداد آنچه را که مخاطب از رویداد انتظار دارد به او منتقل می کند.

این پوستری است که "چه"، "کجا" و "کی" رویداد را نشان می دهد. همچنین شامل اطلاعات مربوط به اجراکنندگان، محل خرید بلیط و موارد دیگر است.
 

ایده های طراحی خلاقانه پوستر

همه برای خلق اثز خود به نوعی الهام بخشی و ایده نیاز دارند تا آن را با ابتکار خود به چیزی منحصر به فرد تبدیل کنند. در ادامه طلب نیز  قرار است ایده های خلاق و موضوع برای طراحی پوستر بپردازیم. بیایید به روش های مختلفی که می توانید طراحی پوستر خلاقانه خود را برای دستیابی به اهداف کمپین سفارشی سازی کنید، نگاهی بیاندازیم.
 

ایده خلاقانه پوستر 1

از پوشش های رنگی برای پوسترهای انگیزشی استفاده کنید. پوشش های رنگی پس زمینه را تحت الشعاع قرار می دهند. رویکرد مینیمالیستی اغلب برای پوسترهای انگیزشی بهترین است. در این پوسترها معمولاً یک تصویر پس زمینه چشم نواز به همراه یک توضیح الهام بخش وجود دارد. با این حال، گاهی اوقات، تصویر می تواند تمام توجه را به خود جلب کند و بیننده را از بررسی پیام انگیزشی منحرف کند. پوشش های رنگی با خنثی کردن پس زمینه به حل این مشکل کمک می کنند. بنابراین پوستر توجه خواننده را به پیام خود نیز جلب می کند.

طراحی پوستر مینیمال و حرفه ای

در بالا یک پوستر انگیزشی را می بینید که در آن لایه شفاف متن برجسته شده است که تصویر پس زمینه را تحت الشعاع قرار می دهد. گرادیان ها جایگزین خوبی برای ایجاد تمرکز هنگام کار با یک پوستر انگیزشی هستند.
 

ایده خلاقانه پوستر 2: تیتر با رنگ دوگانه

تیتر با رنگ دوگانه ظاهر و احساس یک پوستر خلاقانه را افزایش می دهد. ترفند مهم در این سبک این است که دو رنگ متضاد را انتخاب کنید که از پس زمینه متمایز باشد. پوستر زیر نشان دهنده این موضوع است. عنوان " نژادپرستی را متوقف کنید " که در رنگ های متضاد است و بنابراین نقطه کانونی توجه را به خوبی به خود جلب می کند. به یاد داشته باشید چشم انسان به سمت اشیایی کشیده می شود که از آنچه در اطرافش است قابل تشخیص باشد.

ایده های مهم در طراحی پوستر خلاقانه

ایده خلاقانه پوستر 3: در یک راستا طراحی کنید

دو جنبه از این پوستر باعث می شود که آن را در کیت طراحی خود داشته باشید. عنوان " عضله بدن خود را شکل دهید " تکمیل کننده عکس مردی است که دمبل ها را بلند می کند و هیکل عضلانی و فشرده خود را نشان می دهد. دومین ویژگی برجسته، عرض حاشیه ثابت است که به آن ظاهری منظم و حرفه ای می دهد. همانطور که یک سطر را پس از دیگری می خوانید، چشمان شما فوراً می داند که بعد به کجا نگاه کند. این ویژگی کلیدی این پوستر تبلیغاتی است که افراد را تشویق می کند به این مرکز تناسب اندام بپیوندند و عضله سازی کنند. بنابراین یک ایده مهم در طراحی پوستر خلاقانه یک عرض با حاشیه ثابت در طرح است.

نکات مهم در طراحی پوستر خلاقانه و حرفه ای

ایده خلاقانه پوستر 4: یک طرح رنگی با کنتراست بالا ایجاد کنید

طرح های مینیمالیستی در دهه گذشته بسیاار موفق بودند، اما طراحی با رنگ های جسورانه دوباره در حال بازگشت به جریان اصلی است. به خصوص برای پوسترها، یک طرح رنگی جسورانه به پوستر کمک می کند تا از بقیه متمایز شود.

نکتات مهمی که طراحان گرافیک باید در طراحی پوستر حرفه ای بدانند

نمونه این پوستر را در نظر بگیرید. انتخاب رنگ های زنده، طرح را ارتقا داده و همچنین به خوبی توجه خواننده را به خود جلب می کند و پیام اصلی را به سرعت منتقل می کند.
 

ایده خلاقانه پوستر 5: یک ایده مرتبط با موضوع را انتخاب کنید

انتخاب های طراحی ناسازگار با موضوع پوستر رایج تر از آن چیزی است که اکثر ما فکر می کنیم. به عنوان مثال، اگر یک پوستر تجاری دارای فونت های سرگرم کننده و یک پالت رنگی غنی باشد، ذهن را از تصویر اصلی منحرف می کند.

آنچه طراحان گرافیک باید در طراحی یک پوستر پر فروش بدانند

نمونه این پوستر را در نظر بگیرید. این پوستر رستورانی است که پیشنهاد 30 درصدی را در منوی آخر هفته اعلام می کند. این تصویری از یک ماده غذایی خوشمزه را ارائه می‌کند که مردم را تشویق می‌کند تا از رستوران دیدن کنند و پیشنهادهای ویژه را دریافت کنند. به عبارت دیگر، طراحی پوستر منسجم است زیرا فونت، انتخاب رنگ و عناصر طراحی مکمل یکدیگر هستند.
 

ایده خلاقانه پوستر 6: تصاویر محصول را در پوستر قرار دهید

یک طراح باید بداند که آیا طراحی پوستر به یک تصویر برای ارائه نقطه کانونی یا تقویت تحلیل پیام نیاز دارد یا خیر. در این پوستر آرایشی، طراح محصولات آرایشی و بهداشتی را قرار داده که نه تنها موضوع اصلی پوستر را منعکس می کند، بلکه تمرکز لازم را نیز دارد.

طراحی خلاقانه پوسترهای حرفه ای اروپایی

نکته مهم آنکه بررسی کنید که آیا تصویر محصول می‌تواند بخشی از عنوان پوستر باشد تا به طور یکپارچه با طرح ترکیب شود.
 

ایده خلاقانه پوستر 7: اشکال و الگوها را در طراحی پوستر بگنجانید

در این نمونه پوستر، عناصر طراحی و عنوان با هم ترکیب شده اند تا پیام کلیدی را منتقل کنند: « آلودگی پلاستیکی اقیانوس را متوقف کنید. ”

طراحی پوستر خلاقانه در سال 2023 و 1402

بطری های پلاستیکی و سایر اشیاء شناور در اقیانوس، منظره غیر عادی نیست. در این مورد، طراح از یک تصویر گرافیکی برای انتقال پیام اصلی استفاده کرده است.
 

ایده خلاقانه پوستر 8: از اشیا و نمادها برای هدایت چشم به اطلاعات کلیدی استفاده کنید

استفاده مؤثر از اشیاء و نمادها توجه خواننده را به بخش(های) کلیدی پوستر جلب می کند. در این نمونه پوستر، چیدمان میوه ها چشم را به سمت متن تراز مرکزی هدایت می کند. این طرح همچنین مکمل موضوع رویدادی است که تبلیغ می شود.

آنچه طراحان گرافیک در سال 2023 برای طراحی پوستر باید بدانند

ایده خلاقانه پوستر 9: اضافه کردن عمق پوستر با پس زمینه شفاف

قبلاً به اهمیت پوشش رنگی برای تضعیف تصویر پس زمینه اشاره کردیم. اکنون، یک پس‌زمینه شفاف نیز می‌تواند به افزایش عمق پوستر شما کمک کند. نمونه این پوستر را در نظر بگیرید. طراح با پس زمینه شفاف عمق بیشتری را ارائه کرده است. علاوه بر این، یک پالت رنگی زنده و پر رنگ به همراه یک تصویر متنی به طراحی ظرافت خاصی می بخشد.

طراحان در طراحی پوستر به چه نکاتی توجه می کنند

ایده خلاقانه پوستر 10: یک شعار ساده و واضح معجزه می کند

در دنیای پر سرعت امروز، انتقال سریع پیام به اندازه انتقال پیام صحیح مهم است. این پوستر این کار را به نحو احسن انجام می دهد که مستقیماً به نقطه‌ی اصلی می‌رسد، با عنوان درست در بالا، که با طرح و رنگ مینیمالیستی تکمیل می‌شود.

طراحی پوستر خلاقانه تبلیغاتی مینیمالیستی در 2024

ایده خلاقانه پوستر 11: نگران فضای منفی نباشید

هر طرح پوستری قرار نیست هر پیکسل از صفحه را پوشش دهد تا جالب و جذاب باشد. همانطور که این نمونه پوستر نشان می دهد، فضای منفی طراحی بدی نیست. در عوض، به متن پوستر اجازه می دهد که برجسته شود و پوستر خلاقانه تر دیده شود.

طراحی پوستر ونکات مهم در پوستر خلاقانه 1402

ایده خلاقانه پوستر 12: اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کلیدی قابل توجه است

اطلاعات کلیدی مانند مکان، آدرس و جزئیات تماس باید به راحتی واضح و خوانا باشد. از این گذشته، جستجوی جزئیات از بالا به پایین، فقط برای یافتن اطلاعات، تجربه بدی ایجاد می کند که ممکن است چنین پوستری مشکل را به طور موثر حل نکند.

طراحی پوستر جشنواره های بین المللی و جهانی

نمونه این پوستر را در نظر بگیرید. ابتدا به سوال "چی" پاسخ می دهد. ثانیا، خواننده می‌تواند به راحتی پاسخ سؤالات «چه زمانی» و «کجا» را دریافت کند.
 

ایده خلاقانه پوستر 13: اجازه دهید تصویر زمینه برای پوستر صحبت کند

غیرمعمول نیست که پس‌زمینه‌های پوستر در یک طراحی گم شوند. با این حال، می تواند نقطه کانونی پوستر هم باشد. این پوستر را ببینید؛ اعلامیه پیشنهادی به مناسبت جشنواره هولی است. پس زمینه پوستر در حالی که مردم با پودر رنگی که نماد هولی است، پاشیده و بازی می کنند، تعیین می کند.

طراحی خلاقانه پوستر حرفه ای در 1402

ایده خلاقانه پوستر 14: از رنگ های متضاد برای برجسته کردن اطلاعات کلیدی استفاده کنید

گنجاندن رنگ‌های متضاد در پوستر خلاقانه‌تان راهی مؤثر برای جلب توجه خواننده و انتقال آسان اطلاعات است. در این نمونه پوستر، کلمات "STOP" و "HATE" در رنگ‌های متضاد هستند که به برجستگی آن ها می‌افزاید.

طراحی تخصصی پوستر های تجاری و خلاقانه

ایده خلاقانه پوستر شماره 15: از رنگ ها و اشکال برای ساده کردن پیام خود استفاده کنید

اگر پوستر خلاقانه شما مملو از اطلاعات است، استفاده موثر از رنگ ها و اشکال می تواند پیام را ساده و گیرا کند. این به طراح بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه مقدار اطلاعات را در پوستر قرار دهد، اما باید به طور مرتب سازماندهی شود تا بتواند به خوبی کار کند.

نمونه این پوستر را در نظر بگیرید. استفاده هوشمندانه از نمادها و اشیاء اطلاعات را به صورت بصری هدایت می کند، در حالی که جزئیات تاریخ و مکان، ظاهری سازمان یافته به پوستر می بخشد.

طراحی پوستر های تجاری و بازرگانی در سال 2024

ایده خلاقانه پوستر 16: با فونت ها و رنگ های منحصر به فرد کار کنید

گاهی اوقات، یک طراحی معمولی می تواند پیام را به طور موثرتری منتقل کند. همانطور که در این نمونه پوستر خلاقانه می بینیم. حروف موجود در کلمه "HOLI" به روشی منحصر به فرد برای تناسب با موضوع ارائه شده و ظاهری غیر معمول و دیدنی به آن بخشیده.

نکات مهم طراحی پوسترهای خلاقانه در ظریف گرافیک

ایده خلاقانه پوستر 17: همیشه مجبور نیستید از بوم کامل استفاده کنید

این شبیه فضای منفی در پوستر شما است. همیشه لازم نیست از کل بوم استفاده کنید و آن را با محتوا پر کنید. استفاده موثر از فضا بخش مهمی از طراحی است، چه رسد به پوسترها، زیرا ظاهری حرفه ای به آن می دهد و خواننده را به قسمت های مهم طراحی راهنمایی می کند. نمونه این پوستر را در نظر بگیرید. طراح از انتقال اطلاعات ضروری پوستر اطمینان حاصل کرده و با ارائه فضای سفید کافی، نقطه کانونی را به وضوح مشخص کرده است.

آموزش طراحی پوستر حرفه برای طراحان مبتدی

ایده خلاقانه پوستر 18: مینیمالیسم + رنگ های پررنگ = ترکیب قاتل

این پوستر خلاقانه را مثال بزنیم. مینیمالیسم را با رنگ های تند ترکیب می کند تا چشم ها را به خود جلب کند. این پوستر نمونه ای عالی از نحوه انتقال موثر پیام بدون کنار گذاشتن اصول مینیمالیسم است. 

طراحی پوستر حرفه ای و جذاب بین المللی در ظریف گرافیک

ایده خلاقانه پوستر 19: اطمینان حاصل کنید که طراحی پوستر با موضوع رویداد مطابقت دارد

این امر به ویژه در مورد پوسترهای مناسبتی صادق است. شما نمی خواهید پوستر جشنواره موسیقی ظاهر پوسترهایی را داشته باشد که نمایشگاه کتاب را تبلیغ می کند.

طراحی تخصصی پوستر تجاری و تبلیغاتی

پوستر خلاقانه بالا را به عنوان مثال در نظر بگیرید. این یک تبلیغ برای یک جشنواره موسیقی است. طراحی، عناصر گرافیکی و انتخاب فونت آن را برای خواننده روشن می کند که پوستر مخصوص جشنواره موسیقی است.
 

ایده خلاقانه پوستر 20: از باکس و حاشیه ها برای تقسیم پوستر به بخش های مختلف استفاده کنید

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چه مقدار اطلاعات باید در پوستر خلاقانه خود بگنجانید وجود ندارد. با این حال، اطلاعاتی که در پوستر درج می کنید باید به راحتی برای خواننده قابل مصرف باشد.

طراحی پوستر های تبلیغات فیلم های سینمایی در جشنواره

همانطور که در این نمونه پوستر خلاقانه می بینیم، استفاده از کادرها و حاشیه ها به انتقال آسان پیام کمک می کند و سلسله مراتب توجه را به پوستر اضافه می کند. همچنین توجه داشته باشید که این طراحی پوستر چطور به جای اشاره به قیمت، روی درصد تخفیف محصول متمرکز شده است.
 

ایده خلاقانه پوستر 21: بر عناصر برای افزایش درام تاکید کنید

شما نمی خواهید پوستر شما بی مزه باشد و همانطور که مخاطب هدف آن را می بیند احساس پوچی کند، اینطور نیست؟ پوسترها باید یک ارتباط عاطفی با خواننده ایجاد کنند و او را متقاعد کنند که درباره برند، آنچه می فروشید و چه چیزی که برای او مفید است بدانند. تأکید بر عناصر موجود در پوستر، راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عاطفی با خواننده است. مطمئن شوید که طراحی نهایی با موضوع پوستر مطابقت دارد.

طراحی پوستر های مناسبتی و خلاقانه

همانطور که این نمونه پوستر، روز ولنتاین نشان می دهد. طراحی پوستر تأثیرگذار است و احتمالاً واکنش بیننده را به راحتی برانگیخته است.
 

ایده خلاقانه پوستر 22: برای تست آماده باشید

اشکالی ندارد که طراحی پوستر خود را تست کنید تا تأثیری بر مخاطبان خود داشته باشید و واکنش آن ها را بررسی کنید. این پوستر خلاقانه را مثال بزنیم. توصیف آن کمی غیرعادی است. اما در نهایت، یک کار خیره کننده در انتقال پیام و افزایش سطح کنجکاوی مخاطب است.

نکات تخصصی در طراحی پوستر های جهانی و تجاری

ایده خلاقانه پوستر 23: از عکس ها برای اعتباربخشی استفاده کنید

عکس‌ها، مانند سایر عناصر طراحی، حس و حال پوستر را تغییر می‌دهند. و مهمتر از همه، انتقال پیام به تنهایی. این پوستر خلاقانه را مثال بزنیم. پوستری است که برای دعوت از متخصصان برای شرکت در یک کنفرانس تجاری طراحی شده و متن به وضوح نشان می دهد که پوستر درباره کنفرانس تجاری است، عکس مردی با کت و شلوار تجاری لایه ای عمیق از حرفه ای بودن را به پوستر اضافه می کند.

طراحی تخصصی پوستر فروش محصولات و مدیریت بازرگانی

ایده خلاقانه پوستر 24: قالب بندی و اندازه را بررسی کنید

همه پوسترها، متفاوت طراحی می شوند، و قالب و اندازه آنها نیز نباید همیشه یکسان باشد. اشکالی ندارد که با ابعاد مختلف پوستر سروکار داشته باشیم. نیازی نیست همیشه عمودی باشد (افقی و مربع را امتحان کنید). از آزمایش طرح برای به حداکثر رساندن پتانسیل پوستر خلاقانه خود نترسید.

ایده خلاقانه پوستر 25: دعوت خود را فقط به یک مورد محدود کنید

پوسترها باید اطلاعات کافی برای ترغیب خوانندگان به اقدام ارائه دهند. این نمونه پوستر خلاقانه دارای یک تماس برای اقدام است که عدد مناسبی برای هر پوستر است. اضافه کردن چند راه ارتباطی می تواند خواننده را گیج کند و طرح شما را به هم ریخته کند.

طراحی پوستر در ایران چه نکاتی باید رعایت شود

نحوه طراحی پوستر در سال 2023

طراحی پوستری که چشم‌ها را جلب کرده و مخاطبان هدف را به اقدامی سوق دهد، نیازمند رویکردی کاملاً تعریف‌شده است. در اینجا پنج نکته برای طراحی یک پوستر خلاقانه ارائه شده است که به شما نتیجه می دهد.
 

نکته 1: با یک قالب پوستر شروع کنید

با انتخاب یک قالب پوستر، پایه مورد نیاز پوستر را طراحی کنید . یک الگو را با نوع چیدمان مورد نیاز خود (جایگاه های تصویر، قرار دادن سرصفحه، نمادها و تصاویر و موارد دیگر) شناسایی کنید که به شما در دستیابی به هدفتان کمک می کند.

طراحی پوستر خلاقانه ظریف گرافیک

نکته شماره 2: یک پالت رنگ انتخاب کنید

پالت رنگ یکی از برجسته ترین ویژگی های پوستر است. بسته به رویداد یا هدف پوستر، هر رنگ روانشناسی رنگ متفاوت در طراحی دارد. اگر سازمان دستورالعمل‌های طراحی برند را دارد، پالت به شما این امکان را می‌دهد که لوگوی برند، فونت سفارشی و رنگ‌های برند را در طراحی پوستر بگنجانید.
 

نکته شماره 3: از فونت ها مطابق سلسله مراتب اطلاعات استفاده کنید

فونت های اولیه، ثانویه و ثالث را برای طراحی پوستر انتخاب کنید. عنوان، قلم اصلی را به عنوان بخشی از پوستر می گیرد که توجه خواننده را جلب می کند و زمینه را به اطلاعات دیگر می بخشد. فونت های ثانویه و ثالث باید برای متن توصیفی زیر عنوان، عنوان های فرعی (در صورت وجود) و سایر عناصر متن استفاده شود.

طراحی پوستر

پیام و شعار روی پوستر، مهم ترین بخش روی طرح می باشد که کمی بی دقتی در انتخاب فونت، باعث میشود به درستی دیده نشود و نه تنها اثر مثبت در ذهن بیننده نخواهد داشت، بلکه اثری کاملا عکس را شاهد خواهید بود.
 

نکته 4: کنتراست را تقویت کنید

شما فقط یک فرصت برای جلب توجه خواننده دارید. ایجاد کنتراست بالا بین عناصر پوستر می تواند به گرفتن توجه چشم کمک کند. اگر دستورالعمل های برند اجازه می دهد، یک پالت رنگ پررنگ و یک پس زمینه با کنتراست بالا انتخاب کنید تا پوستر خود را برجسته تر ظاهر کنید.
 

نکته شماره 5: پوستر را با فرمت بهینه دانلود کنید

هنگامی کهذاری از طریق ایمیل ایده آل خواهد بود. اگر می خواهید پوستر را چاپ کنید، آن را با فرمت PDF یا TIF و PSD ذخیره کنید.

طراحی پوستر خلاقانه

نکته شماره 6:تصویر سازی در طراحی پوستر خلاقانه

تفاوت طراح گرافیک حرفه ای با یک طراح آماتور در نحوه ی انتخاب و استفاده از تصاویر می باشد. یک طراح گرافیک حرفه ای به جای انتخاب عکس های تهیه شده با دوربین، گاهی تصویرسازی میکند و خلاقیت را با تصویرسازی های هنرمندانه به طراحی پوستر خود گره میزند.

طراحی پوستر حرفه ای ظریف گرافیک

نکات کلیدی قبل از شروع طراحی پوستر

پوسترها ابزاری مؤثر برای بازاریابی و تبلیغات هستند، زیرا ذاتاً تصویر برند را تقویت می کنند و پیام را به وضوح منتقل می کنند. پوسترها در قالب‌های مختلفی تولید می‌شوند و اهداف مختلفی را برآورده می‌کنند، اما هر پوستر باید برای به حداکثر رساندن پتانسیل طراحی شود.

یک طراحی پوستر انتخاب کنید که با موضوع رویداد شما متناسب باشد. می توانید یک قالب پوستری را در ذهن انتخاب کنید و آن را بر اساس نیاز برند و مشتری سفارشی سازی کنید. دقت داشته باشید که در سفارش طراحی پوستر آنلاین مواردی که در این مطلب به آن پرداختیم را در نظر بگیرید.

از آزمایش رنگ‌های مختلف با کنتراست بالا در طراحی پوستر مضایقه نکنید زیرا این امر به جلب توجه خواننده کمک می‌کند. اما مطمئن شوید که تم رنگی شما روی هویت بصری برند است. برای افزایش اعتبار و حرفه ای شدن طراحی، عکس ها را در پوستر قرار دهید (در صورت لزوم). همچنین می توانید رنگ‌ها، فونت‌ها و تایپوگرافی را با هم ترکیب کنید و پوستری با جذابیت و خوانایی بالا ایجاد کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288