مجوزها

تولید محتوا گردشگری مطابق با اصول سئو

  • اشتراک گذاری:
2 دی 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2259 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوای گردشگری یکی از بارزترین نمونه های بازاریابی محتوا می باشد که در چند سال اخیر افراد زیادی را به موفقیت های بزرگ و چشمگیری رسانده است. تنوع بالا، تقاضای زیاد برای کسب اطلاعات مفید درباره ی سفر و همچنین توسعه ی صنعت گردشگری باعث شده است تا تولید محتوای گردشگری به شدت مورد توجه قرار گیرد. کافیست نگاهی به سایت و وبلاگ های مطرح در این حوزه بیندازید تا به میزان اهمیت آن پی ببرید.

تولید محتوای گردشگری ظریف گرافیک

نکات مهم در تولید محتوای گردشگری

تولید محتوای گردشگری مانند هر نوع تولید محتوای دیگر نیاز به رعایت برخی نکات را دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
 

نیاز مخاطب را درک کنید.

فردی که تصمیم دارد با تولید محتوای گردشگری سایت خود را به رتبه ی مطلوب برساند و مخاطب بیشتری را جذب نماید، در مرحله ی اول باید خودش را بجای کاربران قرار دهد. نیازها، نگرانی ها، سوالات و ذائقه ی افراد برای سفر فرق دارد و می توانید با کمی جستجو در شبکه های اجتماعی براحتی به شناخت درستی از خواسته ی مردم از سایت و وبلاگ های گردشگری دست پیدا کنید.
 

زیاد درباره ی خدماتتان صحبت نکنید

اغلب افرادی که به دنبال تولید محتوای گردشگری می باشند، آژانس های مسافرتی و رزرو هتل و فعالان در این حوزه می باشند. سعی کنید به طور نامحسوس خدمات خود را معرفی کنید و مدام از محبوب بودن و خوب بودن سرویس های خود حرف نزنید. مخاطب به هیچ عنوان نمی تواند با این دسته از مطالب ارتباط برقرار کند و بزودی سایت شما را ترک خواهد کرد.

تولید محتوا گردشگری

منابع مورد نیاز مخاطب را شناسایی کنید

برای تولید محتوای حرفه ای گردشگری نه تنها لازم است تا به سوالات کاربران پاسخ داده شود، بلکه باید بتوانید منابع مورد آنها را نیز شناسایی کنید. با تحلیل رفتار کاربران سایت باید بتوانید نموداری را تعیین کنید که مشخص کند اکثر کاربران سایتتان برای دست یابی به چه چیزی شما را انتخاب کرده اند. رزرو هتل؟ خرید بلیط؟ شناخت جاذبه؟ بعد از شناسایی این خواسته ها، می توانید تولید محتوای گردشگری با کیفیتی را بر اساس نیازهای واقعی آنها ارائه دهید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

ارتباطاتتان را ادامه دهید

تولید محتوای گردشگری یک کمپین کوتاه مدت نیست، بلکه باید بتوانید به طور مداوم و به صورت جذاب این ارتباطات را حفظ و هر روز بیشتر کنید. با برقراری ارتباط با کاربران شک نکنید که بهتر می توانید نیازهای آنها را درک کنید و استراتژی درستی را بر این اساس برای ادامه ی راه طراحی خواهید نمود.
 

جذاب و سرگرم کننده باشید

سایت های گردشگری برخلاف سایر کسب و کارها محیط شاد و جذابی را نیاز دارد. سعی کنید مطالب جذاب، سرگرم کننده، خنده دار را در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و گاهی عمدا اشتباه کنید. ایجاد اشتباه در تولید محتوای گردشگری باعث میشود راحت تر بتوانید با کاربران اصلی تعامل برقرار نمایید.

تولید محتوا حرفه ای

موفق ترین سایت ها با تولید محتوای گردشگری

برای پی بردن به میزان اهمیت تولید محتوای گردشگری، کافیست کمی در اینترنت جستجو کنید و نمونه های موفق در این حوزه را شناسایی کنید. البته لازم است بدانید که تحلیل رفتار و نحوه ی فعالیت این سایت ها می تواند راهی برای ایجاد استراتژی درست در تولید محتوا باشد. از معروف ترین سایت های گردشگری که موفقیت خود را تا حد زیادی در گرو تولید محتوای حرفه ای کسب کرده است، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
 

تولید محتوای گردشگری داخلی

خوشبختانه سایت های ایرانی زیادی هستند که توانسته اند در زمینه ی تولید محتوای گردشگری به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنند و فعالیت آنها در بخش وبلاگ و همچنین شبکه های اجتماعی مختلف کاملا محسوس است. از معروف ترین نمونه های این حوزه می توان به کجارو، الی گشت، کارناوال، کوله پشتی اشاره کرد.

تولید محتوای حرفه ای

تولید محتوای گردشگری خارجی

در بین سایت های خارجی که شهرت جهانی دارند و امروزه به عنوان یک منبع موثق در نظر گرفته میشوند، می توان به سایت tripadvisor اشاره کرد که هر ماه 300 میلیون بازدید کننده دارد. نظر سنجی های این سایت برای بسیاری از مجامع فعال در حوزه ی گردشگری بسیار معتبر هستند. یکی دیگر از فعالان در حوزه ی تولید محتوای گردشگری برای سفرهای لوکس، Mr.Mrs Smith می باشد. در این وب سایت می توانید اطلاعاتی زیادی درباره ی هتل، ایرلاین ، مسیرهای پروازی، غذاهای لوکس در هر نقطه از دنیا و هر چیزی که یک مسافر نیاز دارد را بدست آورید.

سایت های airbnb guidebooks، SNCF Europe، four seasons و KimKim از جمله نمونه های موفق در حوزه ی تولید محتوای گردشگری به شمار می آیند که توانسته اند به خوبی این فرصت را دریابند.

تولید محتوای گردشگری حرفه ای

تولید محتوای گردشگری ظریف گرافیک

اشتباه رایجی که اغلب افراد در تولید محتوای گردشگری و سایر حوزه ها دارند، کپی کردن مطالب می باشد که نه تنها از طرف گوگل بی اعتبار شناخته میشود بلکه کاربران نیز از آنها رضایت نخواهند داشت. محتوای گردشگری باید جذاب، متنوع، خلاقانه و با قلم روان و دوستانه نوشته شود. تیم تولید محتوا ظریف گرافیک در طی همکارای با مجلات گردشگری نام آشنای داخلی تجربیات مطلوبی را در این حوزه کسب کرده و می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288