مجوزها

معرفی تکنیک های مهم برای طراحی لوگو حرفه ای با دو حرف

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 9679 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

حروف عناصر عجیب و شگفت انگیزی هستند و چیزی فراتر از یک تصویر ساده می باشند. هر یک از حروف الفبای انگلیسی یا فارسی و یا هر زبان دیگر حامل پیام و تاثیری بر ذهن انسان ها می باشد و همین ویژگی باعث شده است تا نقش بسیار مهمی در طراحی لوگو حرفه ای داشته باشد. با نگاهی به طراحی لوگوی برندهای نام آشنای دنیا کاملا متوجه خواهید شد که در اکثر مواقع از دو حرف استفاده شده است. در ادامه قصد داریم به تکنیک های طراحی لوگو حرفه ای تنها با دو حرف اشاره کنیم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

در مقایسه با سایر سبک های طراحی لوگو، به کار بردن حروف از مزایای منحصر به فردی برخوردار است و نشان دادن پیام و معرفی برند را کمی سخت می کند. در نتیجه باید کاملا هوشمندانه پیش رفت تا در نهایت طراحی لوگو حرفه ای و موفقی داشت. در کنار رعایت اصول مهم در طراحی لوگو، می توان با در نظر داشتن موارد زیر به ترکیب های خوب و ایده آلی برای لوگو دست پیدا کرد.

طراحی لوگو

ایجاد ضربات عمودی با حروف در طراحی لوگو حرفه ای

یکی از ساده ترین راه های طراحی لوگو با دو حرف و کاراکتر ایجاد نوعی ضربه و حرکت عمودی می باشد. برای این منظور میتوانید از دو رنگ متفاوت برای هر یک از حروف استفاده نمایید که تاکید بر یکی از حروف را با این شیوه نشان دهید یا از یکرنگ مشابه برای هر دو حرف در نظر بگیرید تا یک طرح منسجم و محکم را ایجاد کنید.
 

استفاده از حالات مختلف حروف برای ایجاد ضربه عمودی در طراحی لوگو

از جمله راه هایی که می توان با حروف از الفبا یک ضربه ی عمودی ایجاد کرد، به کاربردن حروف بزرگ انگلیسی در طراحی لوگو می باشد. با نگاهی ساده به حروف بزرگ الفبای انگلیسی کاملا متوجه خواهید شد که اکثر این حروف در سمت چپ یا راست خود یک خط عمودی دارند و این یه نقطه ی مثبت برای ایجاد ضربه ی عمودی می باشد. اما اگر با دو حرف بزرگ نتوانستید ضربه ی عمودی را ایجاد کنید، بهترست تا نگاهی به حالت کوچک حروف داشته باشید. در بسیاری از مواقع نه تنها می توان با حروف کوچک خیلی راحت تر ضربه ی عمودی را ایجاد کرد، زیبایی منحصر به فردی به طراحی لوگو خواهد بخشید. در حین طراحی و اتود زدن های اولیه اگر استفاده از حروف بزرگ و یا کوچک نتوانست شما را در طراحی لوگو به نقطه ی خوبی برساند، سعی کنید از ترکیب این دو حرف استفاده نمایید.

طراحی لوگو

اتصال crossbar در طراحی لوگو حرفه ای

در مقایسه با ایجاد ضربه ی عمودی، گاهی اوقات حروف را می توان با خط افقی یا اصطلاحا crossbar به هم متصل کرد و ترکیب های خاص و منحصر به فردی برای لوگو ایجاد کرد. برای این منظور حالات مختلفی وجود دارد که عبارتند از
:

استفاده از خط اتصال بالا

اتصال با خط افقی بالا نوعی پل می باشد که دو حرف را به هم ارتباط میدهد. این نوع اتصال را در حروف با فونت serif براحتی می توان استفاده کرد، در حالیکه در فونت های sans serif نوعی توهم و احساس خطا را در حروف ادامه دار ایجاد میکند.

طراحی لوگو

استفاده از خط اتصال میانی در طراحی لوگو حرفه ای

در این نوع طراحی سعی کنید حروف را با خط اتصال که دارای رنگ مخالف با حروف می باشد به هم ارتباط دهید. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که خط به کار برده شده نباید از خوانایی حروف کم کند و باید در استفاده از آن کاملا هوشمندانه و حرفه ای عمل کنید.

طراحی لوگو

خط اتصال پایین در طراحی لوگو

به کاربردن خط اتصال پایین نسبت به دو حالت قبل کمتر استفاده میشود چون تعداد کمی از حروف هستند که دارای این خط افقی هستند. با این حال، اگر از فونت serif در این نوع طراحی استفاده کنید، خیای راحت تر می توانید خط اتصال افقی را در پایین حروف ایجاد و در نهایت طراحی لوگو خوبی داشته باشید.

طراحی لوگو خلاقانه

خط اتصال در سطوح مختلف

همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که در تمام انواع طراحی یک قانون هیچ گاه همیشگی نیست و می توانید مطابق با خواسته و دانش خود گاهی قوانین را کنار بگذارید. برای مثال، در طراحی لوگو با دو حرف لزومی ندارد که همیشه حروف در یک خط افقی قرار بگیرند، بلکه می توانید خط اتصال را در سطوح مختلفی قرار دهید. این تکنیک در طراحی لوگو تیم های ورزشی و دانشگاه ها کاربرد زیادی دارد.

طراحی لوگو

حذف و برش حروف در طراحی لوگو

گاهی اوقت با کنار هم قرار دادن حروف در طراحی لوگو برای برندهای مختلف ممکن است به ترکیب خوبی دست پیدا نکنید و یا حروف بخاطر شکل شان به صورت مطلوبی در کنار هم قرار نگیرند. در این شرایط می توانید بخشی از حروف را حذف و یا برش دهید. البته حذف و برش بخشی از حروف نباید به گونه ای باشد که ساختار اصلی طرح و خوانایی آن از بین برود.

یکی از پرکاربردترین روش ها برای حذف بخشی از حروف در طراحی لوگو، چشم پوشی از یکی از خطوط تکیه گاه عمودی می باشد. یک طراح گرافیک حرفه ای و با تجربه گاهی اوقات با کنار هم قرار دادن حروف متوجه میشود که اگر بخشی از خط تکیه گاه عمودی حذف شود خروجی بهتری ایجاد خواهد شد و یا حتی ممکن است تکیه گاه را از هر دو حرف حذف نماید. قانون کلی برای این منظور وجود ندارد و تمام اینها با دانش و تجربه بدست خواهد آمد.

طراحی لوگو

استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو

استفاده از فضای منفی در طراحی گرافیک کاربرد زیادی دارد و اگر هوش بصری بالایی داشته باشید می توانید حروف را به نوعی کنار هم قرار دهید که بیننده در نگاه اول یک تصویر را ببیند اما با نگاه دقیق تر، یک تصویر پنهان ثانویه را نیز مشاهده کند. این نوع طراحی نیاز به زمان بیشتری دارد اما خروجی بسیار مطلوب و تاثیرگذاری خواهد داشت. در کنار پیش رفتن با اصول مهم در طراحی لوگو خلاقانه، می تواند از فضای منفی بین حروف به گونه ای استفاده نمود که به بهترین بازخورد دست پیدا کرد.

طراحی لوگو

ایجاد پل در طراحی لوگو

زمانی که نمیخواهید حروف به شکل ساده در کنار هم قرار بگیرند، می توانید با ایجاد پل توسط فلش، تصویر یا منحنی های خاص بین دو حرف اصلی نوعی اتصال بصری ایجاد کنید. مانند موارد قبل، باز هم باید حواستان به خوانایی طرح نهایی باشد.

طراحی لوگو

استفاده از حروف مشابه در طراحی لوگو

اگر خیلی خوش شانس باشید که بتوانید از حروف مشابه در طراحی لوگو استفاده کنید، لوگوهای بسیار خاص و منحصر به فردی را می توانید ایجاد کنید. البته در اینجا منظور حروف یکسان نیست و به طراحی لوگو با حروفی اشاره داریم که حروفشان از نظر خط تکیه گاه مشابه هستند مانند W، V، M و N. با کنار هم قرار دادن و بالا و پایین کردن و یا ترکیب حالت بزرگ و کوچک و حتی استفاده از حالت تقارن می توان به نتایج خوبی در طراحی دست پیدا کرد.

طراحی لوگو

از جمله موارد دیگر در طراحی لوگو حرفه ای با دو حرف می توان به چرخش حروف و استفاده از نماد و سمبل های مختلف و ایجاد ترکیب های خاص اشاره کرد که هر یک می توانند راه مناسبی برای ایجاد خلاقیت در طراحی لوگو باشند. در نمونه کارهای تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک می توانید لوگوهای ایجاد شده توسط حروف را مشاهده کنید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288