مجوزها

تولید محتوا حرفه ای در دایره طلایی سایمون سینک

  • اشتراک گذاری:
9 فروردین 1398 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 2186 0
آنچه در این مطلب می خوانید:

تولید محتوای حرفه ای و هدفمند یکی از بزرگترین چالش های موجود در عصر دیجیتال می باشد که نیاز به آن در هر کسب و کاری براحتی احساس میشود. اما تولید محتوا در صورتی می تواند موثر باشد که استراتژی آن در دایره طلایی تعریف شود و مطابق با هر سه گام مهم در این دایره قدم برداشته شود. قانون دایره طلایی و راه های دست یافتن به تولید محتوای موثر و حرفه ای را در ادامه بیان خواهیم کرد. با ظریف گرافیک همراه باشید.

تولید محتوا حرفه ای

تولید محتوا حرفه ای چیست؟

قبل از اشاره به قانون دایره طلایی و گام های موجود در آن، در نگاه اول باید از خودتان سوال بپرسید که منظور از تولید محتوا چیست و چطور می توان صفت حرفه ای را به آن اختصاص داد. تولید محتوا یا بازاریابی محتوا یکی از روش های موثر در جذب مخاطب و دست یافتن به رتبه های برتر در نتایج موتورهای جستجو می باشد. در دنیایی که همه چیز به سمت فضای مجازی راه پیدا کرده است و اغلب مردم دنیا بیشتر از اینکه در دنیای واقعی در حال گشت و گذار باشند، در سایت ها و شبکه های اجتماعی مشغول هستند، نباید انتظار جذب مخاطب از طریق تبلیغات صرفا چاپی و پخش تراکت را داشت. در دنیای امروز باید مخاطب را از طریق جذب به سمت سایت یک برند به مشتری تبدیل کرد. این کار تا حد زیادی از طریق تولید محتوای حرفه ای و هدفمند انجام میشود.

دایره طلایی تولید محتوا

منظور از تولید محتوای حرفه ای در اینجا محتوای متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی به شیوه ای کاملا خلاقانه و بر اساس هدف اصلی برند مورد نظر می باشد و قطعا نباید آن را با مطالب کپی شده از سایر سایت ها اشتباه گرفت. به همین خاطر باید قبل از قدم گذاشتن در دنیای تولید محتوا، استراتژی مناسب داشت که بتواند راه و مسیر درستی را برای بازاریابی مشخص کند و در نتیجه مساله مهمی به نام قانون دایره طلایی توسط سایمون سینک در این زمینه معرفی شده است.

تولید محتوا ظریف گرافیک

قانون دایره طلایی چیست؟

دایره طلایی در واقع یک شیوه ی موثر برای ترسیم هدف و ایجاد چشم انداز مناسب برای رسیدن به موفقیت می باشد که از سه گام تشکیل شده است. برای مشخص شدن منظور اصلی از قانون دایره طلایی، تصویر زیر را مد نظر داشته باشید و از درونی ترین دایره باید شروع و در نهایت به لایه سوم رسید. چرا؟ چگونه؟ چه چیزی؟ این سه لایه تشکیل دهنده ی قانون دایره طلایی در هر کسب و کار می باشند که تا امروز باعث موفقیت بسیاری از برندهای نام آشنا شده اند. اما جالب است بدانید که بسیاری از کسب و کارها این دایره را کاملا برعکس و از بیرونی ترین به درونی ترین طی می کنند و در نهایت به نتایج مطلوبی دست پیدا نخواهند کرد.
 

تولید محتوا خلاقانه

گام اول دایره طلایی؛ چرا؟

تفاوتی ندارد که بخواهید دایره طلایی را در زندگی شخصی به کار ببرید یا در تولید محتوای با کیفیت برای کسب و کارتان، در هر صورت در اولین گام باید هدف را مشخص کنید. سعی کنید بر روی برگه تمام اهدافی که از راه اندازی سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی دارید را لیست نموده و آنها را به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنید. هیچ کدام از برندهای موفق دنیا بدون هدف کار خود را شروع نکرده و قطعا هر روز اهداف بالاتر و محکم تری را برای خود در این گام معرفی میکنند. پس در گام اول از خود بپرسید که چرا؟ قطعا پاسختان به این چرا می تواند راه را هموارتر و هدفمندتر کند.
 

گام دوم دایره طلایی؛ چگونه؟

در این گام باید فعالیت فعلی برند و کارهایی که برای جذب مخاطب و مشتری در حال انجام می باشد را بررسی نموده و در نهایت مشخص کنید که کدام قسمت های کار دارای اشکال و کدام شیوه ها موثرتر هستند. برای مثال اگر در زمینه تولید محتوای گردشگری فعالیت دارید، بهترین کار در این بخش بررسی نتایج و روال کاری تیم تولید محتوا و بررسی کاستی ها و نقاط قوت این بخش می باشد. با بررسی و آنالیز دقیق دستاوردها و روال فعالی کار برند می توانید تصمیم بگیرید که در ادامه چگونه مسیر را ادامه دهید تا به موفقیت دست پیدا کنید.
 

گام سوم دایره طلایی؛ چه چیزی؟

بعد از مشخص شدن هدف و شیوه ی کار، لازم است تمام گزینه هایی که می توانند در این روال به شما کمک کنند را مشخص کنید. برای مثال اگر تصور می کنید موفقیت برند شما در گرو داشتن بازاریابی حرفه ای محتوا می باشد، ابزارهای مناسب برای تعیین کلمات کلیدی را جستجو کنید و کلمات مورد نظر تمرکز داشته و استراتژی را بر آن اساس تعریف نمایید.
 

تولید محتوا خلاقانه

تعریف استراتژی تولید محتوا با دایره طلایی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، تولید محتوا بدون داشتن استراتژی موثر و هدفمند و بر اساس هدف اصلی برند، یک کار بیهوده و بی ارزش خواهد بود و تنها سرمایه و زمان را از دست خواهید داد. همراه داشتن یک تیم تولید محتوای با تجربه می تواند به شما در تعریف استراتژی کمک کند. سه گام قانون دایره طلایی با تجزیه و تحلیل هدف اصلی و بررسی وضعیت فعلی و داشته ها و نداشته های برند و در نهایت تعیین شیوه های لازم برای رسیدن به هدف، در واقع لازمه ی داشتن استراتژی موثر می باشند. قطعا هر اندازه وقت و زمان بیشتری را برای طی مراحل سه گانه قانون دایره طلایی اختصاص دهید و استراتژی را بر همان اساس تعریف نمایید، تیم تولید محتوا راحت تر و موثرتر می تواند ادامه راه را پیش ببرد.
 

تولید محتوا

چطور تولید محتوا حرفه ای داشته باشیم؟

تعیین استراتژی و تولید محتوای حرفه ای نیاز به دانش و تخصص داشته و باید با داشتن شناخت کافی از الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو و همچنین آشنایی با ابزارهایی از قبیل گوگل آنالتیک روند کار را به درستی طی نمود. اگر چنین افرادی را در تیم خود ندارید، تیم تولید محتوا ظریف گرافیک با داشتن افراد متخصص و با تجربه و سابقه فعالیت با برندهای نام آشنا در حوزه های مختلف می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. جهت برقراری ارتباط با تیم تولید محتوا ظریف گرافیک می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در منوی تماس با ما استفاده نمایید

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288