مجوزها

کپی رایتینگ همان تولید محتواست؟

  • اشتراک گذاری:
22 اسفند 1397 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1336 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

دو اصطلاح بسیار کاربردی در دنیای تبلیغات و بازاریابی که در اکثر مواقع با هم مترادف در نظر گرفته میشوند، کپی رایتینگ و تولید محتوا می باشد و برخلاف تصور اغلب افراد، تفاوت زیادی با هم دارند. به عبارت دیگر کپی رایتر دارای مهارت ها و سبک نوشتن کاملا متفاوت با یک نیروی تولید محتوا می باشد که تسلط بر آنها می تواند تا حد بسیار زیادی به فروش محصول منتهی گردد. تفاوت های کپی رایتینگ و تولید محتوا را در ادامه معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید

تولید محتوا

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ به نوعی نوشته و متن تبلیغاتی گفته میشود که هدف اصلی در آن ترغیب مخاطب به خرید می باشد. به نویسنده و کسی که در کپی رایتینگ مهارت داشته باشد، کپی رایتر گفته میشود. در واقع هنر اصلی یک کپی رایتر، بازی با کلمات و داستان سرایی به شیوه ای جذاب می باشد تا بتواند احساسات مخاطب را برانگیزد و در نهایت احساس نیاز به محصول را در وی ایجاد کند. کپی رایترها در دنیای پر از رقابت امروز از درآمد بسیار بالایی برخوردار بوده و در صورت داشتن مهارت های کافی براحتی توسط برندهای معروف جذب میگردند.

کپی رایتینگ

تولید محتوا چیست؟

یکی دیگر از انواع متون تبلیغاتی و بازاریابی، معرفی محصول با رعایت استانداردهای لازم می باشد که در واقع همان تولید محتوا می باشد. یک نیروی تولید محتوا حتما لازم نیست شخص و مخاطب را به خرید ترغیب کند، بلکه وظیفه ی آن معرفی محصول و یا خدمات یک برند می باشد. سادگی، استفاده از اطلاعات جامع و کامل و در نظر گرفتن اصول سئو از جمله مواردی می باشد که می توانند به شخص در تولید محتوای حرفه ای کمک کنند.
 

مهارت های لازم در کپی رایتینگ

برای دست یافتن به موفقیت در کپی رایتینگ لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید تا بتوانید با رعایت آنها مخاطب را راحت تر به سمت محصول مورد نظر جذب کنید.

تولید محتوا ظریف گرافیک

عنوان جذاب

اولین چیزی که می تواند چشم ها و ذهن مخاطب را به سمت یک مطلب و متن تبلیغاتی جذب کند، عنوان می باشد. همیشه بخاطر داشته باشید که مطالب کاملا خلاقانه و جذاب و کاربردی بدون عنوان جذاب، هیچ جذابیت و بازخوردی مثبتی را به همراه نخواهند داشت. کپی رایترهای نام آشنا ساعتها و چه بسا چندین روز را برای خلق یک عنوان مناسب سپری می کنند.
 

داستان سرایی

نویسنده ی کپی رایتینگ یا همان کپی رایتر باید از زبان مخاطب حرف بزند و نوعی احساس صمیمیت بین آنها وجود داشته باشد. داستان سرایی و استفاده از مطالب به ترتیب اهمیت و اولویت به شکل کاملا داستان گونه می تواند گام به گام احساس نیاز به محصول را در شخص ایجاد نماید. کپی رایتر در واقع یک نویسنده ی داستان با دید تبلیغاتی می باشد که مهارت در آن وی را به موفقیت های زیادی سوق خواهد داد.

تولید محتوا حرفه ای

خلاقانه

کافیست زمان اندکی را در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف سپری کنید تا با حجم بالایی از متون تبلیغاتی روبرو شوید. در بین تمام این مطالب تنها تعداد اندکی ذهن شما را به چالش میکشند و نگاهتان برای دقایقی بر روی آنها متمرکز خواهد شد. ذهن های خلاق بهترین گزینه در تبلیغات دنیای امروز می باشند و همین خلاقانه نوشتن است که می تواند باعث جذب مخاطب به محصول و خدمات خاص گردد.هیچ وقت فراموش نکنید که خلاقیت رمز و کلید اصلی موفقیت در دنیای امروز می باشد.
 

ساده نویسی

کنار گذاشتن ابهامات و عدم استفاده از کلمات سخت و سنگین نه تنها متن را جذاب نمی کند، بلکه شیوه ای اشتباه برای ترغیب و برانگیختن مشتری برای انتخاب یک محصول می باشد. ساده و بی آلایش بنویسید و شک نکنید که همه با سادگی خیلی راحت تر ارتباط برقرار میکنند. کپی رایترهای معروف دنیا کاملا به نقش سادگی در متون تبلیغاتی پی برده اند و نمونه ی بارز آن را در تبلیغات محصولات اپل می توان مشاهده کرد.
 

بخش های مختلف کپی رایتینگ

اگر بخواهیم کپی رایتینگ را به چند بخش کلی تقسیم کنیم، می توان گفت که یک فرد متخصص در این حوزه باید بتواند سه گام اصلی را به درستی بردارد:

تولید محتوا خلاقانه

شناخت مخاطب

هدف در کپی راتینگ همان طور که قبلا اشاره کردیم، جذب مخاطب به سمت یک محصول و ترغیب وی برای خرید آن میباشد. تا یک نویسنده نتواند ویژگی های اخلاقی، گروه سنی، تمایلات و نیازهای مخاطبین هدف را شناسایی کند، چطور می توان انتظار موفقیت در این زمینه را داشت؟ قبل از هر چیزبا توجه به نوع محصول باید با به کار بردن علوم روانشناسی مخاطب را به طور کامل شناخت و سپس نسبت به شیوه های جذب آن وارد تحقیق و بررسی شد.
 

تقویت مهارت نویسندگی

کپی رایتر باید ذهن خلاق و قدرت نویسندگی خوبی داشته باشد و بتواند به خوبی با کلمات بازی کند. داستان سرایی، خلاقانه نوشتن و به چالش کشیدن مغز مخاطب از جمله مهارت هایی می باشند که یک نویسنده ی متون تبلیغاتی باید آنها را تقویت کند.
 

کپی رایتر

شناخت محصول

برگزاری جلسات ابتدایی با مسئولین و مدیران برند به منظور آشنایی با محصول و ویژگی های بارز و منحصر به فرد آن یکی دیگر از گام های مهم در کپی رایتینگ می باشد. چطور می توان از شخصی که محصول را بدرستی نشاخته است، انتظار متن کاملا شیوا و گویا و جذاب داشت؟

برای آشنایی بیشتر با سایر متنوع تبلیغاتی و روش های رسیدن به موفقیت در تولید محتوا، در مطالب بعدی با تیم تولید محتوا ظریف گرافیک همراه باشید.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288