مجوزها

ضروریات طراحی لوگو در معماری + نمونه

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 18 آذر 1402 ) 7056 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از دوست داشتنی ترین مشاغل دنیا معماری است که از ذوق هنری و زیبایی های بسیاری برخوردار است. برای داشتن نام تجاری موفق در صنعت معماری مدرن و دکوراسیون باید هویت سازمانی قدرتمندی را ایجاد نمود. طراحی هویت بصری سازمان به یک برند جان می دهد و باعث آشنایی بهتر سایرین با آن مجموعه می شود که در صنعت معماری نیز بخشی از این معرفی بر عهده ی لوگو است.

لوگو شرکتهای معماری

لوگو شرکت های معماری به میزانی که این شغل از تنوع و جذابیت برخوردار است، باید حرفه ای و تاثیرگذار و به همان اندازه با ابهت باشد. زیرا وظیفه لوگو برقراری ارتباط مستحکم میان مخاطب و برند است که باید حاوی پیام تجاری و اهداف سازمانی باشد. در طراحی لوگو معماری ساختمانی باید از تکنیک های خاص استفاده شود که کمی متفاوت تر از سایر لوگوها است، در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم در طراحی لوگو معماری

  1. تنوع در سطوح مختلف معماری به قدری بالا است که می توان از هر المانی به عنوان الگویی در لوگو طراحی و معماری استفاده کرد. پس هیچ گاه به کپی برداری و شبیه سازی در طراحی فکر نکنید.

  2. برخی المان ها ممکن است در ساخت لوگو معماری قدیمی و منسوخ باشند. استفاده از این نوع نمادها باعث می شود زیاد در چشم مخاطب جذاب و قابل توجه نباشید. دنیای مدرنیته و لوکس پیش رو، همه روزه از تکنولوژی و پیشرفت های آن در دنیای کسب و کار استفاده می کند، سعی کنید از این جریان عقب نمانید.

  3. رنگ ها در معماری از تنوع و کاربردهای منحصر به فردی برخوردارند. سعی کنید استفاده هوشمندانه از رنگ در طراحی لوگو داشته باشید. به عنوان مثال می توانید از رنگ هایی مانند سیاه و قهوه ای برای القای حس استحکام و مقاومت سازه و یا از رنگ هایی مانند طلایی، بنفش، نقره ای و غیره برای لوکس و مدرن شدن نوع طراحی استفاده کنید. حتی اگر توضیحی هم در مورد کاربرد رنگ به مخاطب ندهید، تلفیق رنگ بر اساس اصول روانشناسی طبیعتا این تاثیر را در مخاطب خواهد گذاشت.

  4. همانطور که می دانید ایران از فرهنگ غنی و معماری های اصیل برخوردار است. بهتر است گاهی به ریشه ها برگردیم و اصالتمان را به رخ بکشیم و در طراحی لوگو معماری از آن بهره مند شویم. مقرنس کاری، نقش های تذهیبی، طاق و قوس هایی که در معماری های کهن ایرانی استفاده شده است، می توانند المانی خوبی برای طراحی لوگو معماری باشند (حیف است اینهمه ذوق هنری با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود).

لوگو-دکورات-مشهد

ارتباط مستقیم اهداف یک سازمان با لوگو

ماهیت هر سازمان مختص به خودش است که خاص بودن از لحاظ کیفی بسیار خوشایند است. دفتر های معماری که ارتباط مستقیمی با کار هنری دارند این حس باید در لوگو به مخاطب القا شود و در یک نگاه هنرمندانه پیام را منتقل کند. همچنین کمپانی هایی که در طراحی داخلی ساختمان و طراحی دکوراسیون فعالیت می کنند باید از آرمی استفاده کنند که نماد زیبایی های بصری باشد و با استفاده از رنگ به آن پویایی و روح ببخشد.

متاسفانه طراحان گاهی در این زمینه ضعیف عمل کرده و طراحی لوگو معماری را شبیه به لوگو بنگاه مسکن طراحی می کنند که به هیچ وجه بازتاب مثبتی نخواهد داشت. قبل از شروع به طراحی لوگو معماری بهتر است:

  1. نمونه های الهام بخش و روز دنیا را ببینید.

  2. اگر لوگو معماری متعلق به ایران است از اصالت و هنر معماری فاخر ایرانی در آن بهره مند شوید.

  3. قبل از شروع به طراحی لوگو معماری مطالعه کوچکی برای شناخت کلی این کسب و کار داشته باشید.

  4. معانی و ریشه های لغوی اسم شرکت ساختمانی را پیدا کنید.

  5. علایق و نظر مشتری را قبل از هرکاری جویا شوید تا مجبور به دوباره کاری و صرف زمان مجدد نشوید.

کاربردهای مختلف لوگو معماری در سازمان

لوگویی که برای یک برند طراحی می کنید در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ست های اداری (نامه، سربرگ، پاکت نامه، لوح فشرده، پوشه)، مجلات، تابلو ورودی، تبلیغات محیطی، سایت، لباس فرم پرسنل، تزئینات داخلی و حتی چاپ روی لیوان خودکار، جاسوئیچی و غیره از مواردی هستند که چاپ لوگو روی آن ها صورت می گیرد. دقت داشته باشید لوگو طوری طراح شده باشد تا در ابعاد مختلف دچار افت کیفیت و عدم خوانایی نشود. روی کوچکترین جسم مانند خودکار و بزرگ ترین ابعاد مانند تابلو و بیلبوردها کیفیت خود را به خوبی حفظ کند.
تابلوی-لوگوی-املاکی

چگونه یک لوگو معماری حرفه ای طراحی کنیم؟

مهندسین و معمارانی که مشتریان شما برای طراحی لوگو حرفه ای هستند، به نحوی با طراحی لوگو و مفاهیم آن آشنایی دارند. اگر می خواهید لوگو مطابق با استانداردهای روز جهان و مفاهیم بنیادی معماری طراحی شود، بهتر است از ایشان در طراحی لوگو اطلاعات بگیرید. بهترین المان ها، رنگ و قالب ها را جویا شوید، پرسیدن هرگز عیب نیست. با این روش به علم طراحی خود افزوده اید و در تجربه های بعدی نیز طراحی لوگو خلاقانه و حرفه ای را به مخاطب ارائه خواهید نمود.
 

باید و نباید های طراحی لوگو معماری

  1. از طراحی لوگوهای خشک تک بعدی بپرهیزید. تنوع و ایجاد انعطاف در طراحی لوگو باعث می شود هر زمان نیاز به اعمال تغییرات در لوگو باشد با کمترین تغییرات بتوان بیشترین بازخوردها را دریافت کرد. البته اشتباه نکنید، لوگوی یک سازمان قرار نیست هربار تغییر کند و ماهیت جدید به خود بگیرد. به طور کلی پویایی و انعطاف در لوگو نشانه پیشرفت و سازگاری آن در زمان های مختلف است.
    لوگوی شرکت ساختمانی شاه سازه

  2. بنظر شما لوگو چطور هویت یک سازمان را شکل می دهد و نامی آشنا برای همگان می شود؟ خاص و منحصر به فرد بودن مهم ترین مرحله در طراحی لوگو حرفه ای است که قبل از هر چیز باید پایه های آن ریخته شود. با رعایت سادگی و در عین خلاقیت می توانید لوگویی متفاوت از سایر رقبا داشته باشید و به راحتی در میان انبوهی از برندها باز شناخته شوید.

  3. دو مفهوم را در لوگوی معماری مدرن به خوبی رعایت کنید: 1. مفهوم ظاهر 2. مفهوم تفضیلی – در مفهوم ظاهری مخاطب در یک نگاه متوجه می شود که لوگو برای چه تجارت یا کسب و کاری طراحی شده است. در مفهوم تفضیلی چرایی و دلیل طراحی لوگو شرح داده می شود. که این دلیل باعث دلگرمی و حس خوب مشتری به لوگوی با معنی و مفهوم خود خواهد شد.

  4. کاربرد فونت های استاندارد بدترین ایده در طراحی لوگو است. دیده می شود در کنار طراحی لوگو یک برند، از فونت های استاندارد ساده و زیبا استفاده شده است که برای عموم نیز قابل دسترس است. این فونت ها طراحی لوگو را از خاص بودن درآورده و چهره ای بی روح به آن می دهند. نه آنچنان فونت های پیچیده استفاده کنید که مخاطب سر در گم شود و نه از فونت هایی استفاده کنید که لوگو را قابل کپی برداری کند.

شما مخاطب عزیز تمایل دارید تا چه نوع طراحی لوگویی داشته باشید؟ انتظارتان از لوگو معماری ساختمانی چیست؟ آیا ایده خاصی برای طراحی لوگو کسب و کار خود در سر دارید. ما طراحی لوگو را بر اساس:

  1. شناخت کامل کسب و کار و مفاهیم پایه ای آن

  2. شناخت مشتریان و سلایق آن ها

  3. بکارگیری مفاهیم و معانی

  4. الگو سازی با استانداردهای جهانی

  5. شناخت رنگ و کاربرد آن

طراحی حرفه ای لوگو دکوراسیون داخلی حکیم

انجام می دهیم. تیم طراحی لوگو ظریف گرافیک، حرفه ای ترین نمونه های را در عین سادگی به شما ارائه خواهد نمود تا هویتی ماندگار و خاص داشته باشید تا لوگو شما علاوه بر رساندن پیام، بتواند در ذهن و حافظه مخاطب ثبت شود.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288