مجوزها

موثرترین پیش بینی های MOZ برای سئو در 2021

  • اشتراک گذاری:
15 اردیبهشت 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1287 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

سئو یکی از مهم ترین مسائل در دنیای پر از رقابت امروز بوده و هر سال شاهد نتایج شگفت انگیزی در این زمینه می باشیم. با توجه به بررسی ها و آنالیزهای انجام شده توسط تیم MOZ، پیش بینی هایی برای سئو در سال 2021 ارائه شده است که اطلاع از آنها می تواند تا حد زیادی استراتژی و روش کار سایت ها را دچار تغییر و تحول کند. در ادامه به این پیش بینی ها خواهیم پرداخت. با ظریف گرافیک همراه باشید.

سایت ماز

موفقیت سایت های ارائه دهنده پاسخ های مختصر و مفید در سئو

گوگل به کاربر و میزان رضایت آن از سایت اهمیت بسیار زیادی قائل است و نتایج نشان می دهد که این اهمیت و توجه در سال 2021 بیشتر شود. با توجه به این که اغلب افراد برای دست یافتن به پاسخ سوالاتشان در اینترنت جستجو می کنند، در نتیجه سایت هایی از نظر گوگل به رتبه های مطلوب دست پیدا می کنند که پاسخ های مختصر و مفید را ارائه دهند.
 

بالا رفتن جایگاه جستجوی صوتی در سئو

واقعیت این است که کاربران در دنیای امروز به شدت تنبل شده و حتی فرصت تایپ کردن سوالات را نیز ندارند، در نتیجه جستجوهای صوتی بر روی اغلب سایت های برتر قابل ارائه می باشند. سایت هایی در 2021 می توانند در سئو تحول عظیمی ایجاد کنند که بتوانند پشتیبانی از جستجوی صوتی را ارائه دهند.
 

سئو ظریف گرافیک

توجه به بهینه سازی سایت برای موبایل

البته مساله ی اهمیت نسخه ی موبایل و سرعت و نحوه ی نمایش محتوا بر روی دستگاه های تلفن همراه جدید نیست و در چند ماه اخیر، گوگل آن را برای اکثر سایت ها اجرا نموده است. اما بررسی های نشان می دهند که در 2021 به بعد این شاخص چهره ی پر رنگ تری داشته و باید به بهبود فاکتورهای سئو موبایل در سایت دقت شود.
 

پر رنگ شدن نقش SERP در پیدا کردن کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و پر رقابت یکی از مهم ترین مسائل در تولید محتوای حرفه ای و موفقیت در سئو می باشد. با وجود ابزار و سایت های مختلفی که کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهند، نتایج بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که در 2021 به اهمیت SERP افزوده شده و سایر سایت ها نقش کم رنگ تری در این حوزه خواهند داشت. برای اینکه بتوانید تولید محتوای حرفه ای داشه باشید و استراتژی مناسب و هدفمندی را تعریف نمایید، باید ابتدا کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید و هیچ چیز به اندازه ی پیشنهادات گوگل با SERP نمی تواند موثر باشد.
 

تولید محتوا: پیشبنینی سایت ماز ظریف گرافیک

محتوای ویدئویی موثر در سئو

هر چه به جلوتر گام برمیداریم، نقش صوت و ویدئو در جذب کاربر و بالا رفتن میزان رضایت آنها از سایت و در نتیجه بهبود سئو بیشتر احساس می گردد. سعی کنید تولید محتوای ویدئویی را به عنوان بخش مهمی از فعالیت تان در جذب مخاطب و معرفی برند در نظر بگیرید. ارائه ی محتوای متنی به صورت ویدئوهای کوتاه و آموزنده تاثیر بسیار زیادی بر سئو داشته و می تواند تا حد زیادی در جذبمخاطبان بیشتر به سمت سایت موثر باشند. این تاثیر در سال 2021 بیشتر از سالهای قبل احساس خواهد شد و باید به آن نگاه ویژه داشت.
 

اهمیت سئو محلی برای گوگل

نتایج نشان می دهند که گوگل هر روز به بازخورد کاربران با ورود به سایت اهمیت بیشتری می دهد و برای مثال سایت را مانند فضایی برای تفریح و خوشگذرانی برای کاربران در نظر میگیرد. بعد از ورود کاربر به سایت، بر اساس نوع نورپردازی و زیبایی های موجود در فضا و میزان صمیمیت موجود در آن به سایت مورد نظر امتیاز می دهد. از جمله فاکتورهایی که می تواند میزان رضایت کاربر را از فضای داخلی سایت تعیین کند، مدت زمان ماندگاری در آن و همچنین افزایش کاربران به مرور زمان می باشد.
 

تولید محتواظریف گرافیک

توجه به موقعیت مکانی کاربر در نتایج جستجو

اگر کمی به نتایج بدست آمده توسط جستجوهای گوگل دقت کنید، بدون شک متوجه خواهید شد که اخیرا گوگل نتایجی را بر اساس موقعیت مکانی کاربر نمایش می دهد و این ویژگی در سال 2021 بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. سعی کنید به خواسته های افراد و کاربرانی که در موقعیت مکانی و در فاصله ی اندکی با شما هستند بیشتر توجه کنید و بر همین اساس به تولید محتوا بپردازید.
 

سئو ظریف گرافیک

توجه بیشتر بازاریابان به SERP

به احتمال زیاد تا این قسمت از مطلب کاملا متوجه میزان اهمیت SERP در سئو شده اید و دلیل آن توجه گوگل به سوالاتی می باشد که کاربران به دنبال نتایج آن هستند. با بررسی موتورهای جستجوی عمودی مانند google jobs ، google flights، google hotels و google shopping نتایج نشان می دهند که بازاریابان در سالهای اخیر و مخصوصا در 2021 به دنبال پیدا کردن نام برند خود در بین کلمات کلیدی موجود در SERP می باشند.
 

برقراری تعامل با کاربران

یکی از مسائل بسیار مهم برای گوگل، توجه به نظرات کاربران در سایت ها و برقراری تعامل و پاسخگویی به آنها می باشد. در کسب و کارهای محلی این مسالهاز اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید بتوانید به سوالات به درستی پاسخ دهید تا میزان رضایت کاربر از سایت و در نتیجه سئو بهبود مطلوبی پیدا کنید.

تولید محتوا

تولید محتوای حرفه ای و خلاقانه

حدود یک سوم از افرادی که از جستجوهای اینترنتی استفاده می کند، به دنبال دست یافتن به پاسخ سوالاتشان هستند و شما به عنوان شخصی که سعی در جذب مخاطب دارید، باید با تولید محتوای خلاقانه و جذاب و مفید به این خواسته به درستی پاسخ دهید. توجه به اصول تولید محتوا و کاربرد و انتخاب درست کلمات کلیدی از مهم ترین فاکتورها در این حوزه می باشد که با داشتن دانش و تجربه به آن دست پیدا خواهید کرد. اگر دانش و تجربه ی کافی در این زمینه ندارید، می توانید از برون سپاری آن استفاده نمایید. تیم تولید محتوای ظریف گرافیک با داشتن افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه که سابقه ی همکاری با برندهای نام آشنا را دارند، در کنار شما و همراهتان برای دست یافتن به رتبه های برتر و دیده شدن در صفحه ی اول نتایج جستجوی گوگل می باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288