مجوزها

استفاده از تقویم محتوا در بازاریابی محتوا چه اهمیتی دارد؟

  • اشتراک گذاری:
16 فروردین 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1505 0 تولید محتوا
آنچه در این مطلب می خوانید:

دنبال کردن استراتژی های بازاریابی محتوا را می توان با تقویم محتوا محقق کرد و پیوستگی و انسجام بیشتری را در کسب و کار برقرار نمود. یک کسب و کار در صورتی موفق است که نیازهای بازار و مخاطب را شناسایی می کند و با توجه به آن به تولید محتوا می پردازد. مدیران موفق برای ایده پردازی و ارائه محتوا نیاز به زمان کافی دارند تا در طی مدت مشخص به ارائه ی نظرات خود در مورد موضوع خاص بپردازند.

انتشار محتوا با توجه به اتفاقات روز جهان، در طی فعالیت یک کسب و کار نشان از به روز بودن آن سازمان است و طبیعتا مخاطب این مهم را تشخیص خواهد داد. برای به روز بودن و ارائه محتوا در زمان مناسب نیازمند برنامه ای هستید که تقویم محتوا در اختیارتان قرار خواهد داد.

نوشتن تقویم محتوا

مزیت نوشتن تقویم محتوا در بازاریابی محتوا

تقویم محتوا و یا تقویم سردبیری در موفقیت یک وبلاگ بسیار موثر است. به راحتی می توانید آن را به وسیله ی اکسل، Google Calender و ... ایجاد نمایید در صورت لزوم طی زمان های مختلف قابل ویرایش خواهد بود. نوشتن تقویم محتوا به بازاریابی محتوا کمک شایانی می کند تا بهترین ها را تولید و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
 

  • جلوگیری از تولید محتوای تکراری

  • ایجاد محتوای جدید مطابق با نیاز روز

  • ایجاد تنوع در موضوعات بلاگ

  • استفاده ی بجا و اصولی از کلید واژه ها

  • تولید محتوا در زمان مناسب، با ارائه ی جزئیات و اطلاعات دقیق

  • ارزیابی محتوا (موفق و یا ناموفق بودن)
     

کتاب تقویم تولید محتوا به چه علت مفید است

مزیت تقویم محتوا در مدیریت محتوا در سال 1400

تقویم محتوا دارای ستون هایی است که موضوعات در آن دسته بندی می شوند و انجام امور مدیریتی محتوا را آسان نموده است.
 

  1. تعیین موضوع برای مدت زمان مشخص : می توان موضوعاتی را که طی سه ماه و یا ماه های بیشتر در نظر دارید را مشخص کنید. با اینکار لیست تعداد موضوعات، تکرار آن ها، موضوعات جدید و غیره را در خدمت خواهید داشت.

  2. مشخص کردن تاریخ انتشار محتوا : با دانستن تاریخ انتشار محتوا، محتوا نویسان زمان ایده آل برای تولید محتوا را در نظر می گیرند و با علم و دانش جامع تر به سراغ تولید محتوا می روند. صرف زمان برای تولید محتوا برابر است با ارزشی که برای مخاطب خود قائل می شوید.

  3. تعیین نویسنده برای هر موضوع:  برای جلوگیری از تداخل موضوعات محتوا نویسان.
     

دانلود نمونه تقویم محتوایی

  1. قرار دادن کلمات کلیدی در هر موضوع از سردرگمی و آشفتگی در محتوای هر موضوع جلوگیری خواهد کرد. به راحتی می توان با استفاده از کلمات کلیدی مشخص شده در هریک از مطالب، محتوایی قدرتمند ارائه نمود.

  2. تعیین فرمت محتوا: محتوای صوتی، تصویری، متنی و غیره مشخص می شود تا با توجه به زمان در نظر گرفته شده ارائه شود.

  3. قرار دادن CTA در آخر جدول تقویم محتوا: هر محتوایی که تولید می شود باید کاربر را به دنبال کردن ادامه مطلب هدایت کند. سعی کنید به دنبال انتشار مطالب در وبلاگ خود به عنوان تولید لید، دکمه ی CTA را قرار دهید و به محتوای خود نظم بیشتری ببخشید.
     

ارتباط پرسونای مخاطب با تقویم محتوا (تقویم سردبیری)

تقویم سردبیری به شما میزان بازخورد محتوا را نشان خواهد داد. یکی از مهم ترین بازخوردهایی که از آن خواهید گرفت، مشخص شدن نوع مخاطب، رده ی سنی و علاقه مندی های وی است. هر مخاطب محتوای مختص به خود را دنبال می کند و مطالعه ی مطالب نامربوط برای کاربر کسل کننده خواهد بود. رده ی سنی و نوع مخاطب را شناسایی کنید و با توجه به آن به تولید محتوا بپردازید. نسل های مختلف نیازهای مختلفی دارند، با مطالعه و افزایش سطح کیفی دانش تولید محتوا به ارائه اطلاعات جامع بپردازید تا وبلاگ و یا شبکه های اجتماعی جامع و محبوبی را به مخاطب عرضه کنید.

کتاب تقویم سردبیری
 

استفاده از تقویم محتوا در مدیریت شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد سازمان و برندهای مختلف است. با توجه به تنوع شبکه های اجتماعی می توان برای تولید محتوا در آن ها از انواع روشهای متنی، تصویری و غیره استفاده نمود. در تقویم محتوای شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام با توجه به تاریخ های مهم، رویدادهای پیش رو و مناسبت های مختلف می توان به تولید محتوا پرداخت. در صورتی که نیاز به جابجایی و یا تغییر موضوع در طی زمان های مختلف باشد به راحتی می توان موضوعات و یا عناوین را تغییر داد و یا جابجا نمود.
 

ساخت حرفه ای تقویم تولید محتوا 99

 

نکات تنظیم تقویم محتوا برای شبکه های اجتماعی

محتوایی که در شبکه های اجتماعی قرار گرفته می شود باید بر اساس اصول و برنامه ریزی انجام شود تا نتایج مثبت و مؤثرتری را به دنبال داشته باشد.

  • زمان انتشار پست ها در صفحات اجتماعی بسیار اهمیت دارد. باید بدانید کاربران و جامعه ی هدف کسب و کارتان در چه زمان هایی بیشتر فعال هستند و می توانند از پست های شما دیدن کنند.

  • محتوای تکراری و مشابه را در همه ی شبکه های اجتماعی منتشر نکنید. به طور مثال در اینستا گرام بیشتر به انتشار تصاویر و ویدئو، در تلگرام صدا و ویدئو و در یوتیوپ ویدئو بازخورد بسیار خوبی خواهند داشت. هر شبکه محتوای مختص به خود را دارد و حرکت هر کسب و کار با توجه به آن موفق خواهد بود.

  • میزان استقبال از موضوعات مختلف را بررسی کنید و موضوعات محبوب را افزایش دهید و سطح کیفی تولید محتوا را بیشتر کنید.
     

تقویم محتوایی برای اینستاگرام

اجرای تقویم محتوا در تیم تولید محتوای ظریف گرافیک

اگر در نظر دارید تا با تولید محتوا به کسب و کار خود رونق ببخشید و مشتریان بدون مرز داشته باشید، بهتر است محتوا را اصولی تولید و منتشر نمایید. محتوا نویسان حرفه ای با استانداردهای تولید محتوا به خوبی آشنایی داشته و می توانید در این زمینه با مشاوره، راهنمایی و همکاری، به موفقیت کسب و کارتان کمک نمایند. ما در تیم تولید محتوای ظریف گرافیک با نوشتن تقویم محتوایی به مجموعه نظم بیشتری بخشیده ایم تا تولید محتوا در زمان های مشخص انجام شود.

انتشار محتوا به طور منظم در زمان خاص باعث ارتقای رتبه ی وبسایت خواهد شد. تولید محتوای اصولی، کاربر پسند و مطابق با استانداردهای سئو زمانی معنا خواهند داشت که طبق برنامه ی روزانه یا ماهانه انجام شود. نظم و هماهنگی در انتشار محتوا مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت و در نتیجه در بین سایر رقیبان برجسته تر خواهید شد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288