مجوزها

طراحی لوگو حرفه ای رایگان؛ حقیقت یا شعار تبلیغاتی؟

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4016 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

کافیست جستجوی ساده ای برای طراحی لوگو در اینترنت داشته باشید تا با لیست بلند بالایی از سایت هایی مواجه شوید که با اصطلاحاتی مانند طراحی لوگو حرفه ای رایگان یا طراحی لوگو رایگان سعی در جذب مخاطب و بازدید کننده ی بیشتر دارند. در ادامه قصد داریم کمی در مورد این نوع طراحی لوگو صحبت کنیم و چالش و تناقض های موجود در این زمینه را بررسی نماییم. با ظریف گرافیک همراه باشید.

نرم افزار طراحی لوگو رایگان

طراحی لوگو حرفه ای رایگان یعنی چه؟

همان طور که بارها در مطالب قبل درباره ی اصول طراحی لوگو و معرفی انواع لوگو اشاره کردیم، لوگو تنها یک نماد و المان گرافیکی ساده نیست، بلکه یک نماینده از برند می باشد که با کاملا منحصر به فرد بوده و نقش مهمی در ماندگاری نام برند در ذهن مخاطب دارد. بدون شک طراحی چنین المان و نمادی نیاز به داشتن دانش و هنر داشته و یکی از سخت ترین کارها در زمینه ی طراحی گرافیک به شمار می آید. حال سوال این است که آیا طراح گرافیک که برای طراحی لوگو حرفه ای زمان زیادی را اختصاص میدهد، حاضر است در ازای انجام این کار هیچ دستمزدی را دریافت نکند و وقت و هنر و دانش خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهد؟ انجام کار حرفه ای رایگان نه تنها در طراحی گرافیک، بلکه در هر کسب و کار دیگری کاملا بی معنا بوده و بیشتر از اینکه حقیقت باشد، بیشتر شبیه به یک شعار تبلیغاتی می باشد.

طراحی لوگو

معایب طراحی لوگو رایگان

اصلی ترین ویژگی که در طراحی لوگو باید مدنظر قرار داد، منحصر به فرد بودن و حامل پیام و هدف اصلی برند می باشد و قطعا بدون شناخت برند و اهداف و مخاطبان اصلی آن نمیتوان لوگوی منحصر به فرد طراحی کرد. سایت هایی که با شعار طراحی لوگو رایگان سعی در جذب مخاطب دارند، این کار را به صورت کاملا رایگان و بدون شناخت برند مورد نظر این کار را انجام میدهند و این یادآور ضرب المثل معروف "خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج" می باشد. وقتی پایه و اساس یک کار اشتباه باشد، چطور می توان انتظار خروجی مطلوب داشت؟ لوگوهای رایگان به هیچ عنوان منحصر به فرد نیستن و معنا و مفهوم خاصی را همراه ندارند و ترکیبی بی معنا از رنگ، فونت، شکل و خط می باشد.

ربات لوگو ساز رایگان

ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای

یک طراح گرافیک زمانی می تواند ادعا کند که در طراحی لوگو کاملا حرفه ای پیش رفته است که ویژگی های خاصی را در حین طراحی مدنظر قرار داده باشد. تفاوتی ندارد که بخواهید لوگو تایپ طراحی کنید یا پیکتوگرام و یا هر نوع لوگوی دیگر، در هر صورت خروجی کار شما باید حامل ویژگی های خاصی باشد که عبارتند از:

  • منحصر به فرد بودن
  • با معنا و حامل پیام خاص
  • ساده و زیبا
  • انتخاب رنگ و اشکال هندسی مطابق با اصول روانشناسی طراحی لوگو
  • مقیاس پذیر

طراحی اسم فارسی آنلاین

مراحل طراحی لوگو حرفه ای

برای تمام تیم های گرافیکی چیزی به نام طراحی لوگو حرفه ای رایگان معنا و مفهوم نداشته و در ازای کار حرفه ای و زمانی که برای انجام آن اختصاص می دهند، مانند هر کسب و کار دیگر دستمزد دریافت می کنند. مراحل طراحی لوگو را در ادامه بیان می کنیم و قضاوت را بر عهده ی خودتان میگذاریم که آیا طی کردن این مراحل کاری بدون دریافت دستمزد امکان پذیر و کار معقولی می باشد یا خیر.

  • برقراری جلسات متعدد با صاحبان برند
  • تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از جلسات قبل و مشخص کردن هدف و پیام اصلی برند
  • شناخت مخاطب، گروه سنی و قشر مورد نظر
  • ایده پردازی و طراحی های اولیه بر روی کاغذ و ترکیب آنها با یکدیگر
  • انجام فرآیندها و گام های مهم در طراحی لوگو خلاقانه
  • استفاده از رنگ مناسب و متناسب با روانشناسی رنگ در طراحی لوگو یا استفاده از رنگ های سازمانی در صورت وجود
  • برقراری جلسات مجدد و ارائه ی چندین نمونه طرح اولیه و تجزیه و تحلیل و ارائه ی آن برای مشتری
  • طراحی لوگو نهایی

نمونه طراحی لوگو رایگان

طراحی لوگو حرفه ای ظریف گرافیک

ما در تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک، بر این باور هستیم که طراحی لوگو یا هر نوع طراحی دیگر باید به گونه ای انجام شود که هر دو طرف از خروجی و دستاورد کار راضی و خشنود باشند. برای ما طراحی لوگو حرفه ای رایگان معنا ندارد و به جای آن به دنبال طراحی لوگو با قیمت و نرخ منصفانه هستیم. نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک را می توانید از منوی نمونه کارها مشاهده کنید و تصمیم گیرنده ی نهایی شما هستید که برای طراحی لوگو حرفه ای سازمان خود با ما همراه باشید یا خیر.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288