مجوزها

تغییرات درطراحی لوگو جدید ZARA و SLACK و نظر منتقدان

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 3207 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

چندی پیش مارک اسلاک طراحی مجدد آرم داشت و پس از آن خبر از کیت اسپید و حالا هم زارا  رسیده است که طراحی لوگوی جدید داشته اند. برند­های معروف اسپانیایی دائم در حال به روز کردن خود هستند و حرکتی را به سمت لوگوهای مینیمال آغاز کرده­ اند. در واقع لوگو­­ تنها ماهیت یک سازمان را نشان نمی ­دهند بلکه همه المان­ها و حروف در طی یک همپوشانی به عنوان چهره­ ی برند خود را به همگان معرفی می­ کند. 

طراحی لوگو خلاقانه و حرفه ای

چه کسی لوگوی زارا را طراحی مجدد کرده ­است؟

همه ما مشتاق این مطلب هستیم که افراد خلاق و پشت پرده­ ی این ماجرا را بهتر بشناسیم. اینطور نیست؟ بسیار خب تنها می شود به بارون اند بارون اشاره کرد، آژانس تبلیغاتی که این مسئولیت را برعهده گرفته­ است. این کمپانی توسط فابین بارون فرانسوی و همچنین یک کارگردان هنری تاسیس شد که برای کسب ­و­کار خود در بازار هارپر، Interview Magazine، دیور(Dior)، Coach، Bottega Venetaو بسیاری ازبرندهای دیگر فعالیت کرده­ و محبوبیت بسیاری کسب کرده ­است.

طراحی لوگوی سازمانی و تجاری

در لوگوی جدید زارا چه خبر است؟

تایپوگرافی جدیدی که در لوگوی زارا صورت گرفته در سایت بارون_بارون می توان یافت.تایپوگرافی که به صورت امضا در وبسایت خود نوشته است گویا از روی علاقه ­ای خاص طراحی شده اما همچنان هویت بصری خود را برای مشتریان حفظ کرده است. همه حروف در لوگوی نام­ های تجاری، بهم وابسته اند و در کنار هم معنی می­ دهند. در لوگوی ZARAحروف Z و R اکنون منحنی طرح را برجسته تر کرده ­اند و اینبار زارا لوگوی جدید خود را با قوس­ های ظریف و پیچیده­ تر رونمایی کرده ­است. لوگوی جدید لوکس و شیک تر از سابق شده و حروف همپوشانی متفاوتی به خود گرفته ­اند اما در­کل شکل بصری و اصلی خود را نسبت به سابق حفظ کرده ­است.

لوگوی قبلی زارا چطور به نظر می ­رسید؟

لوگوی قدیمی زارا جاذبه­ ی بصری جالبی داشت، آرم ساده با فونتی زیبا که به سبک رومی و نازک نوشته شده­ بود. به عبارت دیگر لوگوی اولیه ی زارا خیلی ساده، عامیانه و قابل پیش بینی در یک نگاه بود که به شناخت لوگو منجر می ­شد.


طراحی لوگو مشهد ارزان

واکنش دنیای مجازی به لوگوی جدید زارا

تغییرات جدید در کسب­ وکارها همیشه منتقدان و طرفداران خاص خود را داشته است. عده ­ای نقاط قوت و مثبت را یاد می ­کنند و عده­ ای به دنبال مخالفت و یا انتقاد از چرایی کار­های جدیدهستند و زارا نیز از این قاعده مستثنی نیست. لحظه­ای که زارا نشان جدید خود را تبلیغ کرد، منتقدان شروع به انتشار افکارشان کرده و اظهار ناخرسندی کردند که این طرحی نیست که از زارا توقع داشتند و از سوی دیگر برخی نمونه­ ی جدید را مورد تحسین و تمجید قرار دادند.

تغییرات لوگو جدید SLACK

تغییرات جدید در لوگوی اسلاک بحث ­هایی را به دنبال داشت که به نظر می ­رسید ایده­ ی اصلی لوگو از سواستیکا حذب نازی گرفته شده ­است. طبیعتا لوگویی که در شروع فعالیت یک کسب ­و­کار طراحی می­ شود، پرسنل و مشتریان با آن برند ارتباط عاطفی خواهند گرفت. اما در گذر زمان، شرکت ­ها دائما در حال رشد و گسترش هستند و در طی آن گاهی نیاز به تغییراتی در لوگو دارند تا به برند، ساختار و هویت جدید دهند. قطعا هر برند زمانی که در نشان خود تغییراتی می­ دهد در پی آن مأموریت های جدیدی را آغاز خواهند کرد که محصولات و یا خدمات جدیدی را، راه اندازی می­ کنند. استراتژی­ های جدید و متفکرانه ­ی یک برند تغییرات را در همه­ ی زمینه ­های شغلی هر زمان که نیاز باشد اعمال می نماید و مسیر­های جدیدی را پیش روی آن برند می­ گذارد. سواستیکا یک از نماد­های ملی آلمان نازی بود. از آن زمان به بعد نمادی از نفرت و تعصب نژادی است. استفاده از این نماد در بسیاری از کشور­ها ممنوع است و اگر کسی این نماد را در انظار عمومی نشان دهد، جرم محسوب می ­شود.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

تاریخچه ­ی اسلاک

اسلاک فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرد و طی دوره ای کوتاه به یکی از محبوب ­ترین برند­ها تبدیل شد و لوگوی جدیدی را برای هویت خود تعریف کرد. اگر به لوگوی اسلاک نگاهی بیاندازید در چهار رنگ به صورت شخصی­سازی طراحی شده. در نقطه تقاطع خطوط، رنگ ­های مختلف را می ­بینید که چهره­ ی زیبایی به لوگو داده ­است. نام برند اسلاک در کنار لوگو به رنگ خاکستری قرار گرفته ­است.

شکل جدید لوگوی اسلاک

هویت جدیدی که برند اسلاک به لوگوی خود داد شامل تغییرات زیادی بود. لوگوی جدید با چیدمان منظم از قطراتی به شکل آب است که چهار رنگ قبلی لوگوی اصلی را در خود حفظ کرده ­است اما به شکلی سازمان یافته ­تر و منظم اجرا شده ­است. تغییرات در فونت فقط شامل تغییرات جزئی در حرف  “a”بود و رنگ فونت در نوشتار لوگو از خاکستری به سیاه تغییر کرد.

طراحی لوگو در سریع ترین زمان حرفه ای

تغییرات جدید سازمانی در پی تغییرات لوگوی اسلاک

شرکت اسلاک تغییرات را انجام داد و در بیانیه ­ای آورده است که در حال تغییر ساختار دیگر عناصر بازاریابی، وب­سایت و محصولات است. آرم جدید نیز پس از چند ماه روی همه سکو­های تبلیغاتی خواهد رفت. این تغییرات در شرکت اسلاک انجام خواهد شد و ممکن است مدتی زمان ببرد تا همه چیز مرتب شود و مردم بتوانند به لوگوی جدید عادت کنند. شما در مورد لوگوی جدید اسلاک چه فکر می ­کنید؟

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288