مجوزها

طراحی بسته بندی ؛ از صفر تا صد + نمونه کار

  • اشتراک گذاری:
25 شهریور 1400 (آخرین بروزرسانی در 12 بهمن 1402 ) 74994 57 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

به آخرین خرید خود فکر کنید. چه محصولی را با چه طراحی بسته بندی خریداری کردید و چه چیز باعث شد تا آن محصول را از آن برند خاص انتخاب کنید؟ آیا چیزی شما را برای خرید محصول مد نظرتان در همان لحظه ترغیب کرد یا از قبل به آن نیاز داشتید؟ حالا که دارید به این موضوع فکر می کنید، احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که بی شک طراحی بسته بندی محصول در خرید شما بی تاثیر نبوده. البته درست است که شاید به آن شامپو نیاز داشتید و اینکه قبل از انتخاب خود سعی کردید از رایحه خوب آن مطمئن شوید. اما چرا ناخودآگاه اول به سراغ آن شامپوی جذاب می‌روید؟

پاسخ به قدری ساده‌ست که گاهی به آن اعتنا نمی‌شود. شما ناخودآگاه جذب آن محصول شده‌اید چون طراحی و ساختار آن حتی برای لحظه ای کوتاه به شما احساس خوب و خوشایدی داده است. شاید تا 100 سال پیش کسی بسته بندی را چیزی جز ابزار نگه داری و محافظت از کالا نمی‌دید اما امروزه هدف از پکیجینگ بسیار فراتر از آن است.
 

مصاحبه زنده ظریف گرافیک با رادیو جوان (صدا و سیما)

 

میتوانید محتوای متنی مصاحبه زنده ظریف گرافیک با رادیو جوان (صدا و سیما) را نیز بخوانید.
 

 

در نهایت یک طراحی جذاب و خلاق است که همیشه محصول را به فروش می‌رساند. اما هدف از طراحی بسته بندی یا همان پکیجینگ فقط گذاشتن لوگو در طرح و یا حتی ایجاد المان های مختلف برای آن نیست. بسته بندی شما چیزی است که جلب توجه می‌کند، پیامی را رسانده و حس و حال خاصی را به مخاطب القا می‌کند.
 

تمایز طراحی بسته بندی محصولات غذایی

برندینگ در صنعت مواد غذایی دنیای خودش را دارد. رنگ‌ها، المان‌ها، عکس‌ها، متون و حتی جنس استفاده شده در بسته بندی مواد غذایی با هیچ حوزه دیگری قابل قیاس نیست. طراحی هویت بصری در محصولات غذایی مانند خیلی از حوزه ها راجب نشان دادن یک ماهیت پر قدرت، رسمی و فوق حرفه‌ای نیست.

بسته بندی خلاقانه مواد غذایی در اینجا الهامی از طبیعت، تمام رنگ لعاب و احساساتش است. برای همین در بسته بندی رنگ‌ها روشن‌تر و مهیج‌تر از همیشه هستند. برای القای حس شوق و صمیمیت اشکال و تایپ‌های استفاده شده معمولا گوشه گرد بوده و خود را به وضوح نشان میدهند.

یکی از نکات بسیار مهم در بسته بندی مواد غذایی توجه به نوع محصول می باشد، به طوریکه نه تنها باعث محافظت از آن در شرایط مختلف شود بلکه در میزان فروش نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. مسلما بسته بندی زعفران و سبزیجات تفاوت زیادی با هم داشته و یک طراح گرافیک با هنر و دانش ویژه می تواند بین هر بسته بندی تمایز قائل شود و به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کند.

بسته-بندی-روغن-زیتون

گذشته از بخش طراحی، حفظ فاکتورهای سلامت و بهداشت محصول نیز بسته بندی و جنس متریال آن را مهم می‌کند. چرا که بسته بندی اشتباه یا بی کیفیت در وضعیتی غیر قابل پیشبینی می‌تواند محصول را خراب و غیر قابل مصرف سازد. همچنان با وجود تمام این اصول و نکات، نمیتوان برای هر یک از مواد غذایی یک نسخه پیچید. برای همین می‌توانید در ادامه راجب طراحی بسته بندی محبوب‌ترین محصولات غذایی بیشتر بخوانید:
 

 

بسته بندی نوعی برندسازی است و متمایز کردن آن میان موجی از رقبا در قفسه فروشگاه کار آسانی نیست. استایل طراحی محصولتان، هویت بصری برند شماست و تلاش شما برای نشان دادن این هویت به بهترین شکل ممکن، در رشد برندتان نقش بسیار موثری خواهد داشت. برای همین این مقاله قصد دارد راهنما و آموزشی جامع جهت داشتن یک طراحی بسته بندی موفق در فروش باشد. شما با مطالعه کامل این مطالب در مثال‌های عملی بسته بندی یاد میگیرید که یک بسته بندی چگونه ساختاربندی و خلق می‌شود و چطور میتوان آن را به یک بازاریاب خاموش و 24 ساعته برای محصولتان تبدیل کرد. اما قبل از هر چیز بگذارید با هم به تعریفی درست از این موضوع برسیم:

 

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی، جعبه، پکیجینگ و یا به انگلیسی (Packaging Design) ترکیبی هوشمند و هنری از شکل، معماری، متریال، متون، تصاویر، رنگها و المان های دیگر یک بسته بندی بوده که علاوه بر حفظ خاصیت حفاظت در بسته بندی، هویت مشخصی را برای برند محصول به تصویر می‌کشد. بسته بندی تنها یک "جعبه زیبا" نیست بلکه یک ابزار بازاریابی است که می‌تواند مشتری های زیادی را به خود جذب کند و فروش محصول را به طرز شگفت انگیری بیشتر کند.
 


یک طراحی حرفه‌ای بسته بندی، جذابترین جنبه های محصول را به وضوح نمایش می دهد، کاربرد اصلی محصول را به رخ می‌کشد، روش استفاده از این کارایی را نشان داده و از همه مهم‌تر مخاطب را ترغیب به خرید می‌کند. برای همین طراحی بسته بندی کالا خواه ناخواه یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب خرید مشتریان است. داشتن یک بسته بندی باکیفیت، ظریف و جذاب به طور مستقیم (و غیر مستقیم) باعث می‌شود تا مشتریان محصول شما را بدون تردید به دیگر محصولات موجود در قفسه فروشگاه ترجیح دهند.
 

تفاوت بسته بندی و لیبل

لیبل و بسته بندی، دو عنصر مجزا در طراحی محصولات هستند. بسته بندی، تمام موادی که برای بسته بندی و حمل و نقل محصول به کار می رود را شامل می شود. بسته بندی هدفش اطمینان حاصل از حفاظت محصول در حین حمل و نقل و ارائه آن به مشتری در شرایطی بهینه است.

لیبل-رب-مارجان

در مقابل، لیبل داده هایی هستند که بر روی انواع بسته بندی، کارتن یا محصول سفارشی شده قرار می گیرند. این داده ها ممکن است شامل عنوان محصول، محتویات، توضیحات، شناسه محصول، قیمت و هشدارهایی مثل راهنمایی های ایمنی و اطلاعات تغذیه باشند. در کل، بسته بندی برای حفاظت محصول استفاده می شود، در حالی که طراحی لیبل برای ارائه داده های کامل به مصرف کننده می باشد.
 

پادکست طراحی بسته بندی را از زبان ظریف گرافیک بشونید!

اگر وقت یا حوصله مطالعه کامل این مطلب را ندارید، میتوانید خلاصه ای از آن را در فایل صوتی زیر گوش کنید.
 


 

چرا طراحی بسته بندی محصول تا این حد اهمیت دارد؟

می توان گفت که بسته بندی های مختلف، زندگی هر روز ما را احاطه کرده‌اند؛ حتی اگر بخواهیم این به گذری به قرن‌ها پیش داشته باشیم، تاریخچه بسته بندی به قدمت‌های بسیار دور باز می‌گردد، زیرا انسان‌های نخستین همواره به دنبال راه‌هایی برای حفاظت از مواد غذایی، ابزار و لوازم شخصی خود بودند.

بسته بندی خلاقانه یک هنر است که با استفاده از معماری ابداعی و ایده‌های نوآورانه، قوطی‌ها و ظروف را به آثار هنری و بسته بندی مخاطب‌پسند تبدیل می‌کند. این روش بسته بندی، نه تنها در یک چشم به هم زدن توجه جلب می‌کند، بلکه به آنها زیبایی و جذابیتی خاص می‌بخشد که باعث فروش مستقیم محصول میشود. به خصوص اگر خلاقیت بسته بندی شما استفاده از محصول را ساده‌تر و کاربردی‌تر کرده باشد. در عین حال، بسته بندی خلاقانه باید به نیازهای مشتریان نیز پاسخ دهد. استفاده از قوطی‌ها و ظروفی که به سادگی باز شده و استفاده از محصول را راحت‌تر می‌کند، از جمله جزئیاتی است که در بسته بندی خلاقانه مدنظر قرار می‌گیرد. هر چه بسته بندی راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد، مشتریان بیشتری به آن جذب خواهند شد و احتمال خرید محصول افزایش خواهد یافت.

برای همین ساخت و طراحی یک بسته بندی چشم نواز که با محصول سازگار باشد، تمایز خود را بخوبی نشان داده و فروش محصول را حتی تا چند برابر افزایش خواهد داد. اما چرا طراحی بسته بندی؟ چگونه است که بسته بندی به تنهایی تا این اندازه در فروش محصول اثرگذار است؟

اول از همه بیاید با کمی واقعیت رو به رو شویم:

محصول شما هرچند باکیفیت بدون بسته بندی درست، هیچ هویت و شناسه‌ای ندارد. چنین محصولی نه تنها حرفی از برند و اعتبار آن نمی‌زند بلکه حتی از معرفی درست محصول عاجز است. گذشته از این موضوع، یک بسته بندی نامناسب و بی کیفیت نمی‌تواند از محصول محافظت کرده و آن را تحت هر شرایطی سالم نگه دارد. نیازی به گفتن نیست که در این وضعیت اعتمادی توسط مخاطب صورت نگرفته و یقینا خبری هم از فروش نیست. با این وجود دیگر مهم نیست که کالای شما تا چه حد کاربردی و باکیفیت است. چون این محصول بدون یک بسته بندی شایسته برای خود، محکوم به شکست در فروش و فراموش شدن است.

طراحی-لوکس خاویار


به طور دقیق‌تر‌ در ادامه به 3 دلیل اصلی برای داشتن یک بسته بندی حرفه‌ ای میپردازیم:
 

1. حافظت از محصول شما

اگر یک چیز به قطع یقین شما را به مشتریانتان نزدیک‌تر نکند، آن مورد تجربه دریافت یک کالای آسیب دیده یا منقضی شده از شماست. در چنین سناریویی، خرید دوباره آنها از برند شما بسیار بعید است. فراموش نکنید که انتخاب جنس و ماده مناسب برای بسته بندی قوی‌ترین ابزار و بهترین شانس شما برای محافظت از محصول خواهد بود.
 

2. متمایز کردن شما از رقبا

امروزه چه در فضای آفلاین و چه آنلاین فروش کالاهایی با بسته بندی های مشابه و یا حتی یکسان به طرز قابل توجهی بخصوص در محصولات صادراتی اشباع شده است. در چنین فضایی تنها یک هویت برند به یاد ماندنی است که مشتریان را به سرعت به محصولات شما جذب می‌کند. بسته بندی شما اولین و مهم‌ترین نقش را در بازاریابی محصول شما بازی می‌کند. این بدین معناست که بدون یک طراحی چشمگیر و جذاب در بسته بندی محصول، شما به راحتی از یاد و خاطر مخاطب خود می‌روید.
 

3. ایجاد یک تجربه به یادماندنی برای مشتری

بسته بندی اولین تماس مشتری با محصول و همچنین اولین برداشت او از آن است و اگر این برداشت به خوبی پیش برود، ذهنیت شروع یک تجربه لذت بخش در مخاطب قوت می‌گیرد. حتی اگر خریدار هنگام خرید به بسته بندی توجه کافی نداشته باشد. او احتمالا قبل، هنگام و حتی پس از مصرف محصول به بسته بندی آن بازگشته و به شما فرصتی دوباره برای معرفی بهتر و القای یک تجربه خوب خرید می‌دهد.

نمونه-بسته-بندی-هویت-دومانو


حالا که متوجه اهمیت بالای بسته بندی محصول هستید، می‌توانیم بحث طراحی آن را باز کنیم اما قبل از آن بیایید کمی بیشتر راجع به خود اصطلاح "بسته بندی" صحبت کنیم و با انواع آن بیشتر آشنا شویم:
 

انواع روش های بسته بندی کالا چیست؟

با این همه اطلاعات؛ زمانی که حرف از بسته بندی می‌شود، هنوز که هنوزه ابهامات زیادی راجع به آن وجود دارد. شاید منظور برخی از افراد از بسته بندی جعبه‌ای متعلق به محصول باشد و برای برخی دیگر منظور پکیج پستی باشد که آن را درب خانه یا محل کار از مامور پست تحویل می‌گیرند. برای رفع ابهامات در ادامه انواع مختلف بسته بندی را معرفی می‌کنیم و در مورد هر یک بحث می کنیم:
 

بسته بندی اولیه یا اصلی

این گونه بسته بندی به جعبه، پلاستیک یا هر نوعی از بسته بندی اشاره دارد که محصول داخل آن را لمس کند. بسته بندی مصرف کننده؛ نوعی از بسته بندی است که خریدارِ جزء قبل از مصرف محصول به سراغ آن می‌رود و از آنجایی که عموما برای مصارف کم تولید شده به آن بسته بندی مصرف کننده می‌گویند.
 

بسته بندی ثانویه

بسته بندی اولیه معمولا داخل این بسته بندی در واحدهای بزرگ‌تر قرار می‌گیرد. وظیفه این بسته بندی نگهداری و محافظت از بسته بندی اولیه (و البته محصول داخل آن) است.

ظرف-فلزی-بسته-بندی-زعفران-ابن-سینا

البته توجه داشته باشید که این بسته بندی اکثرا اولین برداشت مخاطب از محصول است و همین موضوع طراحی آن را بسیار مهم می‌کند. همین طور بسته بندی ثانویه هنگام حمل و نقل و نگهداری در انبار به همراه محصول بوده و از این رو استقامت بالا مهمتر از بسته بندی اولیه است.

بسته بندی ثالثیه

در آخرین نوع بسته بندی، معمولا طراحی گرافیک اهمیت زیادی نداشته و مسئله مهمتر حفاظت از کالا است. خریداران جزئی عموما رنگی از این بسته بندی نمی‌بینند. مخاطب اصلی پکیج بسته بندی ثالثیه، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واسطه‌ها هستند که از آن برای توزیع گسترده محصول خود استفاده میکنند. برای همین جذابیت ظاهری این بسته بندی اهمیت چندانی ندارد اما از طرفی دیگر مقاومت آن باید نسبتا بیشتر از بسته بندی اولیه و ثانویه باشد.
 

مراحل طراحی بسته بندی به چه صورت انجام می‌شود؟

در طراحی گسترده بسته بندی برای داشتن یک خروجی بی نظیر، عبور از مراحل چالش برانگیر آن، جلوگیری از اتلاف وقت بیهوده و تحویل به موقع پروژه باید آن را در یک ساختار منظم جای داد.
 

در ادامه ما این ساختار را به 7 مرحله مختلف تقسیم می کنیم. حاصل اجرای اصولی این مراحل یک بسته بندی بی رقیب است که به راحتی در جمعی از بسته بندهای رقبا می‌درخشد.
 

مرحله اول: مفهوم بسته بندی و طراحی آن

بهترین راه شروع طراحی یک جعبه خلاق چیست؟ اولین قدم در طراحی هر بسته بندی درک مفهوم پشت آن است. این مفهوم معمولا با یک یا چند مشکل مطرح شده شروع می‌شود. در این قسمت باید نگاهی عمیق به تمامی جنبه های بسته بندی داشت و تمامی ناحیه هایی که نیاز به بهبود و پیشرفت دارند را شناسایی کرد. توجه داشته باشید که نقش این مرحله و اجرای آن سرنوشت بسته بندی را تعیین می‌کند.

طراحی-گرافیک-خلاقیت

تغییر کل طراحی یک محصول و یا ریدیزاین آن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال:

  • محصول شما جدید یا متفاوت شده است.

  • به دنبال یک طراحی بسته بندی جذاب هستید تا فروش محصول کنونی خود را افزایش دهید.

  • به دلایلی می‌خواهید به محتوای بسته بندی چیزی اضافه یا حذف کنید.

  • شاید بخواهید سایز بسته بندی را برای کاهش هزینه های حمل و نقل کوچک کنید.

  • برای بازارهای مختلف به بسته بندی هایی شخصی سازی شده و منطبق با همان بازار نیاز دارید.


با اینکه دلایل‌تان شاید متفاوت باشد، شما می‌توانید بدون سرپیچی از استانداردهای خود در بسته بندی‌تان، یک خروجی قابل پیش بینی و مطلوب داشته باشید. از این گذشته اگر از صفر به یک بسته بندی جدید نیاز دارید، شاید بخواهید مواردی همچون بازار هدف، سایز بسته بندی، الزامات قانونی و... را برای خود معین کنید.

طراحی خلاقانه بسته بندی ادویه باغچاچی در مشهد

پس از اینکه برای مشکلات مطرح شده، چندین راه‌حل ممکن پیدا شد، طراح بهتر است آن را برای اعضای تیم طراحی خود شرح داده و آنها را درگیر ماجرا کند. فراموش نکنید که تنها با یک همفکری تیمیِ درست می توان به درک و برداشت یکسان و در عین حال بی نقص از پیام بسته بندی رسید. زمانی که ترسیم اولین مرحله به پایان رسید، طراح خود را برای مرحله بعدی آماده می‌کند تا ایده‌ ها و بحث هایی که تا کنون پیش کشیده شد را در یک چارچوب منظم جای دهد.

 

مرحله دوم: برنامه ریزی و نقشه کشی مسیر

این مرحله نقشه راه و نقطه های عطفی شما را مشخص کرده و همینطور بودجه پروژه را در هر قدم تعیین می‌کند. قبل از شروع هرچیز داشتن یک نقشه راه (Roadmap) به شما اجازه میدهد تا بدون خرج و هزینه های اضافه، بودجه تمام مراحل بعدی را محاسبه و پیش بینی کنید. برای همین همفکری تیمی در اینجا نیز برای تولید یک نقشه راه بسیار مهم است.

در این قسمت تیم طراحی محصول باید از خود چنین سوالاتی بپرسند:
 

  • با توجه به چالش‌های رو به روی تیم آیا می توانیم پروژه را در زمان مقرر شده تحویل دهیم؟

  • آیا بودجه درنظر گرفته شده برای آن کافی است؟

  • آیا این طرح پیشنهادی واقعا مشکلات شناسایی شده را برطرف می‌کند؟

بسته-بندی-لوگوی-مدالیان
علاوه بر این موضوع؛ برنامه ریزی برای طراحی بسته بندی به طراح برای تکمیل به موقع پروژه کمک میکند. وقتی هم که نقشه راه، مختص بسته بندی محصول شما طرح شود، این پروسه تقریبا از بخش تئوری خارج می‌شود.

 

مرحله سوم: تحقیق و بررسی و جمع آوری اطلاعات

با فرا رسیدن مرحله تحقیقاتی پروسه؛ طراح قبل از ورود به جزئیات، شروع به شرح استراتژی طراحی بسته بندی محصول شما می‌کند. بسته به محصول، بازار هدف، اهداف مشخص شده در مرحله مفهوم طراحی بسته بندی، طراح با کمک تیم خود نگاهی دقیق‌تر به موارد زیر خواهد داشت:

  • تحقیق روی مشتری

  • تحقیق روی بازار

  • نمونه اولیه طرح بسته بندی


اگر میخواهید روند طراحی شما از صفر شروع شود، تحقیق رو مشتری در اینجا راه‌حل شماست. طراح با شناخت بهتر مخاطب برند می‌تواند به درک خوبی از خواسته و نیاز او برسد.در تحقیق روی بازار نیز، طراحی بسته بندی شما با بسته بندی سرسخت‌ترین رقبایتان در همان حوزه مقایسه می‌شود. تحقیقات مربوط به طراحی بسته بندی شما نه تنها شامل بررسی رقبا و محصولاتش بوده بلکه به سمت آنالیز دقیق هویت، بسته بندی و بازار کنونی خود برند می‌رود. هدف از این همه بررسی و آنالیز، ساخت یک نمونه و طرح اولیه از ایده و ساختار بسته بندی است. این نمونه بعنوان قالب بسته بندی عمل کرده و نه تنها طراح بلکه خیال شما را از چیدمان درست طراحی روی بسته بندی راحت می کند.

نمونه طرح اولیه بسته بندی یا Dieline (در ضمن "دای لاین" نام یک سایت معتبر در حوزه طراحی بسته بندی است که برخی از نمونه کارهای ما نیز در اون منتشر شده) را می توان بعنوان یک طرح نمونه دو بعدی توصیف کرد که برای بسته بندی درست و اصولی یک نیاز است. هرچند در این نمونه نیازی به نشان دادن اطلاعات جزئی مثل لوگوی برند، طرح های هنری و... نیست.

نمونه-اولیه-طراحی-بسته-بندی-ایبلوهویت-محصول-بسسته-بندی-استند-گوشی

در عوض این نمونه اولیه باید شامل رنگ‌ها، نام محصول، نیازهای قانونی و دیگر موارد مهم بسته بندی باشد. معمولا قبل از ساخت طرح نهایی چندین آزمون و خطا و پیش طرح برای رسیدن به یک خروجی رضایت بخش رسم می‌شود.

مرحله چهارم: رسم طرح کلی بسته بندی

طبق نمونه اولیه طرح، تحقیقات انجام شده کسب و کار مشتری و اهداف بسته بندی، طراح شروع به نهایی سازی طرح خود می‌کند. در این مرحله در حالی که طراحان روی تولید، بهبود و تقویت ظاهر بسته بندی کار می‌کنند، تولید کنندگان محتوا و حتی کپی رایتر ها (تبلیغ نویس‌ها) با محتوای متنی بسته بندی سر و کار دارند.

بخش بسیار زیادی از این مرحله عملی و اجرایی است. اینجاست که طراح با بکارگیری دریافته ها و آموخته های خود از مراحل قبل، دست به کار شده و با کمک تیمش ایده خود را از طراحی بسته بندی محصول شما به طور کامل رسم می‌کند.

لی-اوت--ساختار-طراحی-بسته--بندی-نمونه-طراحی-جعبه

در اینجا موارد جزئی بسته بندی شامل بارکدها، آدرس شرکت، لوگوی برند، محتوا و ظاهر بسته بندی تولید شده و جای خود در طرح کلی بسته بندی پیدا میکنند. پس از اولین طرح بندی، زمان ورود به مرحله ای می‌رسد که گاها دست کم و یا حتی نادیده گرفته می‌شود.
 

مرحله پنجم: بررسی، نقد و تایید نهایی طرح بسته بندی

این مرحلهِ سرنوشت ساز هنگام پروسه طراحی بسته بندی اتفاق می‌افتد. زمانی که اولین طرح بندی شما به تمام رسید، طراح باید آن را با تمام تیم خود به اشتراک گذاشته و در مقابل از آنها فیدبک بخواهد. تیم طراح در اینجا با مطرح کردن پیشنهادات و ایده ها خودشان راه‌حل هایی جدید یا بهتر برای بهبود طرح و محتوای بسته بندی پیدا می‌کنند.

وقتی که این همفکری به یک نتیجه مشخص رسید، طراحان مجددا اعمال تغییرات‌ در روی طرح پروژه را شروع می‌کنند. این فرایند شاید تا چند مرحله تکرار شود تا در نهایت به یک خروجی مطلوب برای تیم و البته مشتری برسد. بسته به تعداد تغییرات جزئی و کلی در طراحی جعبه بسته بندی، این مرحله ممکن است تا چند روز به طول می‌انجامد و پس از تایید کارفرما، مراحل چاپ و بسته بندی شروع می‌شود.
 

مرحله ششم: پرینت و چاپ بسته بندی طراحی شده

طبیعتا طرح گرافیکی بسته بندی شما قرار نیست همینطور و بدون هیچ پیش نیازی به چاپخانه فرستاده شود. قبل از آن طراح باید این مرحله را تا پایان کار سنجیده و پیشبینی کند. برای آماده سازی این مرحله کارفرما با مشورت طراح باید متریال بسته بندی، نوع چاپ و خدمات اضافه چاپ خود را مشخص کند. همچنین فراموش نکنید که آماده سازی فایل های طراحی برای چاپ یک قدم حیاتی برای طرح است. چرا که پس از شروع چاپ راه برگشتی در کار نبوده و وجود کوچک‌ترین اشتباه در طرح می‌تواند به قیمت های غیر قابل جبرانی برای کارفرما و یا حتی برای طراح تمام شود.
 


طراحان معمولا برای چاپ بسته بندی علاوه بر هم تراز کردن چینش المان های طرح با خط احتمالی برش چاپ، فرمت فایل را روی حالت CMYK تنظیم می‌کنند. در این حالت پرینترها بسته بندی را در چهار رنج رنگی جوهر چاپ کرده که از تضاد رنگی با طرح تایید شده جلوگیری می‌کند. پس اینکه همه چیز برای چاپ و بسته بندی آماده شد، طراح می‌تواند فایل خروجی چاپ خود را به چاپخانه معتمد خود یا مشتری تحویل دهد.
 

مرحله هفتم: تست و نظارت بر بسته بندی

روانه کردن محصول به بازار بدون هیچ نوع ملاحظه، دوراندیشی و آزمایش، با اختلاف بهترین و سریع‌ترین شیوه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی زحمات محصول (و بسته بندی) خود را به نابودی بکشید. برخلاف تبلیغات آنلاین و یا طراحی وبسایت خود که با چند کلیک ساده در هر زمان به خواسته شما تغییر می‌کنند، طراحی بسته بندی چیزی است که پس از چاپ  باید با خوب یا بد بودن آن حداقل تا مدتی کنار بیایید. 

این مرحله نیز تقریبا همیشه توسط طراح و حتی کارفرما نادیده گرفته می‌شود. پس از چاپ و عرضه کالا در قالب بسته بندی طراحی شده، شما باید شاهد و ناظر تاثیر آن در جلب توجه و در نهایت فروش محصول باشید. در اینجاست که رصد عملکرد بسته بندی بعنوان مرحله آخر این پروسه شروع می‌شود.

با اینکه بخش خیلی زیادی از کار طراح به پایان رسیده، او در این مرحله عملکرد بسته بندی که قرار بود المانی مهم در کمپین بازاریابی محصول باشد را با علاقه و دقت بررسی میکند تا نتایج کار و زحمت های خود و تیمش را با چشم خود ببیند.

همین دلیل است که باید شما را برای تست و سنجش طراحی بسته بندی آماده کند. اما چگونه؟ طبیعتا نمیتوانید طراحی بسته بندی خود به افراد رندوم ارسال کرده و از آنها توقع نظرسنجی و فیدبک داشته باشید. لذا باید معیارهای دقیقی در ذهن خود داشته باشید؛ به عبارتی دیگر شما به مجموعه‌ای سوالات مشخصی نیاز دارید که نسبت به بازخورد مشتری به پاسخ آن دست بیابید و در صورت نیاز حتی نتایج خود را سندسازی کنید.

•    هدف خرید: اول و شاید مهم‌ترین معیار شما. همان چیزی که باعث شده یا باعث شود مشتری شما بدون تعصب خاصی از بین تمامی محصولات مشابه و رقبایتان، شما را انتخاب کند.
•    جذبه: آیا حالا که بسته بندی محصول به دور از خیال شما در فقسه فروشگاه‌ها نشسته است، میتواند توجه مخاطب را در کسی از ثانیه بدزد؟ یا در پس‌زمینه دیگر محصولات رقیب، خود را گم می‌کند؟
•    کیفیت: برعکس ضرب المثل معروفِ، مردم همیشه کتاب را از روی جلدش قضاوت می‌کنند. اما آیا شما محصولی دارید که درخور یک طراحی بسته بندی فوق‌العاده باشد؟ 
•    منحصر به فرد بودن: آیا بسته‌بندی شما از دیگر محصولات متفاوت است؟ اگر محصول شما ابتکار جدیدی برای عرضه نداشته باشد چرا باید عرضه شود؟

 

به خاطر بسپارید که هدف از این کار تایید گرفتن از مشتری و یا به رخ کشیدن جلوه بسته بندی نیست. اگر همواره در رشد و بهبود محصول و طراحی بسته بندی خود جدی هستید باید نقدپذیر باشید و بتوانید اشکالات بسته بندی و یا طراحی آن را ببینید.

 

طراحی خلاق بسته بندی چای

بهترین طراحان بسته بندی از این طریق در میابند که مخاطب چه چیزی را در ظاهر و جنس بسته بندی دوست داشته و از چه چیزی استقبال نکرده است. این موضوع باعث می‌شود تا طراح بهتر از هر کس دیگری متوجه خواسته و نیاز مشتری باشد و بداند چگونه میتوان یک مخاطب را به مشتری تبدیل کرد.


 

طراح حرفه ای بسته بندی چه ویژگی هایی دارد؟

بسته بندی جذاب چگونه طراحی می‌شود؟ حالا که شما درک بهتری از پروسه یک طراحی اصولی بسته بندی دارید، میتوان خوب، بد و زشت طراحی بسته بندی را به بحث کشید. چرا که هر نمای هر بسته بندی ایده آل و مطلوب مانند عناصر تبلیغاتی دیگر نیاز به رعایت برخی نکات و اصول مهم را دارد و می توان گفت زمانی از بسته بندی باید انتظار جذب مخاطب را داشت که بر اساس اصول و نکات خودش پیش رفته باشد. طراحی بسته بندی شما برای جذب مشتری و ترغیب او به خرید، باید شش قانون اصلی زیر را دنبال کند. هرچه بهتر بتوانید این شش قانون را بگار بگیرید، خروجی جذاب‌تر و البته موثرتری خواهید داشت.
 

ساخت یک قالب استاندارد بسته بندی

اولین چیزی که قبل از شروع طراحی بسته‌بندی به صورت گرافیکی باید توجه داشت، انتخاب قالب مناسب و استاندارد می باشد. قالب بسته بندی شما باید محصول را به راحتی نگهداری کرده و جلوی هرگونه آسیب فیزیکی محصول را بگیرد. یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب و طراحی قالب بسته بندی، در نظر گرفتن فضای مورد نیاز آنها در انبار می باشد. گاهی شاهد خلاقانه و جذاب‌ترین طراحی بسته بندی‌هایی بودیم که به دلیل جاگیر بودن، چیدمان راحتی در انبار نداشت. همینطور مواردی نظیر برش نامناسب و قالب سازی در اندازه های اشتباه ممکن است روند طراحی بسته بندی محصول شما را دچار مشکل کند. در اینجاست که مهارت‌های گرافیکی برای یک طراح بسته بندی کافی نبوده و آشنایی با خط برش امری ضروری برای او میشود.

خط برش در بسته بندی به معنای خطی است که برای برش مواد بسته‌بندی مانند کاغذ، کارتن، پلاستیک و غیره ایجاد می‌شود. این خطوط برای شکستن و جدا کردن بخش‌هایی از بسته بندی که باید باز شود و یا حرکت داده شود، به کار می‌رود. در طراحی بسته بندی، استفاده از خطوط برش بسیار مهم است زیرا در صورت طراحی نادرست، ممکن است بسته بندی به‌طور کامل باز نشود یا مواد بسته بندی در حین حمل و نقل آسیب ببینند.
بسته-بندی-عسل-دیار

تعیین جنس درست بسته بندی

هر نوع محصول و کالا نیاز به جنس خاصی برای بسته بندی دارد و دانش انتخاب جنس مناسب برای بسته بندی تنها با تجربه بدست خواهد آمد. لازم به ذکر است که جنس مورد استفاده برای بسته بندی بر میزان مقاومت در برابر فشار و آسیب های فیزیکی اثر مستقیم دارد. با دقت به قفسه های فروشگاه ها متوجه خواهید شد که برای هر محصول چه جنسی از بسته بندی انتخاب شده است. انواع مختلف ظروف، جعبه و کارتن های کاغذی و مقوایی، متریال های سلفون، فویل و پلاستیک در صنعت بسته بندی وجود دارد و طراح باید در زمان انتخاب رنگ و طرح به نوع جنس بسته ها نیز دقت کافی داشته باشد.
اما جنس یا متریال بسته بندی تنها در محافظت از محصول موثر نیست. شما با انتخاب جنس بسته بندی درست و با کیفیت در واقع کیفیت ظاهری بسته بندی را نیز به طرز چشمگیری بیشتر نشان میدهید.

 

استفاده از فونت جذاب و سازگار با محصول

اگر لوگو و تصاویر بسته بندی چهره باشند، فونت شما لحن پیام شما با مشتری است و اگر این پیام با صراحت و جذابیت ارائه نشود، توجه زیادی به آن نخواهد شد. برای همین اطلاعات روی بسته بندی با اهداف تجاری باید کاملا واضح و خوانا باشند. مخاطب باید بتواند بدون باز کردن محصول تا حد زیادی ویژگی های کالای مورد نظر را درک کند. نوع فونت، سایز متن و اطلاعات از جمله موارد مهم در این زمینه می باشد که علاوه بر کاربردی بودن با زیبایی بسته بندی نیز ارتباط مستقیم دارد.

 

انتخاب رنگ متناسب

یک طراح گرافیک علاوه بر داشتن دانش و علم استفاده از نرم افزارهای ادیت و طراحی، باید بر روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر تبلیغات و ذهن مخاطب نیز آگاهی کامل داشته باشد. رنگ ها یکی از اثرگذارترین عوامل در طراحی بسته بندی بوده و به کار بردن هر یک می تواند حس خاصی را در مخاطب ایجاد نماید. از جمله تاثیرات هر رنگ بر ذهن مخاطب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پکیجینگ-کنسرو-سلمان
 

رنگ سفید

تفاوتی ندارد که سفید در چه جایی و به چه منظوری به کار برده شود، در هر صورت القا کننده ی پاکی، سلامت و صداقت می باشد. شاید به همین خاطر هست که در بسته بندی‌های اکثر مواد آرایشی و بهداشتی از این رنگ استفاده می شود. این رنگ همینطور برای القای سادگی و مینیمالیستی بسیار کاربرد دارد.
 

رنگ سیاه

سیاه یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در طراحی بسته بندی است که نشان از لوکس بودن، قدرت و ظرافت می باشد. اگر دقت کرده باشید در بسته بندی ادکلن و عظرهای معروف مردانه (و درکل بسیاری از کالاهای لاکچری) از ترکیب رنگ سیاه و طلایی استفاده می شود. ویژگی دیگر این رنگ ماهیت رمز و رازی آن است که مخاطب را از محتویات بسته بندی کنجکاو و هیجان زده می‌کند.

بسته بندی خانواده محصولات بایولیا، یکی از آخرین پروژه های ظریف گرافیک توانسته به خوبی از ترکیب خاصیت‌های این دو رنگ (سیاه و سفید) بهره ببرد. دو تم مختلف دارک و لایت این بسته بندی به همراه ظرافت المان‌ها توانسته از طرفی طرح را مینیمال و ساده جلوه دهد و از طرفی دیگر محصولی با کیفیت و ارزش بالا را به تصویر بکشد.


 

رنگ آبی

آبی همیشه نماد اعتماد و اطمینان خاطر می‌باشد اما به کار بردن آن با درجات روشنایی گوناگون احساسات متفاوتی را در افراد با جنسیت و گروه های سنی مختلف ایجاد می‌کند. برای مثال آبی کم رنگ علاوه بر امنیت به مخاطب حسی راحت و آرامش بخش میدهد. به همین خاطر است که در انواع لوگو اکثر برندهای معروف نیز از این رنگ استفاده میشود تا احساس اعتماد را نسبت به برندی خاص در ذهن بیننده ایجاد کنند.
 

رنگ صورتی

صورتی رنگی ملیح و سرشار از لطافت و عشق می باشد و گاها تناسب زیادی با روحیات دخترانه دارد. این رنگ برای بسته بندی محصولات دخترانه و کالاهای مربوط به گروه سنی کودکان بسیار موثر است. اما بیشترین کاربرد این رنگ در بسته بندی‌ های کادویی است. چرا که صورتی بیش از هر رنگ دیگری میتواند عشق و علاقه را منتقل کند.
 

رنگ سبز

سبز نمادی از طراوت، تعادل، ثروت، امنیت و هماهنگی بین ذهن و احساسات می باشد. این رنگ بیشتر در طراحی بسته بندی و طراحی لوگو محصولات مرتباط به صنایع غذایی و سبزیجات کاربرد دارد. این رنگ غنی از احساسات مثبت است اما قبل از احساسات دیگر، انگیزاننده امید و زندگی است که میتواند در هر برندی مورد استفاده قرار بگیرد.
 

رنگ قرمز

قرمز یعنی شور و هیجان و حرارت و به همین خاطر است که بیشتر رستوران ها از ترکیب رنگ قرمز و نارنجی استفاده می کنند تا اشتهای مخاطب تحریک شود. یکی از نکات مهم در استفاده از رنگ قرمز و ترکیب آن با سایر رنگ ها توجه به گروه سنی قشر مورد هدف می باشد که تاثیر زیادی در موفقیت طراحی بسته بندی خواهد داشت. لازم به ذکر است که، این رنگ بیشتر مورد پسند افراد جوان می باشد.

saffron-avin-packaging

رنگ بنفش

از جمله رنگ های بسیار مناسب برای بسته بندی محصولاتی که مورد استفاده ی بانوان می باشد، رنگ بنفش است. بنفش نشان ایده آل گرایی بوده و لوکس و فاخر بودن یک محصول را با ترکیب های هوشمندانه این رنگ می توان به راحتی نشان داد.
 

درنهایت توجه داشته باشید درصورتیکه کسب و کار شما دارای یک برندبوک یا راهنمای هویت بصری باشد، باید از اصول و استانداردهای آن کتابچه در طراحی بسته بندی استفاده کنید.


 

کاربردی بودن بسته بندی

یک طراحی بسته بندی موفق علاوه بر داشتن نمای جذاب و محافظت از محصول، مشکلی رایج را برای مخاطب خود برطرف می‌کند. اگر این کار با حفظ اصول طراحی بسته بندی انجام شود، نه تنها باعث افزایش چشمگیر فروش محصول شده بلکه حتی هزینه های کلی را کاهش خواهد داد. در اینجاست که خلاقیت طراح تا این اندازه مهم می‌شود. به یاد داشته باشید که تنها یک ایده درست و از آن مهم تر اجرای اصولی آن است که می‌تواند روی فروش شما موثر باشد!

بهترین طراح بسته بندی کسی است که علاوه بر القای جذابیت و جلب توجه مشتریان، به راحتی و کاربردیت بسته بندی اضافه کند. این امر می‌تواند باعث افزایش استفاده و مصرف محصول شود و در نتیجه باعث افزایش فروش و موفقیت تجاری شود. برای همین است که طرح های آماده و لایه باز یا روش های طراحی بسته بندی با هوش مصنوعی نمی‌توانند به صورت خلاقانه و با توجه به نیازهای ویژه محصول، طرحی منحصر به فرد و کاربردی برای برند خلق کند. این وظیفه متعلق به یک پکیچ دیزاینر حرفه ای است.

برای مثال همه ما هر از چند گاهی هوس چیپس یا پفک می‌کنیم اما شکل خاص بسته بندی این نوع تنقلات مصرف آن را سخت و پیچیده کرده است. مثلا در حالت معمولی بسته بندی چیپس ما مجبوریم آن را با یک دست خود نگه داریم و اگر بخواهیم در این حین از کتاب یا فیلم خود لذت ببریم، این موضوع مشکل ساز خواهد بود. هرچند مشکلات واقعی زمانی آغاز می‌شوند که بخواهید چیپس خود را با جمعی از دوست و آشنا مصرف کنید.

اینجا بود که برند بلوم با تبدیل بسته بندی استوانه ای چیپس خود به یک ظرف راه‌حلی خلاقانه و کاربردی برای مشتریانش ایجاد کرد. بلوم با این کار بدون بیشتر کردن سایز بسته بندی توانست و مصرف چیپس ساده تر از همیشه کرده و یک مزیت رقابتی برای خود دست پا کند.

طراحی-بسته-بندی-خلاق-چیپس-بلوم

در ادامه میتوانید چند نمونه دیگر از بسته بندی خاص و کاربردی میبینید:

بسته-بندی-خلاقانه کاربردی-پسته

creative-packing

 

creative-product-packaging-design
 

 

شفافیت، راز جلب توجه!

جالب است که بدانید مشتری برای انتخاب خرید هر محصول خود به طور متوسط تنها 7 ثانیه وقت صرف می‌کند. برای همین بسته بندی شما نباید با اطلاعات و المان‌های شلوغ و گنگ تمرکز مخاطب را از پیام اصلی بسته بندی پرت کرده و با سادگی خود به سر اصل پیام برود. شاید تصور کنید که راه‌حل نهایی شفافیت، طراحی مینیمال است. با وجود اینکه مینیمالیستی در اینجا میتواند شفافیت را بیشتر کند اما لزوما تعریف آن نیست!

برای مثال طراحی بسته بندی نوشیدنی‌های Northern Soda توانسته در عین حفظ شفافیت و البته جذابیت خود، المان های هنری زیادی را در بسته بندی بکار بگیرد.

بسته-بندی-نوشیدنی

نام اصلی محصول در وسط بسته بندی به سادگی به چشم می‌خورد و با اینکه دقیقا نمی‌توان کلیت این طرح‌های بسته بندی را "مینیمال" خطاب کرد اما جلوه آن به سادگی جلب توجه کرده و می‌تواند بدون تلاش زیادی در میان بسته بندی دیگر رقبا خودی نشان دهد.
 

صداقت برند برای بقای برند

متاسفانه شرکت‌ها همیشه در ادعاهای خود صادق نیستند. برای همین است که بسیاری از برندها در القای حس اعتماد مشتری نسبت به خود موفق نبوده و این موضوع خواه و ناخواه در فروش محصولات و درنهایت رشد برند تاثیر خیلی زیادی دارد. حالا یک بسته بندی را تصور کنید که بتواند اعتبار بالای محصول و برند را به نشان داده و البته آن را بدون هیچ شک و ترسی ثابت کند.

بهترین نمونه این ویژگی بسته بندی در مدل 6692 ساعت فستینا دیده می‌شود. این برند ساعت سازی محبوب مانند بسیاری دیگر از برندها ساعت هایی ضد آب تولید و به مخاطبان خاص خود عرضه می‌کند. این مدل ساعت می‌توانست در هر وضعیت و تا هر زمانی تا 200 متر در زیر آب بماند. اما این ادعا نبود که باعث شد این کالا در فروش خود به خوبی عمل کند.

کار متفاوتی که فستینا انجام داد در بسته بندی خاص محصولش بود. این برند برای اثبات ادعایش ساعت خود را در یک بسته بندی پلاستیکی، پرس شده و پر از آب قرار داد. این موضوع نه تنها خیال خریدار را از خرید محصول خود راحت می‌کرد بلکه صداقت و اعتماد مخاطب را به این برند و اعتبار دیگر محصولات آن جلب کرد.

بسته-بندی---ساعتضد-آب

در بهترین سناریو بسته بندی نه تنها فروش شما را افزایش می‌دهد بلکه باعث وفاداری مشتری به محصول‌تان می‌شود و زمانی که مشتری طرفدار برند شما باشد، فروش شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. فراموش نکنید که رسیدن به چنین درجه از وفاداری مشتری قرار نیست یک شبه اتفاق بیفتد ولی یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید ارزشی که برای مشتری قائل هستید را ثابت کنید، صداقت با چاشنی خلاقیت در طراحی بسته بندی یا لیبل است.


11 ایده + نکته در طراحی بسته بندی

وقتی میخواهید مشتری و مخاطبان اصلی خود را برای خرید محصولاتتان مشتاق کنید، علاوه بر بالا بردن کیفیت محصول باید به فکر نوع طراحی بسته بندی محصولات خود باشید. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد خلاقیت و نوآوری در بسته بندی ، بررسی نمونه الگو های جهانی و الهام گیری از کارهای مشابه می‌باشد. در ادامه تعدادی از نمونه کارهای طراحی بسته بندی حرفه ای را نمایش می‌دهیم و راجب نکته کلیدی هر کدام توضیح می‌دهیم.
 

در طراحی بسته بندی از عکس استفاده کنید.

بیشتر از آنکه یک متن و نوشته روی طراحی بسته بندی بتواند ذهن مخاظب را به خود مشغول کند، انتخاب تصاویر با کیفیت بالا تاثیر دارند. تصاویر متناسب با نوع کالا و فرهنگ مردم هر منطقه باید به صورت کاملا هوشمندانه انتخاب شوند تا بتوانند اثر خود در جذابیت بسته بندی داشته باشند. بهتر است از تصاویر با کیفیت، مفهومی و عکاسی یا طراحی شده در بسته بندی استفاده کنید تا برای مخاطب چشمگیر و جدید باشد.

این عکاسی میتواند بصورت تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی باشد.

طراحی-بسته-بندی-پسته-پیچو


مخاطب بسیار ریز بین است و قدرت تشخیص تصاویر یونیک را از پر تکرار دارد. به همین دلیل توصیه میکنم برای استفاده از تصاویر بر روی بسته بندی از خود محصول عکس بگیرید و ارائه دهید. اما تصویر بسته بندی لزوما از محصول نیست. این تصویر می‌تواند پیام انحصاری و خلاقانه خود را راجب کاربرد محصول داشته باشد.
 

از مینیمال بودن نترسید!

یکی از بهترین روش های دیزاین جعبه محصول بکارگیری مینیمالیستی است. برخی از طراحان غیر حرفه ای ساعت‌ها مشغول چنینش المان‌های مختلفی در طراحی می‌شوند اما نمی‌دانند که خیلی وقت‌ها "سادگی" جواب کار است. اما اشتباه نکنید! طرح ساده مساوی با طراحی آسان نیست! یک طراحی مینیمال، هوشمند و خلاقانه برای سهولت کاربر بوده اما به هیچ وجه قرار نیست کار طراح را نیز آسان ‌تر ‌کند.

جزئیات و پیچیدگی های یک طراحی، جذابیت خودش را دارد. حتی در مواردی نسبت به حوزه فعالیت برند و خواسته کارفرما ممکن است چنین ساختار طراحی تنها گزینه شما باشد اما نه زمانی که مخاطب برای درک محصول مجبور به رمزگشایی محتوای چپ و راست بسته بندی باشد. اگر بخواهیم به کلیت بازار امروز نگاه کنیم، باید قبول کرد طراحی مینیمال حالا بخشی جداناشدنی از آن است و اگر شما بعنوان فروشنده به رشد محصول خود فکر می‌کنید باید در فقسه فروشگاه به چشم بیایید و بسته بندی خود را بر پایه طراحی مینیمال خلق کنید.
مینیمالیسمی در وهله اول به جای شلوغ کردن طراحی با المان‌های تزئینی اضافه، بر روی محصول تمرکز می‌کند تا به سادگی به مهم ترین سوال مشتری پاسخ دهد: آیا این محصول برای من مناسب است یا نه؟ 

 

هدف از مینیمالیستی در بسته بندی انتقال پیام به ساده‌ترین روش ممکن است و برای ایجاد یک سادگی بی‌نقص طراح باید با خلاقیت خود صدها ایده و سناریو را در ذهن خود تجسم کرده و تنها با آزمون و خطای حتی بیشتر از قبل است که می‌تواند یک خروجی مینیمال تحویل کارفرما دهد. ناگفته نماند که یک طراحی بسته بندی با این خصوصیت زیبا و مدرن بوده و با شفافیت خود بلافاصله توجه خریدار را به خود جلب می‌کند.

طراحی-بسته-بندی-صادراتی-میوه-خشک

از پنجره برای نمایش بخشی از محصول استفاده کنید.

استفاده از تصاویر و عکس های جذاب نقش مهمی در شناخت محصولات توسط مخاطب دارد اما گاهی برندها از این موضوع سو استفاده کرده و به جای افزایش کیفیت محصول خود می‌خواهند با استفاده از عکس‌های جذاب و غیر واقعی در بسته بندی، محصول خود را به شکلی که نیست نشان دهند.

پنجره-بسته-بندی-آقای-ادویه

این موضوع باعث شده تا مردم مثل قبل به عکس بسته بندی اعتماد نکنند. در این میان زمانی که شما در بسته بندی محصول خود از پنجره استفاده می‌کنید، به نوعی به مخاطبان خود نشان دادید که چیزی برای مخفی کردن ندارید. این نمایش زنده از محصول، حس اطمینان و اعتماد مشتری را دوچندان می‌کند و زمانی هم که مشتری محصولی را که می‌خواهد، به وضوح ‌ببیند، می‌تواند آن را با خیال راحت و بدون هیچ تردیدی خریداری کند.
 

همیشه می‌توانید کلاسیک و مدرن را در طراحی بسته بندی تلفیق کنید.

طراحی حرفه ای بسته بندی های کلاسیک با طرح های سنتی به نوعی فرهنگ و آداب یک مرز و بوم را به تصویر می‌کشد. از طرفی دیگر در دنیای امروز که همه چیز دچار تغییر و تحول شده است، نمی‌توان قید طراحی مدرن را به کل زد. برای همین تلفیق طرح های مدرن با سنتی می‌تواند جذابیت خاصی به بسته بندی ها داده و تا حد زیادی برای هر دو نوع مخاطب (طرفداران سنتی و مدرن) جذاب و اثر گذار باشد.

هویت-بصری-بسته-بندی-صابون-ماوا

تِم رنگی بسته بندی خود را محدود کنید.

طراحی بسته بندی به نوعی یک ست رنگی است. تِمی از رنگ‌های خاص که به برند و محصول شما بیاید، چشم مخاطب را خسته نکرده و طراحی را زیبا جلوه ‌دهد. در این طراحی رنگ‌های درست کنار هم قرار می‌گیرند تا یک ماهیت و هویت خاص را برای مخاطب به نمایش بگذارند و هر چه رنج رنگی شما وسیع‌تر باشد شفافیت پیام شما کمتر خواهد بود. همچنین تنوع رنگ بیش از حد سبب سردرگم شدن مخاطب شده و حواس او را از پیام اصلی طرح پرت می‌کند.

زمانی می‌دانید بسته بندی شما جذاب است که ترکیبی از درست از رنگها را در آن می‌بینید. گاهی این رنگ‌ها سمبلی از شکل طبیعی محصول بوده و گاهی دیگر رنگ استفاده شده به ماهیت، مخاطب یا کاربرد محصول در روانشناسی رنگ آن اشاره دارد.

برای مثال در ویدئوی طراحی بسته بندی زعفران فدک زیر ما از رنگ های قرمز و بنفش استفاده کردیم تا در ذهن مخاطب تصویری از زعفران واقعی رسم کرده باشیم در حالیکه رنگ‌های مشکلی و طلایی را نیز بکار گرفتیم تا به طور غیر مستقیم محصولی اشرافی، اصیل و ارزشمند را برای خریدار تجسم کنیم.
 


از طبیعت الهام بگیرید.

اولین و زیباترین طرح خلق شده در طبیعتِ دنیا همیشه طبیعتِ دنیا خواهد بود و طراح تنها با نگاهی جزئی خاص خود به طبیعت و الهام گیری از آن می‌تواند پتانسیل کامل خلاقیت خود را بکار بگیرد. با دید و ذهنیت درست این روش همیشه جوابگوی طراح خواهد بود. خلاقیت‌تان کم شده؟ ذهنتان خسته شده و ایده‌های خوبتان ته کشیده؟ به طبیعت سری بزنید.

نکته جالب اینجاست که این طبیعت لزوما منظره‌ای سرسبز، با درخت و آبشار نیست. طبیعتِ شما برای الهام گیری می‌تواند همان چیزی باشد که به چشم طراح زیبا آمده است. استفاده از وسعت طبیعت برای یافتن ایده‌های جدید بخصوص برای مرحله تحقیق و بررسی در طراحی بسته بندی می‌تواند بسیار مفید باشد.

طراحی-بسته-بندی-چای-هویاتی
 

قوانین و یکنواختی ها را بشکنید!

همه طراحان اصول و قوانینی دارند که بر اساس آن طراحی خود را به پیش می‌برند. اما یک طراح حرفه‌ای بی چون و چرا درگیر یک چارچوب خاص نشده و نمی‌گذارد این موضوع جلوی خلاقیت او را بگیرد. چرا که طراحی کلیشه‌ای و بی روح برای هیچکس جذاب نبوده و فروش زیادی را نیز حاصل نخواهد کرد. این کفش نایک نه تنها با شکستن این یکنواختی جذابیت زیادی به طراحی خود بخشید بلکه در یک بسته بندی کاملا متفاوت عرضه شده است. نایک کفش خود را در یک کیسه پلاستیکی باد شده قرار داد تا کفش جذاب خود را عرضه کند. این برند فهمید که می‌تواند به جای به طراحی یک بسته بندی مقوایی، زیبایی خود محصول را بدون هیچ مقدمه‌ای نمایش دهد.

بسته-بندی-نایک-کفش

از پترن و الگوها استفاده کنید.

الگوها با یک ساختار و چنیش درست می‌توانند به نوع خود حال و هوای محصول و برند را در طراحی بسته بندی بسازند و با شکل و شکاف یکتای خود معمولا در پس زمینه گویای ماهیت اصیل محصول و برند آن باشند.

اما این تنها کاربرد الگوها نیست. زمانی که شما برای یک محصول در چند طعم، به چند طراحی بسته بندی متفاوت اما در عین حال مشابه با ساختار برند نیاز دارید، میتوانید روی کمک الگو‌ها حساب کنید. برای مثال برند LOL در اینجا به جای تغییر الگو برای هر یک از محصولات خود، رنگ الگو را در هر کدام عوض کرد.

طراحی-بسته-بندی-حبوبات

همچنین گزینه دیگر این برند کاری بود که Aquarium برای محصولات غذای ماهی خود کرد که به جای تغییر رنگ از الگویی نسبتا متفاوت استفاده کرد.
پترن-الگو-بسته-بندی


 

بسته بندی خود را با یک داستان توصیف کنید.

حقیقت این است که کوچک یا بزرگ، مردم عاشق یک داستان خوب هستند و شما اگر بتوانید داستانی کوتاه و جذاب مربوط به محصول، برند یا حتی خودتان تعریف کنید، یک ارتباط قوی میان خود و مشتری ایجاد کرده‌اید که می‌تواند بعدها تبدیل به اعتماد و یا حتی وفاداری مشتری به شما شود.
طراحی بسته بندی گرافیکی

 

به فکر داخل بسته بندی نیز باشید.

روی بسته بندی شما علاوه بر داشتن جذابیت، باید از محصول تعریف کرده و آن را بازاریابی کند. اما داخل بسته بندی چی؟ اگر محصولی چند قسمتی و یا با چند بسته بندی دارید، باید طراحی هر کدام از آنها را نیز در نظر داشته باشید.
جعبه-هارد-باکس-زعفران-خلیلی

 

شوخ طبع باشید.

القای حس خوب همیشه جواب می‌دهد. اما وقتی بتوانید مخاطب را بخندانید، او را به یک مشتری دائم تبدیل کرده‌اید! درست است. شوخ طبعی یکی دیگر از روش‌های جلب اعتماد بوده و تا مدت‌ها خواهد بود. قلم موی نقاشی پولیو نمونه بارز این شیوه موفق در عمل است. در بدنه این قلم طراحی یک صورت بامزه چاپ شده که موی قلم را به شکل ریش آن صورت در آورده است. چنین محصولی می‌تواند در نگاه اول باعث لبخند مخاطب شده و مسلما قطعا قرار نیست نادیده گرفته شود.
شوخ-طبعی-در-بسته-بندی

 

چگونه به چالش‌های متداول طراحی بسته بندی غلبه کنیم؟

یک مدیر و مسئول موفق در کسب و کار می‌داند که در هر نوع کمپین و پروژه مشکلات اجتناب ناپذیری وجود خواهد داشت که تنها با پیش‌بینی آن و ارائه راه‌حل مناسب است که میتوان این چالش‌ها را پشت سر گذاشت. ما نیز در ظریف گرافیک که هزاران ساعت با این موارد دست و پنجه نرم کردیم در ادامه میخواهیم از چالش‌های مهم بسته بندی هشدار دهیم:

فضای محدود: در طراحی بسته بندی معمولا فضای محدودی برای نشان دادن پیام برند، مزایای محصول و نحوه استفاده از آن وجود دارد. روی مهمترین اطلاعات متمرکز شوید و با طراحی مینیمال سعی کنید هضم محتوا را برای مخاطب آسان کنید.

محدودیت‌های متریال: تنوع متریال بسته بندی میتواند مثل مکعب روبیکی در دست یک تازه کار باشد که همزمان با جستجوی بهترین روشِ حل مشکلش تنها خود را بیشتر گیج میکند. زمانی هم که متریال بسته بندی خود را انتخاب می‌کنید ممکن است در طراحی و اجرا دچار مشکل شوید. اینجاست که فقط یک طراح حرفه‌ای میتواند نسبت به نقاط قوت و محدودیت‌های جنس بسته بندی ساختاری طراحی خلق کند که با لایه‌های متریال آن همخوانی داشته باشد.

نیازهای حمل و نقل: بسته بندی موفق در فروش باید در فروشگاه جذابیت برتر خود را نشان دهد و در حین حمل و نقل مقاومت خود را. خصوصا اگر محصولات اینترنتی نیز به فروش میرسانید، داشتن یک بسته بندی بادوام شما را از شر دردسر خسارات، هزینه های اضافی و به ویژه نارضایتی مشتری خلاص میکند.

یکپارچگی محصولات: وفادار ماندن به یک الگوی طرح منسجم در تمامی کالاهای شما کلید یک برندسازی موثر است. فراتر از آن، استایلی که مخاطب به وجود آن عادت کرده، قولِ شما به مشتری است؛ قولی که هر مشتری وفادار از برند مدنظر خود انتظار دارد.



محدودیت‌های بودجه: بودجه نیز میتواند سدی بر سر راه یک بسته بندی ایده‌آل برای کارفرما باشد. درست همانند هنرمند که با رنگ‌هایی محدود یک شاهکار نقاشی می‌کند، شما باید در انتخاب‌هایتان نهایت خلاقیت و ابتکار را به خرج دهید. اگر بودجه شما کمتر از مقداری است که انتظار می‌رود، قائدتا باید از نوع متریال گرفته تا قالب بست بندی و خدمات چاپ بیشترین بهره را ببرید. بسته بندی‌های پلاستیکی، جعبه های ظریف مقوایی، بگ‌های کاغذی از جمله انتخاب‌های به صرفه بسته بندی هستند که در عین حفظ آبروی محصول میتوانند هزینه‌های بسته بندی شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

نگرانی‌های زیست محیطی: در دنیایی که آگاهی به مراقبت از محیط زیست هر روز بیشتر از قبل مطرح است، مشتری‌های شما نیز از شما انتظار دارند که به این کمپین احترام بگذارید. از این رو سعی کنید روش‌ها و متریال‌هایی را بعنوان بسته بندی داشته باشید که به سادگی در طبیعت تجزیه شوند؛ چرا که یک برند موفق به طرفدارانش نشان میدهد که تنها به فکر منافع خود نیست و حاضر است در انسانیت و رفتار اخلاقی شایسته پا پیش بگذارد.

 

درکل، چیره شدن به چالش‌های بسته بندی چیزی نیست جز تعادلی میان ابتکار و کارآمدی. با درنظر گرفتن این موارد خواهید دید که با همه مشکلات موفق شده‌اید رضایت و احترام مخاطب را بخرید.
 

 

قیمت طراحی بسته بندی چگونه محاسبه می‌شود؟

خب حالا پس از این همه توصیف و تعریف طراحی روی بسته بندی چه قیمتی دارد؟ تعرفه واقعی آن چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر میخواهید ایده‌ای از رنج قیمت طراحی بسته بندی خود داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم بصورت آنلاین درخواست سفارش خود برای ما ثبت کنید. پس ارسال درخواست‌تان به طور اتومات و با توجه به اطلاعاتی که به ما می‌دهید، می‌توانید قیمت تقریبی طراحی بسته بندی‌‌ خود را ببینید و پس از آن تا 15 دقیقه از تیم پشتیبانی مشاوره رایگان بگیرید.

با این کار نه تنها برای هزینه‌های خود برنامه ریزی و بودجه بندی کرده‌اید، بلکه پاسخی کامل برای تمامی سوالات خود مربوط به طراحی و چاپ بسته بندی دریافت کردید.
 

حالا چرا شرکت طراحی بسته بندی ظریف گرافیک؟

آژانس و استودیو خلاق ظریف گرافیک با اطمینان بهترین خدمات طراحی لوگو و بسته بندی برای محصول شما ارائه می‌دهد.

ما یک شرکت طراحی گرفیک هستیم که پروژه های موفق زیادی را با عنوان طراحی لوگو حرفه ای، طراحی کاتالوگ و بروشور، و ست اداری به پایان رساندیم اما تمرکز ما همیشه و همیشه روی طراحی بسته بندی بوده و خواهد بود. ولی این موضوع نباید دلیل انتخاب شما باشد. برای همین در ادامه چند مورد یا دلیل که شرکت چاپ و طراحی بسته بندی ما را خاص کرده را معرفی می‌کنیم:
 

کیفیت طراحی

بیش از نیم دهه است که ما بعنوان یک شرکت طراحی جعبه بسته بندی فعالیت می‌کنیم و تا کنون با صدها پروژه طراحی بسته بندی در سابقه کار خود حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ما با افتخار در طراحی بسته بندی، خود را یک مجموعه حرفه ای و متخصص می‌دانیم و میتوانیم این موضوع را ثابت کنیم!

در ویدئوی زیر میتوانید نمونه بهترین بسته بندی‌های ما در سال 1400 را مشاهده کنید.

 


حرف ما حرف است!

برای ما هیچ چیز بهتر از داشتن یک رابطه خوب و دوستانه با کارفرما نیست. رابطه‌ای پر ثمر برای هر دوطرف که اعتماد قوی در آن حتی به فراتر از فعالیت کاری و حرفه‌ای می‌رود. اما چنین رابطه‌ای به سادگی و خودی خود شکل نمی‌گیرد. برای همین است که احترام، صداقت و خوش قولی مستمر از ارزش‌های اصلی و توصیف کننده مجموعه ماست.
 

انعطاف پذیری بالا

از آنجایی خودمان در حال چرخاندن یک کسب و کار هستیم، با چالش‌ها و ددلاین های خود دست و پنجه نرم کردیم و بهتر از هر کس دیگری می‌توانیم موضع کارفرما را درک کنیم. برای همین دوست داریم نسبت به خواسته و نیاز های متفاوتش باری از دوش او برداریم.


این تازه شروع ماجراست!

تیم ظریف گرافیک در زمینه طراحی بسته بندی و چاپ محصولات داخلی، تجاری، بازرگانی، سوغاتی و غیره فعالیت های بسیاری داشته و در فروش و بازاریابی خاموش محصول نقش مهمی را ایفا نموده است. ما در تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک بر آنیم تا با انجام مطالعات و بررسی های لازمی که در روند طراحی معرفی کردیم، شروع به طراحی بسته بندی محصولات نماییم و هر آنچه مشتریان از طراحی محصولات خود انتظار دارند را برآورده سازیم تا با اینکار نه تنها مصرف کننده، بلکه تولید کننده را نیز خوشحال کرده باشیم.

 

 

 

 

سوالات متداول شما

استفاده‌ هوشمند از المان هایی نظیر متون، رنگ‌ها، عکس‌ها، متریال و ساختار برای بسته بندی یک محصول را طراحی بسته بندی می‌گویند.
بدون بسته بندی محصول شما نه تنها هیچ هویتی در برند خود نداشته بلکه توانایی معرفی خود بعنوان یک محصول مستقل را نیز ندارد. از این گذشته بسته بندی بی کیفیت حتی از محافظت از محصول در برابر عوامل مختلف نیز عاجز است.
در پروسه طراحی، ما پیش از اینکه دست به قلم شویم، به سراغ ارزش های برند شما می رویم. به طور دقیق‌تر ویژگی های خاص محصولات و خدمات شما را شناسایی می کنیم. چون می‌دانیم که یک طرح خوب قبل از هر چیز باید ارتباطی قوی با مخاطب برقرار کند. پس از آن، ترکیبی از استراتژی درست و خلاقیت طراحان است که کار را به جلو حرکت داده و در نهایت ما را به یک خروجی مطلوب هدایت می‌کند.
یک طراح بسته بندی علاوه بر داشتن تسلط در طراحی و رسم گرافیکی، باید از برند، هویت و البته مخاطبانش شناخت خوبی داشته باشد و با خواسته و نیاز هر دو ارتباط بگیرد.
تجربه و فعالیت زیاد در این زمینه برای ما باعث شده تا به نقطه‌ای از تخصص در طراحی بسته بندی برسیم که هر روز به آن افتخار کنیم. ظریف گرافیک سابقه طراحی هویت بصری برای صدها برند ایرانی و خارجی را داشته و با افتخار آماده همکاری با شما تولیدکننده گرامی است.
با توجه به اینکه ارزش ایجادی در این حوزه (و بسیاری دیگر از حوزه ها) یکسان نیست، تعرفه های طراحی بسته بندی نیز معمولا ثابت نبوده و طراحان برحسب مهارت و تجربه خود تعرفه های کار خود را تعیین میکنند. با اینحال شما میتوانید با درخواست ثبت سفارش در سایت از هزینه‌های طراحی ما مطلع شوید. (انجام اینکار به منزله ثبت قطعی سفارش برای مشتری نیست)
مخاطبان امروزی با احساسات خود خرید می‌کنند و شما بعنوان یک تولیدکننده یا صادرکننده تنها با یک بسته بندی حرفه ای میتوانید حس خوبی که مخاطب به آن نیاز دارد را القا کرده و او را به یک خریدار تبدیل کنید.
پروسه پروژه طراحی بسته بندی به 2 هفته تا 1 ماه زمان نیاز دارد.
ظریف گرافیک به اندازه کسب و کار شما برای کیفیت کار خود ارزش قائل است. به همین دلیل است که ما برای عرضه خدمات خود تخفیفی ندادیم اما همیشه کیفیت کار خود را در اولویت گذاشته‌ایم و آن را به مشتریان خود تضمین دادیم.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (55)

  • ممنون از مطلب کاملتون. لحن خیلی رسا و جذابی داشتید که آدم از خوندنش خسته نیمشد

    ثبت پاسخ
  • جالب بود. هم متن محتوا هم عکسا و واقعا هم درست میگید طراحی بسته بندی اونقد مهمه که الان خیلی از برندهای الکی فقط با یک بسته بندی خوشگل وارد میشن و میان کنار برند های خوب یا حتی جاشونو میگیرن.

    ثبت پاسخ
  • سلام ببخشید شما طراحی بسته بندی کیک هم انجام میدید؟ ممنون میشم راجب این مورد راهنمایی هم بکنید.

    ثبت پاسخ
    • سلام علی جان. منتظر تماس تیم پشتیبانی ما باشید.

  • شما اولین شرکت و سایت طراحی بسته بندی هستید که که پروسه کلی کار و نکات به این خوبی رو آموزش دادن. خیلی مفید و کاربردی بود ممنون

    ثبت پاسخ
  • تیم ظریف گرافیک زحمت طراحی بسته بندی برای 5 محصول میوه خشک در وزن های مختلف رو برای ما کشیدند و فقط تعریف دارم از این تیم واقعا کارشون بلد بودند و خیال ما رو از بابت بسته بندی محصولمون راحت کردند.

    ثبت پاسخ
    • سلام آقا ایلیای عزیز خیلی ممنون بابت اعتماد و فیدبکت. امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشی

  • من خودم دانشجوی رشته طراحی بسته بندی هستم. این کار به معنای واقعی تلفیق دانش و هنره و اصلا کار ساده‌ای نیست. اما برای کسانی که میخوان با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنن کتاب بسته بندی چیست (Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf) رو پیشنهاد میکنم.

    ثبت پاسخ
    • سلام متین جان. ممنون از کامنتت. کتابی که معرفی کردی مفیده اما به شخصه به کسی میخواد توی زمینه به طور تخصصی فعالیت کنه پیشنهاد میکنم که از همین الان به فکر ساختن رزومه خودش باشه و حتی با گرفتن پروژه های کوچیکتر سعی کنه تجربه به دست بیاره.

  • متن کوتاهی نبود اما واقعا آموزنده بود و ارزش وقتمو داشت. جدا از محتوای غنی نمونه کار های خیلی جالبی دارید. بخصوص توی بخش بسته بندی زعفران که حسابی ترکوندید.

    ثبت پاسخ
    • نظر لطفته مبین جان

  • ممنون واقعا جواب خیلی از سوالامو در این مورد گرفتم. ولی متوجه شدم درباره بسته بندی مواد شوینده حرفی نزدید. طراحی این نوع بسته بندی ها رو هم انجام میدید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام آقا شروین. بله برای مشاور رایگان میتونید باهامون تماس بگیرید. ۱۸۲۴ ۸۶۷ 0۵۱۳

  • سلام لطفا نرخ قیمتتون رو برای ظرف و ظروف بسته بندی اعلام کنید ممنون.

    ثبت پاسخ
    • با سلام آقا / خانم اشرافی. با اینکه توی انتخاب جنس و ظروف بسته بندی میتونیم همراهتون باشیم اما فروش مستقیم ظرف بسته بندی بخشی از خدمات ما نیست و نخواهد بود.

  • به نظر میاد حتی بسته بندی های جذابی که کار خودمونه هم برای محصولات صادراتی هستش :)))))

    ثبت پاسخ
  • بعنوان یک شرکت طراحی بسته بندی مواد غذایی واقعا پورتفولیوی کاملی دارید. برای طراحی قالب هم میتونید راهنمایی کنید؟

    ثبت پاسخ
    • ممنون از لطفتون. بله برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 1824 867 0513

  • سلام میخواستم بپرسم آِیا بسته بندی برای کودک هم طراحی میکنید؟

    ثبت پاسخ
    • بله جناب ایوری. بزودی باهاتون تماس میگیریم.

  • این مبحث رو به خوبی پوشش دادید ممنون. آموزشی برای طراحی بسته بندی با فتوشاپ و ایلوستریتور هم دارید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام خانم صالحی. ما در زمینه آموزش فعالیت و خدماتی نداریم اما برای شروع آموزش طراحی بسته بندی این مطلب ما میتونه براتون مفید باشه https://bit.ly/3KVLx3E

  • برای بسته بندی های خرما و پسته خودم اطلاعات مفیدی بود

    ثبت پاسخ
  • جالب بود کازتون

    ثبت پاسخ
  • اینکه جز نمونه های بی نظیرتون توی فرمت عکس و ویدئو تونستید این پروسه چالش بر انگیز رو توضیح بدید واقعا جذاب بود برام. احتمالا بزودی برای بسته بندی قهوه باهاتون تماس میگیریم.

    ثبت پاسخ
    • ممنون. حتما در خدمت خواهیم بود

  • صفحتون واقعا توجهمو جلب کرد. بوک مارکش کردم تا بذارم برای بعد هم متنشو بخونم هم باقی ویدئو هاتونو ببینم.

    ثبت پاسخ
  • بخوام صادق باشم به شخصه نقصی ندیدم توی این صفحه... اصول ایده ها عکس ها ویدئو ها هم عالی بودن. همه کارای خودتونن دیگه؟

    ثبت پاسخ
    • ممنون از لطفتون آقا ایمان. بله همه ویدئوها و بیشتر عکاسا کارای خودمون هست مگر اینکه مستقیم اسم دیگه ازشون برده باشیم یا لینک داده باشیم.

  • کمترجایی آدم این همه جذابیت و خلاقیت میبینه. عالی بود واقعا

    ثبت پاسخ
  • خسته نباشید قربان برای دیزاین پکیج چه تعرفه ای دارید؟

    ثبت پاسخ
    • خسته نباشید. بزودی باهاتون تماس میگیریم.

  • مثل همیشه عالی بود.

    ثبت پاسخ
  • سلام. لطفا قیمت طراحی بسته بندی حبوبات رو اعلام کنید

    ثبت پاسخ
    • سلام. وقتتون بخیر خانم میلادی. برای اینکه قیمت درستی به شما داده باشیم باید اول خواسته‌ها و نیازهاتون از بسته بندی مد نظرتون رو بدونیم. لطفا از بخش درخواست ثبت سفارش فرم آنلاین رو پر و ارسال کنید. ممنون از شما.

  • برای محصولات لوکس هم طراحی انجام میشه یا صرفا برای محصولات غذایی هستش؟

    ثبت پاسخ
    • برای این نوع محصولات شدیدا توصیه میشه از هاردباکس استفاده کنید و اینکه بله در اون زمینه هم فعالیت و نمونه داریم.

  • پستتون دید خوبی از خیلی چیزا داد. ممنون ازتون. سوالم اینه که بسته بندی رو معمولا با چه نرم افزاری طراحی می‌گنید؟

    ثبت پاسخ
    • عموما طراحی بسته بندی با ایلوستریتور و/یا فتوشاپ ادوبی انجام میشه

  • دوره آموزش طراحی بسته بندی هم تدریس می‌کنید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام جناب شریف آبادی. خیر تدریس و آموزش نداریم.

  • میتونید برای نسخه های مختلف محصول طراحی های متفاوتی داشته باشید؟

    ثبت پاسخ
    • بله حتما میشه - نمونه های خانواده بسته بندی کم نداریم تو پورتفولیو

  • اگر مثل من افتخار آشنایی با این تیم فعال و بخصوص شخص آقای ظریف رو داشته باشید میدونید که ایشون یکی از بهترین طراح های بسته بندی ایران هستند. مهمتر از اون همکاری با ایشون بخاطر وقت شناسی‌ شون و ارزشی که دیدم برای مشتری و نظرش قائل هستند، همیشه برام لذت بخش بوده.

    ثبت پاسخ
    • افتخار برای ماست جناب مشایخی. سپاس از لطف تون

  • عاشق بسته بندی های مینیمال هستم. واقعا مثل "کمتر درواقع بیشتره" رو به چشم نشون میده

    ثبت پاسخ
  • سلام من جدیدا به فکر یک طراحی جدید جعبه برای محصولم افتادم ولی نمیدونم دقیقا چه تغییراتی میخوام. میتونید راهنماییم کنید؟

    ثبت پاسخ
    • سلام خانم کاسبی. شماره خودتون رو گذاشتید حتما برای مشاوره خدمتتون تماس میگیرم.

  • من بعنوان یک طراح بسته بندی بندی خیلی استفاده کردم از این مطلب. زنده باشید

    ثبت پاسخ
  • لطفا هزینه طراحی جعبه را بفرمایید. باتشکر

    ثبت پاسخ
    • لطفا تماس بگیرید تا اول بدونیم نیازتون چی هست

  • برای من پکیجینگ همیشه مهم بوده. ولی اینجا با فضای جدید و جالبی از دیزاینش آشنا شدم. کارهاتون جالبه اینشالا به موقعش باهاتون تماس میگیریم ؛)

    ثبت پاسخ
    • ممنون از لطف شما جناب باغبانی. منتظرتون هستیم :)

  • سلام شما طراحی رو که انجام دادین برای تولید بسته بندی جایی رو سراغ دارین

    ثبت پاسخ
    • سلام. بله برای مشاوره رایگان میتونید تماس بگیرید.

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288