مجوزها

اصول و نکات مهم در طراحی بسته بندی نبات

  • اشتراک گذاری:
19 اسفند 1399 (آخرین بروزرسانی در 17 تیر 1402 ) 4033 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

بسته بندی مواد غذایی پیشینه ای دیرینه دارد که همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بسته بندی ها انواع مختلف، خاص دارند. با توجه به نوع محصول، مشتری، سطح طبقات اجتماعی و فرهنگی و سنت ها می توان طراحی یک بسته بندی را رقم زد. در این مقاله میخواهیم به طراحی بسته بندی نبات بپردازیم که یکی از مهم ترین و شکیل ترین نوع بسته بندی ها را در بازار به خود اخصاص داده است. برای مطالعه ی اصول و نکات مهم در طراحی بسته بندی نبات با ظریف گرافیک همراه باشید.

جعبه نبات چوبی

انواع نبات

نبات ها برای مصارف و سلایق متفاوت انواع مختلفی دارند که نبات های شاخه ای، سنگی، سنتی قهوه ای و غیره از مشهورترین و پرکاربردترین نوع نبات های شاخه ای و چوبی می باشند.
 

طراحی بسته بندی نبات

در طراحی بسته بندی نبات شاخص هایی همواره طراحان حرفه ای در نظر میگیرند، از جمله؛ الگو و سبک طراحی، نوع، شکل و چهار چوب بسته بندی نبات و طرح هایی که عمدتا طراحان گرافیک در طراحی بسته بندی بکار میبرند. اگر دقت کرده باشید طراحی بسته بندی های نبات با طرح های سنتی، طرح های خاتم، و اسم برند و شرکت تولید کننده بصورت نوشته هایی به سبک سنتی، اسلیمی و یا نستعلیق هستند. این نوع سبک طراحی را در نمونه های زعفران، گز، سوهان، پشمک و سایر خوراکی هایی که بعنوان سوغاتی و نماد و سمبل یک منطقه یا ناحیه است را می توان به وفور مشاهده کرد. بسته بندی ها را در ابعاد مختلف بسته به وزن مورد نظر طراحی کرده و قالب و خطر تا و برش میزنند.

شاخه نبات

معمولا این محصولات دو نوع مصرف متفاوت داخلی و تجاری یا همان بین المللی را دارند. پس محصول نهایی که تولید می شود مخاطف، فقط ایران و ایرانی نیست بلکه محصول به کشوری ممکن است صادر شود که با سلایق کشور تولید کننده نبات و آداب آن ها اشنایی کافی نداشته باشد. در اولین برخورد با این نوع بسته بندی ها، خواهند دانست که این نوع طراحی و بسته بندی با قالب سنتی و نقش و نگاره های تذهیبی در پی آن تاریخی کهن، و مردمانی هنرپرور خواهند بود، چرا که سبک و طرح هایی متفاوت از سایر ممالک و مناطق را در تولیدات سنتی ایران از جمله فرش، کاشی کاری ها، معماری ها، نقاشی هاف طرح های پارچه ها و انواع لباس و همچنین در بسته بندی مواد غذایی قابل مشاهده است. خاص بودن دلیلی روشن بر برجسته شدن و شناسانده شدن محصول شما در سطح جهانی است و این موضوع جای بسی خوشحالی برای طراحان ما خواهد داشت. در قالب بسته بندی سعی کنید مقداری از فضای بسته بندی را قابل مشاهده نگهدارید تا مخاطب بازار هدف بتواند محصول را با مرغوبیت و کیفیت ببیند و سپس با اعتماد کامل و رضایت خاطر خرید را انجام دهد.

طراحی بسته بندی نبات زعفرونی

رنگ بندی در طراحی بسته بندی نبات

معمولا رنگ هایی که در طراحی بسته بندی ارائه می شوند ارتباط مستقیمی با رنگ محصولی که فروخته می شود دارد. در طراحی بسته بندی زعفران، بسته بندی ادویه، سبزی جات و همچنین طراحی بسته بندی نبات رنگ هایی مایل و یا وابسته به آن مورد استفاده قرار میگیرد. یا طرح هایی که سبک هنری و ذوق و سلیقه مشتری را جلب نماید تا انگیزه کافی را به مشتری جهت خرید محصول بدهد. اگر از طرح های اسلیمی، مینیاتوری، خاتم و تذهیبی استفاده می کنید، این نمونه ها خود از ترکیب رنگ های بی نظیری برخوردارند و در کمتر مواردی نیاز به تغییر رنگ دارند. اما اگر طراحی به صورت دستی و متفاوت میخواهد ارائه شود، سعی کنید رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سفید در ترکیب طراحی بسته بندی نبات بیشتر به چشم آید. اینکار باعث می شود اصل جنس و نوع محصول برای مخاطب خوشایند تر باشد.

جنس بسته بندی نبات

معمولا جنس بسته بندی نبات از نوع کارتن و قسمتی از طرح جنس پلاستیک است. قسمت شفاف طرح برای مشاهده نوع و کیفیت نبات تعبیه شده است. نبات معمولا به عنوان سوغات محبوب و مشهور در خراسان معرفی شده است. بهترین نمونه های بسته بندی را می توانید در این راستا ببینید. سعی کنید در طراحی مواد تشکیل دهنده، مجوزهای بهداشتی، تاریخ مصرف و سایر موارد ضروری که یک محصول و مواد غذایی باید داشته باشد را در قسمتی درج شود که زیبایی طرح حفظ گردد. میتوان در قسمت پشت جعبه یا یکی از ابعاد بسته بندی که در دید ویترینی محصول نیست را مورد استفاده قرار دهید.

کارتن نبات خلاقانه

فونت های بسته بندی نبات

فونت ها هر چه ساده تر و خوانا تر باشند بهتر است. هر توضیح و نوشتار ستون و ترتیب خاص خود را داشته باشد. نوشته ها در هم و با فونت های متفاوت نوشته نشود. میتوان برای فونت اسم کالا فونت هایی که قبلا گفته شد را استفاده کرد و یا اسامی را به حالات شکسته و طراحی های دستی ایجاد نمود. در حالت کلی نوشته باید بگونه ای باشد که مخاطب در اولین نگاه نام محصول را ببیند و بتواند به راحتی بخواند و توضیحات نیز با فونت ریزتر نسبت به نام کالا با کادر های مشخص نوشته و جایگزاری شود.

نمونه بسته بندی های حرفه ای و به روز را دنبال کنید تا همیشه ایده های نو و طرح های بی بدیل را برای مشتریان خود داشته باشید. ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید طرح مورد نظر خود را در سطح عالی رسم کنید. با ارائه مجموعه قوی طراحی بسته بندی مواد غذایی ظریف گرافیک می توانیم به انتخاب شما مهر صحت نهیم. مجموعه حرفه ای طراحان ظریف گرافیک آماده پاسخگویی، مشاوره و طراحی سفارشات شما عزیزان می باشد.

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288