مجوزها

اصول طراحی یک کاور موزیک حرفه ای + نمونه

  • اشتراک گذاری:
27 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 24251 0 طراحی پوستر
آنچه در این مطلب می خوانید:

اولین چیزی که یک هنرمند برای معرفی موسیقی و آلبوم جدید ارائه میدهد، کاور موزیک می باشد، در نتیجه طراحی کاور موزیک باید به گونه ای باشد که بتواند نظر مخاطبان و طرفداران خواننده را جذب کند. طراحی کاور موزیک نیز مانند هر نوع طرح دیگر نیاز به راعایت اصول و نکات خاصی دارد که یک طراح باید به آنها توجه داشته باشد. در ادامه به معرفی آنچه یک طراح گرافیک در طراحی کاور موزیک باید رعایت کند را معرفی خواهیم نمود. با ظریف گرافیک همراه باشید.

آلبوم موسیقی رپ

بدون شک روزی که خداوند انسان را آفرید، میل به چیزی به نام موسیقی را برای روزهای شاد و غمگین زندگی او در وجودش قرار داد. سلیقه و خواسته ی انسان ها به موسیقی متفاوت بوده و شاید به همین خاطر است که هنرمندان زیادی با سبک های مختلف در این عرصه وجود دارند و هر کدام هر از چند گاهی با ارائه ی طراحی کاور موزیک منحصر به فرد، سعی ئر معرفی آلبوم یا قطعه ای جدید را دارند. زمانی می توان به طراحی کاور موزیک امتیاز مثبت داد و منتظر بازخورد ایده آل از آن بود که اصول اولیه در حین طراحی رعایت شده باشند.

اصول طراحی پوستر موزیک

قبل از شروع طراحی موزیک چه کارهایی باید انجام داد؟

برای انجام هیچ کار و حرفه ای نمی توان بدون رعایت مقدمات کار را شروع کرد. در طراحی کاور موزیک نیز باید قبل از شروع طراحی به برخی از نکات توجه ویژه داشت. این نکته را همیشه بخاطر داشت که در طراحی کاور موزیک یا هر نوع طراحی دیگر، هر اندازه زمان بیشتری را برای فراهم کردن مقدمات اختصاص دهید، به همان اندازه می توانید انتظار بازخورد مثبت داشت. از مهم ترین کارهایی که برای شروع طراحی کاور موزیک باید انجام داد، می توان به وارد زیر اشاره نمود:
 

شناخت هنرمند و مخاطبان هدف در طراحی کاور موزیک

اولین شخصی که باید از طراحی کاور موزیک رضایت داشته باشد، بدون شک خودِ خواننده و هنرمند هست، چون صاحب اثر است و باید تا حد زیادی مطابق با سلیقه ی وی پیش رفت. البته شما به عنوان یک طراح گرافیک متخصص باید بتوانید نقاط مثبت و منفی طرح را برای خواننده شرح دهید و اگر انتخاب اشتباهی در انتخاب نوع طراحی کاور موزیک دارد را شرح دهید و وی را متقاعد سازید. بعد از خواننده، طرفداران وی در مرحله ی دوم قرار میگیرند و این قسمت سخت ترین بخش کار می باشد.

باید زمان بگذارید و فرهنگ، گروه سنی، شرایط روحی و اجتماعی و جنسیت آنها را بدرستی شناسایی کنید تا بتوانید طراحی کاور موزیک را مطابق با خواسته های آنها پیش ببرید. بدون شک طراحی کاور موزیک برای هنرمندانی که سبک سنتی دارند با آنچه طرفداران موسیقی پاپ انتظار دارند، تفاوت زیادی داشته و به همین خاطر است که تا این اندازه به شناخت مخاطبان هدف تاکید میشود.

طراحی گرافیکی خواننده

شناخت هدف و پیام اصلی آلبوم و قطعه‌ی جدید قبل از طراحی کاور موزیک

بندرت می توان از موسیقی و اثر هنری که حاوی پیام نباشد، انتظار موفقیت داشت. قبل از طراحی کاور موزیک باید بتوانید طی جلساتی که با صاحب اثر برگزار میکنید، در مورد هدف و پیام اصلی آن قطعه صحبت کنید و در نهایت طرحی را انتخاب کنید که مخاطب بتواند تا حد زیادی پی به پیام اصلی این اثر هنری  ببرد.
 

دیدن و مقایسه کردن انواع طراحی کاور موزیک و ایده پردازی

هیچ چیز مانند دیدن نمی تواند به شما چه در طراحی کاور موزیک و چه در ارائه ی هر نوع اثر هنری و یا کاری دیگر  کمک کند. همان طور که میدانید دلیل اصلی ماندگاری یک اثر خلاقیت و منحصر به فرد بودن آن می باشد و یکی از اصول مهم در ایده پردازی، دیدن، دیدن، دیدن، مقایسه، ترکیب، تلفیق و ایده پردازی می باشد.

کاور آۀبوم خلاقانه

نکات مهم در حین طراحی کاور موزیک

بعد از شناخت هنرمند، مخاطبان اصلی و پیام اصلی آلبوم موسیقی، حال نوبت این میرسد که به عنوان یک طراح گرافیک کار طراحی کاور موزیک را شروع کنید و بتوانید صاحب اثر را در دست یافتن به موفقیت یاری کنید. از مهم ترین نکات گرافیکی در طراحی کاور موزیک می توان به موارد مهمی اشاره نمود که عبارتند از:
 

انتخاب رنگ در طراحی کاور موزیک

رنگ یکی از مهم ترین عناصر در طراحی گرافیک می باشد که با توجه به نوع طراحی باید طیف مناسبی را انتخاب نمود. همان طور که بارها اشاره نموده ایم و اثر و روانشناسی رنگ در تبلیغات و طراحی گرافیک را بیان کردیم، هر یک از رنگ ها می تواند احساس خاصی را در مخاطب ایجاد کند. با توجه به جنسیت، سن و فرهنگ مخاطبان اصلی و پیام نهفته در آلبوم و سبک موسیقی باید ترکیب رنگ مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال در طراحی کاور موزیک موسیقی های به اصطلاح لایت و آرام، اغلب طراحان گرافیک از ترکیب رنگ خاکستر و آبی استفاده میکنند تا احساس بهتری را در مخاطب ایجاد نمایند.

طراح کاور موزیک حرفه ای با فتوشاپ

استفاده از تایپوگرافی مناسب در طراحی کاور موزیک

با نگاهی ساده به انواع طراحی کاور موزیک کاملا متوجه خواهید شد که پیام و نام اصلی اثر با تایپوگرافی های مختلف بر روی طرح اصلی قرار گرفته است و به همان اندازه که در انتخاب رنگ باید دقت داشته باشید، در بکار گرفتن فونت و تایپوگرافی ایده آل باید توجه داشته باشید. نکته ی بسیار مهم که در انتخاب فونت و تایپوگرافی برای طراحی کاور موزیک باید در نظر داشته باشید، عدم استفاده از فونت های متعدد و ناخوانا بودن متون روی طرح می باشد. یک مخاطب با هر سطح دانش باید بتواند براحتی با اولین نگاه متن به کار رفته در طراحی کاور موزیک را درک کند. وقتی در طراحی کاور موزیک و یا هر نوع طراحی دیگر صحبت از فونت و تایپوگرافی میشود، بدون شک منظور نوع، سایز و نحوه ی سایده زدن و چیدمان حروف می باشد و باید تمام این ها به صورت کاملا هوشمندانه انتخاب شوند.

کاور سینگل برای اینستا

استفاده از عکس در طراحی کاور موزیک

می توان گفت در طراحی کاور موزیک بیش از 99 درصد آلبوم های موسیقی داخلی و خارجی از تصویر خواننده و صاحب اثر استفاده میشود. نوع عکاسی و ژست به کار گرفته شده در آن باید بتواند پیام و شاد یا غمگین بودن اثر را بیان کند. مسلما نمی توان از چهره ی شاد خواننده در طراحی کاور موزیک که برای قطعه ای غمگین انجام شده است استفاده نمود. استفاده از تصاویر با کیفیت، زیبا، بدون پیچیدگی و واضح از جمله مواردی هستند که در طراحی کاور موزیک باید در نظر داشت.

نمونه کارهای ظریف گرافیک

ایجاد انسجام در طراحی کاور موزیک

رنگ، تصویر و طرح به کار گرفته شده در پس زمینه، عکس، فونت و تایپوگرافی متون باید به گونه ای در کنار هم قرار گیرند که در نهایت خروجی منسجم و مرتب را داشته باشند. طرح های نامرتب که اصطلاحا هر بخش برای خودش سازی جداگانه میزند، نمی تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند.
 

حفظ سادگی در طراحی کاور موزیک

چشم انسان از مشاهده ی شلوغی و پیچیدگی خیلی زود خسته شده و این خستگی احساس خوبی را در ذهن وی ایجاد نخواهد کرد. تفاوتی ندارد که در حال طراحی پوستر خلاقانه و حرفه ای هستید یا طراحی کاور موزیک، در هر صورت لازم است این نکته را بدانید که هیچ چیز مانند سادگی نمی تواند احساس رضایت و خرسندی را در مخاطب ایجاد کند. البته وقتی صحبت از حفظ سادگی در طراحی کاور موزیک میشود، به معنای طراحی آماتور و عیر حرفه ای نمی باشد، بلکه منظور تلفیق زیبایی و سادگیست. شما به عنوان یک طراح گرافیک حرفه ای که اصول موفقیت در طراحی گرافیک را گام به گام پیش برده اید، باید بتوانید طرحی ساده، زیبا و حرفه ای را در طراحی کاور موزیک ارائه دهید. شاید در نگاه اول یک طراح گرافیک که هنوز در ابتدای راه میباشد و دانش و تجربه ی زیادی در این زمینه ندارد، طراحی کاور موزیک را خیلی ساده و نوعی طراحی پیش پا افتاده بداند، اما این یک تصور اشباه می باشد. یک طراح گرافیک باید بتواند با طراحی کاور موزیک درست و مناسب و در خور شأن هنرمندی که ماه ها زحمت کشیده است، وی را در معرفی آلبوم موسیقی همراهی کند.

طراحی کاور آلبوم موسیقی

چرا ظریف گرافیک؟

گاهی با کوچک ترین اشتباه نتیجه و بازخورد مثبتی از ماه ها تلاش را مشاهده نخواهید کرد و خستگی کار همیشه بر تن تان باقی خواهد ماند. اگر خواننده و شخصی هستید که در این عرصه حرفی برای گفتن دارید، باید طراحی کاور آلبوم یا سینگل موسیقی را به افراد متخصص بسپارید. تیم ظریف گرافیک با کسب سالها تجربه و البته رضایت مشتریان، با قیمت مناسب در طراحی کاور موزیک آماده انجام هر گونه سفارش میباشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288