مجوزها

طراحی بسته بندی و لیبل عسل (ایده+نمونه کار)

  • اشتراک گذاری:
3 مهر 1401 (آخرین بروزرسانی در 10 بهمن 1402 ) 4475 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

یکی از مهم ترین چالش هایی که تولید کنندگان عسل در ایران با آن مواجه هستند طراحی لیبل عسل، طراحی بسته بندی و حتی انتخاب ظرف منحصر به فرد است. عسل یکی از محبوب‌ترین شیرینی های جایگزین شکر است که با وجود قیمت بالای خود دبار آشپزخانه هر ایرانی یافت می‌شود. عملا گزینه های بی پایان طراحی در زمینه استانداردهای صنعتی، تجاری، صادراتی، نگهداری، حمل، فروش و تبلیغات وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند تا صاحبان برند بازخورد مثبت از تولید و فروش دریافت شود. ما در ظریف گرافیک به عنوان مشاور و مجری طراحی و ساخت لیبل و بسته بندی عسل آماده همکاری هستیم تا با توجه به نیاز محصول، ایده آل ترین الگو و خدمت درخور را به تولیدات شما ارائه نماییم.
 

طراحی بسته بندی و لیبل عسل چگونه چه تاثیری در فروش دارد؟

اولین شاخص کیفیت در انتخاب محصول که در نظر مخاطب مهم و حائز اهمیت است برچسب یا لیبل شیشه محصول است. در قفسه محصولات، طراحی حرفه ای بسته بندی و لیبل این امتیاز را به برند می دهد تا بهتر دیده شود و جلب توجه کند. در راستای این اهمیت ابتدا باید درکی از نوع مخاطب و چیزی که برای او مهم است داشته باشیم؛ بخصوص زمانی که طراحی لیبل عسل صادراتی باشد.

طراحی بسته بندی حرفه ای عسل تجاری در ظریف گرافیک

طراحی بسته بندی لیبل محتوایی دارای مزایای زیر است:

1. شناسایی و تمایز: طراحی بسته بندی لیبل، به ویژه در نمونه لیبل عسل، به شما امکان می‌دهد که محصولات خود را به راحتی از سایر محصولات مشابه تمایز دهید. با استفاده از لوگو، نام تجاری و نمادهای خاص در طراحی، لیبل شما در بین مشتریان به صورت یکتا شناخته می‌شود.

2. جذابیت بصری: طرح لیبل در بسته بندی عسل بخصوص صادراتی، امکان ایجاد جذابیت بصری و کشش برای مشتریان را فراهم می‌کند. طرح‌ها، رنگ‌ها و ترکیبات بصری منحصربه‌فرد ممکن است به مشتریان در جذب توجه و ایجاد ارتباط عاطفی با محصول شما کمک کند.

3. اطلاع رسانی: داشتن جذابیت جلب توجه میکند اما همه چیز نیست. اینجاست که محتوای غنی و دقیق بسته بندی باید کار فروش محصول را دست بگیرد و اطلاعات دقیقی در مورد محصول، مانند منشأ، ویژگی‌ها، ترکیبات و نحوه استفاده را به مشتریان ارائه کند. این اطلاعات می‌تواند به مشتریان کمک کند تا تصمیم به خرید بهتری بگیرند و اعتماد بیشتری نسبت به محصول شما پیدا کنند.

4. اعتبار و قابل اطمینانی: در این میان جلب اطمینان مشتریان نیز اهمیت ویژه ای دارد که به مشتریان اطمینان دهد محصول شما مطابق با استانداردها و نیازهای بهداشتی است. لیبلی که شامل مطالب راهنما و اعلام حقوق مصرف‌کننده باشد، نشان می‌دهد که برند شما برای مشتری خود ارزش قائل است.

5. قدرت بازاریابی: طراحی بسته بندی لیبل به شما امکان می‌دهد بازاریابی موثر‌تر از همیشه برای محصول داشته باشید. با استفاده از عناصر طراحی مناسب، شما می‌توانید پیام خود را به صورت جذاب و متناسب با هدف بازار خود انتقال دهید.

بنابراین، طراحی بسته بندی لیبل محتوایی در بسته بندی عسل صادراتی به شما کمک می‌کند تا محصول خود را بهتر معرفی کرده و در نهایت قدرت بیشتری در فروش آن داشته باشید.

طراحی بسته بندی عسل طبیعی تولیدات صادراتی در ایران

مخاطب چه انتظاری از یک طراحی ایده آل دارد تا منجر به خرید وی شود؟ محرک هایی که حس خرید برتر را در مشتری ایجاد می کند شامل موارد زیر است:

  • طراحی شکیل و نفیس که چشم نواز و خلاقانه باشد

  • درج مواد تشکیل دهنده و محتویات

  • ارزش غذایی و اهمیت آن

  • قیمت محصول

  • بسته بندی سالم و مسئولانه برند

موارد فوق در خرید مشتری بسیار مهم هستند که ارتباط با محتوا و جزئیات را آسان تر می کنند. با این حال طی سال های اخیر ارتباط مشتری با تصاویر و طراحی لیبل یا بسته بندی عسل بسیار مهم شده است. هنگامی که ویژگی های مهم محصول را در طراحی لیبل با مخاطب به اشتراک می گذاریم در زمان و وقت خریداران صرفه جویی می کنیم.

از خود بپرسید چه ارزش هایی برای شما و برندتان مهم است؟ کدامیک از موارد فوق را برای خریداران ارائه کرده اید؟ درج اطلاعات را صادقانه و دقیق انجام داده اید تا مشتری با رضایت خاطر و بدون تامل در دفعات بعدی به سراغ برندتان آید؟

ایده-بسته-بندی-عسل

با رعایت اصول طراحی بسته بندی و لیبل عسل راحت تر از آن چیزی که فکرش را هم می کنید می توانید فروش و تبلیغات داشته باشید. عسل زعفرانی دیاز زرین نمونه طرح لیبل عسلی فوق العاده در ظریف گرافیک بوده که حالا روانه بازار ایران شده است.

بهترین قالب و متریال‌های مناسب بسته بندی عسل

لیبل از ارتباطی ترین بخش های بسته بندی شما است اما فقط یک قسمت کار است. هنگام طراحی آن به خود بسته بندی نیز باید فکر کرد. این دو مؤلفه باید برای تجربه ای منحصر به فرد و ثابت برای هر مشتری کنار هم قرار گیرند. بنابراین ارزش آن را دارد که بهترین قالب و متریال برای بسته بندی عسل انتخاب شود.

  1. همانطور که می دانید ظروف پلاستیکی شفاف از جمله ظروف پر مصرف و پرکاربرد در ایران است که بسیاری از صنایع غذایی از آن استقبال گسترده و بی نظیری کرده اند. قیمت مناسب، دردسترس بودن و کیفیت ظروف پلاستیکی علت محبوبیت آن از طرف صاحبان برند است.

  2. شیشه هایی به رنگ های کهربایی، عسل را شیرین تر و چشمگیر تر به نمایش می گذارد. استفاده از رنگ و تصویر مناسب در طراحی خدمت بزرگی به فروش عسل می کند. پیشنهاد می کنیم برچسبی متفاوت از دیگر رقبا ارائه دهید، زیرا با یک طراحی جدید و مبتکرانه یک قدم جلوتر از دیگر فروشندگان خواهید بود.

  3. لوازم جانبی برای تکمیل بسته بندی عسل گزینه پیشنهادی مناسبی است. گزینه ای همچون قاشق مخصوص برداشت عسل از ظرف، توجه مشتریان را به خود جلب می کند. در هر صورت می توان از هر ابزار کاربردی دیگر در بسته بندی عسل برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان در زمان خرید استفاده کرد.

طراحی بسته بندی زعفران و عسل در ظریف گرافیک

حفظ اصالت برند در طراحی لیبل و بسته بندی عسل

طرح لیبل برای عسل چه طبیعی و چه غیر طبیعی باید با در نظر گرفتن ارزش برند و جعبه فیزیکی محصول انجام شود. رنگ های لیبل و بسته بندی معمولا با توجه به رنگ لوگو انتخاب می شود که در طراحی بسته بندی عسل نیز دخیل می شوند که هویت بصری قدرتمند و ماندگاری را ایجاد می کند. توجه داشته باشید که برندسازی در طراحی بسته بندی ادویه جات همانند زعفران و محصولاتی گرانبها مثل عسل اهمیت زیادی در فروش دارد.

اگر برچسب های شفاف برای محصول شما مناسب نیستند به دنبال مؤلفه ای برای برجسته تر شدن محصول از میان دیگر نام ها استفاده کنید. مانند رنگ بنفش که بعنوان رنگ مکمل زرد احساسات خوشایندی را در مشتری ایجاد می کند. با ترکیب رنگ و در نظر گرفتن رنگ اصلی برند قطعا می توان دلچسب ترین نمونه های لیبل و بسته بندی عسل را ارائه نمود.
 

نکات مهم در طراحی بسته بندی عسل

  • می توانید از تصاویر و اشکال خلاقانه استفاده کنید تا مشخص شود ظرف بسته بندی حاوی عسل است. هنگامی که طراحی بسته بندی به وضوح معرف عسل باشد می تواند در میان دیگر تولیدات به راحتی شناخته شود.

  • یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین طراحی های بسته بندی نوع مینیمالیست است. این سبک به محصول اجازه می دهد تا خودش صحبت کند و معرف باشد.

  • تصاویر غیر کپی زمینه را برای جلب توجه مساعد می کند که می توان از طراحان حرفه ای و باتجربه انتظار آن را داشت.

طراحی اصولی بسته بندی عسل صادراتی ظریف گرافیک

  • سازمان غذا و دارو استانداردهایی برای فروش محصولات در طراحی دارد که اگر در طراحی بسته بندی عسل رعایت شوند نه تنها از نظر قانونی برای فروش محصول حیاتی هستند بلکه در نگاه مصرف کنندگان نیز ارزشمند خواهد بود. مصرف کنندگان مشتاق هستند تا بدانند محصول شما چه اثری روی بدن آن ها و طبیعت می گذارد.

  • اطلاعات تماس و راه های ارتباطی به اندازه اطلاعات تغذیه ای روی جعبه عسل برای مشتریان الزامی است. می توانید علاوه بر آدرس و شماره های تماس، لینک های ارتباطی در شبکه های اجتماعی را درج نمایید و این فرصت مناسبی است برای تبلیغات در فضای مجازی و دریافت دنبال کنندگان راضی از خدمات.

ارتباط با مشتریان به آن ها این انگیزه را می دهد تا با شما پیوندی جدا نشدنی برقرار نموده و حتی برند را به دیگران معرفی کنند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند.
 

طراحی لیبل یا بسته بندی عسل خود را به ما بسپارید!

تیم طراحی ظریف گرافیک در طراحی لیبل و بسته بندی عسل موارد زیر را مد نظرقرار داده که با توجه به آن خروجی را به مشتریان ارائه نماید:

نمونه طراحی لیبل عسل

تعیین شکل و اندازه لیبل عسل

اولین گامی که در طراحی ظروف بسته بندی عسل مهم است شکل و اندازه برچسب عسل است. این مهم با توجه به ابعاد و اندازه ظرف عسل مشخص می شود. آیا ظرف عسل یک بطری، یک ظرف منعطف و یا فشاری است؟ چه فرم، حجم و شکلی دارد؟ این ویژگی هاست که شکل، جنس و اندازه لیبل عسل را تعیین می کنند. گاها ظروف به شکل غیر متعارف و پیچیده تر هستند که خاص تر دیده شوند که باید نکات مهم در طراحی لیبل عسل خاص آن ها رعایت شود.

ممکن است چندین ضلع، زاویه و انحنا بر روی ظرف بسته بندی عسل وجود داشته باشد که روی موقعیت، شکل و اندازه برچسب تاثیر زیادی می گذارد. این نوع ظروف بسته بندی عسل در ایران گرانقیمت، کمیاب و نادر هستند و طراحی لیبل برای عسل باید به طراحان بسته بندی حرفه ای و خلاق سپرده شوند. اما اکثر تولید کنندگان، عسل خود را در بسته بندی های ساده اما بسیار کاربردی می فروشند. این بسته بندی ها، آزادی بیشتری برای طراحی لیبل عسل به طراح می دهد.
 

انواع لیبل در طراحی بسته بندی عسل ظریف گرافیک

  1. می توانید طراحی لیبل عسل را به عنوان مهر و موم درب و گارانتی عسل به کار ببرید.

  2. به عنوان برچسب روی درب عسل استفاده کنید.

  3. به صورت برچسب شفاف روی بدنه شیشه لیبل عسل نصب کنید.

  4. همچنین می توانید ترکیبی از موارد فوق را به صورت خلاقانه ارائه کنید که هر سه کارآیی را داشته باشد.

طراحی لیبل دایره عسل

در این زمینه از برش های خاص برای ایجاد جلوه بیشتر می توان استفاده کرد. نگران نباشید برای تیم ظریف گرافیک دشوار نیست که در چه ظرفی قرار است محصول خود را بفروشید و چه شکل و فرمی برای لیبل عسل در نظر دارید؟ طراحی لیبل دایره، چند ضلعی و با هر شکلی را می توانیم به صورت استاندارد پیاده سازی کنیم؛ از ساده ترین شکل برچسب عسل گرفته تا قالب های سفارشی و پیچیده قابل اجرا است. همچنین با تزئینات نفیس، تمام راه ها را طی می کنیم تا مطمئن شویم که لیبل عسل به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته می شود.
 

استانداردهای لیبل عسل

موادی که در ساخت و چسبانندگی لیبل محصولات خانگی استفاده می شوند باید درجه یک و با کیفیت باشند تا خوب روی سطح بچسبند و ماندگاری بالایی داشته باشند. این لیبل ها در شرایط مختلف مانند گرما، سرما و رطوبت تحت تاثیر قرار نمی گیرند و ظاهر بسته بندی را زشت جلوه نمی دهند. با این حال یک لیبل عسل خوب و بادوام باید:

  • ضد آب

  • مقاوم در برابر گرما

  • محکم و باکیفیت

  • چاپ لیبل و برش با دقت بالا

  • غیر سمی

  • بدون لک

  • بی خطر برای محیط زیست و انسان

باشد و تمامی استانداردهای تجاری و یا فروشگاهی را داشته باشد.
 

طراحی بسته بندی ظروف فلزی عسل

در صورتیکه در نظر دارید عسل در ظروف فلزی قرار گیرد، ظریف گرافیک چند پیشنهاد دارد:

  1. چاپ روی زمینه نقره ای: به رنگ فولادی، نقره ای، برنز یا طلایی. این رنگ ها بازتاب دهنده رنگ و نوشته هاست که خروجی بسیار جذاب و ممتازی را می دهد.

  2. چاپ روی لیبل های شفاف و شیشه ای: این لیبل ها ظاهری حرفه ای به طراحی می دهد که باعث می شود تصاویر و نوشته های بهتر در چشم آیند و در بک گراند آن، ظرف عسل نیز نمایش داده شود.

  3. چاپ روی زمینه سفید: روی زمینه سفید هر طرح و رنگی را می توانید با کنتراست دلخواه داشته باشید و تصاویر را با وضوح بیشتری ببینید.

  4. در ادامه می توانید برچسب های لمینتی نرم، چند لایه با زمینه مات، چند لایه براق، برچسب با چاپ طلاکوب و دیگر انواع چاپ را برای لیبل و یا بسته بندی عسل داشته باشید.

طراحی-لیبل-ظرف-عسل-صادراتی

اهمیت فونت در طراحی بسته بندی ظریف گرافیک

کاربرد فونت در طراحی بسته بندی ظریف گرافیک همیشه از مهم ترین المان هاست  که سعی می کنیم واضح و خوانا استفاده شود حتی اگر روی برچسبی با ابعاد کوچک قرار گیرند. استفاده از فونت های متعدد و مختلف از شکیل بودن طراحی کم می کند، از این رو ما در ظریف گرافیک برای جلوگیری از گیج شدن مشتری و غیر حرفه ای شدن کار از فونت های پیچیده و متفاوت به هیچ وجه استفاده نمی کنیم.
 

نکات مهم در بسته بندی تجاری عسل 

افرادی که یک محصول خارجی را استفاده می کنند حق آن را دارند که در مورد محتویات و ارزش غذایی آن بیشتر بدانند.

  • تمامی اطلاعات را در بسته بندی عسل آلات به دقت درج کنید تا مخاطب مطمئن شود آنچه می خواند با آنچه استفاده می کند مطابقت دارد.

  • در صورت امکان عسل قابل مشاهده باشد تا مخاطب بتواند از ماهیت و کیفیت محصول مطمئن شود.

  • روی طراحی برچسب یا بسته بندی عسل قید کنید عسل تولید شده از شکوفه هاست یا دیگر روش ها.

  • نوع عسل را بر مبنای تغذیه زنبود و منطقه مشخص کنید. بعنوان مثال عسل تک گل، چند گل، عسل بهاره، پاییزه و غیره. همچنین برخی مناطق عسل معروف و شناخته شده ای دارند که قید مبداء به اعتبار محصول اضافه می کند.

  • ذکر ارزش غذایی یا درمانی از دیگر موارد مهم در طراحی بسته بندی عسل تجاری است.

  • وزن خالص محتویات بدون در نظر گرفتن ظرف یا شیشه را درج کنید.

  • طعم دهنده ها را قید و توصیف کنید.

  • نام تجاری، آدرس، شماره های تماس، علامت های استاندارد، ایزو ها، سال تولید و انقضاء را حتما در دسته اطلاعات مهم محصول در بسته بندی عسل قرار دهید.

طراحی تخصصی بسته بندی جعبه کارتن عسل تجاری

ما در تیم طراحی ظریف گرافیک همواره استانداردهای روز دنیا را در زمینه طراحی بسته بندی و لیبل عسل دخیل می کنیم تا در سبک خود ممتاز و برجسته باشید. از این رو دانش و تجربه را در طراحی، پشتوانه فعالیت هایمان کرده ایم تا به شما هدیه دهیم. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ظریف گرافیک بدون محدودیت (تماس تلفنی، حضوری و شبکه های اجتماعی) در ارتباط باشید.

 

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288