مجوزها

حقایق جالب درباره طراحی لوگو گوگل

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 3233 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

طراحی لوگو برای بسیاری از کسب و کارها و شرکت های معتبر جهانی اهمیت زیادی دارد و داشتن لوگوی منحصر به فرد و با معنا را یکی از مهم ترین گام های برندینگ می دانند. لوگو گوگل یکی از آرم های شناخته شده می باشد که به اندازه ی موتور جستجوی آن محبوب و به یاد ماندنی است. مانند طراحی لوگو برای هر یک از شرکت و سازمان های معروف برخی از واقعیت و باورهای ذهنی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو گوگل

شهرت و محبوبیت گوگل علاوه بر داشتن موتور جستجوی نوآورانه و بسیار دقیق، بخاطر لوگوی آن نیز می باشد. بدون شک اولین چیزی که با شنیدن نام گوگل در ذهن اغلب افراد نقش میبندد، لوگوی آن خواهد بود.
 

مفهوم عجیب اولین لوگوی گوگل

اولین طراحی لوگو انجام شده برای گوگل در سال 1996 بود که نام Backrub را برای گوگل معرفی کرد. با این طراحی لوگو بنیان گذاران گوگل سعی داشتن تا مفهوم ردیابی بک لینک را نشان دهند. با توجه به اینکه این نام و مفهوم برای بسیاری از کاربران غیرفنی نامعلوم و عجیب و غریب بود، در نتیجه در سال 1997 لری پیج و برین سرگی تصمیم گرفتند تا نام گوگل یا Google را برای همیشه ثبت کنند.

لوگو گوگل

طراحان لوگوی گوگل به دنبال لوگو طراحی نشده بودند

لوگو و آرم اصلی گوگل توسط هنرمند و طراح محبوب، روث کدر (Ruth Kedar) طراحی شد و این طراحی بخاطر زیبایی، سادگی و نمایش بصری منحصر به فرد آن مورد تایید لری پیج و برین سرگی واقع شد. روث بجای تکیه بر طراحی لوگوی خاص و پیچیده، به استفاده ی هوشمندانه از رنگ و فونت روی آورد و نشان داد که گوگل به دنبال پیروی از قوانین همیشگی نیست.

** پیشنهاد میکنیم روند تغییر در طراحی لوگو ادوبی را مطالعه کنید.**
 

حذف علامت هشدار از لوگوی گوگل

با نگاهی به لوگوی استفاده شده برای گوگل در بازه ی زمانی 1999 تا 2010 کاملا متوجه حضور علامت تعجب خواهید شد. طبق چیزی که در ویکی پدیا بیان شده است، استفاده از علامت تعجب در لوگوی گوگل نوعی تقلید از لوگوی یاهو  بود. در این بین تغییرات ظاهری اندکی مانند ایجاد طراحی لوگو دو بعدی و فلت در سالهای 2013 و 2014 برای گوگل به چشم میخورد.

طراحی لوگو

لوگوی گوگل شبیه به لوگوی شرکت مادر آن می باشد

تغییرات ایجاد شده در آخرین طراحی لوگوی گوگل که فونت آن به چشم میخورد، از طراحی لوگو شرکت مادر گوگل یعنی Alphabet الهام گرفته شده است. فونت به کار رفته در این طراحی "product Sans" می باشد. با مقایسه ی طراحی لوگوی اخیر گوگل با شرکت مادر آن متوجه خواهید شد که این دو طرح تفاوت زیادی با هم ندارند.

لوگو گوگل

درخشندگی رنگ ها در لوگوی جدید گوگل

با مقایسه ی طراحی لوگو گوگل در سالهای ابتدایی شروع به فعالیت با آخرین لوگوی تثبیت شده ی آن متوجه خواهید شد که رنگ های به کار رفته در آن درخشندگی بیشتری دارند.

** پیشنهاد می کنیم روند تغییر در طراحی لوگو پپسی را مطالعه کنید **

لوگو گوگل

جالب است بدانید که طراحی لوگوی گوگل...

  • هفتمین لوگوی طراحی شده برای این موتور جستجو می باشد

  • لوگوی جدید گوگل ترکیبی از اشکال هندسی بسیار ساده می باشد که از در کتاب مدارس استفاده میشوند

  • تغییر در فونت و میزان چرخش حرف e در لوگوی گوگل نشان می دهد که گوگل همیشه به دنبال تغییرات کوچک و غیرمتعارف می باشد

  • برخلاف گذشته که کاربران موبایل با پهنای باند کم یک ورژن قدیمی از لوگوی گوگل را مشاهده می کردند، در حال حاضر با تغییرات انجام شده، با هر نوع دستگاه و پهنای باندی آخرین ورژن طراحی لوگوی گوگل نمایش داده میشود.

  • لوگوی قدیمی گوگل 14000 بایت بود و لوگوی فعلی آن 305 بایت!

  • بیشترین تغییرات در طراحی لوگوی گوگل در سال 1998 بود و سایر تغییرات بسیار ناچیز و جزئی بودند.
     

لوگو گوگل

با مرور تغییرات انجام شده در طراحی لوگو گوگل کاملا متوجه خواهید شد که این لوگو کاملا نمادین است و سادگی به بهترین نحو ممکن در طراحی جای داده شده است. استفاده ی هوشمندانه از فونت و رنگ، براحتی پیام و هدف اصلی این برند محبوب را نشان داده و همین باعث شد تا در لیست بهترین لوگوهای جهان قرار بگیرد. برخلاف بسیاری از برندهای دیگر که تغییرات در لوگو را خیلی چشمگیر انجام میدهند، روند تغییرات لوگوی گوگل نشان می دهد که تغییرات و طراحی مجدد باید جزئی اما کارآمد باشد. برای بررسی روند تغییرات انجام شده در برندهای نام آشنا با تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک همراه باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288