مجوزها

تفاوت تولید محتوای مقالات گردشگری با سایر مقالات

  • اشتراک گذاری:
30 بهمن 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1231 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوا یکی از پر درآمد ترین کسب و کارهای روز دنیاست و در صنعت گردشگری این دانش پیشرفت چشمگیری داشته است. بسیاری از مخاطبان و مشتریان از طریق سرچ در مورد موضوع و یا مکان گردشگری جذب سایت می شوند و به دنبال آن، محتوای سایت را دنبال می کنند. اگر در تولید محتوای گردشگری، حس آمیزی و استعاره های ادبی بکار ببرید، سفر و جذابیت های منطقه را برای شخص دو چندان خواهید کرد که یک حرکت موفق و مثبت است و این کاربر را به مشتری تبدیل خواهید کرد. هنگامی که لحن روان و واضح باشد، مخاطب نیازی به فهمیدن و فکر کردن روی تک تک جاذبه­ های هر شهر یا منطقه دیدنی نخواهد کرد.

دقت داشته باشید گاهی مشت نشانه خروار است و در اولین پاراگراف محتوای شما معرف خود به مخاطب است و نقش مهمی در جذب وی خواهد داشت پس بهترین­ها را ارائه دهید که در یک نگاه معرف مطلب شماست. برخلاف محتوای علمی، آموزشی و مواردی از این قبیل، در تولید محتوای گردشگری بهتر است با کاربران صمیمی و خودمانی باشید، گویا که خاطرات سفر و یا جذابیت هایی که در راه برایتان تجربه شده را بازگو می کنید. با این اوصاف مخاطب لحظه به لحظه خود را در محیط همراه شما تصور می کند.

تولید محتوای حرفه ای ظریف گرافیک

تاثیر آداب و رسوم کشور های مختلف در تولید محتوای گردشگری

در نظر بگیرید محتوایی در مورد یک منطقه گردشگری از یک کشور بیگانه قرار است بنویسید و برای مخاطب میخواهید همه مسائل را شرح دهید. بهترین حالت ابتدا در مورد فرهنگ آداب و رسوم مردم آن مرز و بوم کمی صحبت کنید تا اندک آشنایی و شناخت را به کاربر داده باشید. در صورتی که تمایل به نوشتن محتوای هیجان انگیز دارید می توانید در هنگام شرح اتفاقات عجیب و غریب سفر، ماجرا را کمی مرموز و حساس نشان دهید و در پی آن به فرهنگ و یا رسمی که در پشت آن اتفاق نهفته است اشاره کنید. این هنر یک نویسنده­ی محتواست که مخاطب را قرار است از چه طریق به دنبال کردن و خواندن کل مطلب تشویق کند. دانستن آداب و رسوم و نحوه­ی معاشرت با غریبه­ ها بهترین دلایلی است که کاربر علاقمند خواهد شد تا مقاله ی شما را بخواند و در مورد کشور مقصد بیشتر بداند. بسیاری از نکاتی که در مقالات گردشگری مطرح می شود، کمک بسیار زیادی به مسافرانمی کند و چه بسا توصیفات و توضیحات در بعضی وبسایت های گردشگری بقدری کامل است که مسافر با دیدن هر منطقه، احساس می کند قبلا به آنجا سفر کرده است.

تولید محتوای تصویری و حرفه ای

تفاوت مخاطب محتوای گردشگری با مخاطب سایر محتوا­ها

اول از همه در تولید محتوا باید مخاطب را بشناسید و دقت کنید چه اطلاعاتی و با چه بیانی نوشته را تاثیر گذارتر خواهد کرد. در تولید محتوای پژوهشی، علمی، پزشکی و غیره مخاطب نیازی به طنز پردازی و قوه ی تخیل نویسنده ندارد و بیشتر می خواهد با واقعیات و شاخه ی علمی مورد نظر آشنا شود و اطلاعات لازم را کسب کند. اما هنگامی که به تولید محتوا در زمینه ی گردشگری، خبری، آموزشی و یا این قبیل موضوعات می پردازید می توانید از انواع روش های نگارش محاوره، طنز پردازی و در عین حال روان نویسی استفاده کنید.
 

انواع تولید محتوا در مقالات گردشگری

همیشه نمیتوان زیبایی ها و واقعیت ها را با نوشته به مخاطب القا کرد، علی الخصوص در محتوای گردشگری که مخاطب مشتاق دیدن و درک بهتر است. گاهی از تولید محتوای تصویری و ویدئویی در مقالات استفاده کنید و یا ارائه توضیحاتی در قالب پادکست جهت اطلاعات بیشتر و یا خلاصه ای از مکان های دیدنی مقصد داشته باشید. کاربران جذب محتوایی می شوند که از بیشترین امکانات و روش ها برای مفهوم بودن یک موضوع استفاده کرده باشد. گاهی یک ویدئوی 5 دقیقه ای می تواند با محتوای 2000 کلمه ای به راحتی در بیان موضوع به مخاطب به رقابت بپردازد و موفق تر عمل کند.

تولید محتوای حرفه ای تصویری

رعایت اصول سئو و الگوریتم موتورهای جستجو در تولید محتوای گردشگری

اشتباهات رایجی که بسیاری از اینفلوئنسرها و فعالین در زمینه گردشگری هم مرتکب می شوند، استفاده از محتوای تکراری و کلمات کلیدی بیش از اندازه است که مخاطب را به وجد نخواهد آورد. بگذریم از اطلاعاتی که بسیاری از سایت ها از این طرف و آنطرف کپی برداری می کنند، نوشتار خشک و خشن و بی احساس بازخورد و فیدبک مثبتی را برایتان نخواهد داشت. منحصر به فرد بودن در دنیای گردشگری که دائم اطلاعات را بازیابی و یا بازنویسی می کنند، باعث بهتر شناخته شدن محتوایتان خواهد شد. کلمات کلیدی مقاله را در همه جملات و پاراگراف ها قرار ندهید ممکن است مخاطب در همان ابتدا از سایت و صفحه شما خارج شود.درست است که یکی ازاصول سئو استفاده از کلمات کلیدی در مقاله است و در سرچ موتورهای جستجو به شما رتبه می دهد، اما این رتبه در ازای علاقه و احساسی است که مخاطب به محتوای شما نشان می دهد، پس استفاده بی رویه از کلمات کلیدی را کنار بگذارید و تعداد را در حد نرمال و بجا استفاده کنید. قطعا مخاطب علاوه بر خواندن مقاله به اهمیت و ارزشی که برایش قائل شده اید و محتوای ارزشمندی را فراهم کرده اید را بیشتر میداند. در نظر داشته باشید مخاطب شما صرفا یک ماشین جستجو کلمات کلیدی کسب و کار شما نیست، بلکه انسانی است با شعور و قدرت درک و به طبع هرچقدر تولید محتوای جذاب تری داشته باشید مخاطب بیشتر و ماندگاری بالاتری در آمار سایت دریافت خواهید کرد.

تولید محتوای ارزان ظریف گرافیک مشهد

بکار گیری قدرت تخیل در تولید محتوای گردشگری

شاید داستان آن شرلی را شنیده باشید، دختری خیال پرداز و پر از آرزو های بزرگ، مکان هایی را که دوست داشت با قدرت تجسم فوق العاده ای توصیف کرد و از شنیدن وصف آن همه زیبایی شاید خودمان را در محیط تصور می کردیم. چنین نویسنده ی هنرمند و چیره دستی به خوبی می داند که احساسات مخاطب خود را چطور جریحه دار کند و همه فکر و خیال خود را در ذهن وی تشدید کند. قوه ی تخیل و بکارگیری احساس های مثبت در گردشگری بیشتر از سایر محتوا های تولیدی کاربرد دارد و اینگونه نوشتن ها مستلزم تجربه و قدرت نوشتار بالایی است. تیم تولید محتوای ظریف گرافیک در این زمینه با همراهی افراد خبره تمام تلاش خود را در ارائه محتوای جذاب و منحصر به فرد نموده و در این زمینه آماده همکاری با تیم های حرفه ای می باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288