مجوزها

تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک

  • اشتراک گذاری:
16 دی 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1275 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوا یا بازایابی محتوا یکی از موثرترین روش ها برای معرفی و رشد کسب و کارهای کوچکی می باشد که سرمایه ی زیادی برای تبلیغات گسترده ندارند. به عبارت دیگر، با تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک می توانید با حداقل هزینه، بیشترین سود را به دست آورید و اگر استراتژی درستی در این زمینه داشته باشید، قطعا به جایگاه مطلوبی دست پیدا خواهید کرد. اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک و چگونگی تعریف استراتژی برای آن را در ادامه مطالعه خواهید کرد.

تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک

چرا تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد؟

هر کسب و کار در ابتدای راه هنوز بودجه و سرمایه ی زیادی نداشته و قطعا نمی تواند هزینه ی تبلیغاتی که برندهای بزرگ دنیا مانند آی بی ام یا نایک پرداخت می کنند را برای معرفی محصول خود اختصاص دهند. در نتیجه باید به دنبال روش هایی بود که با هزینه ی کمتر، سود بیشتری بدست آورد. تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک هزینه ی زیادی ندارد، اما نوعی سرمایه گذاری همیشگی می باشد. جالب است بدانید که 68 درصد از برندهای موفق در بازاریابی از طریق تولید محتوا، تنها یک نیروی حرفه ای در این زمینه استخدام می کنند.

نکته ی مهم که در تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک مد نظر داشت این است که تنها بالا رفتن ترافیک سایت دلیل بر موفقیت نیست و باید بتوانید همزمان با بالا بردن ترافیک سایت، به سود رسید.

 

تولید محتوا حرفه ای

انواع تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک

تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک و معرفی آن به دیگران و رسیدن به جایگاه مطلوب در نتایج موتورهای جستجو، انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایای خاصی دارند.

  • بهترین نوع تولید محتوا، قرار دادن بخشی به نام وبلاگ روی سایت و ایجاد محتوا بر اساس کلمات کلیدی هدف می باشد. انتخاب کلمات کلیدی و سرمایه گذاری بر روی آنها به مساله ی مهمی به نام تعریف استراتژی تولید محتوا وابسته می باشد که در بخش های بعد به آن اشاره خواهیم داشت.

  • تولید محتوا و بازاریابی با ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ نوع بسیار موثر برای معرفی مشاغل کوچک و نو پا می باشد که برخی از آنها بهترین ROI یا نرخ برگشت سرمایه را دارند. داشتن کمپین های هدفمند و خلاقانه 76 درصد بیشتر از روش های ارسال گروهی ایمیل که در گذشته انجام میشد، می تواند موثر باشد.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای خبری، ویدئویی، آموزشی و پادکست ها یکی از بهترین شیوه ها برای معرفی کسب و کارهای کوچک می باشد که اگر خلاقیت را چاشنی فعالیت کنید، قطعا به نتایج بسیار مطلوبی در این حوزه دست پیدا خواهید کرد.
     

تولید محتوا

تعریف استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک

با نگاهی به نوع فعالیت اغلب استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و نوپا که توانستند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند، کاملا متوجه نقش تولید محتوا در آنها خواهید شد. تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک تنها نوشتن متن یا جمع آوری اطلاعات از سایت های مختلف و قرار دادن آن در سایت هدف نیست، بلکه تولید محتوا بر اساس هدف و کاملا مطابق با استراتژی دلیل موفقیت آنها می باشد. برای تعریف استراتژی تولید محتوا در کسب و کارهای کوچک باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:
 

تولید محتوا ظریف گرافیک

شناسایی مخاطبین هدف

تولید محتوا فقط برای قرار دادن روی سایت و شبکه های اجتماعی نیست، بلکه برای جذب مخاطب و ایجاد رضایت در آنها می باشد. قبل از استخدام نیروی تولید محتوا و ورود به این نوع بازاریابی باید بتوانید مخاطبین هدف، گروه سنی و علایق آنها و چیزی که از شما انتظار دارند را کاملا شناسایی کنید و بر این اساس برنامه ریزی نمایید.
 

توجه به تصاویر

به همان اندازه که یک تولید محتوای حرفه ای می تواند مخاطب را راضی کند و مدت زمان ماندگاری آن را در سایت بالا ببرد، استفاده از تصاویر مناسب و مرتبط با مطلب نیز اهمیت دارد. تصاویر با کیفیت، ایفوگرافیک و ارائه ی نمودارهای آماری دقیق و معتبر و آموزش های تصویری در تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند محتوای متنی را جذاب و گیراتر کند.
 

تولید محتوای قابل اشتراک گذاری

در انتخاب موضوع دقت کنید و سعی کنید مطالبی را به مخاطبان اصلی تان ارائه دهید که قابل اشتراک گذاری باشند. قرار دادن آیکن های اشتراگ گذاری محتوا در کنار هر مطلب این فرصت را در اختیارتان قرار می دهد تا در صورت جذاب بودن موضوع، مخاطب با دیگران به اشتراک بگذارد و در نتیجه کاربران بیشتری به سایت شما وارد خواهند شد.
 

تولید محتوا حرفه ای ظریف گرافیک

تولید محتوا بر اساس برنامه و طرح

هیچ موفقیتی بدون داشتن برنامه و طرح به دست نخواهد آمد و تولید محتوا نیز از این قضیه مستثنی نیست. کلمات کلیدی مربوط به شغل خود را به درستی انتخاب و با ابزارهای مختلف برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، لیست کاملی از چیزی که قصد دارید به آن دست پیدا کنید را تهیه نمایید. بعد از مشخص شدن کلمات کلیدی هدف، حال باید موضوعات جذاب و مرتبط با همان کلمات تولید و به مخاطب ارائه دهید. البته لازم به ذکر است که اصول تولید محتوا بر اساس سئو را باید در نظر بگیرید.

تولید محتوا

برون سپاری تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک

همان طور که قبلا اشاره کردیم، تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی دارد و نسبت به سایر انواع تبلیغات نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد. برای این منظور می توانید نیروی حرفه ای در این زمینه استخدام کنید. اما واقعیت این است که افراد متخصص در تولید محتوا ممکن است به راحتی در شهر و منطقه ی نزدیک به محل کار شما وجود نداشته باشد، در نتیجه بهترین کار برون سپاری تولید محتوا و استخدام افراد به صورت دورکاری می باشد. با این روش هزینه هایتان تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و در مقابل سود بیشتری خواهید داشت.

انتخاب تیم تولید محتوای حرفه ای یکی از مهم ترین گام هایی می باشد که باید به آن توجه ویژه داشته باشید تا نرخ ROI را براحتی افزایش دهید. تیم تولید محتوا ظریف گرافیک با داشتن افراد متخصص و با تجربه، سابقه ی فعالیت با برندهای بسیار نام آشنا در حوزه های مختلف را دارد و می تواند برای تولید محتوا و تولید رپورتاژ آگهی گزینه ی مناسبی باشد. برای ارتباط با تیم ظریف گرافیک، می توانید از منوی تماس با ما استفاده نمایید. ما همه روزه و به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما هستیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288