مجوزها

بهینه سازی تصاویر در سئو سایت

  • اشتراک گذاری:
11 آذر 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1523 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

آیا تا بحال به سرچ گوگل در تصاویر دقت کرده اید؟ زمانی که واژه ای یا کلمه ای را سرچ میکنید، دنیایی از تصاویر برایتان در سطوح مختلف لود می شود. از خودتون پرسیده اید که علت این نتایج چیست؟ آیا موتورهای جستجو قادر به تشخیص تصاویر هستند؟ بطور خودکار تصاویر را از دنیای مجازی یکی یکی انتخاب می کنند و پیش رویتان قرار می دهد؟ پاسخ "خیر" است. در این مقاله قصد داریم سئو را برای عکس ها و تصاویر بررسی کنیم و روش های بهینه سازی تصاویر سئو را در اختیارتان قرار دهیم.

بهینه سازی تصاویر سایت

شاخصه های مهم تصاویر در سئو

  1. نام فایل عکس

  2. تگ عنوان

  3. زیر نویس تصاویر

  4. ابزار های سئو

  5. زمان لودینگ عکس

  6. شناخت تصاویر مختلف
     

نام فایل عکس

زمانی که تصویری با دوربین گوشی یا دوربین عکاسی گرفته می شود به صورت تعداد اعداد و حروف هستند که به عنوان نام پیش فرض برای دسته بندی، دوربین برای آنها در نظر می گیرد. حال تصویری از شیء خاص گرفته اید اگر همین تصویر را در اینترنت آپلود کنیم و نامش را سرچ کنید، آیا همان تصویر برایتان در نتایج موتور جستجو خواهد آمد؟ یا اینکه چرا تصویری واضح و با کیفیت که معلوم است دلالت بر چه چیزی دارد در نتایج نشان داده نشد؟

اینجا با اصلی به نام سئو تصاویر مواجه هستید. هنگامی که تصویر را با نام پیش فرضی که دوربین در نظر گرفته آپلود میکنید، در واقع عملی بیهوده و بی هدف انجام داده اید. اولین گام برای سئو تصاویر، در نظر گرفتن نام مرتبط با عکس گرفته شده است. بعنوان مثال اگر شما از Mercedes AMG GT R Pro عکاسی کرده اید، برای حفظ هویت عکس باید نام فایل را هم به Mercedes AMG GT R Pro تغییر دهید. چرا که موتورهای جستجو به صورت اتومات قادر به تشخیص تصاویر نیستند. از قدرتمند ترین ابزار شناخت تصاویر در موتورهای جستجو میتوان به نام آنها اشاره کرد.
 

تولید محتوا ارزان با اصول سئو

از جمله مواردی که باید در سئو نام گذاری تصاویر رعایت کرد:

  • کلمات کلیدی کسب و کار خود را در نام تصاویر به کار ببرید. اگر یک طراح گرافیک هستید از کلماتی مانند طراحی حرفه ای گرافیک، طراحی ست اداری، طراحی لوگو و غیره استفاده نمایید.

  • از کاربرد کلمات اضافی جدا خودداری نمایید. کلماتی از قبیل از، به و غیره. یا اگر انگلیسی نام گذاری می کنید and، The و سایر حروف اضافه سعی کنید استفاده ننمایید.

  • برای فاصله بین حروف از دَش (-) استفاده کنید. آندرلاین ( _ ) بصورت اسپم شناخته می شود. سعی کنید از آن استفاده نکنید.
     

در این روش می توانید اولین و مهم ترین روش برای بهبود رتبه سایت خود استفاده نمایید. طبق تجربه ظریف گرافیک استفاده از نام هایی که توصیفی هستند می توان در بهینه سازی مؤثر وبسایت ها استفاده نمود. زیرا موتورهای جستجو تنها به جستجو در میان محتویات متنی اکتفا نمی کند، بلکه در میان تصاویر نیز کلمات کلیدی را سرچ خواهد کرد. برنده کسی خواهد بود که از همه راه های تقویت و بهبود سئو استفاده کرده است.
 

تگ عنوان

تابحال به این موضوع برخورده اید، عکسی در صفحه وبسایت کامل لود نشده اما توصیف یا توضیحی در مورد تصویر نوشته شده است. که شما از روی آن نوشته می توانید پی ببرید تصویر در مورد چیست؟ یا چه تصویری است؟ به این رویداد همان تگ عنوان می گوییم. در این روش شما می توانید به گوگل بفهمانید تصویر در مورد چه چیزی است. تگ ها قابل ویرایش نیز هستند. سعی کنید تگ ها را با کلمات کلیدی مرتبط با موضع سایت و کسب و کار نام گذاری کنید. کد تگ در صورتی که می خواهید در محیط غیر ورد پرسی استفاده کنید در زیر برایتان گذاشته ایم.

بهینه سازی سایت با اصول سئو

زیر نویس تصاویر

قدرت سئو توصیف تصاویر 4 برابر متن اصلی است و بیشتر دیده و خوانده می شود. زیر نویس ها تاثیر مثبت و مستقیمی با حجم و تعداد بازدید کنندگان دارد. چرا که دیدن تصاویر و خواندن توصیفات آن ها بصورت ناخودآگاه بیشتر مورد علاقه کاربران است. پس از آن غافل نمانید. از نوشته ها و توضیحاتی که جلب توجه می کنند استفاده نمایید. از جمله مواردی که به سئو سایت شما کمک می کند نوشتار اصولی زیر نویس هاست. گوگل به این توجه میکند که کاربران چقدر در وبسایت تان ماندگاری داشته اند و مطالب را خوانده اند. هر چه میزان ماندگاری بیشتر باشد رتبه وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای گوگل ارتقاء خواهد یافت.
 

ابزارهای سئو

ابزارهای مؤثر و مفیدی برای چک کردن هستند که هر کدام را می توانید انتخاب نمایید و تصاویرتان را با آن ها بررسی نمایید. از جمله: متن جایگزین، تگ ها و توصیفات. اکثر ابزارهای سئو تصاویر روی متن جایگزین تمرکز می کنند که شامل موارد زیر می باشد:

SEO CHAT : مشخصات تصاویر را کامل چک می کنند

DURHAM : تمرکز بر متن های جایگزین

CONTENT FOREST : منحصرا متن های جایگزین
 

زمان لودینگ تصاویر

اگز زمان بارگذاری تصاویر از حد معمول و استاندارد بیشتر باشد، گوگل هرگز شما را در نتایج برتر جستجو نشان نخواهد داد. اغلب کاربران انتظار دارند لودینگ بین 3 تا 7 ثانیه اتفاق بیفتد، در غیر اینصورت صفحه مورد نظر را میبندند که اتفاق خوشایندی برای رتبه سایت نیست. سعی کنید از تصاویری بهینه و حجم کم استفاده کنید. اگر محصولی را برای فروش می خواهید عرضه کنید سعی کنید از ابعاد و زوایای مختلف عکس گرفته و با حجم کم در صفحه مرتبط قرار دهید. می توانید برای کم کردن حجم تصاویر برای وب از فوتوشاپ، قابلیت Save for Web استفاده نمایید. اگر به فوتوشاپ آشنایی ندارید می توانید از ابزارهای فشرده سازی آنلاین تصویر استفاده کنید. 

این نکته را در نظر داشته باشید اگر سایت تجاری دارید، تصاویر حجمشان کمتر از 70 کیلوبایت باشد.

ظریف گرافیک تولید محتوای سایت

از انواع تصاویر در دنیای وب می توان به JPEG، PNG و GIF اشاره کرد. در این راستا هر کدام ویژگی های خاص و کاربردهای منحصر به خود را دارند. که تک تک به آن ها میپردازیم
 

JPEG

بیشترین کاربرد را در دنیای وب دارند و اکثرا از کیفیت تصویر و رنگ خوبی برخوردارند،اما برای استفاده برای وب باید حجم آن با رعایت حدود کیفیت کم شود. این فرمت از قدیمی ترین فرمت های فضای مجازی برای تصاویر می باشد که از شفافیت تصویر پشتیبانی نمی کند و برای طراحی گرافیک و طراحی لوگو مناسب نمی باشد.
 

GIF

این نوع تصاویر کیفیت کمتری نسبت به JPEG دارند و برای نمایش تصاویر متحرک و آیکون ها مورد استفاده قرارا می گیرند. این تصاویر زمینه های شفاف ایجاد نموده که JPEG ها این قابلیت را ندارند. از این دسته تصاویر برای انیمیشن ها استفاده می شود.
 

PNG

این نوع تصاویر برخلاف دو نوع قبلی رنگ های بیشتری دارد و برای لوگو و طراحی های گرافیکی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. هنگام فشرده سازی کیفیتشان حفظ می شود. برای زمینه های رنگی، اسکرین شات و لوگو ها بسیار مناسب هستند.

سئو کار حرفه ای شوید ظریف گرافیک

سخن آخر

شاید استفاده از تصاویر در نتایج گوگل ایمیج به نسبت جستجوی وب گوگل از اهمیت کمتری برخوردار باشند اما در دیده شدن وبسایت بسیار می تواند کمک کند. در حال حاضر در سرچ گوگل بسیاری از نتایج ما را به سمت تصاویر موجود هدایت می نمایند. بهینه سازی تصاویر را دست کم نگیرید. تصاویر در نتایج جستجو می توانند ترافیکی از کاربران را برای وبسایت شما ایجاد نمایند که در بازخورد نتایج موتورهای جستجو به جایگاه های ویژه ای خواهید رسید. تیم طراحی ظریف گرافیک امیدوار است در این مقاله مطالب و نکات مثبتی را در اختیارتان قرار داده باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288