مجوزها

طراحی لوگو و بسته بندی؛ هزینه یا سرمایه گذاری؟

  • اشتراک گذاری:
20 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 1526 0 طراحی لوگو
آنچه در این مطلب می خوانید:

زمانی که می خواهید یک کسب کار را شروع کنید برای اینکه خود را به دیگران معرفی کنید باید در ابتدا به خلق هویت بصری بپردازید و سپس به تبلیغات بپردازید ، همیشه تبلیغات به معنی اجاره بیلبورد یا حضور در تبلیغات تلویزیونی نیست گاهی طراحی لوگو و بسته بندی مفهومی و با کیفیت می تواند تبلیغ  باشد. معمولا یک لوگو قوی تا مدت ها در ذهن مخاطب هک می شود و همچنین اگر بسته بندی با کیفیت خوب همراه باشد می تواند تا مدت ها مورد استفاده قرار بگیرد و همین مسائل ریز می توانند بهترین تبلیغ برای کار شما باشند. در این مقاله ظریف گرافیک سعی می کند به صورت جداگانه به طراحی لوگو و بسته بندی بپردازد:

طراحی لوگو ماندگار با ظریف گرفیک

 معمولا لوگو به صورت تصویر یا متن می باشد و در بعضی از مواقع به صورت ترکیبی از هردو استفاده می شود. لوگو اهمیت بسیار زیادی در فروش و تبلیغات دارد در زیر به نکات تاثیر گذار و مهم طراحی لوگو با ظریف گرافیک توجه نمائید:

  • یک لوگو با کیفیت و هدفمند می تواند هویت یک برند را به خوبی معرفی کند. شاید خیلی ها در زمانی که می خواهند برای طراحی لوگو هزینه کنند با خود بگویند که هزینه ای اضافه است اما باید بدانید که شما لوگو را در تمامی محصولات، کارت ویزیت، سر در موسسه و یا شرکت، وب سایت و یا هر قسمت دیگری که نام و یا محصول شما می باشد بکار خواهید برد، به همین دلیل است که شما باید از یک طراح خبره کمک بگیرید که بتواند لوگویی طراحی کند که هویت شما را به خوبی به مخاطبینی که در سراسر دنیا از محصول و خدمات شما استفاده می کنند معرفی نماید.

  • همیشه باید سعی کنید که لوگویی طراحی کنید که مورد توجه تمامی مخاطبین قرار بگیرد به بیان دیگر ما در یک دنیای رنگارنگ زندگی می کنیم و اگر بخواهیم تمام سلیقه ها را مدنظر قرار دهیم باید سعی کنیم یک لوگو جامع طراحی کنیم. دقت داشته باشید با این روش می توانید با یک نگاه مخاطب، برای مدت های طولانی در ذهن آن بمانید.

  • یکی از نکات مهم دیگری که در زمان طراحی لوگو ظریف گرافیک باید به آن توجه کنید این است که شما باید طرحی را انتخاب کنید که با آن نوع فعالیت تان را نشان دهید مثلا اگر شما فعالیت تان در حوزه حفظ محیط زیست است می توانید با یک لوگو هوشمندانه نوع فعالیتتان را به مخاطبان خود توضیح دهید . دقت داشته باشید شما با یک لوگو قوی می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از لوگوهای دیگر متمایز باشید.

  • گاهی بسیاری از افراد که در حوزه بازاریابی فعال هستند به شما پیشنهاد می دهند که لوگوی خود را تغییر دهید و این افراد از تاثیرات یک لوگوی جدید با خبر هستند اما باید این نکته را بدانید که در بعضی از مواقع تغییر لوگو از دید مخاطب مطلوب نیست و حس بدی را در آنها ایجاد می کند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید لوگوی جدیدی برای خود طراحی کنید حتما از یک گروه طراحی خبره کمک بگیرید که تسلط کامل و کافی به نکات ریز و درشت پیرامون این مسئله داشته باشند. معمولا در زمان استفاده از لوگوی جدید مخاطبین قدیمی احساس می کنند که کیفیت محصولات کم می شود و برند مورد علاقه شان به آنها خیانت کرده است در این زمان شرکت مربوطه باید تمام سعی خود را انجام دهد که بتواند اعتماد را دوباره ایجاد کند و وفاداری خود را به مخاطبین نشان دهد.

  • اگر شما می خواهید یک برند جهانی باشید باید سعی کنید لوگویی را انتخاب کنید که در هر جای دنیا بتوانید با افراد مختلف با هر دین و نژادی ارتباط برقرار کنید.
     

معرفی  برخی از لوگوهای معروف

هر برند معروف برای انتخاب لوگو خود دارای یک فلسفه است. با ظریف گرافیک همراه باشید تا فلسفه لوگو چند برند معروف را با یکدیگر بررسی کنیم:

لوگوی وال مارت: در این لوگو سعی شده است حس طبیعت دوستی و ارگانیک بودن را به مخاطب القا کند، همچنین سعی شده است که فونت متن را با کلمات کوچک انتخاب کند که سادگی را نشان دهد.

لوگوی اپل: اولین لوگویی که برای اپل طراحی شد تصویری از نیوتن بود که زیر درخت سیب نشسته است. بعد از مدتی و طی چندین مرحله بازطراحی ، لوگوی اپل به یک سیب گاز زده تغییر پیدا کرد و دلیل آن این بود که نمی خواستند نماد یک میوه تنها بدون تغییر بر روی محصول خود داشته باشند. تغییرات بعدی که بر روی لوگوی اپل انجام شد تنها بر روی رنگ آن بود . داستان های زیادی برای انتخاب لوگو اپل وجود دارد اما استیو جابز تنها دلیل آن را علاقه اش به باغ سیبی که مادربزرگش داشت عنوان کرد.

طراحی خلاقانه لوگو در ظریف گرافیک

لوگوی مایکروسافت: مایکروسافت دارای لوگوی چهار رنگ می باشد که هر کدام از رنگ های متعلق به یک سرویس از این شرکت می باشد.

لوگوی گوگل: در طراحی لوگوی گوگل سعی شده که به ترتیب از رنگهای اصلی استفاده شود و تنها L که نشان دهنده لیدر است به رنگ سبز است.

لوگوی تویوتا: نام تویوتا از نام خانوادگی موسس این محصول گرفته شده است . لوگوی طراحی شده این برند نشان دهنده رابطه سودمندی ست که بین شرکت و مشتری ایجاد می شود.

لوگوی بنز: بنز به معنای زیبا می باشد و نشان دهنده قدرت و تسلط این خودرو بر روی زمین ، دریا و آسمان است.
 

 

طراحی لوگو حرفه ای در مشهد

برای دیدن تفسیر معنا و مفهوم لوگوهای شناخته شده جهان کلیک کنید
 

طراحی بسته بندی با ظریف گرافیک

در این قسمت از مقاله طراحی لوگو و بسته بندی به موضوع بسته بندی پرداخته ایم . بسته بندی یکی از نکات مهم در زمان خرید محصول می باشد . گاهی شما به عنوان یک مشتری زمانی که یک محصول با کیفیت خریداری می کنید انتظار دارید که نهایت کار فروشنده محصول شما را در یک بسته بندی با کیفیت و زیبا قرار دهد حال اگر محصولی را که با کلی ذوق خریده اید را فروشنده در یک پلاستیک معمولی بگذارد قطعا حس بدی به شما منتقل می شود . به همین دلیل گاهی فروشنده برای اینکه احترام و اعتماد مشتری را کسب کند از بسته بندی های با کیفیت استفاده می کند و حتی ممکن است گاهی هزینه بسته بندی از هزینه محصول بیشتر شود مانند عطرهای فرانسوی که هفتاد درصد هزینه خرید محصول بابت بسته بندی آن است.
 

 نکات مهم و تاثیرگذار در بسته بندی محصولات از نگاه ظریف گرافیک

  • زمانی که شما به عنوان یک تولید کننده می خواهید محصول جدیدی را به بازار ارائه دهید وظیفه دارید در مورد محصول خود اطلاعات لازم و کافی را در اختیار مشتری قرار دهید. برای اینکه بتوانید این توضیحات را به راحتی به دست مشتری برسانیم می توانید از بسته بندی ها استفاده نمایید. شاید بگویید برای توضیحات محصولات می توانید اطلاعات لازم را در اختیار فروشنده قرار دهید و فروشنده آن را به مشتری منتقل کند به عبارت دیگر  پل ارتباطی شما با مشتری شود، در نگاه اول شاید راهی ملموس باشد اما این را درنظر بگیرید که فروشنده یا مشتری اگر قسمتی از مطالب را فراموش کند در آن زمان است که یک فاجعه ای رخ می دهد . به عنوان مثال یک مواد غذایی جدید تولید کرده اید و مشتری هیچ نکته ای درمورد نحوه پخت آن ندارد اگر دستور آن به صورت دقیق بر روی بسته بندی آن نباشد و از فروشنده بخواهید نحوه پخت را به مشتری بگوید در این زمان قسمتی از مراحل پخت را فروشنده یا مشتری فراموش کند در نتیجه غذایی که در نهایت آماده می شود نتیجه خوبی ندارد و این در ذهن مشتری می ماند که دیگر این محصول را خریداری نکند.
     
  • خلاقیت در بسته بندی یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در بسته بندی می باشد، شما زمانی که می خواهید مشتری را به خود جلب کنید می توانید یک طرح خلاقانه برای محصول خود انتخاب کنید. به نمونه های بسته بندی خلاقانه در زیر توجه کنید.

طراحی لوگو تخصصی برای مشاغل مختلف با ظریف گرافیک

همانطور که می بینید بسته بندی های خلاقانه همیشه با بسته بندی های همیشگی متفاوت هستند و از آنجا که حس زیبایی و ماجراجویانه در تمام انسان ها وجود دارد بیشتر افراد به این سمت می روند که محصول را با بسته بندی جدید خریداری کنند این در حالی است که بیشتر این افراد می دانند که این همان محصول همیشگی است با بسته بندی جدید و تنها به دلیل حس کنجکاوانه آن را می خرند.

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در بسته بندی این است که فرد بعد از اینکه از محصول استفاده کرد بتواند از بسته بندی آن استفاده بهینه ای داشته باشد. البته این باید در زمانی اتفاق بیفتد که در گام نخست از محصول به خوبی حفاظت شود و بعد بتوانید استفاده دوباره از بسته بندی داشته باشید . به عنوان مثال در زمان تولید بطری می توانید بطری را به گونه ای تولید کنید که ساده باشد و فرد بتواند از آن استفاده بهینه داشته باشد . با این روش شما به محیط زیست کمک شایانی کرده اید. توجه به این نکته می تواند به شما در تبلیغات محصول خود بسیار کمک کند.

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در بسته بندی تاثیر طرح لوگو بر روی بسته بندی است. به عنوان مثال بعضی از برندهای معروف همیشه یک بسته بندی خاصی را برای محصولات خود در نظر می گیرند و تنها برای اینکه نوآوری در بسته بندی محصول خود داشته باشند قالب کلی بسته بندی را حفظ می کنند و رنگ آن را تغییر می دهند. شما با یک بسته بندی ویژه می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. به این صورت که اگر محصول شما دارای رقیب می باشد بهتر است حتما نوع بسته بندی محصول خود را متفاوت ا ز محصول رقیب انتخاب کنید .

  • شما با استفاده از بسته بندی می توانید یک تبلیغ حرفه ای برای محصول خود داشته باشید. مثلا می توانید بر روی بسته بندی از واژه تاثیرگذار ( یکی بخر دوتا ببر ) استفاده کنید و تاثیر این جمله را مشاهده کنید.
     

طراحی لوگو ظریف گرافیک

طراحی ظریف گرافیک سالهای زیادی است که در زمینه طراحی لوگو و بسته بندی فعالیت دارد و در طول این مدت برای برندهای معروف و مطرحی لوگو و بسته بندی طراحی کرده است که بیشتر آنها از تاثیر طراحی های انجام شده بر فروش تفاهم نظر داشته اند. یک تیم حرفه ای این نکته را به خوبی می داند که باید از نکات مهم و تاثیر گذار طراحی لوگو و بسته بندی در زمینه بالا بردن فروش محصولات استفاده کند.

ما به عنوان یک فعال در زمینه طراحی لوگو و بسته بندی به شما این نوید را می دهیم که هزینه برای طراحی بسته بندی و لوگو یک سرمایه گذاری ماندگار می باشد و برای رسیدن به این هدف می توانید روی ما حساب کنید.

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288